Hlavní stránka Hardware Grafické karty Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
autor: Adam Vágner , publikováno 28.6.2019
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Nvidia před nedávnem vydala vlastní modifikaci letitého Quake II s podporou technologie RTX. Původní renderer nahradila vlastním, který obraz vykresluje s pomocí ray tracingu. A jde zatím o nejkomplexnější implementaci této technologie, na níž lze demonstrovat, co bude ray tracing znamenat pro kvalitu obrazu.


Sky Type

Ve hře můžete nastavovat i mapu osvětlení, která se pak využívá pro nasvícení scény ambientním světlem. Ta má asi největší vliv na atmosféru v místech, kde se dostává aspoň ždibínek venkovního světla.

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Na následujících snímcích je obraz v maximální kvalitě s měřítkem rozlišení navýšeným na 150 %, proto je snímková frekvence tak nízká.

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

První položka sky type slouží pro výběr mapy světla prostředí (enviromental map) Na výběr máte ze tří map:

  • Stroggos: oranžovo-červená obloha inspirovaná originálním artworkem
  • Earth: Modrá pozemská atmosféra
  • Original Env. Map: Originální mapa prostředí z Quake II

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTXQuake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTXQuake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Zleva doprava volba Stroggos, Earth a Original Env. Map při nastavení jasu mapy na 0,0

Návod Nvidie praví, že atmosféru si můžete uzpůsobit k obrazu svému a nastavit cokoliv od přepálené záře až po temný soumrak. Takto vypadají obraz při nastavení sun and sky brightness na hodnoty -10,0, -8,0, -6,0, -4,0, -2,0, 0,0, +1,0 a +2,0:

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTXQuake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTXQuake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTXQuake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTXQuake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTXQuake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTXQuake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTXQuake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Mapa Stroggos, sun and sky brightness s nastavením -10,0, -8,0, -6,0, -4,0, -2,0, 0,0, +1,0 a +2,0

... a takto Země s nastavením -10,0, -5,0, 0,0 a +2,0

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTXQuake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTXQuake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTXQuake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Mapa Earth Země s nastavením -10,0, -5,0, 0,0 a +2,0

U položky sun position můžete vybírat z následujících možností:

  • manual – manuální (polohu slunce pak upravíte ručně)
  • current time – aktuální čas podle PC
  • 12× current time – dvanáctinásobek aktuálního času (čas tedy poběží dvanáctkrát rychleji).
  • Night / Dawn / Morning / Noon / Evening / Dusk – noc, úsvit, ráno, poledne, večer a přítmí

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTXQuake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTXQuake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTXQuake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTXQuake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTXQuake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

sun position nastaveno na Night / Dawn / Morning / Noon / Evening / Dusk

Při zadávání přes konzoli příkazem sun_preset “1” jsou to hodnoty 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 a 8.

Přes Sun position upravujete ručně pozici slunce. Nastavujete hodnoty sun elevation a sun azimuth.

Na pomoc si vezmeme obrázek z příručky Nvidie:

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Nastavit můžete přes posuvníky nebo přes proměnné v konzoli:

sun_azimuth 45.0 (azimut slunce – platné hodnoty [0.0, 360.0]

sun_elevation 15.0 – elevace slunce (platné hodnoty [-90.0, 90.0], negativní hodnoty jsou pro noc)

Takto potom slunce cestuje při kombinacích azimut/elevace 50/165, 50/170, 50/175, 50/180 a 50/185:

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTXQuake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTXQuake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTXQuake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTXQuake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

A takto při kombinacích 40/170, 45/170, 50/170, 55/170, 60/170 a 65/170:

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTXQuake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTXQuake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTXQuake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTXQuake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Poznámka: Pokud máte gamepad, můžete aktivovat volbu control sun with gamepad a pak polohu slunce upravovat ručně, pokud vyberete, jestli jej chcete ovládat levou nebo prvou páčkou. S joystickem mi to bohužel nechodilo, ať jsem navolil, co jsem navolil.

A konečně můžete ještě vypnout nebo zapnout mraky. Na pohled to vypadá stejně, při přepínání mezi obrázky ale drobné rozdíly v nasvětlení uvidíte. Vlevo je volba clouds no, vpravo clouds yes:

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTXQuake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTXQuake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
37 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 14.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.