Asus Strix GTX 1650: Tak by měly vypadat lowendové karty! | Kapitola 23
Seznam kapitol
Nvidia včera uvedla na trh GeForce GTX 1650. Bez fanfár a bez propagace, která obvykle uvádění nových produktů provází. Nabízí nový čip TU117, nízkou spotřebu, solidní výkon pro plné HD rozlišení, a s lepším chladičem i krásně tichý chod. Jednou věcí ale nepřekvapí – není výhodnější než současný bestseller v nižší třídě, 4GB Radeon RX 570.
S ohledem na to, že má karta už v základu hodně vysoký takt, už se s nějakým větším taktováním počítat nedá. Když jsem zkusmo pustil OC scanner s offsetem pamětí na +800 MHz (to je druhá hodnota, kterou jsem zkoušel, nastřelená čistě od oka, +1000 MHz už karta neustála) a power limitem na maximu, zvedl takty jenom na pár bodech v nejnižší části křivky a výsledkem bylo průměrné „přetaktování o 15 MHz“.
Tak jsem takty zvedl ručně na celé křivce a kartu prohnal aspoň benchmarkem v AvP, výsledek je níže. Karta si držela takt 1995 MHz a ustála všech šest průběhů, ale netvrdím, že jde o stabilní přetaktování, ani že by nezvládla víc.
Průměrný takt GPU se zvednul z 1964 na 1995 MHz, takt pamětí je navýšený na 9600 MHz efektivně a průměrná snímková frekvence se zvedla z 81,6 na 93,8 fps – zjevně spíš díky pamětem.