Hlavní stránka Hardware Grafické karty Výhodné GTX 1660 Ti od Gainwardu: Ghost OC a Pegasus OC
Výhodné GTX 1660 Ti od Gainwardu: Ghost OC a Pegasus OC
autor: Adam Vágner , publikováno 29.4.2019
Výhodné GTX 1660 Ti od Gainwardu: Ghost OC a Pegasus OC

GTX 1660 Ti je pro většinu lidí zatím asi nejzajímavější novinkou. Oproti GTX 1060 nebo RX 590 přináší znatelný nárůst výkonu a její cena začíná už kolem 7500 korun. Otestujeme rovnou dvě GTX 1660 Ti od Gainwardu, které patří k těm nejlevnějším. Nejsou tiché jak o tisícovku dražší karty, ale nabídnou mnohem lepší poměr cena/výkon.


Gainward GeForce GTX 1660 Ti Pegasus OC

Dost mě překvapilo, že je kratší model Pegasus v továrním nastavení ve většině ohledů srovnatelný s delší verzí Ghost. To je celkem dobrá vizitka pro Pegasus, ale hodně špatná vizitka pro Ghost. Pegasus je paradoxně díky nižším otáčkám ventilátoru ještě o něco tišší než karta s větším chladičem.

Výhodné GTX 1660 Ti od Gainwardu: Ghost OC a Pegasus OC

Karta nabízí dobrý výkon za dobrou cenu, solidní teploty, na výkonnou kartu ve formátu ITX není ani extrémně hlučná, i když za tichou ji určitě označit nelze. Zkrátka pokud vás neomezuje formát skříně, není důvod upřednostnit ji proti většímu Ghostu. A pokud naopak potřebujete kompaktní a výkonné řešení, je to rozhodně zajímavá volba.

Něco málo z hlučnosti ještě můžete stáhnout snížením otáček, protože teploty jsou ještě celkem nízké, ale rezerva není pochopitelně tak velká jako u verze Ghost.

Gainward GeForce GTX 1660 Ti Pegasus OC
KLADY Výhodné GTX 1660 Ti od Gainwardu: Ghost OC a Pegasus OC Výhodné GTX 1660 Ti od Gainwardu: Ghost OC a Pegasus OC ZÁPORY
vysoký výkon pro rozlišení 1080p v zátěži hlučnější
nízká spotřeba 6 GB paměti
rozměry nízká rezerva u power limitu
bez zátěže neslyšná jen tři výstupy, z toho jeden pouze DVI-D
cena, poměr cena/výkon  
   
Orientační cena s DPH: 7 550 Kč

Gainward GTX 1660 Ti Ghost OC

Design krytu mě zrovna neoslovuje, ale třeba se to někomu bude líbit. Na kartě mě nejvíc mrzelo standardní nastavení regulace ventilátorů, to je zkrátka nesmyslné. Prospívá to sice životnosti karty, ale na 120W grafiku s rozměrným pasivem je karta otravně hlučná.

Naštěstí je to spíš softwarová záležitost. Pokud křivku regulace otáček ventilátorů upravíte, dostanete skoro ideální kombinaci – levnou karta s dobrým výkonem a solidně řešeným chladičem, která není nikterak hlučná a má přitom dobré provozní teploty. Je opravdu škoda, že si s naladěním regulace víc nevyhrál sám výrobce.

Příznivce karet tichých karet potěší víc než třeba konkurenční Ventus XS od MSI, který kvůli spodnímu limitu otáček nenastavíte tak, aby byl tichý.

Výhodné GTX 1660 Ti od Gainwardu: Ghost OC a Pegasus OC

Když otáčky ventilátorů stáhnete ručně někam k 1500 ot./min, teploty grafického čipu zůstanou stále na skvělých 73 °C a hlučnost karty sletí ze 44 na nějakých 35 dBA, při kterých už v běžných skříních nebude při hluku systémových ventilátorů nijak vyčnívat. A pokud je dáte na minimálních 1000 ot./min, karta balancuje na pokraji teplotního limitu kolem 82 °C, ale je prakticky neslyšná. Ale až tak bych to zase nepřeháněl.

Výsledek bude levná karta, kterou po čtvrthodině ladění křivky regulace ventilátorů dostanete do stavu, s nímž bude většina lidí naprosto spokojená. Je vážně škoda, že to neudělal už samotný výrobce.

Gainward GTX 1660 Ti Ghost OC
KLADY Výhodné GTX 1660 Ti od Gainwardu: Ghost OC a Pegasus OC Výhodné GTX 1660 Ti od Gainwardu: Ghost OC a Pegasus OC ZÁPORY
vysoký výkon pro rozlišení 1080p nastavení regulace ventilátorů
nízká spotřeba hlučnost v zátěži
chladič má rezervu jen 6 GB paměti
bez zátěže neslyšná jen tři výstupy, z toho jeden pouze DVI-D
manuální regulací lze výrazně ztišit při zachování přijatelných teplot malá rezerva u power limitu
cena, poměr cena/výkon  
Orientační cena s DPH: 7 700 Kč


Tagy: gainward  gtx 1660 ti  tu116  turing  nvidia  geforce  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
29.4.2019 16:36:05   94.112.194.xxx 586
Tak a dost. Dnešní porce agresivních reklam s automatickým zvukem mě tak nadzvedla ze židle, že jsem zapnul dablock.
Pak zas zmizela většina obsahu. Dobře jste si to nastavili. Tak si trhněte nohou. Kdo chtěl víc, nebude mít nic, než mě zas přejde vztek.
29.4.2019 16:49:56   109.105.39.xxx 1024
Spíš jsou blbě udělané filtry na adblock.

Se zdrojáky samotného obsahu nedělal nikdo nic několik let. Reklama je v iframu vmáčknutá do zdrojáku.

Takže jestli adblock žere něco, co nemá (a tady to vypadá, že žere všechny iframy v článku, ne jenom ty s reklamou), je to problém v adblocku.

Některé věci jinak než v iframu do toho článku nejdou jednoduše vložit (třeba videa z youtube nebo ty interaktivní grafy).
29.4.2019 17:04:10   109.234.41.xxx 153
Mě adblock funguje OK. Tam chyba nebude..
29.4.2019 17:48:33   90.176.71.xxx 46
Ten moc hlasitý zvuk není automatický, stačí se držet kurzorem v pravém sloupci(nerolovat nad videem).
29.4.2019 17:49:25   78.45.114.xxx 34
Tohle se da resit celkem spolehlive No-Script doplnkem, napr. u FireFoxu..
PCT je jeste celkem pohodovy
29.4.2019 17:43:42   83.240.61.xxx 242
Rád bych podpořil, ale zde je adblock nutný. Bez něj se tento web nedá sledovat, alespoň já jsem za chvíli nasraný. Kde reklama není obětěžující (např. titulky.com) tam mám adblock vypnutý. Zde je toho bohužel moc a hraničí to s podomním prodejem.
29.4.2019 17:47:15   83.240.61.xxx 13
Recezne v pohodě, ale můj favorit je zatím : MSI GeForce GTX 1660 Ti GAMING X 6G - myslím, že celková kvalita je lepší, za přijatelný příplatek?
29.4.2019 23:32:30   109.105.39.xxx 80
No co se provedení týká, určitě vypadá líp a v ruce je o cosi robustnější, chladič má taky výkonnější, na taktování je na tom podstatně líp s power limitem, tam šla až na 156 W. Mám pocit, že jí o malinko víc cvrčely cívky, ale fakt jen o málo a i tak to bylo tišší než ty klasické 200W bzučáky. Gainward má trochu udrncanější větráky, když jsou na vyšších otáčkách.

Ale nedá se říct, že by byla Gaming X o osm stovek lepší, pokud člověk nepotřebuje RGB LEDky a taktovat to na krev. Ten chladič u Ghostu je jinak celkem solidní na to, že jde o 120W grafiku, jediné, co se mi na něm moc nelíbí, jsou ty dlouhé štíhlé lopatky u větráku, to dělá občas neplechu (na vyšších otáčkách vibrace, drnčení, vrčení, a taky se to víc láme, když do toho za chodu člověk strčí prst ).

Záruka je na obě taky tři roky... takže mi přijde, že je to spíš pro pocit, že člověk nekupuje úplně to nejlevnější.

I u té Gaming X je potřeba taky trochu ručně stáhnout větráky, pokud má být tichá, jinak byla poměrně hlučná na to, jaký má chladič a jakou má spotřebu.
30.4.2019 14:54:03   83.240.61.xxx 03
Dobrý den pane Vágnere,

děkuji za info. Trošku jste mě rozhodil. Jakou 1660 Ti mám tedy vybrat. Jde mi hlavně o kvalitu zpracovnání. Nebudu taktovat, nemusí svítit. Chci aby byla dobře chlazená a měla kvalitní komponenty. Grafiku kupuji klidně na pět let, tak bych rád nějaký držák. Já mám zkušenosto jen se Sapphire HD 6950 2GB, ta odešla do nebe minulý rok. Tak si dovedete představit jak dlouho jsem ji měl. Bohužel tento výrobce nvidii nedělá
30.4.2019 19:58:20   185.138.45.xxx 31
Doporučuju nějakou hezkou edici (nereferenci) vegy z druhé ruky. Já koupil vegu 64 z bazoše za 6000 a výkon paráda . Kam se hrabe 1660.
30.4.2019 20:50:11   109.105.39.xxx 21
Na pět roků kartu pažravou Vegu ještě k tomu „zahořenou“ někde z rigu? No, nevím.
1.5.2019 05:40:07   83.240.61.xxx 13
Věřím, že jsi to myslel dobře. AMD mám určitě raději než nVidii. Když budu muset ušetřit tak Půjdu do Sappire RX 590 Gold edici, ta je hustě krásná. A jelikož hraji pouze na FullHD a další TV bude zase FullHD, tak by bohatě stačila. Takže až uskutečním nákup, někdy na konci října. Tak si do sedmi tisíc koupím novou RX 590 a nebo do osmi tisíc 1660TI. Vzhledem k nízkému rozdílu v ceně to bude 1660TI a ten litr navíc se mi za pět let dvakrát vrátí ve spotřebě energie.

Bazar nikdy.

Ale kudla ta zlatá edice Sappire RX590 vypadá úchvatně. A hlavně vím, že to je geniální chladič.
30.4.2019 20:01:03   109.105.39.xxx 31
Jestli je to fakt na pět roků, tak těch pár stovek navíc se v tom už ztratí.

Jak je na tom Gainward s kvalitou součástek netuším.

A jestli je šance časem na to připojit víc monitorů (a to bych určitě doporučoval), tak bude to MSI taky lepší volba.
1.5.2019 05:34:09   83.240.61.xxx 32
Děkuji. Dal jsem si do oblíbených na alze i ten větší Gainward. A uvidíme. Zatím je 1660 TI hlavní volba. Nákup proběhne někdy na konci října (přes léto stejně nepařím) Dva monitory a více řešit určitě nebudu. Pařím hry typu FarCry 3 na 42 palcový Full HD TV. Full HD neopustím ani s další TV, tak na ty roky není co řešit.
1.5.2019 10:57:16   109.105.39.xxx 30
A tak to je teď zbytečné řešit, do té doby už bude snad venku Navi a dá se předpokládat, že všechno bude jinak.
2.5.2019 07:49:50   193.86.201.xxx 02
No to se uvidí, takových očekávání bylo a já na novinky tak úplně nejsem. Naopak by to stávající grafiky mohlo zlevnit a o to víc bude zajímavější nákup.
29.4.2019 20:27:17   90.179.133.xxx 66
"V mainstreamu pak GTX 1600 série je naprostý propadák"
30.4.2019 00:02:11   178.40.76.xxx 195
Tak samozrejme, na AMDDSvete.cz je to ďalšia zo zástupu zbytočných a nezmyselných kariet/generácií.

Kto nesúhlasí si samozrejme zaslúži ban za flame a útoky na aDDDDDDmina
29.4.2019 20:39:56   212.111.24.xxx 21
Neví zde náhodou někdo,proč ještě nebyla vyhlášena soutěž z 3.4. ,která končila 18.4.a výsledek měl být do týdne po ukončení soutěže? To je zde běžnou praxí
29.4.2019 21:30:30   109.105.39.xxx 10
Ne, běžnou praxí je neslibovat v žádné termíny, pak jsou z toho takové polízanice, když se to o pár dní zpozdí.

Vyhlášení bude v průběhu tohoto týdne.
29.4.2019 22:17:22   89.102.130.xxx 516
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
29.4.2019 22:51:38   109.105.39.xxx 133
Proboha, i tomu Stachovi vychází GTX 1660 Ti o 12 % výkonnější než RX 590, tak na mě nechoďte s fifty fifty v nových hrách.

Jo, ty 4 GB jsou blbost, opravím, dík.
30.4.2019 11:37:51   89.102.130.xxx 25
P.S: Stachovi se dá vyčítat ledacos, ale zrovna testovací hry se snaží mít aktuální a aby se neřeklo tak tam šoupne jeden-dva zástupce starších. Jinak v BF V a Metro Exodus, zde zmíněná Divize 2 mají rozdíl v jednotkách procent.
1.5.2019 06:06:07   83.240.61.xxx 23
Ano, jeho testování je ok, ale ty jeho věčný emoce a nekonečné močení na nvidii.
Člověk vždy musí přeskočit 30 řádků pláče či moči a pak teprve začíná recenze kvůli které jsem otevíral odkaz. Jinak jeho web navšetěvuji rád.
29.4.2019 23:53:56   178.40.76.xxx 81
Hardware Unboxed "Since we reviewed the RX 590 ...The new 1660 Ti gets you 24% more performance"

computerbase.de dokonca rovnakých 24% nákoku pre 1660Ti.

techpowerup.com - 28% náskok pre nereferenčnú MSI GeForce GTX 1660 Ti Gaming X

GTX1660Ti s 24-28% náskokom je proste o triedu lepšia karta - či to akceptuješ alebo nie
30.4.2019 11:23:53   89.102.130.xxx 18
jo ve starých enginech co neumí GPU pořádně vytížit. Když se tam namixují staré tituly tak se pochopitelně k té pětině dostaneš ale čím novější hra tím menší náskok.
30.4.2019 12:19:47   178.17.10.xxx 32
Nitro RX 590 vs Pegasus GTX 1660 Ti v nových hrách:

https://bit.ly/2Wck5Vz
29.4.2019 22:30:33   217.30.66.xxx 24
Opravte si to sakra, s Adblockem nejsou vidět grafy...
30.4.2019 05:41:07   109.105.39.xxx 54
Opravte si ten adblock, blokuje něco, co absolutně nemá důvod blokovat.

Je to jen čistý iframe, ve kterém je odkaz na čisté html s grafem https://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/vagner/gainward-gtx-1660-ti-pegasus-ghost-oc-review-test-recenze/grafy01/avp-low-1920.html

Neexistuje způsob, jak bych tohle mohl opravit z mé strany.
7.5.2019 10:18:41   109.105.39.xxx 10
Hm... koukám na ty nesouhlasy.

Ok, tak dobře, asi existuje způsob, jak to opravit a zabránit tomu, aby adblock na PCTuningu blokoval prvky, které blokovat nemá.

Ale vážně chcete, abychom začali aktivně bojovat proti tomu, že adblock něco na PCTuningu blokuje?
29.4.2019 22:43:27   46.13.40.xxx 10
Právě vybírám novou grafiku a tento test se mi dost hodí takže super.
Prosím jen o radu vybírám mezi amd rx 590 nebo gtx 1660ti. Cenově max do 8000k.
Díky za odpovědi
29.4.2019 23:58:37   178.40.76.xxx 62
Pokiaľ je t odo 8kkč tak by som si z RX590 hlavu nelámal a šiel buď do

GAINWARD GeForce GTX 1660Ti Ghost 6GB za 7400kč

alebo pre cena/výkon drtičku PALIT GeForce GTX 1660 Ti StormX za 6900kč.
30.4.2019 06:15:14   84.245.120.xxx 41
Rozdiel v cene 40€ a vovykone 20% tak že jednoznačne 1660Ti
30.4.2019 13:20:44   89.234.157.xxx 50
Já bych šel do bazarové 1060ky často ani ne za polovic. Za co bych měl přibližně ty čtyři tisíce připlácet - např. za zásadní průlom v sadě výstupů?
29.4.2019 22:57:56   109.70.100.xxx 310
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

20 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 7.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.