Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače | Kapitola 2
Seznam kapitol
Před několika týdny Nvidia oznámila, že hodlá přidat podporu pro DirectX Raytracing i pro grafické karty bez RT Cores. Podporu dostanou nové GTX 1660, GTX 1660 Ti i GeForce s architekturou Pascal. Dnes ovladače oficiálně vycházejí, takže se i majitelé GeForce GTX 10 mohou pustit do experimentování s ray tracingem.
Ray tracing
Na úvod prezentace Nvidia zdůraznila, že ray tracing neznamená jedinou technologii, ve hrách se využívá pro dosažení různých efektů a pro grafický čip to znamená vždy jinou úroveň zátěže. Přehled titulů, ve kterých je aktuálně podporovaný, a efektů, pro které se využívá, je na následujícím snímku.
Jde o:
- Filmové demo „Reflections“ od ILMxLAB na Unreal Engine: odrazy, stíny a ambient occlusion (zastínění okolím)
- Justice – odrazy a stíny
- Shadow of the Tomb Raider – stíny
- Metro: Exodus – globální osvětlení a AO
- Battlefield V – odrazy
- Atomic Heart – odrazy a stíny
- 3D Mark – odrazy a stíny
Podpora pro ray tracing už je ale „zadrátovaná“ i v herních enginech a zanedlouho mají následovat další. A jaké technologie s ray tracingem se tedy ve zmíněných titulech využívají?