GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing

GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing | Kapitola 6

Adam Vágner

Adam Vágner

19. 3. 2019 03:00 24

Seznam kapitol

1. Ray tracing jde do světa 2. GeForce GTX vs GeForce RTX – hardware 3. Výpočet snímku na Pascalu a Turingu 4. Raytracing na Pascalu a Turingu v praxi (teoreticky) 5. S ovladači v dubnu (a pár otázek a odpovědí Nvidie) 6. Nové ukázky ray tracingu na GeForce RTX

Když Nvidia uváděla GeForce RTX, tvářila se, že jde o první grafiky, které mají přinést použítelný ray tracing ve hrách. V noci oznámila, že podporu pro ray tracing DXR, který je novou součástí DirectX, dostanou i starší karty. Co bychom od toho měli čekat? A proč Nvidia věnuje takové úsilí GeForce RTX, když to funguje i na starších kartách?

Reklama

Na noční přednášce z GTC šéf Nvidie předvedl i ukázku z přepracovaného Quake 2 s přidanou podporou Nvidia RTX v čase 30:40:

Dále Nvidia zveřejnila výborně vypadajcí ukázku z připravované akce Control pro PC:

Ukázku z Dragonhound, online akčního RPG, ve kterém jsou implementované výpočty odlesků a stínů pomocí ray tracingu:

A „filmový“ Project Sol Part 3, který má demonstrovat „sílu“ Nvidia RTX při tvorbě filmových sekvencí s využitím ray tracingu – ukázka běží v reálním čase na jediné GeForce Titan RTX v Unreal Engine.

A na závěr bych zdůraznil, že zatímco API Nvidia RTX je proprietární řešení od Nvidie, DXR je standard implementovaný Microsoftem a nevyžaduje specializovaný hardware – ten slouží především k tomu, aby výpočty urychlil. Dá se předpokládat, že podobné oznámení můžeme nejspíš čekat i od AMD a podpory DXR se dočkáme i na Radeonech.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama