Asus ROG Strix Radeon RX 5500 XT O8G Gaming v testu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Asus ROG Strix Radeon RX 5500 XT O8G Gaming v testu

Asus ROG Strix Radeon RX 5500 XT O8G Gaming v testu | Kapitola 24

Adam Vágner

Adam Vágner

28. 2. 2020 03:00 9

Seznam kapitol

1. Asus ROG Strix Radeon RX 5500 XT O8G: parametry 2. Asus ROG Strix Radeon RX 5500 XT O8G: konstrukce 3. Testovací sestava 4. Aliens vs. Predator 5. Battlefield 1 6. F1 2018 7. Fallout 4 (Win 10) 8. Far Cry 5 9. GTA V 10. Metro Last Light Redux 11. Tom Clancy´s The Division (DX11 + DX12) 12. The Witcher 3: Wild Hunt 13. Metro Exodus 14. Shadow of The Tomb Raider 15. World of Tanks 1.5.1
16. The Division 2 17. Boost v AvP: performance mode 18. Boost v F1 2018: performance mode 19. Boost v Metro LL: performance mode 20. Boost ve World of Tanks: quiet mode 21. Boost v AvP: quiet mode 22. Boost v F1 2018: quiet mode 23. Boost v Metro LL: quiet mode 24. Teploty 25. Chování ventilátorů 26. Hlučnost 27. Spotřeba a poměr výkon/watt bez zátěže a v AvP 28. Spotřeba a poměr výkon/watt v F1 2018 29. Výkon a poměr cena/výkon v rozlišení 1920 × 1080 30. Závěrečné shrnutí

U grafických karet z řady Asus ROG Strix už jsme si zvykli na to, že patří k nejdražším modelům a za výrazný příplatek nabízejí bohatou výbavu a chladič, který by zvládal bez problémů uchladit i kartu o třídu výkonnější. Jen s tou cenou je to tentokrát snad ještě horší než obvykle, protože ani levné 8GB RX 5500 XT nejsou zrovna výhodné.

Reklama

Teploty

Teploty grafického čipu testuji v zavřené skříni při okolní teplotě 25 °C. Zdůrazním ještě to, že jde o údaje vyčtené z čidel. Jsou tedy spíš pro hrubou orientaci, protože o tom, jaké hodnoty bude karta ukazovat, rozhoduje výrobce a nemusí odpovídat reálné teplotě (i když lze předpokládat, že alespoň napříč modely se stejným čipem jsou údaje srovnatelné). Aby měl grafický čip na pasivně chlazené kartě uvnitř počítače 26 °C při okolní teplotě 25 °C, jak kdysi ukazoval třeba Radeon Nitro+ RX 570, je prakticky nemožné.

Pro puntičkáře dodám, že u některých grafů (jako jsou teploty či hlučnosti) procentuální rozdíl zobrazený po najetí myší nedává smysl, prostě jej ignorujte. Je to daň za to, že používáme stejné interaktivní grafy jako pro srovnání výkonu.

U většiny modelů karet už je standardem částečně pasivní chlazení, levnější modely mívají ještě chlazení aktivní, ale i ty bývají většinou neslyšné, výjimkou jsou snad jen méně kvalitní radiální ventilátory, u nichž je slyšet vrčící motorek.

U teplot není co řešit – naprosto obvyklé hodnoty v obou režimech, což je zejména v tišším režimu úžasné.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama