Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX | Kapitola 3

Adam Vágner

Adam Vágner

28. 6. 2019 03:00 50

Seznam kapitol

1. Ray tracing jako nikdy dříve 2. Quake II a (testované) mody 3. Je to dostatečně jasné? 4. Srovnání modů – použité nastavení 5. Srovnání modů ve dvou scénách 6. Dejte si pauzu (pro maximální kvalitu ray tracingu)
7. Úhel pohledu 8. Co a jak se renderuje 9. Jak to zprovoznit, konzole a cheaty 10. Sky Type 11. Nastavení grafiky

Nvidia před nedávnem vydala vlastní modifikaci letitého Quake II s podporou technologie RTX. Původní renderer nahradila vlastním, který obraz vykresluje s pomocí ray tracingu. A jde zatím o nejkomplexnější implementaci této technologie, na níž lze demonstrovat, co bude ray tracing znamenat pro kvalitu obrazu.

Reklama

Jas je nejasný

Než se pustíme do prohlížení obrázků, musím upozornit ještě na jednu věc. Screenshoty, které nasnímáte přes utilitky pro snímání obrazovky, se v Quake II někdy dost výrazně liší od toho, co je na monitoru vidět při hraní. Quake II upravuje jas, kontrast či gama křivku a screenshoty jsou povětšinou tmavší než to, co uvidíte na monitoru při hraní. (Afterburner by snad měl umět aplikovat gama korekci aspoň při nahrávání videa, ale s tím jsem neměl čas si hrát).

Nepřikládejte proto velkou váhu tomu, že bude na následujících srovnáních některý obraz vyšisovanější než jiný, záleží i na tom, jaký jas a případně kontrast nebo gama korekci nastavíte přímo ve hře a jak budete mít nastavený jas a kontrast na monitoru.

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz

Rozdíl vidíte na následujících sériích snímků z Quake II RTX – první sada snímků je nasnímaná klasicky přes MSI Afterburner, druhá až z výstupu HDMI z grafické karty přes snímací kartu Aver Media Live Gamer 4K (s rozšířeným rozsahem 0–255 a všemi hodnotami úpravy barev nastavenými na střed).

Ve skupině je vždy jas, resp. expozice (exposure bias) nastavená postupně na hodnoty -5, -4, -3, -2, -1 a 0. Takto potom vypadají snímky z Afterburneru:

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz

...a takto vidí obraz z výstupu HDMI zachytávací karta (a realitě má blíže právě tato podoba).

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz

Svou roli pochopitelně ještě hraje i nastavení jasu a kontrastu přímo na monitoru.

A když už jsme u nastavení obrazu, podíváme se ještě, jak se liší kontrast nastavený na 0, 0,5 a 1 (při exposure bias na -3), opět nejprve Afterburner:

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz

a teď zachytávací karta LIve Gamer 4K:

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama