GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing

GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing | Kapitola 4

Adam Vágner

Adam Vágner

19. 3. 2019 03:00 24

Seznam kapitol

1. Ray tracing jde do světa 2. GeForce GTX vs GeForce RTX – hardware 3. Výpočet snímku na Pascalu a Turingu 4. Raytracing na Pascalu a Turingu v praxi (teoreticky) 5. S ovladači v dubnu (a pár otázek a odpovědí Nvidie) 6. Nové ukázky ray tracingu na GeForce RTX

Když Nvidia uváděla GeForce RTX, tvářila se, že jde o první grafiky, které mají přinést použítelný ray tracing ve hrách. V noci oznámila, že podporu pro ray tracing DXR, který je novou součástí DirectX, dostanou i starší karty. Co bychom od toho měli čekat? A proč Nvidia věnuje takové úsilí GeForce RTX, když to funguje i na starších kartách?

Reklama

Nvidia má dvě rodiny čipů s architekturou Turing – Turing GTX a Turing RTX. GeForce GTX podporují souběžné výpočty s plovoucí desetinnou čárkou spolu s celočíselnými, variable rate shading a mesh shadery. Turing RTX k tomu přídává ještě RT cores a tensor cores.

GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing
i Zdroj: PCTuning.cz

DirectX Raytracing (DXR) je API od Microsoftu. Může běžet na obou typech čipů – jak na klasických shaderech, tak na RT Cores s tensor cores, je zpětně kompatibilní. Metro využívá DXR a díky tomu je možné ray tracing zprovoznit i na starších kartách. V Metru je využitý pro výpočty osvětlení scény s pomocí global illumination.

Na dalším snímku Nvidia demonstrovala, jak se liší výkon u RTX 2080 při využití jednotlivých částí čipu. Neberte to tak, že dané hry budete na GTX 1080 Ti hrát na 18 fps, Nvidia spíš chtěla ukázat, co nabízejí GeForce RTX navíc proti kartám klasické koncepce. Pokud bude hra efekty využívající ray tracing podporovat i u karet bez RTX, velmi pravděpodobně bude možné nastavit i nižší úroveň detailů tak, aby byla na příslušné kartě hratelná.

Na GTX 1080 Ti běží Metro Exodus se zvoleným nastavením na 18 snímcích za sekundu. Na RTX 2080 bez RT cores se díky využití souběžných výpočtů FP32 a INT32 dostává na nějakých 25–28 snímků za sekundu. S využitím RT Cores už jde na dvojnásobek a při využití RT Cores a DLSS se dostává přes 60 fps.

GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing
i Zdroj: PCTuning.cz

Shadow of the Tomb Raider využívá ray tracing pro výpočty přesnějších stínů. Ray tracing se nevyužívá v celém bechmarku, takže nárůst výkonu není tak výrazný jako v Metro Exodus.

Díky RT cores stoupne výkon z cca 38 na 50 snímků za sekundu. S DLSS jde výkon až přes 60 fps a výsledkem je dvojnásobek výkonu proti GTX 1080 Ti.

GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing
i Zdroj: PCTuning.cz

Posledním herním preview výkonu je Battlefield V, kde jsou zisky nejmenší, protože se ray tracing využívá jenom pro odrazy:

GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing
i Zdroj: PCTuning.cz

A na závěr ještě test Port Royal z 3D Marku:

GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama