Hlavní stránka Hardware Grafické karty MSI Radeon RX 570 Armor 4G vs. GTX 1650 Gaming X
MSI Radeon RX 570 Armor 4G vs. GTX 1650 Gaming X
autor: Adam Vágner , publikováno 26.4.2019
MSI Radeon RX 570 Armor 4G vs. GTX 1650 Gaming X

Dnes se v bratrovražedném souboji utká nový bestseller v nižší, nebo spíš nižší střední třídě a... GeForce GTX 1650 Gaming X od MSI. Špičkovou GTX 1650 od MSI srovnáme se 4GB Radeonem RX 570 v provedení Armor, který se prodává už od dubna 2017. Pokud se chcete pokochat tím, jak to stará karta za tři a půl nandá čerstvé novince, máte možnost.


Nebudu znovu vypisovat všechno, co jsem napsal teprve předevčírem v závěru recenze Asus Strix GTX 1650.

Když jsme v dubnu 2017 testovali 4GB Radeon RX 570 od Gigabyte, prodával se za 5350 korun. A už tehdy to byla zajímavá karta. Jenže pak se lidi zbláznili a ceny RX 570 vyšplhaly až k devíti tisícům, a od té doby šly jen neochotně dolů. Ještě na sklonku loňského roku byly Radeony RX 570 dražší než při uvedení. Pak začala Nvidia hrnout na trh levnější (avšak nikoliv levné) modely GeForce s architekturou Turing a AMD či sami výrobci na to reagovali zlevňováním starších Radeonů. A u 4GB varianty RX 570 se do toho opravdu opřeli. Nejvylevněnější Sapphire Pulse RX 570 seženete už za 3100 korun, a lepší modely stojí jen o pár stovek víc. A já se neubráním pocitu, že je to až přehnaně levné a neumím si představit, jak by vedle takové nabídky muselo vypadat Navi, abychom zklamaně neprotáhli obličeje, že nepřináší nic nového.

GTX 1650 začíná na nějakých čtyřech tisících. A jediné, co za ty peníze navíc nabízí, jsou lepší provozní vlastnosti (byť je to rozdíl výrazný) při znatelně horším výkonu. U prémiových modelů GTX 1650 je rozdíl v poměru cena/výkon ještě propastnější. A pokud jde o grafiky na hry, je výkon to nejdůležitější.

Nemyslím si, že by Nvidia nemohla nastavit ceny GTX 1650 tak, aby vedle RX 570 vypadala lépe, ale už dávno před uvedením bylo znát, že na něco takového rezignovala. Asi ani necítí potřebu to dělat. V nižší třídě AMD nabízí pro hraní častěji zajímavější karty, a přesto se GeForce prodávají docela dobře. A pak je ještě možnost, že si nechává rezervu na Navi.

Radeon RX 570 víceméně kopíruje osud předchozích recyklovaných Radeonů. Začínal jako konkurent výkonnějších karet a postupně se se snižováním ceny propadal do nižších segmentů. To samozřejmě prospívá poměru cena/výkon. Vedlejší efekt je, že vedle novějších karet v obdobném segmentu se razantně zhoršují provozní vlastnosti. Podobné to bylo u Radeonů 390, které postupně spadly do střední třídy, ale zůstaly jim provozní vlastnosti highendu, a podobné je to u RX 570, která teď výkonem drtí vše v nižší a střední třídě, ale svými vlastnostmi – spotřebou a hlučností – z tohoto segmentu naopak vyčnívají v nedobrém slova smyslu.

Lowendovou grafiku, která by si v zátěži řekla o nějakých 170 W, moc často nepotkáte. S hlučností to už není tak jednoznačné – za peníze, které stojí GTX 1650, totiž můžete sáhnout po modelu s lepším chlazením. Hlučnost nebude tak dobrá, ale bude to určitě snesitelnější. A výkonnostní náskok zůstane.

A jak s hodnocením konkrétních modelů?

MSI GTX 1650 Gaming X

Pokud jde o srovnání vlastností s Asus ROG Strix GTX 1650 O4G, můžu říct jenom jedna jak druhá – provedení obou karet nadchne každého, kdo má rád tiché a úsporné grafiky, na kterých si může i něco zahrát.

Z přímého srovnání vyjde karta od MSI jednoznačně lépe kvůli (na daný segment) výrazně nižší ceně. Ale i tak je to pořád skoro pět tisíc proti výkonnější kartě za tři a půl tisíce. Kdyby GTX 1650 nabízely i při nižším výkonu aspoň obdobný poměr cena/výkon jako RX 570, bylo by to při skvělých provozních vlastnostech GTX 1650 zlato jak vyšité. Jenomže to by musely stát pod tři tisíce. A toho se asi jen tak nedočkáme.

MSI Radeon RX 570 Armor 4G vs. GTX 1650 Gaming X

MSI GTX 1650 Gaming X
KLADY MSI Radeon RX 570 Armor 4G vs. GTX 1650 Gaming X MSI Radeon RX 570 Armor 4G vs. GTX 1650 Gaming X ZÁPORY
Výkon dostatečný na většinu her v 1080p cena
nízká spotřeba špatný poměr cena/výkon
předimenzovaný chladič  jen tři výstupy pro monitor
při nízké zátěži pasivní chlazení výkon horší než o 1500 korun levnější RX 570 4GB
tichá v zátěži na nižší třídu mizerný poměr cena/výkon
výrazně levnější než obdobná Asus Strix GTX 1650  
Orientační cena s DPH: 4 800 Kč

MSI RX 570 Armor OC 4G

U RX 570 Armor je znát tlak na cenu. Pasiv je snad ještě menší než u GTX 1650 Gaming X, přičemž spotřeba karty je o třídu výš. A to se projeví jak na teplotách, tak na hlučnosti. Právě ta hlučnost je extrémní, taková, že bych kartu s tímto nastavením provozovat nechtěl.

MSI Radeon RX 570 Armor 4G vs. GTX 1650 Gaming X

Ale když uvážíme, jakou má rezervu proti GTX 1650, zbývá nám celkem velký manipulační prostor pro doladění provozních vlastností. Asi by to stálo i za samostatný článek. S podtaktováním a úpravou regulace dostanete snesitelnější kartu, která bude pořád nabízet lepší výkon a hlavně mnohem lepší poměr cena/výkon než konkurence. Ale chce to holt dodělat doma, ručně.

U herní karty je ale hlavní výkon a poměr cena/výkon, a ten je u 4GB RX 570 široko daleko bezkonkurenční. Pokud musíte momentálně kupovat kartu někde v rozmezí tří až pěti a půl tisíc, je 4GB RX 570 nejlepší volba. Získáte tím výrazně vyšší výkon a ušetřené peníze můžete odložit třeba... na sluchátka s adaptivním potlačováním okolního hluku.

MSI RX 570 Armor si za poměr cena/výkon určitě zaslouží ocenění, ale teď jí ho ještě nedám, ocenění budeme rozdávat až ve srovnání s dalšími modely 4GB RX 570, které tady mám připravené na testování.

MSI RX 570 Armor, 4G
KLADY MSI Radeon RX 570 Armor 4G vs. GTX 1650 Gaming X MSI Radeon RX 570 Armor 4G vs. GTX 1650 Gaming X ZÁPORY
Výkon dostatečný na většinu her v 1080p spotřeba
cena hlučnost
poměr cena/výkon nastavení regulace
bez zátěže pasivní chlazení nevýrazné tovární přetaktování
výstupy  
vyšší výkon než GTX 1650  
Orientační cena s DPH: 3 600 Kč

 

 

Za poskytnutí Radeonu RX 570 Armor do testu

děkujeme společnosti Alza.cz

 

MSI Radeon RX 570 Armor 4G vs. GTX 1650 Gaming X



Tagy: msi  gtx 1650  armor  gaming x  nvidia  radeon  rx 570  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
26.4.2019 15:03:52   37.188.143.xxx 1070
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
26.4.2019 15:13:38   84.245.120.xxx 546
Skvor by som to napisal takto, za cenu Ferarri dnes ponuka nvidia škodovku
26.4.2019 15:15:35   185.19.0.xxx 206
Takže by bylo lepší čekat až v létě příjde NAVI a rozdrtí nejen 1650 ještě více?
26.4.2019 15:20:35   84.245.120.xxx 274
Som zvedavi ako dopadne navi, neoficialny vykon v testoch je na urovni 2070 pri spotrebe 170W zaleži aku cenu na to AMD prilepi ak 300€ tak pôjdu na odbit ako suche rožky ak 500€ tak si ich môže tiež zaramovať, ako Nvidia tuto 1650
26.4.2019 15:29:49   90.176.71.xxx 38
Podporuje vůbec GTX1650 ray tracing?
Za to cenu vypadá jako dost osekaná karta a ne jako Turing.
26.4.2019 15:40:19   109.105.39.xxx 101
Ne, není v podporovaných kartách.
26.4.2019 19:38:45   51.15.235.xxx 01
DXR, nebo obecně nějaký realtime raytracing by myslím přeci neměl být zvlášť problém rozběhat kdekoli, narozdíl od RTX. Druhá věc, kde je ta podpora prakticky (zatím tuším pouze to demo Cryteku) a jestli bude na takové výkonnostní prakticky realtime.
26.4.2019 20:35:15   109.105.39.xxx 42
Tak předpokládám, že otázka byla na podporu přes DXR skrz ovladače, kterou teď dostaly GeForce. A minimálně Metro Exodus s RT ani Shadow of the Tomb Raider s RT shadows mi na tom spustit nešly.
26.4.2019 21:53:29   195.176.3.xxx 23
RTX je pouze jedna implementace, současně nejdál, nemá ale na raytracing (už díky Vulkan) monopol. Podpora snad bude pro karty několika posledních generací obecně.
27.4.2019 09:07:43   90.176.71.xxx 22
Přesně, díky za informaci. Šlo mi o podporu(možnost spustit) a ne o výkon.
27.4.2019 10:00:20   65.19.167.xxx 16
Podporu DXR určitě máš, nepochybuji, že základní demoscénu DX12(DXR) spustíš (a v budoucnosti hry a sw, které na nich budou stavět obecněji). Nemáš pouze podporu uzavřené NV podskupiny RTX.
26.4.2019 21:06:58   217.112.169.xxx 30
RayTracing běží pomalu i na GTX1080 a ani nejsou podporované všechny funkce, tak je to zbytečné.
26.4.2019 16:22:08   89.203.220.xxx 76
Kde jsou nějaké herní testy?
https://imgur.com/a/ZKKtoWs
26.4.2019 16:31:29   109.105.39.xxx 36
Jak se toho povedlo dosáhnout? Ať tam vlezu odkudkoliv, tak tam grafy jsou.
26.4.2019 16:51:27   89.203.220.xxx 06
Heh.. Google Chrome, v IE bez problémů.
26.4.2019 16:47:42   84.19.87.xxx 90
Addblock?
26.4.2019 17:06:18   185.52.172.xxx 80
Jasně že Adblok. Ale třebas chudák neví, že jej tam má a že to blokuje některé prvky webu.
26.4.2019 17:39:33   89.203.220.xxx 115
Ano, vím že mám zapnutý Adblock a jen kvůli PCT ho určitě vypínat nebudu.
26.4.2019 17:48:48   109.105.39.xxx 44
A to neumí whitelisting?
26.4.2019 17:55:54   185.52.172.xxx 30
Umí
26.4.2019 18:00:30   185.52.172.xxx 72
Jenze to by musel u ADB sahnout na vypinac...a to kvuli PCT delat nebude
26.4.2019 18:18:43   89.203.220.xxx 31
Asi tak nějak.
26.4.2019 17:54:54   185.52.172.xxx 34
Tak si nevypínej, ale pak se nediv ;)
26.4.2019 18:29:31   90.179.133.xxx 90
Grafy blokuje například i Avira Browser Safety.
26.4.2019 18:24:57   89.103.128.xxx 121
Místo Armoru RX 570 bych vzal i v článku zmíněný Pulse od Sapphire, ten rozhodně problém s hlučností nemá. Je samozřejmě o něco hlasitější než MSI GTX960 GamingX, ale rozhodně nepůsobí nikterak rušivě a má malé rozměry.
26.4.2019 18:37:03   109.105.39.xxx 44
Nechci být přehnaně pesimistický, ale ten Pulse má menší chladič než ten Armor (teda ten ITX za 3100).
26.4.2019 22:26:13   89.103.128.xxx 50
Je to tak, karta je malá a chladič též, oproti mé předchozí GTX960 gaming X od MSI je poloviční délky, max 2/3. Asi ten chladič na Pulse RX570 nebude ideální na taktování, ale to už mne v dnešní době vůbec netrápí..
29.4.2019 10:07:34   194.48.241.xxx 11
ten Pulse je ale na taktech mírně přiškrcený a na kitguru byl dávno otestovaný - spotřebu mu naměřili jen o necelých 20W vyšší než GTX1060 a tedy o dost níže, než klasické RX570ky. Sice to má dopad na asi o 7% nižší výkon, ale díky tomu to ani nežere jak tank, ani to netopí - provozní vlastnost na ITX poměrně dobré

https://www.kitguru.net/components/graphic-cards/dominic-moass/sapphire-rx-570-pulse-itx-sff-gpu-review/13/
29.4.2019 10:09:04   194.48.241.xxx 11
a ještě jedno pozitivum - vystačí si s jedním šestipinem :-)) Takže kdo nemá vyloženě overkill zdroj, ale nějaký mainstream 450W, je pro něj lepší sáhnout po té ITX než po o min. 40W zřavější jiné edici 570ky
26.4.2019 22:35:55   178.255.168.xxx 230
Jako vážně se PC tuning vrací do kolejí objektivního e-časopisu? V této recenzi je vše, pokud ji dočtete úplně celou, nemá prakticky mezeru v podstatném. Už jen ta zmínka o úpravě a samostatném testu podvoltovane RX 570. Já poslední dobou jen chválím .... Opravdu skvěle provedený článek. Je to objektivní, necítím nátlak sponzorů. Super, skvělé, jsem spokojen. Nemyslím že 1650 je úplně špatná karta, jen je pro specifického uživatele.
27.4.2019 01:36:40   89.102.130.xxx 63
jen mě zaráží ta vysoká spotřeba Radeonu, to musí být nějaká zmetkovitější jádra a starší 16nm výroba si také řekne své. Provozuji RX 590 a ani na 1600/9000Mhz se jí moc přes 150W nechce, při voltáži 1090mV. Maximum bylo tuším nějakých 174W a rozlišení 1440p takže se rozhodně neflákala.
27.4.2019 05:35:09   178.255.168.xxx 72
Já provozuji Sapphire RX 470 Nitro + na 1100 Mhz s 980 mV a to je univerzální odladění na všechny hry bez pádu, karta neslyšitelná, spotřeba dle AMD soft. 68 W. Ale pak mám třeba profil na BV 1, kdy karta hru zvládne nad 60fps (ultra) při 1050 Mhz a mám tam snad 965 mV se spotřebou 58 W. Takže naladit se dá cokoliv, to je prostě AMD. Před tím jsem měl GTX 1050 Ti Kalm X (pasivně chlazená), byť byl výkon nižší, tak pasivní chladič a velikost karty neměli chybu. Když hrajete a PC nevydá hlášku, to je prostě nádhera (takže tyto 1650 by pasiv unesly a já bych o nich i uvažoval). Přeci jen, šlo by o nejvýkonnější pasivně chlazené karty na trhu.
27.4.2019 09:01:54   54.39.148.xxx 14
Jenže pokročilejší nástroje pro ladění jsou dosažitelné jen pod Windows, jakoby nestačilo, že je pod linuxem problém oproti konkurenci už sledování využití VRAM. Jinak mi příkon pod 75W s větší pamětí zní jako rajská hudba.
27.4.2019 13:30:49   89.102.130.xxx 36
jj před 1,5 rokem jsem vyzkoušel Asus 470tku a na 1200Mhz jela tak že její hluk se ztratil v šumění ventilátoru zdroje a cpu. Ovšem 1,2Ghz mi bylo dost málo. Příjemná je variabilita jádra Polaris, může si vybrat každý jestli chce spíš výkon nebo ticho. A i při ztišení se pořád projevují výhody robustnější konstrukce a 256bit sběrnice.
27.4.2019 08:45:36   78.45.114.xxx 94
Z tech edic X570, to chtelo vzit Sapphire Nitro+ nebo Pulse (ne ITX). Jsou podstatne tissi az velmi tiche, provozni vlastnosti jsou v pohode, jen spotreba samozrejme vyssi. Cena jen o fous vyssi nez u Armorky.
Jinak povedeny test
27.4.2019 13:01:16   178.17.10.xxx 75
Souhlas, taková Nitro+ RX 570 je dokonce i tišší nežli Strix GTX 1650:
https://youtu.be/UCMsFUVyh1c
27.4.2019 15:09:55   109.105.39.xxx 63
Ale houby tišší, s tou podělanou regulací AMD, která otáčky zvedá už preventivně když se zvedne zátěž, to má peaky, kde je podstatně hlučnější, lítalo mi to tam až ke 37 dBA:

https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/47513-sapphire-nitro-rx-570-vyhodna-i-bez-velkych-obeti?start=20

A paradoxně se občas chová tak, že když GPU žere víc, nastaví tam nižší otáčky, než když je vytížené míň.

Defaultní nastavení regulace větráků u AMD je prostě magie, kterou jsem zatím nepochopil.
27.4.2019 15:02:54   213.226.209.xxx 21
a nemůže te být i jinak ?

GPUreport
Publikováno 25. 4. 2019

PCT
publikováno 13.7.2017

vidím rozdíl skoro dva roky...
je fakt, že s Polarisem v tomhle směru nemám zkušenost .
27.4.2019 15:05:14   109.105.39.xxx 33
Ano, může to mít nižší spotřebu, pokud tam náhodou nemá stejný kus, co jsem tu kdysi měl na test.

Ale obecně se v tomhle chování regulace u Radeonů nic nezměnilo, stačí si rozklepnout kapitolku s chováním Armoru v AvP, a ty špičky u větráků jsou tam vidět pořád.
27.4.2019 15:20:17   178.17.10.xxx 24
Chceš se fakt hádat
Graf otáček ventilátorů máš přímo v tom videu.
A tady je ještě porovnání face to face v 3DMark Time Spy Stress Test, který trvá 20 minut:
https://gpureport.cz/porovnani/strix-gtx-1650-vs-nitro-rx-570-otacky.Png
27.4.2019 16:15:07   109.105.39.xxx 53
Můžeš na tom krámu pustit AvP, nebo něco normálnějšího než 3Dmark (on zrovna moc netopí) a natočit ty otáčky od začátku spuštění zátěže? A to je ten sampl od Sapphire, nebo jiná karta? A je to s origiální pastou, nebo už je to zase přepatlané? A je to ve skříni, nebo volně na stole?

Ale je to jinak vidět i na tom 3D Marku, u studené karty to točí víc a se zahřátím to pak otáčky shodí. Takže když tam nahraješ hodnoty někde po deseti minutách, tak už měříš jen ty nižší otáčky.
27.4.2019 17:03:43   178.17.10.xxx 63
No a to je ten problém, AvP (ve kterém testuješ ty) nemá už asi vůbec nikdo
Tady si můžeš pro porovnání vybrat z mých testů, je to kompletní duel Strix 1650 vs Sapphire 570, kde jsou uvedeny téměř všechny hodnoty, tedy včetně otáček.

https://bit.ly/2GDIyOc

Jinak, měl jsem tyhle Radeony dva, jeden přímo ze Sapphire v roce 2018, a teď novou z Alzy (obě měly plomby neporušené) a obě se chovaly téměř identicky.
Testuji se na benchtable, a ano mě se ta regulace otáček u NVIDIA líbí také více. Ale to na věci nic nemění, protože tohle Nitro+ je prostě tišší než ten Strix.
27.4.2019 17:16:36   109.105.39.xxx 36
Ne, fakt to nic na věci nemění.

Kontrolní otázka, myslíš, že bude rozdíl v tom, když srovnáváš dvě grafiky, z nichž jedna žere 80 W a druhá 140 W, a testuješ je ve skříni, nebo volně na stole?

Ano, je docela dobře možné, že při tom rozdílu, který mezi těmi kartami je, dopadne volně na stole ten Radeon líp.

Hoď to do kisny se systémovými ventilátory nastavenými úměrně hlučnosti těch grafik a pak nahoď výsledky.

Další věc je, že tam máš ty otáčky už ořezané už na zahřátých kartách, já to mám měřené z idle až po konec testů, a ty radeony mají momentálně největší špičky po spuštění zátěže, pak to jde dolů.
27.4.2019 17:35:51   178.17.10.xxx 64
No a to je další problém. Do jaké kisny, jaký systémový ventilátor a co je to úměrná hlučnost grafik

Když tam hodím kvalitní, třeba boční pomaloběžný 24 cm ventilátor, budou teploty a otáčky ještě nižší, nežli na otevřené benchtable
Každý recenzent jiná skříň, jiný airflow a pak to porovnávej. Proto se na GPUreport měří na benchtable při stabilní teplotě v místnosti 24 °C. Stejně tak se měří i hlučnost, která pak opět není ovlivněna žádným kejsem a ani žádnou jinou mechanickou částí PC.
Kdyby to tak dělal každý recenzent, mohli bychom pak alespoň výsledky porovnat nebo ověřit.
27.4.2019 18:34:04   109.105.39.xxx 24
Hlučnost úměrná hlučnosti grafik je nedávat k sapphire s 8cm větráky na 1000 rpm 140mm sysfany na 1200 ot./min.

Testování na otevřeném stole žravější grafiky zvýhodňuje. To je důvod, proč se drbu s osazováním karet do skříně, zatímco profíci na to většinou kašlou a používají otevřený benchtable, páč to na youtube vypadá víc kůl a je to pohodlnější.

Tahle RX 570 má na otevřeném stole o 2 °C míň a otáčky o 100 rpm níž, a umím si představit, že u komba topící karta / nízké otáčky / velký pasiv, což je případ nitra, ten rozdíl bude (relativně) větší.
28.4.2019 07:08:30   178.17.10.xxx 64
Pro mě za mě, klidně si to měř jak chceš, ty si stejně poradit nenecháš. Takto jsou však tvé výsledky měření vždy ovlivněny tvým subjektivním zhodnocením při nastavení "té správné úměrnosti otáček systémových ventilátorů k hlučnosti karet".
28.4.2019 12:25:13   109.105.39.xxx 54
Ale houby. Já mám otáčky pořád stejné, 140mm větráky nastavené na 700-800 ot./min, aby nebylo vysloveně hlučné, ale chladilo to. Tím jsem myslel otáčky systanů nastavené úměrně hlučnosti tišších grafických karet pro všechna měření, ne to nastavovat s každou kartou jinak.

Když tyhle karty strčíš do kisny, ve které budou dvě stodvacítky na 1600 ot./min, tak rozdíl mezi 80W a 140W grafikou co do výhřevnosti moc nepoznáš, ale sysfany budou řvát tak, že nebude ani slyšet, jestli v tom vůbec nějaká grafika je. V takové skříni se bude zdát tichá i tahle Armorka, ale pak je bezpředmětné řešit hlučnost.

Fakt si nenechám poradit, že to mám měřit volně na stole, když pak minimálně devět z deseti lidí tu kartu zavře do skříně.

I v té skříni mají ty karty ještě královské podmínky, protože je to big tower, těch větráků tam mám sedm a kdysi jsem to ladil tak, aby to uchladilo i tři GTX 580 ve SLI. Když to někdo namontuje do běžné skříně se standardním osazením od výrobce (2× 120 mm na 800 nebo 1000 rpm), tak to ten 140W Radeon vytopí ještě víc.
27.4.2019 19:04:59   178.255.168.xxx 30
Poslední verzi ovladače GPU pro RX 470 jsem musel odinstalovat, protože se opravdu chovala nestandardně k regulaci větráků. Dokonce v detailu uměl ovladač kartu roztočit o 250 ot. více. Vrátil jsem se na starší Adrenalin z 2019, snad druhou revizí a okamžitě pohoda. Takže ovladače umí kartu pozlobit. I když jsem s drivery neměl u AMD dlouhou dobu problémy.
28.4.2019 18:17:34   78.45.114.xxx 14
Vzhledem k tomu, za mam Nitro+ ve zravejsi verzi RX580 (200+W) a je ticha, tak si nedovedu tak nejak dobre prestavit, ze by 570 mela by hlucnejsi ;)
2.5.2019 12:00:56   194.48.241.xxx 00
tak já si to představit dovedu - Nitro+ může být u 580ky ještě robustnější než u 570ky
4.5.2019 13:41:45   78.45.114.xxx 00
Ne,ne..
https://www.gpureport.cz/recenze/Provoz.aspx?article=145&page=16

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

29 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 12.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.