Hlavní stránka Hardware Grafické karty GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing
GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing
autor: Adam Vágner , publikováno 19.3.2019
GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing

Když Nvidia uváděla GeForce RTX, tvářila se, že jde o první grafiky, které mají přinést použítelný ray tracing ve hrách. V noci oznámila, že podporu pro ray tracing DXR, který je novou součástí DirectX, dostanou i starší karty. Co bychom od toho měli čekat? A proč Nvidia věnuje takové úsilí GeForce RTX, když to funguje i na starších kartách?


Nvidia má dvě rodiny čipů s architekturou Turing – Turing GTX a Turing RTX. GeForce GTX podporují souběžné výpočty s plovoucí desetinnou čárkou spolu s celočíselnými, variable rate shading a mesh shadery. Turing RTX k tomu přídává ještě RT cores a tensor cores.

GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing

DirectX Raytracing (DXR) je API od Microsoftu. Může běžet na obou typech čipů – jak na klasických shaderech, tak na RT Cores s tensor cores, je zpětně kompatibilní. Metro využívá DXR a díky tomu je možné ray tracing zprovoznit i na starších kartách. V Metru je využitý pro výpočty osvětlení scény s pomocí global illumination.

Na dalším snímku Nvidia demonstrovala, jak se liší výkon u RTX 2080 při využití jednotlivých částí čipu. Neberte to tak, že dané hry budete na GTX 1080 Ti hrát na 18 fps, Nvidia spíš chtěla ukázat, co nabízejí GeForce RTX navíc proti kartám klasické koncepce. Pokud bude hra efekty využívající ray tracing podporovat i u karet bez RTX, velmi pravděpodobně bude možné nastavit i nižší úroveň detailů tak, aby byla na příslušné kartě hratelná.

Na GTX 1080 Ti běží Metro Exodus se zvoleným nastavením na 18 snímcích za sekundu. Na RTX 2080 bez RT cores se díky využití souběžných výpočtů FP32 a INT32 dostává na nějakých 25–28 snímků za sekundu. S využitím RT Cores už jde na dvojnásobek a při využití RT Cores a DLSS se dostává přes 60 fps.

GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing

Shadow of the Tomb Raider využívá ray tracing pro výpočty přesnějších stínů. Ray tracing se nevyužívá v celém bechmarku, takže nárůst výkonu není tak výrazný jako v Metro Exodus.

Díky RT cores stoupne výkon z cca 38 na 50 snímků za sekundu. S DLSS jde výkon až přes 60 fps a výsledkem je dvojnásobek výkonu proti GTX 1080 Ti.

GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing

Posledním herním preview výkonu je Battlefield V, kde jsou zisky nejmenší, protože se ray tracing využívá jenom pro odrazy:

GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing

A na závěr ještě test Port Royal z 3D Marku:

GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
41 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 16.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.