Hlavní stránka Hardware Grafické karty GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing
GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing
autor: Adam Vágner , publikováno 19.3.2019
GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing

Když Nvidia uváděla GeForce RTX, tvářila se, že jde o první grafiky, které mají přinést použítelný ray tracing ve hrách. V noci oznámila, že podporu pro ray tracing DXR, který je novou součástí DirectX, dostanou i starší karty. Co bychom od toho měli čekat? A proč Nvidia věnuje takové úsilí GeForce RTX, když to funguje i na starších kartách?


Příchod DXR znamená pro grafické karty nový typ zátěže, se kterým se dosud nemusely potýkat.

GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing

Vidět je to ve chvíli, kdy tento typ zátěže spustíte na grafických kartách s architekturou Pascal, které byly navržené a optimalizované pro DirectX 12. Když na nich spustíte výpočty potřebné pro ray tracingu, dochází jim dech.

Nejvýkonnější herní grafika s architekturou Pascal – GTX 1080 Ti – by se svými parametry (11 TFLOPS v FP32, 12 miliard tranzistorů, plocha 471 mm², TDP 250 W) zvládala DXR v Metro Exodus v rozlišení 1440p a s detaily nastavenými na Ultra RT zhruba na 18 snímků za sekundu.

V Nvidii spočítali, jak by musel vypadat Pascal, který by na to šel hrubou silou a měl takový výkon, aby při stejném nastavení zvládal hru na 60 fps. Grafika by musela mít výkon 44 TFLOPS v FP32, 35 miliard tranzistorů, plochu 1324 mm² a TDP 650 W.

GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing

Proto kdysi Nvidia zvolila jiný přístup a navrhli Turing, který má pro ray tracing specializované jednotky, jež dané úkoly zvládají s výrazně vyšším výkonem. Zvládá souběžné výpočty celočíselných operací a operací s plovoucí desetinnou čárkou, variable rate shading, mesh shaders, RT core navržené pro a tensor cores pro výpočty AI.

GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing

Před dalším snímkem musím pro pořádek dodat, že RTX 2080 nebude vykreslovat uplně totéž, GeForce GTX 1080 Ti by snímek musela renderovat v nativním rozlišení, zatímco RTX 2080 díky jedné z optimalizací – DLSS počítané přes RT cores – snímek renderuje s nižším počtem vzorků a s pomocí AI jej následně interpoluje na vyšší rozlišení.

GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
41 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 16.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.