Palit GTX 1650 s GDDR6: vyšší výkon s rychlejšími pamětmi
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Palit GTX 1650 s GDDR6: vyšší výkon s rychlejšími pamětmi

Palit GTX 1650 s GDDR6: vyšší výkon s rychlejšími pamětmi | Kapitola 21

Adam Vágner

Adam Vágner

12. 6. 2020 03:00 2

Seznam kapitol

1. Palit GeForce GTX 1650 GamingPro OC s GDDR6 2. Palit GeForce GTX 1650 GamingPro OC: konstrukce 3. Testovací sestava 4. 3D Mark Fire Strike a Fire Strike Extreme 5. 3DMark Time Spy a Time Spy Extreme 6. Aliens vs. Predator 7. Battlefield 1 8. F1 2018 9. Fallout 4 (Win 10) 10. Far Cry 5 11. GTA V 12. Metro Last Light Redux 13. Tom Clancy´s The Division (DX11 + DX12) 14. The Witcher 3: Wild Hunt
15. Metro Exodus 16. World of Tanks 1.5.1 17. Boost v AvP 18. Boost v F1 2018 19. Boost v Metro LL 20. Boost ve World of Tanks 21. Teploty 22. Chování ventilátorů 23. Hlučnost 24. Spotřeba a poměr výkon/watt bez zátěže a v AvP 25. Spotřeba a poměr výkon/watt v F1 2018 26. Výkon a poměr cena/výkon v rozlišení 1920 × 1080 27. Závěrečné shrnutí

Nvidia před nedávnem v tichosti přidala do nabídky k původnímu modelu GTX 1650 i druhou variantu, která dostala rychlejší paměti GDDR6. Paměti zrychlily z 8 na 12 Gb/s a vliv této změny na výkon rozhodně není zanedbatelný, jak se přesvědčíte ve výsledcích testů. Při podobné ceně je jednoznačně lepší zvolit variantu s GDDR6.

Reklama

Teploty

Teploty grafického čipu testuji v zavřené skříni při okolní teplotě 25 °C. Zdůrazním ještě to, že jde o údaje vyčtené z čidel. Jsou tedy spíš pro hrubou orientaci, protože o tom, jaké hodnoty bude karta ukazovat, rozhoduje výrobce a nemusí odpovídat reálné teplotě (i když lze předpokládat, že alespoň napříč modely se stejným čipem jsou údaje srovnatelné). Aby měl grafický čip na pasivně chlazené kartě uvnitř počítače 26 °C při okolní teplotě 25 °C, jak kdysi ukazoval třeba Radeon Nitro+ RX 570, je prakticky nemožné.

Pro puntičkáře dodám, že u některých grafů (jako jsou teploty či hlučnosti) procentuální rozdíl zobrazený po najetí myší nedává smysl, prostě jej ignorujte. Je to daň za to, že používáme stejné interaktivní grafy jako pro srovnání výkonu.

U většiny modelů karet už je standardem částečně pasivní chlazení, levnější modely mívají ještě chlazení aktivní, ale i ty bývají většinou neslyšné, výjimkou jsou snad jen méně kvalitní radiální ventilátory, u nichž je slyšet vrčící motorek.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama