GeForce GTX 1650 Super: To měl být konkurent pro Polaris
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek GeForce GTX 1650 Super: To měl být konkurent pro Polaris

GeForce GTX 1650 Super: To měl být konkurent pro Polaris | Kapitola 22

Adam Vágner

Adam Vágner

5. 12. 2019 12:00 11

Seznam kapitol

1. MSI GTX 1650 Super Ventus XS OC: parametry 2. MSI GTX 1650 Super Ventus XS OC: konstrukce 3. Testovací sestava 4. 3D Mark Fire Strike a Fire Strike Extreme 5. 3DMark Time Spy a Time Spy Extreme 6. Aliens vs. Predator 7. Battlefield 1 8. F1 2018 9. Fallout 4 (Win 10) 10. Far Cry 5 11. GTA V 12. Metro Last Light Redux 13. Tom Clancy´s The Division (DX11 + DX12) 14. The Witcher 3: Wild Hunt 15. Metro Exodus
16. Shadow of The Tomb Raider 17. World of Tanks 1.5.1 18. The Division 2 19. RTX 2070 Super – boost v AvP, performance mode 20. RTX 2070 Super – boost v F1 2018, performance mode 21. RTX 2070 Super – boost v Metro LL, performance mode 22. Teploty 23. Chování ventilátorů 24. Hlučnost 25. Spotřeba a poměr výkon/watt bez zátěže a v AvP 26. Spotřeba a poměr výkon/watt v F1 2018 27. Spotřeba a poměr výkon/watt v Metro: Last Light 28. Výkon a poměr cena/výkon v rozlišení 1920 × 1080 29. Závěrečné shrnutí

V prodeji se pomalu začala objevovat poslední vydaná GeForce z rodiny „Super“ – GeForce GTX 1650 Super. Otestovali jsme MSI GTX 1650 Super Ventus XS OC. Posun proti původní GTX 1650 je razantní – příplatek je jen pár stovek, ale výkon narostl více než o třetinu, s tím se zvedl poměr cena/výkon a zůstaly skvělé provozní vlastnosti.

Reklama

Teploty

Teploty grafického čipu testuji v zavřené skříni při okolní teplotě 25 °C. Zdůrazním ještě to, že jde o údaje vyčtené z čidel. Jsou tedy spíš pro hrubou orientaci, protože o tom, jaké hodnoty bude karta ukazovat, rozhoduje výrobce a nemusí odpovídat reálné teplotě (i když lze předpokládat, že alespoň napříč modely se stejným čipem jsou údaje srovnatelné). Aby měl grafický čip na pasivně chlazené kartě uvnitř počítače 26 °C při okolní teplotě 25 °C, jak kdysi ukazoval třeba Radeon Nitro+ RX 570, je prakticky nemožné.

Pro puntičkáře dodám, že u některých grafů (jako jsou teploty či hlučnosti) procentuální rozdíl zobrazený po najetí myší nedává smysl, prostě jej ignorujte. Je to daň za to, že používáme stejné interaktivní grafy jako pro srovnání výkonu.

U většiny modelů karet už je standardem částečně pasivní chlazení, levnější modely mívají ještě chlazení aktivní, ale i ty bývají většinou neslyšné, výjimkou jsou snad jen méně kvalitní radiální ventilátory, u nichž je slyšet vrčící motorek.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama