Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače | Kapitola 6
Seznam kapitol
Před několika týdny Nvidia oznámila, že hodlá přidat podporu pro DirectX Raytracing i pro grafické karty bez RT Cores. Podporu dostanou nové GTX 1660, GTX 1660 Ti i GeForce s architekturou Pascal. Dnes ovladače oficiálně vycházejí, takže se i majitelé GeForce GTX 10 mohou pustit do experimentování s ray tracingem.
Global illumination (globální osvětlení)
Poslední efekt s využitím ray tracingu, na který se podíváme, je global illumination. Tady ilustrační snímek neodpovídá schématu – U Metro: Exodus se počítá s jedním paprskem na pixel. S každým odrazem od objektu z něj paprsek získává světlo.
Obdobný způsob se dnes ve hrách pro nasvícení scény využívá, jenže formou předem připravených předrenderovaných map, které jsou pak ve scéně natvrdo. Vypadá to dobře, jenže předpřipravené mapy nereagují na změny ve scéně. Když se pohne nějaký z objektů, nebo se změní počasí nebo světlo, scéna na to nereaguje. Z hlediska zátěže grafického čipu patří k náročným efektům, čemuž odpovídají i výsledky jednotlivých karet.