Asus TUF GeForce GTX 1660 OC v testu: až příliš malá karta
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Asus TUF GeForce GTX 1660 OC v testu: až příliš malá karta

Asus TUF GeForce GTX 1660 OC v testu: až příliš malá karta | Kapitola 22

Adam Vágner

Adam Vágner

31. 3. 2020 18:00 31

Seznam kapitol

1. Asus TUFGeForce GTX 1660 TUF: představení 2. Asus TUF GeForce GTX 1660 OC Gaming: konstrukce 3. Testovací sestava 4. 3D Mark Fire Strike a Fire Strike Extreme 5. 3DMark Time Spy a Time Spy Extreme 6. Aliens vs. Predator 7. Battlefield 1 8. F1 2018 9. Fallout 4 (Win 10) 10. Far Cry 5 11. GTA V 12. Metro Last Light Redux 13. Tom Clancy´s The Division (DX11 + DX12) 14. The Witcher 3: Wild Hunt
15. Metro Exodus 16. Shadow of The Tomb Raider 17. World of Tanks 1.5.1 18. The Division 2 19. Boost v AvP: performance mode 20. Boost v F1 2018: performance mode 21. Boost v Metro LL: performance mode 22. Teploty 23. Chování ventilátorů 24. Hlučnost 25. Spotřeba a poměr výkon/watt bez zátěže a v AvP 26. Spotřeba a poměr výkon/watt v F1 2018 27. Výkon a poměr cena/výkon v rozlišení 1920 × 1080 28. Závěrečné shrnutí

Asus GeForce GTX 1660 TUF je jednou z těch karet, u kterých budete přemýšlet nad tím, jestli to výrobce myslel vážně, když se na ně podíváte zblízka. Když si všimnete malého pasivu, který se nesměle krčí pod robustním krytem, uvědomíte si, že tato karta hodně klame tělem. A to vše dává tušit, jaké výkony můžete od podobného řešení čekat.

Reklama

Teploty

Teploty grafického čipu testuji v zavřené skříni při okolní teplotě 25 °C. Zdůrazním ještě to, že jde o údaje vyčtené z čidel. Jsou tedy spíš pro hrubou orientaci, protože o tom, jaké hodnoty bude karta ukazovat, rozhoduje výrobce a nemusí odpovídat reálné teplotě (i když lze předpokládat, že alespoň napříč modely se stejným čipem jsou údaje srovnatelné). Aby měl grafický čip na pasivně chlazené kartě uvnitř počítače 26 °C při okolní teplotě 25 °C, jak kdysi ukazoval třeba Radeon Nitro+ RX 570, je prakticky nemožné.

Pro puntičkáře dodám, že u některých grafů (jako jsou teploty či hlučnosti) procentuální rozdíl zobrazený po najetí myší nedává smysl, prostě jej ignorujte. Je to daň za to, že používáme stejné interaktivní grafy jako pro srovnání výkonu.

U většiny modelů karet už je standardem částečně pasivní chlazení, levnější modely mívají ještě chlazení aktivní, ale i ty bývají většinou neslyšné, výjimkou jsou snad jen méně kvalitní radiální ventilátory, u nichž je slyšet vrčící motorek.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama