Hlavní stránka Hardware Grafické karty GeForce Now: cloud s „RTX 2080“ zdarma či za 139 na měsíc
GeForce Now: cloud s „RTX 2080“ zdarma či za 139 na měsíc
autor: Adam Vágner , publikováno 11.2.2020
GeForce Now: cloud s „RTX 2080“ zdarma či za 139 na měsíc

Nvidia spustila ostrý provoz služby GeForce Now pro streamování her. Můžete vyzkoušet variantu zdarma, u níž je každé připojení k herním PC v cloudu omezené na hodinu (můžete se ale připojovat opakovaně) anebo placenou službu s tříměsíční zkušební dobou zdarma. Podíváme se na funkce, výhody, nevýhody a jak je na tom s kvalitou a odezvou.


Závěrečné shrnutí

Porovnání výkonu, kvality obrazu a měření odezvy by si určitě zasloužilo více pozornosti a přesnější a detailnější měření, ale už tak mi tento článek o GeForce Now sežral neakceptovatelné množství času. Proto vám aspoň doporučím, abyste si GeForce Now vyzkoušeli na vlastní kůži, je to velmi snadné.

Pro koho GeForce Now bezpečně není? Pro všechny, kteří mají doma špičkovou nebo i lehce nadprůměrnou herní sestavu a nemají potřebu hrát někde na cestách. Majitelé nějakého modernějšího čtyřjádra či šestijádra s vyššími takty a karet s výkonem někde na úrovni RTX 2060 nebo RX 5700 si komfortněji zahrají na vlastním stroji. Bez horší odezvy, nejspíš s vyšší snímkovou frekvencí a bez případných artefaktů v obraze daných ztrátovou kompresí.

Ve stávající podobě GeForce Now moc nepotěší ani majitele monitorů s vyšším rozlišením než 1920 × 1080 bodů. Zejména na 4K už obraz vypadá hodně rozmazaně – zatímco v plném HD při maximálním datovém toku vás nenapadne, že by mohlo jít o stream a bez detailního zkoumání nepoznáte rozdíl, při roztažení obrazu přes celou obrazovku na větším 4K monitoru nebo televizoru už dostanete něco, co se podobá spíš sledování let's playů na Youtube. Lepší (ostřejší) obraz by mohl být s integer scalingem a rozlišením monitoru sníženým na 1920 × 1080 bodů, ale to jsem zatím nezkoušel. Škoda, že nejde zapnout aspoň rozlišení 2560 × 1440 bodů, ale jak jsem zmiňoval dříve, Nvidia by měla přidat podporu vyšších rozlišení později už v tomto roce.

A jednoduché to asi nebudou mít ani majitelé speciálních ovladačů pro simulátory, sám jsem zatím ale nevyhrabal volant, abych vyzkoušel, jestli bude aspoň nějak fungovat (a rozchodit force feedback nebude asi už vůbec legrace).

GeForce Now: cloud s „RTX 2080“ zdarma či za 139 na měsíc

Při zobrazení v rozlišení jiném než je nativní stream máznutý víc, než je nutné,
takto vypadá snímek streamu s 1920 × 1080 body na monitoru s rozlišením 4K.

Určitě bych neřekl, že je delší odezva tak znatelná, že je hraní na dálku nepříjemné. V multiplayeru budete mít u stříleček, kde musíte přesně a rychle reagovat, nevýhodu, v režimu pro jednoho hráče je to ale naprosto použitelné – rozhodně je to příjemnější hraní než nějaká cukatura na pětadvaceti snímcích za sekundu kvůli tomu, že váš počítač nestíhá. Mírně nekomfortní to bude asi jen, pokud to přeženete s nastavením detailů a snímková frekvence se propadne někam ke 30 fps, při nižších snímkových frekvencích už je input lag znát výrazněji.

Jako ideální řešení mi GeForce Now přijde u studenta, který tráví čas na kolejích jen s nějakým levnějším notebookem – velmi pravděpodobně bude displej s full HD, rychlé připojení s krátkou odezvou (i když jak se tak dívám, tak kolejní připojení nebývá tak neomezené, takže studenstvo možná bude muset trochu přiškrtit bitrate).

Potom je to velmi jednoduché řešení pro všechny, kteří využívají jinou platformu než PC, ale občas by si něco z her pro PC chtěli zahrát. No a pak pochopitelně pro všechny, kteří mají k dispozici solidní připojení, ale nechtěli „investovat“ majlant do žravého herního počítače, jehož hodnota se za pár let propadne do horoucích pekel, ale občas by si něco náročnějšího chtěli zahrát.

Pro příznivce drahých a našlapaných herních PC mám dobrou zprávu, nehrozí, že by je streamování her v brzké době vytlačilo. Ale už si umím představit, že jestli se toho chytnou větší telekomunikační operátoři a jednou budou mít herní servery v každém větším městě...



Tagy: geforce  now  cloud  streaming  gaming  hry  streamování  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
11.2.2020 10:30:15   85.159.110.xxx 2029
hlavne ten zaver, fakt netusim pre koho to ma byt. ten co ma doma delo, nepotrebuje streamovat, a predpokladam, ze ten co ma doma hw sunt, nema brutal opticky internet.
...cele mi to pride ako zo zaciatku clanku, ma to podporu RT, ale bez RT hier v zozname. Mačkopes
11.2.2020 11:29:34   212.27.208.xxx 3010
Nesmysly. Lidi s kabelovkama nemaji zadny problem. ADSL tech 16-20mpbs taky zvladne. S RT tam mas Wolfa a Metro, tak neplacej.
Pro lidi s notebookama, nebo pro lidi s nizkym rozpoctem to muze byt hodne zajimave.
11.2.2020 11:50:53   192.109.140.xxx 215
Vím o dost lidech, co mají doma služební noťas bez dedikované grafiky. Pak je rozdíl mezi 25 000+ za komplet PC (které jinak vůbec nepotřebují), nebo 10$ mesíčně za komplet platformu ...
11.2.2020 12:20:52   85.159.110.xxx 1212
obidvom(hnizdo, sidi).

asi to nie je pre nich cielovka, hrat hry
11.2.2020 12:29:04   85.159.110.xxx 914
...ale v podstate, ak si to svoju cielovku najde, nech sa paci. Teraz mi to pride ako horsia moznost(vizualna), ako hrat na konzole
13.2.2020 15:03:07   194.51.221.xxx 51
Tak je to super pro všechny, co mají počítače s integrovanejma grafikama, a co je důležitější, taky pro všechny, kteří nemají windows.

U mě to třeba zrovna znamená, že můžu na macbooku s macosem a integrovanou iris graphics hrát nejnovější hry jako by se nechumelilo... a nemusím v počítači tolerovat windows a ještě ušetřím za elektřinu, protože za hodinu hraní ušetřím třeba půl kWh. Pokud hraješ třeba 5 hodin týdně, tak jenom na ušetřený elektrice se ti zaplatí půlka toho měsíčního poplatku...
21.2.2020 12:19:48   81.30.228.xxx 20
ad) predpokladam, ze ten co ma doma hw sunt, nema brutal opticky internet
Nesmysl, optiku má doma i moje 80letá matka, která zná jen seznam.cz. Ve městech je to už standard, vybrat si mohu jen jinou optiku. A já mám optiku i 5 let starý PC, které se mně nechce na nějaké to občasné hraní upgradovat ...
11.2.2020 10:51:32   190.111.231.xxx 1513
Recenze je dobrá, dozvěděli jsme se 1) Místo snadno dosažitelných 30-40 ms odezva vylezla na 140 ms 2) datový tok místo snadno dosažitelných 3 Gbps snížen na 50 Mbps 3) příštích 10 let paříme doma na desktopu.
11.2.2020 11:33:56   88.100.189.xxx 193
Jsem zvědavý, kdo to první hackne a rozjede na tom bitcoin mining.
11.2.2020 13:17:42   89.190.46.xxx 130
To už rozjel, a je to i zalátané.

https://www.reddit.com/r/EtherMining/comments/7bpsw7/update_geforce_now_mining_is_dead/
11.2.2020 17:58:38   185.159.157.xxx 13
Myslim, že eventuálně by pro ně možná bylo výhodnější to nechat být, alespoň nějaké využití pro farmy..
12.2.2020 07:44:26   213.226.209.xxx 51
Trochu OT: kolik NV zaplati za HW, energie, konektivitu, prostory, vyvoj, udrzbu, .. nezavani jejich cenotvorba nejakou nekalosti ?

Btw jeden z plusu takove sluzby >> usetrite nejakou tu kacku i za energii
12.2.2020 11:43:10   185.159.157.xxx 21
Jo je to extremne levne, kdyz si clovek spocita kolik takove veci zerou.
12.2.2020 22:26:57   213.226.209.xxx 30
Znamena to, ze casem bude chtit NV za svou sluzbu vic penez, nebo to bude kompenzovat reklamou jako napr. v TV?(nebo kombinace vyssi ceny vc. reklamy)
13.2.2020 08:32:30   185.131.61.xxx 11
Bude to casem za vic penez. To prece rovnou Nvidia uvadi.
13.2.2020 14:41:32   37.48.52.xxx 21
Kde NV uvadi, ze to bude za vic penez a nebo neco konkretnejsiho o budoucich planech s GFN ohledne cenotvorby?
11.2.2020 11:41:46   185.131.61.xxx 204
Ma to jeste mouchy, ale kdyz to bezi tak jak ma, jede to az prekvapive dobre.
Je nutne najit si ten nejvhodnejsi server s nejnizsi latenci. V nasich podminkach to patrne bude Frankfurt. Ve spicce (odpoledne/vecer) jsou tedy free sloty plne a pripojit se casto neda, ale mimo to to bezelo fantasticky. Odezvu napriklad pri hrani Destiny 2 jsem mel odhadem mensi, nez tech zminenych 140ms (kdysi jsem tak hral, mam to v pameti). Az jsem misty zapominal, ze hraju vzdalene. Pripojeni byl kabel, na jednom miste 150Mbit, na druhem cca 250Mbit.
Obchodni model je oproti konkurenci konecne trochu pouzitelny - propojeni se stavajicimi knihovnami her, zadne nove nakupovani.
Ale ta podpora titulu je slabota. Chybi tam fakt zasadni veci, na ktere by se to prave perfektne hodilo! Jako treba Shadow of the Tomb Raider.

No a ty technicke problemy jsou dosti otravne. Nekdy si to prihlaseni na Steam pamatuje, nekdy ne. Zapomenuta nastaveni pri vynucenem restartu hry (napriklad AC Unity) se mi zatim nepodarilo obejit.
Cenove je to dobre ve stavajicim stavu. Po nejakem pripadnem zdrazeni na dvojnasobek uz mi to extra vyhodne neprijde.

A nemylte se, je spousta lidi, ktera je presne v tehle situaci - na spouste mist maji slabe stroje, pripojene na vynikajicich internetovych linkach, na kterych by si radi zahrali.

Snad se to podari jeste trochu vyladit.
11.2.2020 15:04:49   85.163.4.xxx 72
ted to jede, az budou miliony uzivatelu, tak to pojede kdo vi jak...
11.2.2020 17:22:59   185.131.61.xxx 93
No to je pristup.
Tak nejak me nezajime, jak to nekdy mozna hypoteticky "nepojede".
TED je to vicemene pouzitelne, tak to TED mohu vyuzit, ne?
Oproti ostatnim pokusum (ano, myslim tebe, Gooogle!) je tohle opravdu cesta vpred.
Co bude dal, to nikdo nevi.
11.2.2020 11:47:05   195.168.44.xxx 89
Najväčší problém je nízka kvalita streamu. Zapol som si maximálnu možnú kvalitu streamu (mám 600 Mbit/s optický internet) a stále to bolo strašne neostré a rozmazané. To si môžem rovno pustiť hru u seba na low nastaveniach.

Určite to môže byť použiteľné na malých obrazovkách mobil/tablet/notebook, ale na väčšom PC monitore alebo TV zatiaľ nie.
11.2.2020 12:20:40   185.131.61.xxx 94
To jsi hadam spis mel smulu na spojeni, nebo jsi delal nejaky upscale na jine rozliseni, nez v jakem to bezi?
Ostrost obrazu na fullhd byla u me VELICE dobra. Mirne sejdrem jsou ujete barvy, ale to poznam jen proto, ze vim, jak to vypada naprimo. Ostre to bylo skvele.
Jak jsem psal, az jsem zapominal, ze to neni lokal.
11.2.2020 12:32:31   89.190.46.xxx 71
Na běžném fullHD to vypadá v nativním rozlišení překvapivě slušně (aspoň na těch 50 fps), ani tam nejsou velice žádné artefakty kolem textu:

https://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/vagner/geforce-now/wot.png

problém je, když se to upscaluje na vyšší.
11.2.2020 12:53:22   190.111.231.xxx 211
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.2.2020 13:00:16   185.131.61.xxx 103
Zkusil jsi to, nebo jen hadas?
Jiste, komprese je narocnejsi pri pohybu, ale pri tom danem datovem toku to uz proste v pohode zvlada.
Snazim se trochu svenkovat kamerou, ale stejne se to udrzuje ostre:

https://i.imgur.com/29rSzEj.png
11.2.2020 13:53:13   89.190.46.xxx 62
To, myslím, nebyl statický obrázek.

Každopádně tady je 50mbps stream grabnutý na AverMedia Live Gamer 4K

https://drive.google.com/open?id=1V8TsNxYMmL4Vw4wJylMCVdZzx6hUcBdO

Je to potřeba stáhnout, nepřehrávat v prohlížeči, tam už je to přeprasené na nižší bitrate.

edit: a tak ne, kecal jsem, je to dokonce grabnuté ještě s nižším bitrate (a i tak to vypadá slušně), ale dnes už se nedostanu k tomu to znova nahrát. :\
11.2.2020 14:23:38   190.111.231.xxx 44
Děkuji, shlédnuto ve VLC, klasika v pohybu chybí detaily, třeba na trávě. Připouštím, že jsem zmlsaný z kvalitního pařebního HW.
11.2.2020 14:37:23   185.131.61.xxx 44
Za prve to v pohybu vypada hodne dobre a za druhe tohle video je v mnohem horsi kvalite, nez v jake Geforce Now normalne jede!
Fakt mas problem vubec tu kompresi rozpoznat, kdyz to jede naplno. A to jsem na to osobne hodne citlivy.
12.2.2020 07:38:15   78.102.88.xxx 44
Komprese je viditelná na první pohled. Setkal jsem se ale s lidmi, jejichž zrak to skutečně nedovoluje rozpoznat, tudíž věřím tvému tvrzení.
12.2.2020 09:36:55   185.131.61.xxx 34
A uz jsi to alespon konecne na plne kvalite sam zkusil, nebo proste chces jen dal jet "svou pisnicku"?
Opakuji, ze to video vyse neni reprezentativni, je to mene nez polovicni kvalita.
Kde treba na mem screenu na prvni pohled vidis tu kompresi? Bez zvetsovani apd.
Ja ji treba vidim, ale jen proto, ze to vedle mam v "originale". A v akci uz to nevnimam vubec, protoze pohyb...
Zvlast, kdyz nektere hry automaticky delaji motion blur. Tam uz pak nepoznas vubec nic. :p
Ale to uz je jiny problem.

Zrak mi slouzi dobre, neboj. Jsem velmi narocny. Kroutim hlavou nad lidma, co koukaji na x264 filmove ripy v jednotkach GB a nevidi ten straslivy obraz!
Ve hrach nesnesu cokoliv pod 60fps.

Ale tohle je proste v pohode. Kdyz to jede stabilne na max, stezi postrehnu kompresni artefakty, i kdyz je cilene hledam!
12.2.2020 09:41:03   213.226.209.xxx 54
Jsi hrozne narocny, vse vidis, nesneses nekvalitu atd. a pak si "chrochtas" nad streamem tady nekdo hodne keca ..
12.2.2020 10:18:43   185.131.61.xxx 44
V cem vidis rozpor? Myslim, ze jsem k tomu napsal dost, aby bylo zrejme, jak to myslim. V clanku mas take relativne dost informaci, aby sis mohl udelat zaver.

Ale ono je samozrejme jednodussi naplacat do posmesneho prispevku nejake to "chrochtani" a "kecani", nez se zamyslet. Chapu.
12.2.2020 09:49:08   78.102.88.xxx 23
"Kde treba na mem screenu (na prvni pohled) vidis tu kompresi?" "Ja ji (treba) vidim"
Doublethink je schopnost udržet pohromadě dvě zcela protikladné informace a zároveň oběma pevně věřit. Musí to být vědomý proces, protože vyžaduje inteligenci, ale zároveň musí být nevědomý, protože lež není přípustná.
12.2.2020 10:24:33   194.154.240.xxx 11
Skúšal som to v piatok na intel NUC s i3 7100T a cez 5GHz wifi. Spravil som aj nejake videa cez xbox konzolu, či ako sa to volá. Mňa to veľmi milo prekvapilo.

https://drive.google.com/file/d/1S2rNhRF0h9CsANhW9IziZY9eaNgbSdBx/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/18soq1iOsewkM7veqPiQjYuryv-IJkF CO/view?usp=drivesdk
12.2.2020 10:47:43   185.131.61.xxx 34
Takze ani ty nestojis o rozumnou debatu?
Jiste jsi dokazal docist muj post do konce, takze vis, ze ta veta pokracovala a vysvetlovala recene. Tim padem tva vysmesna reakce trochu kulha.

A hlavne je uplne zbytecna.

No nic, samozrejme vim, na jake "urovni" se pohybuji zdejsi diskuze, ale obcas to naivne jeste zkusim.
11.2.2020 13:03:39   85.159.110.xxx 514
ved len rx570 dava na normalnom cpu cca 80+fps na ultra, ake pc vyuzije streamovanie WOT od nvidie na 50fps?
11.2.2020 13:15:30   89.190.46.xxx 101
Většina majitelů noťasů.
12.2.2020 12:31:17   85.159.110.xxx 16
stale mi to pride ako divna kombinacia, zaryty hrac so slabym hw. napr v diskusii sa objavuju ludia co skusili prave na slabom hw ten WoT, lebo je to zadarmo hra, a nie je velmi narocna. este nikto nenapisal, ze som skusil na 2jadrovom notebooku nove Metro, alebo Wolfa2, etc.
12.2.2020 15:32:39   85.159.110.xxx 23
dalej, prave k sucasnemu problemu Blizzard/Activision. Kupim si na steame/blizzarde(v buducnosti ubi/ea...) hru, mam slaby pc, pouzivam tento stream, a vydavatel sa rozhodne odist z geforce now. mozem si s hrou vytriet ... toto
13.2.2020 08:38:37   185.131.61.xxx 22
Hra ti porad patri a muzes ji pouzit na konkurencni sluzbe, nebo hrat na vlastnim hardware.
Porad lepsi, nez model Google Stadia a podobne, kde pro danou sluzbu kupujes hru separatne!
Nvidia model neni samozrejme dokonaly, ale zatim je to to nejlepsi, co mame.
13.2.2020 08:42:37   85.159.110.xxx 12
to najlepsie co mas je kupit zostavu a hrat doma na vlastnom. v inej diskusii typek tvrdil, ze na 1080p 30fps(nehovoriac o tom, ze ja offlinovo hram 1440p 60/90fps s 0Mb/s download) mal vytazenie siete 15/18Mb/s download. staci, ak sa ti v bloku pripoja traja a padne siet
13.2.2020 09:38:41   185.131.61.xxx 12
Mysleno samozrejme to nejlepsi pro herni streaming.
Jestli nekomu vyhovuje vic stream nebo vic vykonny herni stroj, to uz je na lidech, ze ano. Misto je tu pro oboji.

Ze herni streaming vyuziva internet, to je jaksi z principu kazdemu jasne.
A je to i podstatne vic, nez 15/18 Mb.
Neni to pro nikoho s mizernym internetem, to uz snad bylo receno mnohokrat a dostatecne vysvetleno. Neobjevuj Ameriku.
13.2.2020 10:03:21   85.159.110.xxx 14
neobjavujem, len 99% ludi nemaju shitny notebook s super internetom A chcu hrat najnovsie hry.
13.2.2020 10:26:47   185.131.61.xxx 33
Nemas prehled. Dal neni o cem debatovat.

Proc ti to vubec tak vadi. Vypada to, ze proti te sluzbe uplne "militantne" zbrojis.
13.2.2020 10:52:08   85.159.110.xxx 13
LOL
13.2.2020 08:39:55   185.131.61.xxx 22
O cem to mluvis? Samozrejme, ze to lidi pouzivaji na narocnejsi hry na slabem hardware. O to prece prave jde.
13.2.2020 08:55:48   85.159.110.xxx 14
logicky doteraz ked si mal slaby hw, asi si nekupoval narocnu hru. teda, obycajne sa tak robi.
13.2.2020 09:49:46   185.131.61.xxx 33
Mas strasne omezenou predstavivost a zjevne velmi omezene prakticke zkusenosti ze zivota.
Kvanta lidi maji porizene hry, ktere hraji na zoufalych starych strojich, protoze jim to nestoji za to porizovani hernich del. Ale radi by si to uzili trochu lepe.
Spousta lidi se pohybuje na ruznych mistech a herni stroj maji treba jen na jednom. Jinde bud pracovni desktopy, nebo nevykonne notebooky apd.
Spousta her se rozdavala zdarma, nebo za takovy pakatel, ze je lidi poridili, i kdyz je nemeli poradne na cem hrat - ted to mohou vyuzit.
A tak dale...
13.2.2020 10:05:44   85.159.110.xxx 14
Kvanta lidi maji porizene hry, ktere hraji na zoufalych starych strojich, protoze jim to nestoji za to porizovani hernich del. Ale radi by si to uzili trochu lepe.

to je tvoj pocit. neverim. kvanta hier mozno tak na gog.com

Spousta lidi se pohybuje na ruznych mistech a herni stroj maji treba jen na jednom. Jinde bud pracovni desktopy, nebo nevykonne notebooky apd.
jj a nosia so sebou opticky internet v batohu

Spousta her se rozdavala zdarma, nebo za takovy pakatel, ze je lidi poridili, i kdyz je nemeli poradne na cem hrat - ted to mohou vyuzit.

ak to doteraz nehrali, nebudu to hrat. ked si hrac, hras. necakas.
13.2.2020 10:30:37   185.131.61.xxx 42
Ne, neni to muj pocit. Pohybuji se v hernim odvetvi uz nekolik dekad.
Proste nemas prehled a vnimas jen nejakou "bublinu" kolem sebe. Co naplat.

A kvalitni internet je cim dal rozsirenejsi. Uz dnes je to proste pouzitelne tak, jak to popisuji.
14.2.2020 01:49:12   217.30.75.xxx 00
No napriklad ja mam gamesu, co mi v zakladu na soucasnem stroji jede slusne (100-200 fps na monitoru, co ma 60fps).

Problem je v tom, ze je k ni rada doplnku (a porad pribyvaji dalsi), ktere ji opravdu vyrazne posouvaji a muzu si je kombinovat, cimz vytvarim dost rozdilne svety (videl jsem hry, jejichz jednotlive dily se od sebe lisily vyrazne mene).

Jenze nektere ty doplnky jsou narocne na grafiku, nektere na vypocty, nektere na oboji, zdaleka ne vsechny jsou plne optimalizovane (jo, porovnaval jsem zdrojaky, je to videt) a kdyz se to sejde, tak to v akcnich fazich taky pada treba na 5fps. I tak mi to porad stoji za to to hrat uz radu let.

Ale uz se chystam postavit podstatne vykonnejsi pocitac, prave kvuli teto jedine hre, protoze pohar me trpelivosti pomalu pocina pretekat a co jsem bral jako nutne zlo ted beru jako duvod, proc opustit NB (s i5-4200M @ 2.50GHz a NVIDIA GeForce 820M co pred 5 lety stal 14k) jako hlavni herni stroj a poridit spis neco jako Ryzen 9 3900X + RT 5700XT za nejakych 40-50k na hrani tehoz, co hraju ted.

(Jo, taky na spoustu dalsich pracovnich veci, kde vyuziju prave spoustu jader pro paralelni preklady a tak

ta sestava vypada na prvni pohled nevyvazene, ale je to, protoze to jsou dve sestavy v jedne, CPU je tak akorat pro jednu sadu problemu a pro danou hru overkill, ta grafarna te hre vyrazne pomuze (a je lehce naddimenzovana do budoucna), ale pro ostatni ucely je naprosty overkill zase ona)
13.2.2020 10:08:27   85.159.110.xxx 12
a este k tomu
https://www.svethardware.cz/geforce-now-ztratila-nejen-activision-blizzard-brzky-navrat-ocekavat-nelze/51298
13.2.2020 10:33:55   185.131.61.xxx 52
Ano, uz jsem psal vickrat, ze TOHLE je prave zasadni problem te sluzby! Tohle to muze cele zabit.

Bylo by fajn to mit podobne jako Shadow, cili proste jen pronajimat virtualni masinu, na ktere spustis cokoliv, ale to ma zase jina uskali. Tezko se to rozumne resi.

Uvidime, jak to dopadne.
11.2.2020 13:23:23   84.245.120.xxx 162
Prečítal som celý článok, ku rovnakému poznaniu som dospel i ja.

Pre koho je služba? V mestách, bytovkách kde kade je rýchle káblové, optické pripojenie, 1gbit nie je problém. Problém pre rodičov je kupovať deckám drahý PC s grafikou za 500+ Eur.
Net musíte platiť tak či tak, to máte 10-20 EUR/mesiac. Ale pri životnosti PC je rozdiel či stačí PC za 300 alebo za 1200.

Daľší okreh okrem tých študákov na internáte, sú zamestnanci vo firmách. Kancelárske PC. Síce vám sieťový admin príde na nadspotrebu, ale skúšal som to na starom pc s intel HD2500 a šlo to super!

Priznám sa dobrovoľne, nemám kúpenú grafiku aby mi na 60Hz na plné detaily šlo Assassin's Creed Odyssey. Pomocou GeforceNow nie je problém.

Hry ako Wot a WT, tie sú tak optimalizované na starý HW, že to je škoda spúšťať to cez GFNow. Al tie Barmat a AC, kto má ten 50mbit/s net je naozaj ku uváženiu, či musí kúpiť výkonneší PC, s viac RAM, s drahšou grafikou, alebo za cca 6EUR/mesiac si zahrá tieto hry cez obláčik.

Ak by miesto 264 nasadili 265 (na to treba grafiku s HW akcelerátorom, čomu nezodpovedajú staré integrované grafiky), dátové ároky by sa znížili o cca 20%. Pre mňa príde zaujímavé, keby dostali klienta i do smart TV, len do USB pripojíte gamepad a nepotrebujete hernú konzolu.

Z hier poznám dosť ľudí, ktorí majú výkonný net, ale hrajú na 10 rokov starých PC, čím kazia druhým zážitok, lebo prečo by si oni mali kupovať nový PC, keď henten im stačí. Takto to vyriešia.

Keď nabehnú 5G siete, kde je sľubované minimum 1gbit/s a oneskorenie v ms, bude na zváženie, či si kupovať herná notebook.

V tomto nechápem nVidiu, jej služba môže ohroziť jej biznis s HW. Kedže do toho trhu ide viacero hráčov, nič iné im nezostáva. Určite to bude tlak na cenu grafických kariet.

Za mňa GeForceNOW funguje prekvapivo veľmi dobre! Oneskornie je jemne cítiť, ale je to otázka zvyku. Ak hráte nejaké hry typu Batman, kde vám svieti aké tlačidlo máte stlačiť a hra i tak čaká, niet problém.
Určite to nebude na hry postrehové, kde ide o každú ms.

Teraz mi napadlo, asi vyskúšam MadMax, či tam je a ako to pôjde. Alebo závodú, DiRT, či F1. Tie som neskúšal.
11.2.2020 23:41:58   217.30.75.xxx 20
Nevim, tak se ptam:
Z hier poznám dosť ľudí, ktorí majú výkonný net, ale hrajú na 10 rokov starých PC, čím kazia druhým zážitok, lebo prečo by si oni mali kupovať nový PC, keď henten im stačí. Takto to vyriešia.
Cim jim ten zazitek kazi?
16.2.2020 20:30:08   84.245.120.xxx 10
Tým že lagujú všetkým. Ale nechcú to pochopiť, že tých ich 5-10 fps a 10 ročný komp alebo nový ATOM to nezvláda jak po grafickej tak ani po CPU stránke a výsledkom ich činnosti je lagovanie, kazenie hry všetkým.

Hlúpo sa pýtajú, čím to kazia. No tým, že ich skvelé herné mašiny zahadzujú pakety, snažia sa synchronizovať obraz s dátami a ešte sa blbo opýtajú, prečo ste ma kickli, veď mám optiku a to že to hrám na 5 fps je moja vec a že tým lagujem vám všetkým hru, je váš problém.

Preto World of Tanks má serverside, aby takí experti maximálne škodili len tak, že ich zlikvidujú hneď na začiatku, lebo iný tank ich obíde 2krát kým oni ho vidia ešte len v diaľke.

Iné hry, kde je to PvP systém, takých hráčov sa snažia vykopnúť, ak to systém umožňuje. To že máš 500mbit optiku nikoho nezaujíma, keď tvoj CPU má rating 386SX, lebo musíš hrať na 150 USD 2core atom laptope z blackfriday, lebo tvoj laptop je nový, zatiaľ čo hra má 5 rokov a z toho tebe logicky vyplýva, že keď pred 5 rokmi bolo odporúčané minimum i5, tak v roku 2020 to zázračne pôjde na tvojej kalkulačke.
16.2.2020 22:45:52   217.30.75.xxx 00
Diky za vysvetleni, tento zadrhel me opravdu nikdy nenapadnul - hry, co jsem kdysi hraval to mely resene jak rikas - hrac s rychlym strojem/pripojenim pomaleho obehnul dvakrat, nez si ho tento vsimnul.

Nebo se pomaly hrac pohyboval "priskoky vpred" jak stihal updatovat pozici, ale ostatni to nebrzdilo.

(Jo, meli jsme v guilde cloveka, co byl na plachetnici kdesi v tropiku a zatimco ostatni mluvili po vetach, tak on po celych odstavcich, nez se to nacachovalo a preneslo (asi holubi postou ) - presto nebrzdil)

A ted realtimeovky online nehraju, takze soucasne trendy proste neznam
12.2.2020 08:58:06   193.85.233.xxx 49
Rodiče dnes děckám koupí konzoli za pár korun. A i na té konzoli to poběží lépe než na tomto.
A až přijde nová generace konzolí, tak se už dedikované herní PC nevyplatí tuplem.
12.2.2020 09:38:44   185.131.61.xxx 86
Obe tvrzeni jsou extremne zjednodusujici, az nesmyslna. -_-
13.2.2020 06:58:20   217.30.75.xxx 00
No ja i dedikovane PC pro hry prave hodlam poridit.
Bez ohledu na tuto sluzbu, ci na nejake nove konzole.

Jednak tam nemaji (a pochybuju, ze kdy budou mit) me oblibene hry, druhak nikde neni jistota, co kdy zariznou, zrusi, ci jak nesmylne zmeni podminky - takze cokoli muzu hrat z lokalu, nemam umyslu hrat ze site.
11.2.2020 15:38:23   81.161.61.xxx 32
Vela hw zostalo na skladoch zrejme,tak ho je potrebne nejak premenit na aktiva..
11.2.2020 16:21:06   109.81.209.xxx 151
Doma mám desktop s GTX 1070 a 7700k, takže snad ještě relativně slušnou sestavu. Ale krom toho mám ultrabook X1 Carbon a ten disponuje jenom podprůměrnou grafikou v CPU. Zkusil jsem tedy Nvidia Now na X1, streamovat Metro: Exodus - a vypadá to skoro stejně jako na herním desktopu. Takže teoreticky je tohle řešení pro lidičky co mají notebook, který nemá dedikovanou grafárnu a chtějí si zahrát...(u té X1 Carbon mne docela štve, že ta grafika v CPU je totálně na dvě věci, protože cpu umí vysoké turbo a emulaci 8 jader a navíc má NB 16GB RAM na palubě, ovšem opravdu směšný výkon GPU eliminuje jakékoliv i "causal" využití.)
11.2.2020 19:12:20   86.49.75.xxx 1322
A to dokonce tak moc, ze i vetsina fanousku AMD to radeji nekomentovala, protoze proste nechteli zacit tleskat NVidii, chapu to.
Ale tak preci jenom i zde v diskuzi se nasli dva, co to proste nervove nevydrzeli, ovsem je treba je upozornit, ze diky fantasticke sluzbe GeForce Now mohou odted hrat hry dokonce a to se radsi posadte, i majitele notebooku s RyZenem a integrovanou Vegou 8 a to je teda co rict.
12.2.2020 06:10:40   52.29.233.xxx 1410
Ty jsi vážně retard.
12.2.2020 08:05:26   212.27.208.xxx 715
A ty jsi zase profesni prustitut, stachuji.
12.2.2020 08:57:37   78.98.32.xxx 71
Zkousel jsem hlavne World of Tanks a uplne v pohode. Drobne neostrosti listi mi nijak nevadi, rozmazani pri rychle zmene zoomu je viditelne, ale nijak nerusi, odezva bez problemu.
Jediny problem, ktery jsem zatim objevil, neni zasadni, jen neprijemny - Alt-Tab funguje az na druhy pokus.
Celkove - v porovnani s hranim primo na laptopu je to nebe a dudy Narust vykonu je znatelny a laptop zbytecne netopi a nehuci. Dokazu si predstavit i pouzivani na mem desktopu, aspon u nekterych her. Zvazuju predplatne
12.2.2020 09:17:53   185.131.61.xxx 22
To je zvlastni, na problem s alt-tab jsem nikde nenarazil. Ani na Win7, ani na Win10.
Mozna je to nejake specifikum WoT.
12.2.2020 09:11:37   178.77.240.xxx 41
Za mě super, měl jsem v plánu teď stavět PC/HACKINTOSH, ale díky tomuhle nebudu spěchat,
na Macmini 2012 s Catalinou hraju MUDRUNNER úplně v klidu ... ještě podpora volantu a není co řešit..
12.2.2020 18:54:14   77.242.95.xxx 11
Pokud by se to rozjelo ve větším a fungovalo to bez problému, mohlo by to dopomoct i pro větší rozvoj VR. Kdy by odpadl nákup HW a dal se koupit za ušetřený peníz VR Headset.
12.2.2020 21:34:41   89.190.46.xxx 30
Tak to bohužel ne, VR je na input lag extrémně citlivá. Není nic příjemného, když člověk otočí hlavou a obraz se pohne až o desetinu sekundy později.
13.2.2020 07:31:05   89.250.109.xxx 34
Ja nevim, proc je tady tolik negativnich ohlasu, teda asi vim, vsichni mate masiny, co by se ted koupily v pohode za 20k. Ja jsem kompa pred par roky zlikvidoval, hodil i stul do sklepa, nemam na to proste misto, a presel na nevykonny nb a hral jen tak neco.
Tahle sluzba je pro me pecka. Hodim si nb na klin na pohovce. Zapnu si to co me bavi s lepsim rozlisenim, notebook netopi, je potichu, jedina vec je, ze se clovek musi pripojit kabelem, ta wifi je precijen dost nespolehliva.
A je to uplne free na hodinu a kazdy si to muze zkusit na 3mesice zdarma. I kdyz mi ted staci vzdy hodinova relace, asi si to zaplatim abych podporil produkt.
Jediny problem na ktery jsem narazil je vkladani textu ze schranky meho zarizeni do chatu hry - masina na ktere hraju, totiz ma prazdnou schranku :-)
Jasne, neni to na FPS, kde jde o presnost, ale nejaka FPS rezba kde se kulkama nesetri je uplne v pohode a bez problemu.
Ja doporucuju, dal bych tomu 4.8/5.0...
odebral jsem za lagy a za omezenou podporu her, coz se podle me ted bude hodne rozsirovat
13.2.2020 08:47:58   185.131.61.xxx 22
Lidi jsou casto negativni uz tak nejak z principu, aniz by si to sami vyzkouseli, jak se zda z debaty vyse.
Je to na zaklade predchozich zkusenosti s podobnymi sluzbami, ktere byly straslive.
Tohle uz trochu prekonalo tu hranici, rekl bych.
Ja se treba take hystericky smal nad provozem Onlive, nebo nechapave kroutim hlavou nad obchodnim modelem Stadia.
Nvidia to rozhodne nema dokonale, ta omezena podpora her je velke minus! Ale je to to nejlepsi, co ted mame.
13.2.2020 09:39:13   78.102.88.xxx 40
To vykládej lidem tady na pctuningu, kteří jsou schopni si koupit nový monitor kvůli 10 ms input lagu a navrch vodníka kvůli 10 fps navíc
13.2.2020 10:12:03   52.29.233.xxx 40
Mně se to třeba líbí. Ta myšlenka je fajn... zřejmě i funkčnost je celkem rozumná a fakt pro někoho s Ultrabookem nebo podobným strojem to bude paráda.

Ale vážně je naprd ta podpora her... viz co teď udělal Activision Blizzard... každý si chce jet na svém písečku, každý z toho chce vymlátit peníze pro sebe a jak to pak dopadne...

Jinak samozřejmě nVidia přišla s fajn rozumným produktem, který by bylo možná lepší upravit tak, aby nebylo potřeba hry nijak upravovat a aby třeba ani herní studia nebyly schopny poznat, jestli si to hraje člověk doma na svém PC nebo jestli hra běží na serverech nVidie. Implementovat různé klienty jako Steam a podobně, kam by se člověk prostřednictvím apky GeForce NOW přihlásil a dál by pracoval jak na svém PC. Tím by odpadly tyhle nesmysly s vývojáři.

Já sám třeba zatím zůstanu na svém železe, které jsem nedávno upgradoval a až začne dosluhovat, budu zjišťovat, jak na tom současné služby v tomto odvětví jsou.
13.2.2020 11:23:22   89.203.167.xxx 22
podle to je trochu utopicky projekt, na to aby mohl byt aspon trochu zivotaschopny by bylo potreba aby lide meli asi tak 10-100x rychlejsi internetove pripojeni, i tak 140ms lag je pro me absolutni hruza, ale vim ze je spousta lidi ktery to vubec nepoznaji :-D Dalsi otazka je jaky lag bude az by to uzivalo vice lidi soucasne urcite ne nizsi.
13.2.2020 11:44:08   46.226.16.xxx 23
Tak s ohledem na celkovou životaschopnost této služby bych asi zrovna nevycházel z místních poměrů a cen internetu, když víme, že jinde nejen v Evropě to jde i mnohem lépe ;). Nicméně rychlý internet u nás min. ve větších městech problém není, případně záleží na šikovnosti místních providerů (na vesnici mám 200Mb symetricky s pingem 5ms na nejbližší uzel přes 5G wifinu). Jako na vážný fps mulťák to nebude, ale na ostatní je to použitelné.
14.2.2020 07:14:16   194.213.51.xxx 21
Mně se líbí tyto světonázory. Já mám super internet a tak ho musí přece mít všichni. Byl jste někdy někde mimo větší města? Ano, někde mají štěstí a maji trochu slušnou wifi, ale věřte, že takových oblastí je minimum. Ti šťastnější mají alespon dráty od O2, zbytky zbývají jen mobilní připojení. V USA stačí vyjet někam na středozápad a budete se divit, jak "rychlý" internet tam mají. A nebo třeba Austrálie? Tam jsou na většině území rádi za 5Mb/s.
Navíc opravdu nechápu, jak může někdo adorovat službu, která je závislá na tolika faktorech, které uživatel nemá šanci ovůlivnit. Vypadne u vás net a můžete si celou knihovnu her strčit víte kam. Vypadne někde spojení? To samé.
14.2.2020 09:21:43   185.131.61.xxx 30
Za prve takovy svetonazor nikdo nevyjadril, to rikas jen ty. Za druhe tu sluzbu nikdo "neadoruje", co tak vidim, jen je to prvni (i v ceske kotline pouzitelna) "vlastovka", cimz se to stava velmi zajimavym.

Ze je treba vykonny internet, to uz snad bylo vyjadreno dostatecne. Ze ho kazdy nema, to vime. A ty jiste zaroven vis, ze uz ho dnes ma hodne lidi. Cili takova sluzba ma smysl.
I venkov uz ma casto sanci na slusny internet, zrovna jsem par takovych pripojek videl. A ve mestech je to vseobecne podstatne lepsi. Ve mestech zije nadpolovicni vetsina lidi. U nas je to kolem sedmdesati procent. Ale to jen tak na okraj.
Hry zavisle na externich faktorech mame bohuzel dnes uz tak jako tak. Je to vsude samy online only titul. Vsichni se snazi delat "game as a service", protoze se na tom da lepe vydelat... Temi problemy to trpi uz dlouho.
Na stejne problemy jsou nachylne streamovaci sluzby pro filmy, serialy apd. Mas pocit, ze by se jim diky tomu nejak nedarilo? Lidi proste obetuji urcity stupen kontroly pro to pohodli.
Ale nikdo ti to prece nevnucuje, proc kolem toho mluvis tak negativne? Alespon zatim maji lide porad na vyber, jakym zpusobem svou digitalni zabavu provozuji, coz je prece optimalni situace! Co mas proti tomu, ze tu ta moznost je?
15.2.2020 13:45:55   178.77.199.xxx 11
Kde prosím píši, že všichni musí mít nebo mají super internet? Víte, nejdřív se naučte chápat psaný text, pak reagujte, děkuji. A pokud vypadne internet nebo jakékoliv spojení na delší dobu nebo trvale, tak to, že mám někde nějakou knihovnu her, mne bude zajímat opravdu jako poslední.
13.2.2020 13:51:01   185.131.61.xxx 45
Jak uz nekolikrat padlo, ta situace s rychlosti internetu u nas neni tak hrozna a postupne se to zlepsuje. Velke procento pripojek uz takovyhle streaming bez problemu zvlada.
Lag je stale stejny, i kdyz jsou servery ve spicce plne vyuzity (a neprijimaji dalsi pripojeni). Takova je situace ted.
Cili v tom uzke hrdlo zrejme neni.
13.2.2020 11:30:46   46.226.16.xxx 68
tohoto typu. Vyzkoušel jsem a funguje to překvapivě slušně. Na fhd kvalita dostatečná. Ani cena není zabiják. Zabijákem ale asi bude nenažranost herních vydavatelství. První vidle hned na začátku do toho hodil Blizzard, jehož hry tam byly po celou dobu testování k dispozici a nyní je bez udání důvodů komplet stáhnul. Spekuluje se, že díky v minulém měsíci podepsané exkluzivní streamovací dohodě mezi Blizzardem a Googlem. Pochopitelně, v případě Geforce Now stačí, když hru vlastníte; u služby Google Stadia ji musíte (znova) zaplatit (z čehož jistě jde i něco vydavateli). Nebo možná Blizzard přemýšlí o vlastní streamovací službě... Včera pobavila (opět) digitální zhouba srdceryvným článkem o tom, že Geforce Now má problémy, protože Nvidii nikdo nemá rád. Chápu, jemu by bylo zatěžko napsat, že Geforce Now je vcelku rozumně fungující a naceněná (zatím) služba, protože Nvidia. To raději opět mele o tom, jak má AMD hry pod palcem, optimalizace na jejich hw, protože konzole apod. Komplet AMD hw je v konzolích již sedm let a nevšiml jsem si, že by převažovaly, natož výrazně, hry jedoucí lépe na AMD železe. Spíše si vzpomenu na nedávný tragický launch RDR2 portu na PC, kde byl problém napříč hw konfiguracemi a u některých s cpu AMD byl potřeba i update BIOSu (vzpomínáte Destiny 2?) - je toho plný reddit.
13.2.2020 16:27:43   185.131.61.xxx 43
Ano, takhle to zhruba je.
Jeden z mala rozumnych komentaru, proto ma patrne hned nekolik minusu.
Proboha, co to s tema lidma je...
13.2.2020 18:02:20   178.77.199.xxx 32
To je tu běžný kolorit a netřeba si s tím moc lámat hlavu; abych parafrázoval jednoho tuzemského IT klasika, "Chytrý napíše oponentní komentář, hloupý na to nemá a mínusuje"
14.2.2020 11:23:38   193.165.237.xxx 60
Jsem velmi prekvapen pouzitelnosti now. Cloudove hrani jsem povazoval za nesmysl, now mne presvedcil, ze je to technicky mozne. Herni PC rusit nebudu, novou konzoli si vsak jiz nekoupim (ps5).
Co se tyce rychlosti pripojeni - je to jen otazka casu, pred rokem by mne nenapadlo, ze budu mit 100mb.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

69 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 31.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.