Radeon RX 5700 a 5700 XT: konečně moderní konkurence!
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Radeon RX 5700 a 5700 XT: konečně moderní konkurence!

Radeon RX 5700 a 5700 XT: konečně moderní konkurence! | Kapitola 19

Adam Vágner

Adam Vágner

7. 7. 2019 03:00 58

Seznam kapitol

1. S RDNA v krvi 2. Radeon RX 5700 XT a RX 5700 – konstrukce karet 3. Testovací sestava 4. 3D Mark 5. Aliens vs. Predator 6. Battlefield 1 7. F1 2018 8. Fallout 4 (Win 10) 9. Far Cry 5 10. Metro Last Light Redux 11. Tom Clancy´s The Division (DX11 + DX12) 12. The Witcher 3: Wild Hunt 13. RX 5700 XT: Chování boost v benchmarku AvP
14. RX 5700 XT: Chování boost v F1 2018 15. RX 5700 XT: Chování boost v Metro Last Light 16. RX 5700: Chování boost v benchmarku AvP 17. RX 5700: Chování boost v F1 2018 18. RX 5700: Chování boost v Metro Last Light 19. Teploty 20. Chování ventilátorů 21. Hlučnost 22. Spotřeba a poměr výkon/watt bez zátěže a v AvP 23. Spotřeba a poměr výkon/watt v F1 2018 24. Spotřeba a poměr výkon/watt v Metro: Last Light 25. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 26. Závěrečné shrnutí

Dnes končí embargo na výsledky testů nových 7nm produktů AMD. Nejprve se podíváme na dvojici nových herních grafických karet Radeon RX 5700 a 5700 XT. AMD je postavilo jako přímou konkurenci pro GeForce RTX 2060 a 2070, ale Nvidia už v předstihu kontrovala vylepšenými GeForce RTX Super. A i proti nim nové Radeony obstojí.

Reklama

Teploty

Teploty grafického čipu testuji v zavřené skříni při okolní teplotě 25 °C. Zdůrazním ještě to, že jde o údaje vyčtené z čidel. Jsou tedy spíš pro hrubou orientaci, protože o tom, jaké hodnoty bude karta ukazovat, rozhoduje výrobce a nemusí odpovídat reálné teplotě (i když lze předpokládat, že alespoň napříč modely se stejným čipem jsou údaje srovnatelné). Aby měl grafický čip na pasivně chlazené kartě uvnitř počítače 26 °C při okolní teplotě 25 °C, jak kdysi ukazoval třeba Radeon Nitro+ RX 570, je prakticky nemožné.

Pro puntičkáře dodám, že u některých grafů (jako jsou teploty či hlučnosti) procentuální rozdíl zobrazený po najetí myší nedává smysl, prostě jej ignorujte. Je to daň za to, že používáme stejné interaktivní grafy jako pro srovnání výkonu.

U většiny modelů karet už je standardem částečně pasivní chlazení, levnější modely mívají ještě chlazení aktivní, ale i ty bývají většinou neslyšné, výjimkou jsou snad jen méně kvalitní radiální ventilátory, u nichž je slyšet vrčící motorek.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama