GeForce Now: cloud s „RTX 2080“ zdarma či za 139 na měsíc
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek GeForce Now: cloud s „RTX 2080“ zdarma či za 139 na měsíc

GeForce Now: cloud s „RTX 2080“ zdarma či za 139 na měsíc | Kapitola 7

Adam Vágner

Adam Vágner

11. 2. 2020 03:00 83

Seznam kapitol

1. Herní PC jako služba 2. Podporované platformy a ekosystém 3. Jak to funguje 4. Seznam her podporovaných v GeForce Now pro PC
5. Hardware a nastavení 6. Kvalita streamu 7. Odezva 8. Závěrečné shrnutí

Nvidia spustila ostrý provoz služby GeForce Now pro streamování her. Můžete vyzkoušet variantu zdarma, u níž je každé připojení k herním PC v cloudu omezené na hodinu (můžete se ale připojovat opakovaně) anebo placenou službu s tříměsíční zkušební dobou zdarma. Podíváme se na funkce, výhody, nevýhody a jak je na tom s kvalitou a odezvou.

Reklama

Odezva

Největší slabinou hraní na vzdáleném počítači je podstatně delší odezva systému na podnět od hráče. Nebudu to příliš rozmazávat, problém je v tom, že zatímco doma máte myš a klávesnici připojenou přímo k počítači a k nim připojený monitor (a i tak je někdy input lag znát)

Odezvu jsem měřil na koleně aspoň pro hrubou orientaci. Vzal jsem si na to naši testovací sestavu osazenou RTX 2080 Ti s 60Hz monitorem Benq s full HD a MVA a myš Logitech G305. A abych nezapomněl, připojený jsem přes metalický kabel na kabelovce (a tady může být testování lehce zkreslené, protože většina z vás na tom bude bezpochyby o něco hůř).

Rychlost svého internetu si můžete otestovat také na Speedcheck.org

Na letitém fotoaparátu od Casia jsem nahrál video se snímkovou frekvencí 480 sn./s a počítal, kolik snímků proběhne od okamžiku pohybu myši do doby, než se změna promítne na obrazovce.

Nejprve jsem zkusil odezvu myši na pracovní ploše. Zajímalo mě, jestli má smysl řešit rozdíl mezi tím, když u myši nastavím vzorkovací frekvenci na 125 a na 1000 Hz. A kupodivu má. Na 125 MHz byla prodleva mezi pohybem myši kolem 12–16 snímků (25–33 ms), což zhruba odpovídá dvěma překreslením obrazu), na 1000 Hz bylo dvakrát po osmi snímcích a jednou šestnáct (16 nebo 35 ms).

Posléze jsem pustil Far Cry 5 na testovací sestavě a měřil input lag na ní. Není to úplně férové srovnání, protože jsem měřil s RTX 2080 Ti, která dává v benchmarku kolem 122 snímků/s, zatímco na GeForce Now byl průměrný výkon kolem 65 snímků za sekundu (karta na serveru je zjevně přiškrcená). U lokální sestavy se tedy nový snímek vyrenderuje za poloviční dobu, a to má vliv i na odezvu. Odezva lokálního PC byla 25–39 ms, zatímco hra streamovaná po internetu měla odezvu kolem 133–145 ms, tedy o jednu desetinu sekundy delší.

Trochu horší než hrát Kingdom Come: Deliverance na 30 fps

Údaj 40 versus 140 ms zní trochu děsivě, ale jen pro představu – není to o mnoho horší, než když si vezmete běžnou sestavu s klasickou 125Hz myší a 60Hz monitorem a pustíte na ní Kingdom Come: Deliverance s nastavením, při kterém běží kolem 30 snímků za sekundu. KCD totiž běží na CryEngine, který na delší input lag trpí. Čím nižší je snímková frekvence, tím zřetelnější je prodleva. Výsledkem zmíněné kombinace je odezva kolem 115 ms (zhruba sedmero překreslení monitoru), což už je hodnota, u které je okem postřehnutelné, že má obraz za pohybem myši zpoždění. Pokud si odskočíte od rychlé myši a 60–120 fps, je to prvních pár minut nekomfortní, ale hrát se s tím dá, pokud zrovna nepotřebujete dávat headshoty zuřivě poskakujícím postavičkám.

Horší je, když KCD hrajete přes internet a běží kolem 30–40 fps, pak už je prodleva celkem logicky ještě delší.

Stručně vypadají zmíněné časy takto:

  • Překreslení obrazovky při 60 Hz: 16,6 ms
  • Myš na pracovní ploše, myš 125 Hz, monitor 60 Hz: 25–33 ms
  • Myš na pracovní ploše, myš 1000 Hz, monitor 60 Hz: 16–33 ms
  • Far Cry 5 na lokálním PC, myš 1000 Hz: 25–39 ms
  • Far Cry 5 na GeForce Now, myš 1000 Hz: 133–145 ms
  • Kingdom Come na lokálním PC při 30 fps, myš 125 Hz: 115 ms

V praxi to vypadá nějak takto – první tři smyčky jsou (jestli jsem dobře počítal) v reálném čase, poslední sekvence je video nahrané se snímkovou frekvencí 480 fps přehrávané rychlostí 30 snímků za sekundu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama