MSI Radeon X1800XL - výkon těsně pod vrcholem | Kapitola 4
Seznam kapitol
Celou rodinu nových Radeonů X1000 jsme si představili v samostatném článku a dnes se podíváme na samostatnou kartu Radeon X1800XL společnosti MSI. Po vydání nových oficiálních ovladačů Catalyst 5.11 si Radeon notně polepšil a bude zajímavé sledovat jeho souboj s GeForce 7800GT, která je jeho přímým konkurentem.
3DMark 2003
Verze | 3DMark 2003, patch 360 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers) Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy) Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení) |
Nastavení | Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml |
Radeon X180XL je v 3DMarku 03 o poznání pomalejší než GeForce 7800GT, ale pro jeho dobro mluví jen to, že benchmarky nehrajeme. Rozdíl činí skoro 900 bodů na GeForce 7800GT a 3400 bodů na kolegu Radeona X1800XT.
3DMark 2005
Verze | 3DMark 2005, patch 1.20 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Return to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška) Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map) |
Nastavení | Default |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download |
Novější 3DMark 05 zvedl Radeonu X1800XL po předchozí porážce reputaci, protože se umístil přesně mezi GeForce 7800GT a GeForce 7800GTX. S velkým odstupem vidíme na prvním místě Radeon X1800XT, kterému v současné době zatlouká hřebíky do rakve GeForce 7800GTX s 512MB paměti a vyššími frekvencemi.
Aquamark 3
Verze | Aquamark 3 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy |
Nastavení | 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off |
Stažení benchmarku | http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm |
V Aquamarku 3 je výkon obou soupeřů téměř vyrovnán, takže si opravdu nemají co závidět. Tento test je velmi limitován výkonem procesoru, takže je možné, že s procesory nové generace se ukáže větší rozdíl mezi high-endovými kartami..