Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače

Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače | Kapitola 2

Adam Vágner

Adam Vágner

11. 4. 2019 03:00 41

Seznam kapitol

1. DirectX raytracing na GeForce GTX je oficiální 2. Ray tracing a aktuální podpora v praxi 3. Odrazy 4. Stíny a pokročilé odrazy
5. Ambient occlusion a globální osvětlení 6. Global illumination (globální osvětlení) 7. Namísto závěru

Před několika týdny Nvidia oznámila, že hodlá přidat podporu pro DirectX Raytracing i pro grafické karty bez RT Cores. Podporu dostanou nové GTX 1660, GTX 1660 Ti i GeForce s architekturou Pascal. Dnes ovladače oficiálně vycházejí, takže se i majitelé GeForce GTX 10 mohou pustit do experimentování s ray tracingem.

Reklama

Ray tracing

Na úvod prezentace Nvidia zdůraznila, že ray tracing neznamená jedinou technologii, ve hrách se využívá pro dosažení různých efektů a pro grafický čip to znamená vždy jinou úroveň zátěže. Přehled titulů, ve kterých je aktuálně podporovaný, a efektů, pro které se využívá, je na následujícím snímku.

Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače
i Zdroj: PCTuning.cz

Jde o:

  • Filmové demo „Reflections“ od ILMxLAB na Unreal Engine: odrazy, stíny a ambient occlusion (zastínění okolím)
  • Justice – odrazy a stíny
  • Shadow of the Tomb Raider – stíny
  • Metro: Exodus – globální osvětlení a AO
  • Battlefield V – odrazy
  • Atomic Heart – odrazy a stíny
  • 3D Mark – odrazy a stíny

Podpora pro ray tracing už je ale „zadrátovaná“ i v herních enginech a zanedlouho mají následovat další. A jaké technologie s ray tracingem se tedy ve zmíněných titulech využívají?

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama