Hlavní stránka Hardware Grafické karty Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
autor: Adam Vágner , publikováno 28.6.2019
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Nvidia před nedávnem vydala vlastní modifikaci letitého Quake II s podporou technologie RTX. Původní renderer nahradila vlastním, který obraz vykresluje s pomocí ray tracingu. A jde zatím o nejkomplexnější implementaci této technologie, na níž lze demonstrovat, co bude ray tracing znamenat pro kvalitu obrazu.


Předvolený zorný úhel (field of view, nebo zkráceně FOV) je jedna z věcí, ve které se jednotlivé mody rozcházejí. V některých jej lze upravit přímo z nastavení, v některých musíte do konzole.

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Pokud ji v menu nenajdete, musíte přes tildu (~) do konzole. V konzoli zadáním příkazu /fov zjistíte aktuální hodnotu a příkazem /fov 105 nastavíte hodnotu 105°. V některých z modů se pojetí nastavení liší a tak při zadání stejných hodnot můžete napříč mody dostat jinou úroveň perspektivního zkreslení.

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Takto vypadá Quake II RTX s FOV na 60°, 75°, 90°, 105°, 120° a 150°.

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Quake II RTX nabízí kromě klasického perspektivního promítání i promítání cylindrické. A to je snad i lepší lepší na ultraširokoúhlé prohnuté monitory a surround (resp. eyefinity).

Pro zajímavost tedy ještě při cylindrickém promítání (viz dále) v hodnotách 60°, 75°, 90°, už poněkud absurdních 120° a maximální hodnotě 160°.

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
37 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 14.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.