Hlavní stránka Hardware Grafické karty Sapphire Pulse RX 5600 XT: dobrá karta za dobrou cenu
Sapphire Pulse RX 5600 XT: dobrá karta za dobrou cenu
autor: Adam Vágner , publikováno 21.1.2020
Sapphire Pulse RX 5600 XT: dobrá karta za dobrou cenu

AMD dnes uvádí na trh model, který zaplní velkou mezeru mezi levným Radeonem RX 5500 XT a výkonnými Radeony RX 5700 a RX 5700 XT. Původně cílila proti GeForce GTX 1660 Ti, ale těsně před uvedením dostala pořádnou dávku dopingu, po níž se může měřit i s dražší GeForce RTX 2060.


Neubráním se pocitu, že když v AMD plánovali uvedení RX 5600 XT na trh, podcenili přípravu. Za primární cíl si vybrali nejsnazší oběť – 6GB GeForce GTX 1660 Ti. Jenže to je karta, kterou sama Nvidia před nedávnem odsunula na druhou kolej, když uvedla levnější a přitom téměř stejně výkonnou GTX 1660 Super.

Vybrat nižší model z řady GTX jako přímého soupeře pro RX 5600 XT má ještě jednu velkou výhodu – nemusíte řešit, že RX 5600 XT nemá akceleraci ray tracingu, protože GTX 1660 Ti je na tom podobně. Zato když RX 5600 XT postavíte proti RTX 2060 s podobným výkonem za podobnou cenu, je už scházející podpora DXR hendikepem.

A nedá se říct, že by levnější RTX 2060 jako odpověď Nvidie byly nepředvídatelné. Už předtím, než přišlo snížení ceny RTX 2060 FE z 349 na 299 dolarů (resp. českých cen na 8300 korun), se daly sehnat modely, které stály výrazně méně. U nás byly už nějaký čas k mání karty s cenovkou kolem 8600 korun. A je jasné, že spousta lidí bude kartu za osm tisíc srovnávat spíš s kartou za 8600 korun než s o tisícovku levnější GTX 1660 Ti, o GTX 1660 Super za šest tisíc nemluvě. Oficiální zlevnění RTX 2060 už pak původní strategii AMD zbouralo definitivně.

Sapphire Pulse RX 5600 XT: dobrá karta za dobrou cenu

 

A tak AMD na poslední chvíli zvedlo takty a přece jen šlo proti RTX 2060. Stěží můžeme někomu zazlívat, že se rozhodl, že nám bude prodávat za stejné peníze výkonnější karty, než původně chtěl. Nepříjemné je, že toto rozhodnutí odskáčí zákazníci, kteří se vrhnou na karty z prvních dodávek. Pokud budou chtít výkon z recenzí, budou muset nahrát nový firmware. Není to nic neřešitelného, ale vždycky se to dá zkazit a určitě to není první věc, kterou by chtěl člověk dělat, když kartu posadí do počítače.

Lepší poměr cena/výkon

Pozitivní je, že nárůst výkonu je na kartě opravdu znát a model původně mířený do volného prostoru mezi GTX 1660 Ti a RTX 2060, teď RTX 2060 překonává nejen lepší cenou, ale i vyšším výkonem.

Pokud tedy jde čistě o poměr cena/výkon, je Pulse RX 5600 XT AMD výhodnější. Ostatně kdyby nebyla, bylo by to už po těch peripetiích s úpravou parametrů na poslední chvíli hodně zlé.

V testovaných hrách má novinka AMD (resp. přetaktovaný model od Sapphire) nad GeForce RTX 2060 Founders Edition zhruba 4–5% náskok. Přitom je o tři stovky levnější, takže ve výsledku nabízí lepší poměr cena/výkon. Ale pětiprocentní rozdíl ve výkonu asi není něco, co by bylo stěžejním důvodem pro to, kterou kartu vybrat. A rozdíl v ceně tři sta korun už vůbec ne. Bojím se, že za těchto okolností RX 5600 XT s trhem příliš nezamává. Spíše než produkt, který by trh posouval dál, je to zajímavá alternativa pro ty, co chtějí kartu od AMD.

Pulse od Sapphire má tu obrovskou výhodu, že při své ceně dostal i dobré a naddimenzované chlazení. Díky tomu nabídne i výborné provozní vlastnosti – nejlevnější modely RTX 2060 (často krátké kartičky s dvouslotovým chladičem a jedním ventilátorem) budou provozním vlastnostem Pulse jen stěží konkurovat. Pokud by se na 8300 korun nedostaly i nějaké lépe vybavené modely, měl by Pulse v tradičních disciplínách vyhráno.

Ale Nvidia má v záloze ještě RTX 2060 Founders Edition, jejíž cenu snížila na stejnou úroveň, proti levným nereferencím má podstatně lepší výbavu a provozní vlastnosti podobné jako Pulse RX 5600 XT s výkonnějším BIOSem. V podstatě je to totéž jako testovaná karta v jedovatě zeleném. U RTX 2060 FE je problém snad jen její dostupností – musíte vyčíhnout ten správný okamžik, kdy jsou na e-shopu Nvidie skladem.

Když postavíte vedle sebe Pulse RX 5600 XT od Sapphire coby dvorního výrobce AMD a Founders Edition od Nvidie, máte dvě karty, z nichž žádná není výrazně lepší a budete se rozhodovat spíše podle přidané hodnoty.

U Sapphire je to především podpora FreeSync i na HDMI 2.0 (a s tím i mnohem větší výběr monitorů), zatímco u Nvidie funguje adaptivní vertikální synchronizace jen přes DisplayPort. Technologie jako Radeon Image Sharpening, Radeon Boost anebo Anti-lag jsou spíš softwarovou záležitostí, proti Radeon Image Sharpening a Anti-lag nabídla Nvidia alternativní řešení. Výhodou Nvidie, na kterou AMD zatím nemá odpověď, je podpora ray tracingu. A rozhodnout může i software a ovladače ke kartě.

Co se týká samotné karty v provedení Sapphire – s ohledem na cenu je to opět hodně zajímavý produkt, který nejspíš nabídne lepší provozní vlastnosti než většina levných modelů RX 5600 XT od konkurence, a proto jí udělíme ocenění.

Sapphire Pulse RX 5600 XT
KLADY Sapphire Pulse RX 5600 XT: dobrá karta za dobrou cenu Sapphire Pulse RX 5600 XT: dobrá karta za dobrou cenu ZÁPORY
teploty čipu i komponent jen malý posun proti dlouho prodávané RTX 2060
výkonný chladič  
bez zátěže neslyšná, v zátěži celkem tichá  
FreeSync i na HDMI  
výborné provozní vlastnosti za dobrou cenu  
   
Orientační cena s DPH: 8 000 Kč

Sapphire Pulse Radeon RX 5600 XT nabízí zajímavý poměr cena/výkon, výborné provozní vlastnosti a dobrý naddimenzovaný chladič za příznivou cenu. Mezi levnými Radeony bude vynikat, proto mu udělujeme stříbrné ocenění.

Sapphire Pulse RX 5600 XT: dobrá karta za dobrou cenu

 

 



Tagy: amd  radeon  navi  pulse  sapphire  rx 5600 xt  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
22.1.2020 02:35:20   193.85.7.xxx 44
Proč v některých testech je a v jiných není RTX 2060 6GB v některých je i několik verzí od různých výrobců a někde je jenom RTX 2060 super 8GB ??
22.1.2020 07:07:15   89.190.46.xxx 184
Ty karty byly otestované ještě předtím, než jsem ty nové hry přidával do metodiky a nemám možnost to doměřit, protože jsou v nenávratnu.

Mám možnost doměřit to na RTX 2060 FE, ale fakt neslíbím, kdy to tam přidám, protože mám roztestované další dvě karty, třetí ve frontě a pár dalších na cestě.
22.1.2020 05:40:14   195.243.189.xxx 6923
Adame, už jsme spolu diskutovali jinde ohledně navýšení taktů na poslední chvíli a tak jsem přesně věděl v jakém duchu se vaše recenze ponese

Každý na to máme jiný názor a já ten Váš respektuji.

Na co bych chtěl ale zareagovat je to, že u karty jako je RTX 2060 neustále opěvujete jako výhodu RT. Jako vážně to někomu méně znalému předhodíte jako větší a téměř rozhodující plus oproti třeba tomu FreeSyncu? Já sám mám RTX 2060 doma a můžu Vám naprosto přesně říct, k čemu to na té kartě je, ale myslím si, že vy sám to moc dobře víte.
22.1.2020 06:36:59   89.190.46.xxx 3242
"Neustále opěvujete" myslím není úplně přesný výraz, pokud je to zmíněno v celém článku ve dvou větách, přičemž první věta je prostým konstatováním, že kdyby šel Radeon proti GTX 1660 Ti, jde proti kartě bez ray tracingu, zatímco když jde proti RTX 2060, jde proti kartě s ray tracingem, a druhá je prosté konstatování, že to GeForce má, zatímco Radeon ne.

Ona je to už teď podstatně větší výhoda než kdy byl Mantle, podstatně větší výhoda než bylo DirectX 10.1 a podstatně větší výhoda než byla akcelerace asynchronních shaderů. Nějak nerozumím tomu, proč v případě Radeonů byl neodpustitelný hřích v recenzi nezmínit, že to ty karty umí navíc oproti GeForce, zatímco v případě GeForce je neodpustitelný hřích zmínit, že oproti Radeonům podporují něco navíc.

Na rozdíl od někoho si nemyslím, že to u RTX 2060 je a i do budoucna bude úplně k ničemu. Vývojáři se s tím učí dělat a učí se to optimalizovat. Her s podporou DXR přibývá (a se stále věší intenzitou). A na to konto si netroufnu odhadnout, jestli někoho nebude za dva roky štvát, že už nepřidal pětistovku na kartu s ray tracingem.
22.1.2020 06:42:49   195.243.189.xxx 4328
Ano, dejme tomu že se to objevuje, sice sporadicky, ale občas vyjde něco co to trochu využije, ale určitě ne na RTX 2060. Určitě jste si všiml v kolika hrách muselo být využití RT ubráno, aby to alespoň nějak zvládly high end karty. A ani takhle na to RTX 2060 prostě nemá.

Vývojáři se učí, ale nedá se tomu říct optimalizace. RT je znám už mnoho let, to víme a taky víme proč se nepoužíval. Ono je asi vcelku jedno jak jeho využití napíše vývojář, protože to je pořád stejně extrémně náročné a vývojář v podstatě optimalizuje pouze to, aby to bylo použito jen na některých efektech, kterých ve hře zas není tolik, aby to nesebralo tolik výkonu a zároveň aby byl alespoň trošku vidět výsledek.

Karty RTX mají pro tento typ vykreslování vyhraněné speciální jednotky v jádře, ale v současné generaci jich prostě není dostatek nebo nemají dostatečný výkon. A když k tomu přihlédneme co je RTX 2060 za kartu, že když to přeženu má sama co dělat s tím, aby na ní slušně jely hry při běžném vykreslování ve vyšších rozlišení, tak je na ní prostě využití RT nesmyslné a ta karta na to nemá a ani mít nebude.

Co se týče toho zmiňování a nezmiňování, tak já to nemám rád ani v jednom případě, pokud se jedná o okrajovou záležitost nebo nesmyslnou funkci. V tomhle případě jsem to myslel tak, že mi z článku přišlo, že podpora RT na RTX 2060 je mnohem větší výhoda než například FreeSync u Radeonu. Která z těchto funkcí bude používána častěji a běžným hráčem? Která je tedy větší výhoda?

To neustále opěvujete jsem nemyslel pouze na tento článek, opravdu tady je toto zmíněno 2x. Vztahoval jsem to na všechny články. Asi už to moje nějaká degenerace, ale začínám na to být alergický, když se v každém článku o grafice typu RTX 2060 dočtu jak podporuje úžasný RT a jaká to je výhoda.
22.1.2020 06:56:11   89.190.46.xxx 2223
RT je znám mnoho let, ale dřív se to neoptimalizovalo na rendering v reálném čase.

Ray tracing najede natvrdo s příští generací konzolí. A u nich se budou muset vývojáři hodně snažit, aby se to hýbalo a naučí se to optimalizovat. A přelije se to i na PC. Známe to už z mnoha generací, kam se grafika díky optimalizacím posune během životního cyklu jedné generace konzolí.
22.1.2020 07:48:06   194.213.41.xxx 146
inu prostě marketing no …
22.1.2020 08:41:31   212.27.208.xxx 1540
"Určitě jste si všiml v kolika hrách muselo být využití RT ubráno"

V žádné, diskutovalo se to u BFV a rozbor digital foundry ukázal opak.

RT2060 zvládne ve fullhd všechny současné hry s RTX.

Freesync není výhoda Radeonu, nvidia podporuje jak FS monitory, tak gsync.
22.1.2020 09:07:09   195.243.189.xxx 2229
Lžeš, nVidia podporuje jen některé vybrané a vážně jich nejsou stovky jako u FS AMD.

Ne to teda nezvládne, mám ji doma, tak to vím. Netvrď tady nesmysly.

Toho rozboru jsem si nikdy nevšiml. Nicméně RTX 2060 ani ve Full hD na BFV s RT nemá... takže to je buřt.
22.1.2020 09:20:29   212.27.208.xxx 2127
Tneto test dokazuje ze lzes

https://www.techspot.com/article/1934-the-state-of-ray-tracing/

Nvidia nyn podporuje VSECHNY FS monitory:

https://www.alza.cz/freesync-na-grafickych-kartach-nvidia-geforce

Opet jsi byl usvedcen ze lzi.
22.1.2020 09:27:17   195.243.189.xxx 2825
Ty nejsi normální člověk viď?

Nevím jestli si tady hraješ na nějakýho soudce nebo co, že mě usvědčuješ, ale aspoň si pořádně přečti článek co jsi postnul...

"Věc má jeden háček. NVIDIA se totiž rozhodla, že bude podporu Adaptive Sync / FreeSync garantovat jen na dopředu otestovaných a certifikovaných monitorech. V první vlně došlo k otestování zhruba 400 herních monitorů a jen 12 jich vyhovělo zcela bez výhrad"

12!!! Ty se běž normálně léčit, opět se ukázalo, že jedinej kdo tu lže jsi ty.

O tom RT jsem ti jasně psal už dole... Super verze je i ve full HD skoro o 15% výkonnější, a hodnoty kolem 30 FPS opravdu nejsou labůžu a v pohodě.
22.1.2020 09:42:18   212.27.208.xxx 2132
Jako jsi sileny nebo co? Kazdy tu vi ze neotestovane monitory funguji, staci FS manualne povolit. Mas to v tom odkazovanem clanku.
Prece nema smysl trvat pres vsechny dukazy na vyvracene lzi, Stachuji, i ty musis vedet kdy jsi prohral.
22.1.2020 09:47:50   195.243.189.xxx 1926
Ne to jenom ty nevíš, kdy jsi prohrál.
22.1.2020 09:56:48   212.27.208.xxx 1726
Klidne to donekonecna opakuj, jako blazinek z garaze, vsichni se na ty testy muzou podivat.
22.1.2020 09:56:00   212.27.208.xxx 1418
K tvym 30fps:

2060S ve 1080p:
Control - 49fps
MetroEx - 59fps
SotTR - 59fps

https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2019-battlefield-5-vs-rtx-2060-ray-tracing-analysis

stara 2060ka 1080p
BFV-RTX medium - 77fps (digital foundry)

tfuj, lhari.
22.1.2020 09:57:32   212.27.208.xxx 1413
Jo a klidne si z 2060S odecti tech tvych smyslenych 15%.
22.1.2020 12:17:42   213.215.66.xxx 193
V první vlně došlo k otestování zhruba 400 herních monitorů a jen 12 jich vyhovělo zcela bez výhrad"

12!!!

Naozaj Adaptive Sync funguje na väčšine monitorov, Hnízdo má v tomto (chvalabohu) pravdu.
22.1.2020 15:57:43   185.47.220.xxx 156
Samozřejmě, že má pravdu, ale stále tu jsou lidé, kteří si musí hrát na hodnou a zlou firmu. Přitom obě firmy se chovají naprosto stejně.
23.1.2020 07:09:32   37.188.235.xxx 57
Koupil jsem si QLED telku, která umí Freesync a hlavně 2560x1440px@120hz. Mám nVidii a Freesync teda rozhodně nefunguje přes HDMI. Rozhodně ne na moji GTX 1070....
23.1.2020 11:47:01   91.220.237.xxx 40
aky model QLED mas? Mas zapnute VRR v nastaveniach? Este moze byt chyba, ze to musi najprv samsung povolit SW aktualizaciou ako napriklad LG u svojich B9/C9 OLED.
23.1.2020 13:04:16   46.226.16.xxx 32
Freesync není od počátku, zvl. v případě HDMI, otevřený standard, protože šlo o proprietární aplikaci VESA Adaptive Sync pro DP (=Display Port) spáchanou AMD. Proto Nvidie umí Freesync jen přes DP. Adaptivní obnovování jako otevřený standard v podobě VRR je v HDMI přítomno až od verze 2.1. Mám pocit, že podporu pro HDMI 2.1 s VRR Nvidia nedávno přidala do ovladačů, ale funguje tuším pouze na Turingu.
23.1.2020 07:43:19   46.226.16.xxx 81
Doma mám asi čtyří monitory s Freesyncem, po nějaké Nvidia podpoře jsem se nepídil a přesto každý z nich s Nvidií jede v režimu G-sync kompatibility.
22.1.2020 23:00:28   83.208.130.xxx 51
No, muzes si na tom zahrat Quake 2. Tak nejak k tomu to je.

Da to vubec?
22.1.2020 07:47:51   87.244.203.xxx 167
No, za mňa veľmi dobrá karta a pre majiteľov 3,5ročných RX480/1060 ktorý tie karty nakupovali v roku uvedenia GPUčko hodné záujmu.

Za +/- rovnakú cenu 60-70% výkonu naviac pri super spotrebe, snáť len naozaj majiteľ 8GB RX480 si môže hovoriť že upgraid na 6GB kartu za rovnaké €€€ je ...diskutabilný

nVidia by ešte mohlo 20-30USD zľaviť a výber by bol parádny ale tak už niečo spustili a mám pocit že tým to skončilo.
22.1.2020 08:44:13   212.27.208.xxx 1432
Hele amd prijde +-dva roky po vydani 2060 s kartou s +-stejnym vykonem, ale bez RTX. S cenou lisici se v radu stokorun. Co s takovou kartou? Mozna kdyby byla o dva litry levnejsi.
22.1.2020 08:49:20   85.159.110.xxx 1111
snazim sa pochopit tvoju obchodnu strategiu, ale nedari sa mi
to akoze nvidia ma ostat stat 8300KC, a radeon ma stat 6000KC? ked nie su ziadni nahradcovia tychto kariet(ampere/navi2)?i dont get it
22.1.2020 08:52:21   212.27.208.xxx 1733
Ten radeon neprinasi nic noveho. Stejny vykon, cena a bez RTX. To si koupi jen fanAtik. Takze bud vyrazne snizeni ceny, nebo nebude duvod ke koupi, kapisto?
22.1.2020 09:03:06   195.243.189.xxx 2425
Další... k čemu ti je na téhle slabé kartě RT? Úplně k ničemu, vymýšlíš nesmysly, aby sis obhájil svou oblíbenou značku.
22.1.2020 09:12:14   212.27.208.xxx 1521
Myslis ze ti lhani ve prospech tve oblibene znacky pomuze?

https://www.techspot.com/article/1934-the-state-of-ray-tracing/

To jsou testy 2060 Super ve 1440P. 2060S a 2060 jsou ve fullhd v DXR zhruba stejne vykonne, takze i stara 2060ka dava DXR na ultra/high ve fullhd bez problemu.
22.1.2020 09:21:10   195.243.189.xxx 1521
Super verze je i ve full HD skoro o 15% výkonnější, tak co to tady zkoušíš?

A jestli bereš hodnoty kolem 30 fps jako že v pohodě, tak jsi asi úplně mimo.
22.1.2020 09:30:09   212.27.208.xxx 1017
ORLY

https://www.gizbot.com/img/600x90/img/2019/10/nvidia-geforce-rtx-2060-super-fe-review-ray-tracing-made-affordable13-1569925109.jpg
22.1.2020 09:39:17   195.243.189.xxx 1622
Házíš sem výběrové grafy, které vyhovují tobě?

Každý se může podívat i zde v této recenzi o kolik je RTX 2060 Super rychlejší než RTX 2060... zase se ukáže, jak lžeš a postuješ jen grafy, vyhovující tvé "pravdě".
22.1.2020 09:46:58   212.27.208.xxx 1216
Tak nam v teto recenzi jak rikas ukaz, o kolik je 2060 a 2060S v RTX rychlejsi Tak delej, bude to?

Ty jsi zfetovanej, to jinak neni mozny.
22.1.2020 09:51:51   195.243.189.xxx 1425
Ty mi budeš něco vyprávět o zfetování? Já mám za to, že se celou dobu bavíme o výkonech bez RT.

Hele můj čas je moc drahej na to, abych se tady dohadoval s trotlem, co neví že je trotl a nikdy to nezjistí, protože na to nemá dostatečnou kapacitu mozku nebo ho má zřejmě poškozenej. Tak si dál vykládej nesmysly, já už na ty tvé blbosti reagovat nebudu
22.1.2020 09:59:51   212.27.208.xxx 1821
Looool, pry najednou vykony bez RT, to je neuveritelny

FabledWarrior 22.1.2020 06:42:49 195.243.189.xxx 107
Ano, dejme tomu že se to objevuje, sice sporadicky, ale občas vyjde něco co to trochu využije, ale určitě ne na RTX 2060. Určitě jste si všiml v kolika hrách muselo být využití RT ubráno, aby to alespoň nějak zvládly high end karty. A ani takhle na to RTX 2060 prostě nemá.

Vývojáři se učí, ale nedá se tomu říct optimalizace. RT je znám už mnoho let, to víme a taky víme proč se nepoužíval. Ono je asi vcelku jedno jak jeho využití napíše vývojář, protože to je pořád stejně extrémně náročné a vývojář v podstatě optimalizuje pouze to, aby to bylo použito jen na některých efektech, kterých ve hře zas není tolik, aby to nesebralo tolik výkonu a zároveň aby byl alespoň trošku vidět výsledek.

Karty RTX mají pro tento typ vykreslování vyhraněné speciální jednotky v jádře, ale v současné generaci jich prostě není dostatek nebo nemají dostatečný výkon. A když k tomu přihlédneme co je RTX 2060 za kartu, že když to přeženu má sama co dělat s tím, aby na ní slušně jely hry při běžném vykreslování ve vyšších rozlišení, tak je na ní prostě využití RT nesmyslné a ta karta na to nemá a ani mít nebude.

-----------------

Tohle vlakno si ulozim, to je epic.
22.1.2020 09:25:12   85.159.110.xxx 59
absolutne nechapem
22.1.2020 09:32:19   85.159.110.xxx 89
podla tvojej logiky by sa graficke karty mali predavat len mozno tak tyzden po vydani. kto chce, si ich kupi. a potom uz tu ten vykon mame, takze cakame na dalsiu radu kariet
23.1.2020 09:57:48   193.86.4.xxx 52
Nejsi rád že díky tlaku AMD musel zelenej zlevnit ty svoje RTXka?
22.1.2020 09:37:17   85.159.110.xxx 97
btw, tvoje cca 2roky je 16 mesiacov
22.1.2020 10:15:03   85.159.110.xxx 96
lel, este objektivnu pravdu dokazete minuskovat:
https://en.wikipedia.org/wiki/GeForce_20_series
22.1.2020 11:10:48   87.244.203.xxx 151
Model GeForce RTX 2060
Launch January 15, 2019

čistých 16 mesiacov
22.1.2020 11:16:39   85.159.110.xxx 75
dokonca, bral som len vydanie turingov ako takych
22.1.2020 09:44:18   87.244.203.xxx 276
1. 2060ka vyšla 15.1.2019, 5600XT včera teda 21.1.2020.
Bez necelého týždne presne po roku - prosím ťa, vysvetli mi ako si z toho urobil "+-dva roky"

2. cena, RTX2060 zlacnela o 50USD len koli novinke od AMD, to je každému jasné + na predraženom mimozemšťanovi majú skladom za 7999kč SAPPHIRE PULSE Radeon RX 5600 XT 6G
Najlacnejšia 2060ka je MSI GeForce RTX 2060 VENTUS XS 6G OC za 8600kč

Reálne na lacnejších shopoch bude 5600XT verím v pohode za 7500kč teda ono to už za týžden-dva po naskladnení nebude pár stoviek ale kľudne 1000+kč.

OK, žiaden zázrak ale je to -1000kč za rovnaký výkon, AMDčko je výhodnejšie.

PS: a áno teraz ten rozdiel cien nie je až tak veľký ale 2060ky pri nástupe stáli pri najlacnejších ITX verziách 9000kč a lepšie verzie 10 000+ kč a to už oproti 8000kč hneť teraz za nereferenčnú 5600XT je zjavný rozdiel.
22.1.2020 10:10:19   212.27.208.xxx 830
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.1.2020 11:08:35   87.244.203.xxx 218
"pro jehoz nakup neni sebemensi duvod."

alza, skladom, SAPPHIRE PULSE Radeon RX 5600 XT 6G - 7999kč

xevosstroe, skladom, RTX 2060 VENTUS XS 6G OC - 8 600kč

5600XT je o 600kč lacnejšia pri rovnakom výkone + má jasne lepšiu spotrebu.

Ty sebemensi duvod
22.1.2020 11:29:49   212.27.208.xxx 726
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.1.2020 11:57:35   87.244.203.xxx 279
RTX2060, karta nie je skladom, je "Na dotaz".

RX 5600 XT 6G za 7999kč je na alze skladom, môžeš ju mať doma za pár hodín...

Ešte niečo ?

PS: jop, raytracing na základnej 2060 ide jak spraku, o to by človek pri hraní v 800x600 nechel prísť
22.1.2020 14:10:03   212.27.208.xxx 825
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.1.2020 19:55:22   86.49.172.xxx 163
Maťko911 100bodů za objektivitu kterou předvádíš už hdodně dlouho.

Hádat se s prolhaným Hnízdem nemá smysl. Sice přišel o své opory jako Crhu a Maudita a pod., ale on bude vždy lhát, překrucovat a vždy bude sizký... Své oponenty bude vždy osočovat ze lži a nikdy nepřizná, že kecá... On je opravdu plný fanatik se vším všudy.
23.1.2020 08:06:48   212.27.208.xxx 318
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
23.1.2020 11:51:10   87.244.203.xxx 93
No neviem čo som vždy až ak objektívny ale každopádne díky.
23.1.2020 13:32:52   93.185.5.xxx 103
Maťko911 - Ano jsi :-) Kdysi jsem Tě vnímal, že jsi víc nakloněn proti AMD, ale už dlouho mě i ostatní myslím přesvědčuješ, že nejsi vyhraněný. Což je dobře a i vždy děláš super práci, když sjedeš testy na webech a pak to postneš.

hnizdo
Ale to víš že jo šmudlo :-D Tak Stach už být nemůžu to jsi tu už stačil onálepkovat jiného. Ne nejsem Tom ;-) Ten na Diit co vím psal, že si tu nechal kompletně odstranit účet a ten tu byl pod svým ofiko nickem. Takže Ti zas nálepkování nevyšlo... A jako Napsat Maťko911, že se má chovat jak stachuj... Ty už vážně nevíš kudy kam :-D
29.1.2020 08:51:00   46.226.16.xxx 00
"Kdysi jsem Tě vnímal, že jsi víc nakloněn proti AMD" tohle mně přijde mírně úsměvné. To, že Maťko je neutrální, t.zn. prezentuje svoje pohledy na věc, padni komu padni, registruji od doby, co jsem na něj v diskuzích narazil. To jsi, myslím, spíš nesl méně libě jeho oprávněnou kritiku AMD, a že si ji AMD v minulosti hodně zasloužilo; protože tě považuji za víceméně více ;) AMD pozitivního, ale to je můj názor, peace ;)
24.1.2020 14:00:35   185.219.165.xxx 141
Maťko má ,jakožto jeden z mála, opravdu objektivní přístup. Ono se to totiž těžko hodnotí a každý považuje za plus něco jiného. Někomu je to k něčemu, druhému k ničemu. Za mě je RX5600XT fajn karta. Někomu příjde rozdíl 500-1000 korun moc. Mě by teda bylo celkem jedno, kdybych dal 8000 nebo 9000. Ono to už nejsou malé peníze za kartu, takže 1000 sem 1000 tam není žádný terno. Stejně tak výkon. 5% nahoru nebo dolů je taky jedno. Nebo aspoň mě. Myslím, že se zbytečně zachází do detailů. Jistý pán tvrdil, že kdo má na RTX2080, tak má i na RTX2080Ti. Rozdíl asi 11k (50% ceny). A teď se zase tvrdí, že 1000 korun příplatek je moc... Každý by si měl vybrat dle svých preferencí. Někdy je nám prostě cpáno do hlav, že to či ono nemá smysl, že to nemá výkon, že to moc žere atd...Ve finále člověk koupí to, co je mu příjemnější, na co je zvyklej atd. Někdo je zvyklej na pračky AEG, tak si kupuje AEG. Druhy kupuje Bosch..
24.1.2020 15:31:40   85.163.4.xxx 21
Amen, palec hore
22.1.2020 20:55:01   88.101.229.xxx 74
raytracing jede v 800x600 na GTX1060

nová RX5600XT ho nemá vůbec(letos výjde PlayStation5)
29.1.2020 08:39:50   46.226.16.xxx 00
Maťko, zas to nepřeháněj na druhou stranu. Na 2060 jsem měl možnost zahrát si Control na fullhd a s RT na medium a nemám pocit, že to byla cukatura.
22.1.2020 11:40:00   194.48.241.xxx 278
Ty jsi solidní mamlas. Nebýt 5600XT, tak RTX2060 nezlevní o 50 USD, což je minimálně 1000 kč. Opravdu chceš tvrdit, že ta karta je zbytečná? I pro sebevětší zastánce Nvidie je užitečná, páč si tu jejich RTX2060 díky ni mohou koupit levněji
22.1.2020 11:46:02   212.27.208.xxx 631
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.1.2020 08:48:36   185.75.139.xxx 1135
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.1.2020 08:50:15   185.75.139.xxx 72
Psáno v rychlosti a koukám, že mi tam něco vypadlo :-D Ale asi jsem slepý, nikde nevidím tlačítko EDIT?
22.1.2020 09:03:52   195.243.189.xxx 2817
Boha jeho na takhle slabé kartě ti je RT úplně k ničemu, to nepřemýšlíte nebo co?
22.1.2020 09:12:44   212.27.208.xxx 1229
Prestan lhat, Stachuji.
22.1.2020 09:22:09   195.243.189.xxx 1721
Lžeš tady jen ty, ale tak tím jsi všude známej. Běž si koupit svojí nVidii a nebreč tady.
22.1.2020 09:30:52   212.27.208.xxx 1220
Zatim jediny kdo sem dal overitelne podklady pro svoje tvrzeni jsem byl ja, jako ostatne vzdycky, stary lhari.
22.1.2020 10:35:56   185.221.124.xxx 279
FabledWarrior je Stachuj? Největší kok.otek na webu? Nejhorší co člověk může udělat věřit jeho žvástům. To je těžké když máš nakoupené nějaké akcie této firmy, tak je třeba fandit a nutit
22.1.2020 10:54:53   185.75.139.xxx 1416
No to by ledacos vysvětlovalo.. já jsem si říkal, že tyhle blbosti typu "ray tracing na současných grafikách nemá smysl" pořád dokola opakují jen na DD World, ale spíš jsem to viděl na nějakou DD ovci.. pokud to je sám pastýř, to je teda terno
22.1.2020 11:04:28   82.114.194.xxx 189
On Stachuj je totiž dostatečně zamindrákovaný na to, aby své objektivní pravdy podložené leda vlastním výcucem z prstu šířil napříč českým internetovým universem

Má problém, že na DD nikdo nechodí číst jeho fantasmagorie a když tak jen pár bláznů a zbytek lidí pro zábavu jako náhled do řekněmě zajímavé duše.

Ono obecně i na RTX2060 si jde RT vyzkoušet a s rozumným nastavením grafiky použít. Je tam ta možnost vybrat si jestli RT nebo AA či jinou věc. To některé strašně žere. Nevím proč, ale žere je to. Stejně jako kdysi byly pascal grafiky nepoužitelné, protože neměly mantle a kulhaly v AS.

v konečném důsledku mě mantle ani AS u pascalu neomezovalo. Takže nafouknutí komára. a RX5700xt si opravdu RT Q2 nezahraju a RT nezapnu nikde. Ale to už omezující není a je to nejvíc nejlepší karta.

DD Dlouhé Dumání jak 30x v jednom testu, který se skládá ze 3 "náhodně vybraných her, napsat, že Radeon je nejvíc nejlepší
22.1.2020 11:33:35   185.75.139.xxx 168
No já se tam snažil dvakrát zaregistrovat (ze dvou různých mailů) s úmyslem slušně podiskutovat a ten registrační formulář mi vždycky říkal, jak mi poslal heslo atd. To samé při žádosti o vyresetování hesla, ale nikdy nic nepřišlo.. je zřejmé, že ten registrační formulář je do jisté míry fake a DD selektuje diskutující a přístup do diskuse uděluje jen těm, co jsou prověření a budou pod články psát to, co se mu líbí.. bohužel mnoha čtenářům nedojde, že se jedná o cílenou selekci názorů nejen v článku, ale i pod ním, takže se děsím toho, že by snad podle toho někdo mohl někdy chtít HW nakupovat. Nejlepší jsou ty články o novinkách, které jinde vyřeší dvěma větami, ale na DD je z toho vždycky sloh o 6 odstavcích bez žádné struktury a logické návaznosti, kde se za přítomnosti mnoha překlepů a gramatických chyb pořád opakuje to samé dokola.. tedy že AMD je top a intel a nvidia žumpa, přesto že to s tím tématem většinou ani nesouvisí. Hlavně že dole píše, že dělá věci pomalu a pořádně. Kdyby si radši zaplatil korektora, když neumí ani psát a nemá znalosti základního slohu, co se učí na základní škole..

Jinak já současné RTX karty vnímám jako první vlaštovky a nic víc. Od druhé generace čekám mnohem víc. A je fajn, že se do toho někdo pustil. Nyní však nastává otázka, jak se bude ray tracing řešit do budoucna, protože směr asi do jisté míry budou udávat konzole, takže se těším, s čím přijde AMD.. A jelikož kupuju PC vždycky na cca 5 let, kartu bez ray tracingu si prostě v téhle době nekoupím, nejsem blázen. Co je dnes rarita, bude za pár let standard.
22.1.2020 12:39:07   87.244.203.xxx 203
"a budou pod články psát to, co se mu líbí.. bohužel mnoha čtenářům nedojde, že se jedná o cílenou selekci názorů nejen v článku"

vondry87 nesúhlasím, ak po tých rokoch mazania, banovania a nadávania aDDDDDDmina užívateľom čo sa čo i len obtreli o AMD či jeho veličenstvo aDDDDmina musí byť 99% čitateľov AMDDsveta.cz všetko jasné. Ono je to zrejme aj na základe diskusí...

Kto tam príde len tak pozrieť raz za mesaic tak si to nevšimne ale kto ho sleduje to vidieť nemôže.

Fun fakt: za pár mesiac má hneť 7 samostatných testov RX5700XT kariet...

...od vydania RTX kariet pred. 16 mesiacmi v samostatnom teste
0x RTX2060
0x RTX2060 Super
1x RTX2070
1x RTX2070 Super
0x RTX2080
0x RTX2080 Super
1x RTX2080Ti

suma sumárum 3 samostatné testy za 16 mesiacov vs. 7x len testy 5700XT za ani nie pol roka - ako to raz trefne skomentoval jeden diskutujúci: "veď načo by testoval nVidia grafiky keď sú tu grafiky od AMD?"

Keby to bolo opačne tak má všetky 2080/Ti otestované v 10testoch a v každom jednom článku 17x skonštatované ako AMDD ničí konkurenciu ktorá nemá žiadnu odpoveď
22.1.2020 13:32:03   82.114.194.xxx 168
On DD je komik. Nejlepší byly články o WoTku... hrál jak idiot s OP T67... kydlil s tím nooby s 0 skill posádkama a pasoval se do pozice dobrého hráče.

Tenkrát mě ještě bavilo to číst jako rozptylení.

Btw už tam někdo vyřešil jak na RX5700xt běží RT quake II ?

Ono to běží i na té RTX2060, která nemá na nic výkon. Ale mantle a asynchronní shadery to byla kauza století...
nVidia AMD s RT vypálila rybník a AMD se teď škrábe za uchem jak to implementovat.

Už se někdo dočkal odemčení těch bájných funkcí VEGY? Těch, co měly tu kartu naboostovat o monstrózní procenta?

Ryzen bych si teď koupil, AMD grafiku ne. Proč bych se měl okrást třeba o toho RT quake???
22.1.2020 13:41:14   185.75.139.xxx 145
Lol :-) Tak to je fakt k smíchu už :-)

Ale já bych lidi nepřeceňoval.. nesmíme zapomenout, že spousta lidí jsou snadno manipulovatelné ovce. A na ty on resp. firmy s ním spolupracující cílí.. a bohužel věřím tomu, že takových čtenářů má dost. Já nechci nikoho urážet, ale je logické, že řekněme pomaleji smýšlejícímu čtenáři se lépe čte text psaný podobným negramotem, který ještě ke všemu IT moc nerozumí, takže se čtenář nemusí potýkat s tím, že by technickým parametrům v článku nerozuměl, protože DD se víc než na technické záležitosti zaměřuje na takřka bulvární nesmysly a většinu testů jednoduše tvoří pomluvy konkurence stavěné na základě domněnek a často i účelově smyšlených rádoby faktů.. samozřejmě bez uvedení zdroje, protože žádné nemá.. takže být negramot a číst ty jeho kecy, tak jsem taky v sedmém nebi a tu kartu si asi běžím koupit :-( Čímž nechci říct, že by 5700 XT byla špatná karta, to v žádném případě ne. Jen si myslím, že k tomu samému závěru lze dospět i poněkud důstojněji.. což u dobré karty paradoxně není až tak složité..
22.1.2020 13:34:24   82.114.194.xxx 134
tam se zaregistruješ jedině tak, že si do profilu vypíšeš AMD HW... vyzkoušeno před pár lety...

stejně jsem pár let dozadu dostal BAN, protože jsem podotkl, že pro mě bylo lepší koupit i9 7940x než TR1950x.
22.1.2020 13:44:54   185.75.139.xxx 133
Aha tak to mě nenapadlo.. a to mám v PC GPU od AMD :-)

Já jsem mu tenkrát psal mail, jestli by mně laskavě ten přístup nedal.. pak jsem párkrát objektivně zhodnotil recenzi a dostal jsem taky ban :-) Tam je stejně škoda času přispívat, protože objektivní příspěvky podložené odkazy v podstatě nepřetržitě mazal, takže se tam užitečné příspěvky nikdy moc dlouho neohřály..
22.1.2020 13:48:58   82.114.194.xxx 101
Nepoužívej slovo objektivní Mám na něho pifku
22.1.2020 14:43:43   185.75.139.xxx 152
Asi vím co myslíš.. :-D

"Nemůžete svou subjektivitou hodnotit mou objektivitu" a "Já jako jediný na světě dokážu být objektivní" :-D

Je to prostě komik no.. :-)
23.1.2020 08:42:26   87.244.203.xxx 120
Citát jeho veličenstva, aDDDDDDDmina:

"máte patent na posuzování arogance a objektivity?"


Hlavne že on 1000x už spomenul ako je objektívny, ako je to zmyslom jeho života a ako bx aj web zmazal keby objektívny nebol.

Ale keď už niekto iný hodnotí objektivitu tak už to nie je fér veď patent na ňu má očividne len on

"v momentě kdyby nebyl objektivní, sám ADDDsvet.cz smažu."
23.1.2020 11:01:17   82.114.194.xxx 110
Kdysi dávno jsem přemýšlel zda je opravdu tak uDDeřený do hlavy nebo to simuluje aby navýšil návštěvnost.

Doufám v druhou možnost. Bylo by to lepší a dokonce si umím představit, že se u toho dobře baví. Ale spíš mu natíká žilka a brzo bude tahat nohu

ale už kolem jeho úvah o těžbě bylo vidět, že rád píše o něčem o čem nemá větší než zcela povrchní názory.

Viz parádní výpočetní výkon polarisu a vegy. Karty, které se dnes hodí leda na ETH a ani tam nedosahují efektivity Pascalu a na zbytku algos jsou zcela mimo mísu.
23.1.2020 12:06:00   87.244.203.xxx 112
Ale nech je ako je, nech boli jeho prvotné príčiny k začiatku hejtu nVidie a vzplanutiu lásky k AMD akékoľvek on vie veľmi dobre čo robí resp. že t očo predvádza u seba na webe by inde neprežio 10minút...

1. búlvár a bulvárnosť ťahá a predáva tak sa toho drží aj on

2. i keď doma rád druhým nadáva, zosmiešňuje ich názory, označuje iné testy za podplatné, zlé a zavádzajúce, iné weby za stoku - žumpu či ako pred rokmi chcel zavádzať na webe IQ testy, NIČ z toho si nedovolí inde (teda keď ešte mal odvahu chodiť 3-4-6rokov dozadu aj na iné diskusie) na iných weboch nenájdeš jedinú jeho nadávku, jedno označenie za hlupáka, debila či blázna, maximálne tam použil slová ako "nerozumný" či "hromada *****" takže je očividné že vie čo robí a čo si može "vonku" dovoliť aby sa mohol hrať na slušného recenzenta ktorého tak nespravodlivo úražajú.

A keď to robí doma a niekto na to upozroní tak ho bud zmaže alebo...
"není to urážka, pouhé konstatování faktu s lékařský odborný termín ..."

DD nenadáva, DD konštatuje
23.1.2020 12:34:00   185.75.139.xxx 93
Tak on v podstatě dělá to, co my všichni.. dělá, co musí, aby měl co do úst..

V podstatě je placen za to, aby ukazoval produkty AMD v dobrém světle a naopak shazoval konkurenci. A nutno uznat, že to dělá chytře, protože se jedná o blog, který se vizuálem a konceptem snaží tvářit jako (solidní) HW magazín, který na rozdíl od blogu už z principu využívá korektory a další mechanismy zajišťující objektivitu a kvalitu. A musí mít alespoň nějakou úroveň.. Ono opravdu nemá obdoby, aby někdo takto veřejně a polooficiálně za úplatu šířil takové nesmysly a polopravdy a někdy i pomluvy a lži. Jeho partnerům je to jedno, protože k tomu přistupují právě tak, že je to blog, kde si autor díky svobodě slova může psát, co chce.. A pomlouvaným je to asi taky jedno, protože proč se soudit s takovým blbcem, který nikoho nezajímá.. což je škoda, protože ten web by opravdu měl skončit a dobrej právník by DD zničil jak nic.. a to penále, co by na DD vysoudil, by nesplatil ani do konce života :-)
23.1.2020 13:06:25   78.99.202.xxx 49
Nikoho vraj nezaujima ale tubky o nom pisu stale.
23.1.2020 14:27:38   82.114.194.xxx 81
jak nezajímá???

To je materiál hodný studování!

To zas jako pozor, mě zajímá třeba i smrt lidí ve druhé světové válce a myšlenkové pochody vůdce.

Člověk musí mít rozhled, aby pak nebyl zaskočen až potká nějakého DDého naživo.

Blokuje to ztrátu času způsobenou debatou s oDDborníkem, který tomu rozumí asi jako běžný instalatér síti v datacentru.
24.1.2020 09:09:41   87.244.203.xxx 80
1. "je placen za to, aby ukazoval produkty AMD v dobrém světle a naopak shazoval konkurenci."
To považujem za krajne nepravdepodobné, verím že je platený za recenzie a ukazovanie produktov istých značiek - čítaj hlavne všetkého od ASUSu - ale žeby mu platil niekto od AMD sa mi nechce veriť, to by pre nich nemalo žiaden význam, nie na tak malom trhu.

Vidím to tak že recenzuje čo príde, hlavne teda AMDD CPU/GPU vid ako som písal hore pomer testovaných 5700XT vs všetky RTX či pamätám ako i7 8700K nemal otestovanú ani pol roka po vydaní hlavne že mal všetky Ryzeny aj threadrippery

2. "Jeho partnerům je to jedno...pomlouvaným je to asi taky jedno" presne to myslím, predstava že niekto niekoho od Intelu či nVidie alebo toho odporného Applu serú jeho recenzie resp. že ich vôbec čítajú je absolútna utopia. Garážweb má totálne bezvýznamný vplyv na trh nehovoriac o bezvýznamnosti CZ/SK trhu pre veľkých hráčov takže ho vážne nikto riešiť nebude, to ani keby hneť začal rozbíjať nVdia grafiky a páliť logo Apple

Mne príde len strašne úsmevné ako on rád hovorí o svojich partneroch a ako si ho vážia a cenia jeho objektivitu.
Hej isto, ľudí od ASUSu či AMD to veľli zaujíma
24.1.2020 12:50:29   185.75.139.xxx 50
Ano je blbost, že by ho platilo přímo AMD, těm je ukradený.. může ho ale platit nějaký dodavatel, který sem jejich zboží dováží, má na něm velkou marži, nebo je prostě z nějakého jiného důvodu pro něj výhodné, aby se tyto produkty prodávaly líp než konkurence. Takových paktů je.. Nedovedu si představit, že by takhle psal články, aniž by k tomu byl motivován. Jen tak, z vlastního přesvědčení.. A pak - z něčeho žít musí. A ty články mají tak mizernou kvalitu, že čtenáři resp. příjem z reklam ho rozhodně nemůžou uživit.. tak co mu zbývá, než se prodávat..
24.1.2020 15:09:07   89.190.46.xxx 70
Přímo za recenze mu nejspíš (většinou) nikdo neplatí. Nicméně zatímco v běžných vydavatelstvích, proti kterým on brojí jako proti neobjektivním, je nějaké obchodní oddělení, které řeší inzerci, a redakce, která řeší obsah, a obojí je oddělené, on sám coby jediný objektivní recenzent je paradoxně jedna a tatáž osoba, která si se zástupci různých značek domlouvá produkty na recenze a od stejných zástupců dostává prachy za reklamní bannery, které ho živí (plus si nejmenovany web přivydělává prodejem produktů, co dostávají do recenzí, čili mají zájem na tom dostávat je i nadále).

Nevzpomenu si, jestli jsem u něj někdy v poslední době viděl reklamní bannery přímo od AMD, ale rozhodně mu platilo AMD za bannery v době, kdy začínal, protože vím, že zástupce AMD nám vykládal, že se mu to při jeho návštěvnosti vyplatí, protože to prodává brutálně pod cenou. A s PR AMD pro náš region v kontaktu je určitě (a není mu uplně ukradený, protože mu produkty půjčuje).

Ale u něj je hlavně spíš jiný problém – v tom, že sám bezmezně věří tomu, co píše (včetně těch canců o své objektivitě, své jediné pravdě a svém vizionářství).
24.1.2020 16:46:37   82.114.194.xxx 30
Ono je to tak všude. Když člověk recenzuje auta a výrobce (lokální zastoupení) mu půjčí model Y značky X a on podle svého nejlepšího svědomí napíše, že je daný model krám, konkurence je o parník lepší.

No tak příště další auto od značky X na testování nedostane.

V zásadě větší míra objektivity se dá čekat tam, kde daný recenzent není svázaný testovacími manuály a není odkázán na "dobrodiní" zastoupení značky.

No, ale kdo si může dovolit všechny ty hračičky koupit, otestovat až na krev a pak je prohnát bazarem? No a pak někdo příjde s nápadem na změnu metodiky

Pak je ještě možnost mít v zádech velké lokální prodejce (ufo, DZD ...) no, ale ti mají taky svoje zájmy a marže
25.1.2020 10:26:26   46.150.193.xxx 50
Áno toto som zaregistroval aj ja. Raz, kým som tam ešte nebol zabanovaný som mu poukázal na príklad kde nebol objektívny... ale web nezmazal.
Podľa mňa by sa mal niekto angažovať a súdnou cestou dosiahnuť, aby ten web zmazal, zamrzol, alebo aspoň aby tam priznal, že je neoficiálny AMD fanclub. Je to až komédia ako tam človek číta, že Nvidia nás zdiera a okráda, ale AMD len reflektuje zvýšenú cenu pamätí a výrobného procesu. Keď zlacnie Nvidia, tak je to dôkaz ako nás okrádala, keď zlacnie AMD, tak je to dôkaz, že náklady na vývoj už boli zaplatené a výroba je preto lacná a AMD konečne môže zlacnieť aby sme sa mali dobre... Intel je deravý a nebezpečný a súdnou cestou by malo byť zakázané Intel predávať, ale jediný príklad kedy došlo k zneužitiu tých exploitov dať nevie.... Podľa mňa je to diagnóza alebo fanatizmus, niečo ako keby bol v nejakej sekte. Okrem toho je to skrytý komunista a zrejme na vrchole extázy by bol, keby sa predávali iba produkty AMD. Balamutí ľudí, opakuje stále to isté, nevie sa na veci pozrieť objektívne a pre neho už nastala svetovláda AMD, len podvodom sa Intel ešte drží nad vodou.
Čo sa týka karty 5600 xt, ukazuje sa že je to dobrá karta a aj cenovo je dobre nastavená, resp. je tak nastavená, ako situácia na trhu umožňuje. Rtx 2060 zlacnela čo je ok, ale jednoducho nemôže byť lacnejšia ako 5600 xt pretože proste raytracing. Tých 30 - 40 eur naviac si jednoducho Nvidia za raytracing zaslúži.
Čo je na 5600 xt demotivujúce je, že už teraz je vlastne zastaralá práve kvôli absencii raytracingu. Kto pozerá na každé euro, tak je 5600 pre neho lepšia ako 2060, kto chce trochu futureproof kartu, tak tých pár eur si za 2060 priplatí. Nebudeme sa baviť o ovládačoch.
23.1.2020 16:51:24   188.75.191.xxx 90
Ja tam dostal BAN za to, ze jsem napsal, ze jsem mel stesti s kryptomenami, nejdrive XY minusu u prispevku a pak banan . Stachuj je proste sociopat.
24.1.2020 09:11:03   87.244.203.xxx 80
A čo si čakal ?

Ty si zarobil, on nie - to predsa nemohol nechať bez trestu
24.1.2020 18:26:17   62.245.109.xxx 61
Mě nejvíc pobavilo, když jsem se zeptal na jeho test kde:
Testoval Ryzen 2700 vs 8600k
Jednalo se tuším o Farcry 5
Výsledek byl: Ryzen 2700 - 100 FPS
8600k - 103FPS

Můj dotaz znšl: Podává v tomto konkrétním testu 8600k lepší výsledek?
Odpověď: NE

Tak to jsem odpadl
24.1.2020 19:45:16   85.163.4.xxx 23
3% je cca chyba mereni...
8600K je tedy v tomto pripade zanedbatelne lepsi v FPS...
R2700 je lepsi v aplikacnim vykonu/cena, TDP apod.
a ted babo rad, co je pro koho lepsi...
holt nekdo holky, jiny vdolky...
24.1.2020 19:47:45   62.245.109.xxx 21
Ještě jednou ti to napíšu. "Podává v tomto KONKRÉTNÍM testu 8600k lepší výsledek? "
24.1.2020 20:57:54   193.85.7.xxx 04
a vy rozumíte tomu co znamená 3% je cca chyba mereni... ???
24.1.2020 22:23:39   62.245.109.xxx 71
Ano. Rozumím. Je mi jasné. že to může být chyba měření. Ale když ti borec napíše, že 103 není víc než 100...Mě je to celkem ukradený. Ale když už ten člověk tvrdí, že je něco o 5% výkonnější, že je to masakr, tak to může být taky chyba měření. Mě šlo o princip, že v jeho testu bylo 103 vs 100. A 103 je prostě víc. Ať je to jak chce...A to on neuznal
25.1.2020 02:34:42   85.163.4.xxx 11
sak jsem psal, 8600K je tedy v tomto pripade zanedbatelne lepsi v FPS...
25.1.2020 06:46:58   62.245.109.xxx 20
Ty ano. Ale DD ne...
25.1.2020 09:31:08   185.75.139.xxx 40
No testy CPU jsou v jeho podání úplná tragikomedie.. když je Intel lepší, tak to vysvětlí tím, že ten software, který byl použit k testování, je jen špatně optimalizovaný pro AMD, takže je třeba ty výsledky ignorovat a závěrem testu je, že AMD je bez ohledu na výsledky výkonnější a tím pádem vítězem testu :-D Proto CPU v herních testech testuje pouze při vysokých rozlišeních, kde není co testovat, protože bottle neckem je zoravidla GPU
22.1.2020 09:45:51   185.75.139.xxx 125
Boha jeho..

Ta karta zas tak slabá není. Je cílená na 1080p a výkonu má pro toto rozlišení dost.

Pokud je RT řešeno samostatnými výpočetními jednotkami a pokud to na rozdíl od první generace RTX karet udělají dobře, nevidím důvod, proč by mělo dojít k nějakým obrovským propadům FPS. Není pro to důvod.

Příště to chce ubrat na aroganci a přidat na inteligenci a logickém myšlení.
22.1.2020 13:12:47   83.168.175.xxx 105
V grafe celkoveho vykonuje pekne vidno, ze top vykonna karta RTX 2080 Ti ma oproti karte s presne polovicnym vykonom 1660ti 4 nasobnu cenu. Za dvojnasobok vykonu 1660Ti (50%/300eur) sa teda plati 4-nasobna cena (100%/1200eur). To je pri kartach jednej generacie s radovo rovnakym vykonom dost zarazajuce.
25.1.2020 11:19:06   88.102.102.xxx 10
Jak píšeš, je to TOP produkt.
23.1.2020 18:19:23   86.49.3.xxx 25
je zhola zbytecne, bude to soucast CPU


https://www.zive.cz/clanky/intel-vylepsuje-ray-tracing-pomoci-procesoru-vydal-novou-verzi-enginu-ospray/sc-3-a-202118/default.aspx
24.1.2020 08:04:27   78.102.88.xxx 72
Prdlačky, rozhodně ne v příštích deseti letech. Raytracing v reálném čase je tak náročný, že potřebuje dnešní nejvýkonnější grafiky a její ekvivalent by se muset přestěhovat do CPU, jedná se o nějakých 20 miliard tranzistorů. To by znamenalo zásadní překopání CPU a k ničemu takovému se neschyluje. Spíše se bude čekat na to, až IGP budou natolik výkonné, že zvládnou i raytracing, ale to bude opět trvat mnoho let.
24.1.2020 16:31:39   88.102.102.xxx 41
Sorry za spam, ale pokud snad nekdo nevedel, stejne jako ja, tak tady je zdarma
https://vyvoj.hw.cz/spice-simulator-micro-cap-konci-je-k-dispozici-zdarma-s-plnou-licenci.html

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

47 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 19.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.