Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX | Kapitola 7

Adam Vágner

Adam Vágner

28. 6. 2019 03:00 50

Seznam kapitol

1. Ray tracing jako nikdy dříve 2. Quake II a (testované) mody 3. Je to dostatečně jasné? 4. Srovnání modů – použité nastavení 5. Srovnání modů ve dvou scénách 6. Dejte si pauzu (pro maximální kvalitu ray tracingu)
7. Úhel pohledu 8. Co a jak se renderuje 9. Jak to zprovoznit, konzole a cheaty 10. Sky Type 11. Nastavení grafiky

Nvidia před nedávnem vydala vlastní modifikaci letitého Quake II s podporou technologie RTX. Původní renderer nahradila vlastním, který obraz vykresluje s pomocí ray tracingu. A jde zatím o nejkomplexnější implementaci této technologie, na níž lze demonstrovat, co bude ray tracing znamenat pro kvalitu obrazu.

Reklama

Předvolený zorný úhel (field of view, nebo zkráceně FOV) je jedna z věcí, ve které se jednotlivé mody rozcházejí. V některých jej lze upravit přímo z nastavení, v některých musíte do konzole.

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud ji v menu nenajdete, musíte přes tildu (~) do konzole. V konzoli zadáním příkazu /fov zjistíte aktuální hodnotu a příkazem /fov 105 nastavíte hodnotu 105°. V některých z modů se pojetí nastavení liší a tak při zadání stejných hodnot můžete napříč mody dostat jinou úroveň perspektivního zkreslení.

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz

Takto vypadá Quake II RTX s FOV na 60°, 75°, 90°, 105°, 120° a 150°.

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz

Quake II RTX nabízí kromě klasického perspektivního promítání i promítání cylindrické. A to je snad i lepší lepší na ultraširokoúhlé prohnuté monitory a surround (resp. eyefinity).

Pro zajímavost tedy ještě při cylindrickém promítání (viz dále) v hodnotách 60°, 75°, 90°, už poněkud absurdních 120° a maximální hodnotě 160°.

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama