Test MSI RX 5700 XT Mech OC: Cena na prvním místě
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Test MSI RX 5700 XT Mech OC: Cena na prvním místě

Test MSI RX 5700 XT Mech OC: Cena na prvním místě | Kapitola 22

Adam Vágner

Adam Vágner

19. 5. 2020 03:00 23

Seznam kapitol

1. MSI Radeon RX 57000 XT Mech OC: parametry 2. MSI Radeon RX 57000 XT Mech OC: konstrukce 3. Testovací sestava 4. 3D Mark Fire Strike a Fire Strike Extreme 5. 3DMark Time Spy a Time Spy Extreme 6. Aliens vs. Predator 7. Battlefield 1 8. F1 2018 9. Fallout 4 (Win 10) 10. Far Cry 5 11. GTA V 12. Metro Last Light Redux 13. Tom Clancy´s The Division (DX11 + DX12) 14. The Witcher 3: Wild Hunt 15. Metro Exodus
16. Shadow of The Tomb Raider 17. World of Tanks 1.5.1 18. The Division 2 19. Boost v AvP: performance mode 20. Boost v F1 2018: performance mode 21. Boost v Metro LL: performance mode 22. Teploty 23. Chování ventilátorů 24. Hlučnost 25. Spotřeba a poměr výkon/watt bez zátěže a v AvP 26. Spotřeba a poměr výkon/watt v F1 2018 27. Výkon a poměr cena/výkon v rozlišení 1920 × 1080 28. Výkon a poměr cena/výkon v rozlišení 2560 × 1440 29. Výkon a poměr cena/výkon v rozlišení 3840 × 2160 (4K) 30. Závěrečné shrnutí

Jeden z nejlevnějších Radeonů RX 5700 XT musí ve své cenové kategorii zabodovat především vynikajícím poměrem cena/výkon, a ten je pro spoustu lidí nejdůležitější vlastností. Ale aby mohla být cena nízká, je potřeba někde šetřit. Za nízkou cenu zaplatíte vyššími teplotami a vyšší hlučností.

Reklama

Teploty

Teploty grafického čipu testuji v zavřené skříni při okolní teplotě 25 °C. Zdůrazním ještě to, že jde o údaje vyčtené z čidel. Jsou tedy spíš pro hrubou orientaci, protože o tom, jaké hodnoty bude karta ukazovat, rozhoduje výrobce a nemusí odpovídat reálné teplotě (i když lze předpokládat, že alespoň napříč modely se stejným čipem jsou údaje srovnatelné). Aby měl grafický čip na pasivně chlazené kartě uvnitř počítače 26 °C při okolní teplotě 25 °C, jak kdysi ukazoval třeba Radeon Nitro+ RX 570, je prakticky nemožné.

Pro puntičkáře dodám, že u některých grafů (jako jsou teploty či hlučnosti) procentuální rozdíl zobrazený po najetí myší nedává smysl, prostě jej ignorujte. Je to daň za to, že používáme stejné interaktivní grafy jako pro srovnání výkonu.

U většiny modelů karet už je standardem částečně pasivní chlazení, levnější modely mívají ještě chlazení aktivní, ale i ty bývají většinou neslyšné, výjimkou jsou snad jen méně kvalitní radiální ventilátory, u nichž je slyšet vrčící motorek.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama