Hlavní stránka Hardware Grafické karty MSI GTX 1660 Gaming X: Levnější a stále dost výkonná
MSI GTX 1660 Gaming X: Levnější a stále dost výkonná
autor: Adam Vágner , publikováno 14.3.2019
MSI GTX 1660 Gaming X: Levnější a stále dost výkonná

Dnes končí informační embargo na výsledky testů na levnější variantu GeForce postavenou na novém čipu TU116 s architekturou Turing. Nabízí vše, co předchozí model GTX 1660 Ti, jenom má deaktivovanou část jádra, pomalejší paměti GDDR5 a úměrně tomu i nižší cenu. Parametry karty ale stále stačí na to, aby výkonem překonala RX 590 i 6GB GTX 1060.


Přestože má GTX 1660 o poznání méně výkonu než GTX 1660 Ti, má jej stále dost na to, aby překonala špičkové modely střední třídy z předchozí generace. Kdybych měl v testu nějakou grafiku s doporučenou cenou 6000 korun, mohl bych napsat, že je s přehledem překonává i z hlediska poměru cena/výkon a jde o jednoznačnou volbu v segmentu karet s cenovkou kolem šesti tisíc.

GTX 1660 Gaming X je bohužel o více než tisíc korun dražší, což v absolutních číslech není na prémiový model zase tak horentní příplatek, ale ve střední třídě už to výrazně ovlivňuje poměru cena/výkon. A ještě horší je, že za podobnou cenu můžete pořídit i základní modely GTX 1660 Ti, které jsou asi o 15 % výkonnější. A jen málokdo obětuje 15 % výkonnu pro tišší chlazení a duhové LEDky.

Samotná karta není špatná. Ventilátory už se držely na o něco nižších otáčkách než u GTX 1660 Ti. Přesto byly teploty dost hluboko pod teplotním limitem a ocenil bych, kdyby běžely pomaleji a karta byla tišší. Minulá generace v podobě GTX 1060 Gaming X mi přišla v tomto ohledu navržená rozumněji – měla sice výrazně větší rozměry, ale s hlučností v zátěži kolem 32 dBA byla prakticky neslyšná a pro stavitele tichých počítačů s rozumnou cenou to byla vynikající volba. Fakt je, že byla při uvedení také podstatně dražší. Aktuálně má podobnou cenu, a tak je možná pro stavitele tichých PC lepší volbou.

GTX 1660 se dostávají na hodnoty kolem 37 dBA, což asi ještě spousta lidí bude považovat za celkem tiché karty, ale neslyšné rozhodně nejsou. Můžete se ale snadno dopracovat k podobnému výsledku, pokud větráky ručním nastavením trochu přiškrtíte. Nemusíte se bát, že by to znamenalo vysoké teploty, chladič má dostatečné rezervy. I cívky byly o poznání tišší než u výkonnějších modelů, ale pokud jste na jejich cvrlikání alergičtí a počítač budete mít na stole u hlavy, možná je ještě sem tam zaslechnete.

Samotné kartě tedy není co vytýkat až na tu cenu, pokud jste ochotní připlatit za vzhled a slušnější chlazení a ochotní si ještě trochu pohrát s regulací, určitě nebudete litovat. Výrazně ji sráží jenom ta cena, ale 7300 není zase tak horentní suma, pročež jí udělím alespoň bronzové hodnocení.

MSI GeForce GTX 1660 Gaming X, 6 GB
KLADY MSI GTX 1660 Gaming X: Levnější a stále dost výkonná MSI GTX 1660 Gaming X: Levnější a stále dost výkonná ZÁPORY
vysoký výkon pro rozlišení 1080p cena srovnatelná se základními modely GTX 1660 Ti, které jsou o 15 % výkonnější
spotřeba V zátěži mohla být tišší
předimenzovaný chladič  6 GB paměti
při nízké zátěži pasivní chlazení poměr cena/výkon obdobný jako u stávajích karet
výbava  
Orientační cena s DPH: 7 300 Kč

Za vysoký výkon pro plné HD rozlišení, výbavu a dobré provozní vlastnosti udělujeme GTX 1660 Gaming X bronzové ocenění.

MSI GTX 1660 Gaming X: Levnější a stále dost výkonná

 


Tagy: msi  gtx 1660  turing  tu116  gaming x  geforce  nvidia  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
14.3.2019 16:46:55   85.70.161.xxx 2618
1660 gaming X 49,6% vs 1060 gaming 45,6 %
uděluje se bronzové ocenění?To NV myslí vážně
14.3.2019 16:53:08   109.105.39.xxx 1227
Což je + 9 % výkonu navíc při obdobné ceně, momentálně je to pro většinu lidí prostě zajímavější volba, proč by to nemohlo dostat ocenění?
14.3.2019 17:01:43   85.70.161.xxx 3023
Nezlobte se, ale přijít po více, než 2 letech s novou generací výkonnější o 9% tohle si nedovolí ani Apple z rozdílem mezi starou a novou generací Iphone.
14.3.2019 17:18:25   109.105.39.xxx 1618
Je to lepší produkt, než ty stávající GTX 1060? Je. Gaming X dostala za provozní vlastnosti (a menší příplatek proti referenci) zlato.

A když se podíváte do e-shopů, tak MSI to ocenění u produktových fotografií stále používá. Neodebírá se, když se karta časem stane méně nevýhodná.

Čili máte vedle sebe GTX 1060 Gaming X, která to zlato stále má, a o 9 % výkonnější GTX 1660 za stejnou cenu, která by neměla mít nárok ani na bronz, protože není výkonnější o víc?
14.3.2019 18:21:57   85.70.161.xxx 178
Je to lepší produkt, než ty stávající GTX 1060? Je.......no, aby ještě nebyla.To očekávání je snad normální, že bude lepší...výrazně lepší....pod pojmem výrazně je cca 30%.
14.3.2019 18:55:26   217.170.197.xxx 310
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
15.3.2019 16:32:29   84.245.120.xxx 16
Mňa štve že Nvidia by kludne mohla isť s vykonom hore i u 12nm procesu, pri rovnakej spotrebe sačilo by pridať o 20% vypočetnich jadier. Ale proste nechce si ohroziť 1070 2060 2070 , tak šupe nohami na mieste...
14.3.2019 19:07:20   90.176.71.xxx 112
Ne není lepší, tahle karta má horší pamět než nejnovější GTX1060(GDDR5X s GP104).
14.3.2019 20:10:06   78.102.150.xxx 310
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
15.3.2019 13:08:16   90.176.71.xxx 32
kravina to je 1660Ti s GDDR6
http://www.youtube.com/watch?v=mBJUCmOGJyw&t=4m55s je rychlejší o 16% (a o 10% v 4K)
15.3.2019 04:04:23   78.102.114.xxx 31
a kolik ta nejnovější s gddr5x stojí?
15.3.2019 13:16:31   90.176.71.xxx 03
aktuálně 6499Kč https://graficke-karty.heureka.cz/msi-geforce-gtx-1060-armor-6gd5x-oc/ (cena jako u staré GTX1060 6GB)
14.3.2019 17:05:11   185.220.101.xxx 814
Proč by nemohla? 10% nárůst ve výkonu a 25% snížení na TDP, podpora Win 7, 8.1. Více než konkurenceschopná!
14.3.2019 17:18:47   85.70.161.xxx 236
já se nedivím my jsme asi specifický trh. Přijde mi trochu analogie na naše operátory, když u tarifu např u O2 přidají u tarifu free 200 po 5-6 letech existence 300 MB navíc, přejmenují na Free modrý tak se český národ oprávněně jde potrhat vzteky,jak je operátoři odírají,ale 9% výkonu navíc u nové generace je vlastně paráda a nikdo se necítí tak trochu podveden. Pak je to OK
14.3.2019 17:31:48   109.105.39.xxx 922
Není to košer srovnání.

Ceny GTX 1060 šly dolů jen před pár týdny, a dolů šly jenom kvůli uvolnění skladů pro GTX 1660 Ti a GTX 1660.

Kdyby Nvidia neuváděla GTX 1660 Ti, tak RX 590 i GTX 1060 6GB stojí stále kolem sedmi a půl až osmi tisíc.

Srovnejte to ale se stavem na začátku ledna a máte z toho o dva měsíce později o dva tisíce levnější kartu, která je o 9 % výkonnější. Pořád nedostatečný pokrok?
14.3.2019 17:42:52   85.70.161.xxx 109
RX590 fatboy cca,už před měsícem cca od 6500 Kč...loni recyklovaná 580 asi každý máme jiné představy od nového produktu
14.3.2019 17:52:30   185.220.101.xxx 814
U konkurence si prakticky paušálně přidej slyšitelné cívky a +12dB při provozu - i kdyby šlo o recyklát, pořád je kulturou provozu o dva řády jinde.
14.3.2019 18:00:50   109.105.39.xxx 86
https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/54877-test-xfx-radeon-rx-590-fatboy-povoleny-doping-pro-polaris?start=20

Uvedení polovina listopadu 2018, cena 7500 korun.

GTX 1660 Ti uvedená o tři měsíce později, startovací cena od 7500 korun, 25 % výkonu navíc.

https://pctuning.tyden.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=56233&catid=28&Itemid=59

To taky není pokrok?
14.3.2019 18:18:44   85.70.161.xxx 77
Já jsem taky zdejší recenzi 1660 ti nekomentoval, protože 25% mi přišlo přijatelných. RX 590 jasně to bylo od začátku karta,aby se neřeklo horší poměr než 580 a obrovská spotřeba.
14.3.2019 17:35:18   198.98.50.xxx 611
Nechápu, proč se do toho musí tahat tyto nepovedené scestné analogie, budeš si rozumět s blacboxem. Je nutno brát v potaz kontext, viz Adam výše, krom toho například i nebývale zdařilý Pascal, vedle nějž nástupci trošku blednou a Nv si na sebe upletla bič. Kontext konkurence snad netřeba zmiňovat - nejméně půl roku se nezmůže na nic.
14.3.2019 17:46:09   192.42.116.xxx 48
Myslím, že sweespot bude v ITX zkráceném provedení a lehkém po(d)ladění (těch 90W příkonu, přes 32dB ani kdyby trakaře padaly), do laciného pc s omezeným prostorem v case rozhodně více než konkurenceschopná ;)
15.3.2019 19:19:39   213.226.209.xxx 21
no víš jak pane nekonzistetní to bude tvrdit ten co nedokáže "napcat" své myšlenkové pochody do jednoho příspěvku (ale neva víme jaký jsi )

btw pěkné viď(renderováno na VEGA 56)
https://www.youtube.com/watch?time_continue=123&v=1nqhkDm2_Tw
15.3.2019 19:32:02   185.220.101.xxx 13
O formě vyjadřování být tebou raději pomlčím. Pěkné, velmi - co jsi tím chtěl říci?
15.3.2019 20:18:12   213.226.209.xxx 20
"Real-Time Ray Traced Reflections"

jen takové zamyšlení nad HW RT cores od NV a to že jsem se spletl v tom že RT u bucoucích generací konzolí neuvidíme a vzhledem k tomu že konzolová NAVI by měla být na úrovni "lepší" V64 a RT by se mohl počítat za pomocí half precision už to tak nereálně nevypadá...
15.3.2019 20:23:04   109.70.100.xxx 05
Já ti říkal, že to nejsou psí kulky, je hezké, že svůj postoj dokážeš přehodnotit, když se objeví agnostic řešení. Odrazy jsou nejprimitivnější a i výpočetně nejjednodušší shadery - přesto jsou velmi vděčné, ano! Jenže jaksi z jednoho dema pomíjíš spoustu věcí - jsi si jist, že to bylo renderováno realtime (4K)?
15.3.2019 20:37:25   199.249.230.xxx 22
Spousta lidí tě s drhnoucími 30fps u 250W TDP pošle někam (viz RTX). Taky si můžeš všimnout, že v celém demu nezaregistruješ průhlednost.
15.3.2019 21:08:20   213.226.209.xxx 20
asi máš hodě rád psí kulky, že je všude cpeš (nesdílím tvou lásku)

"jsi si jist, že to bylo renderováno realtime"(jestli 4k netuším)
All scenes are rendered in real-time in-editor on an AMD Vega 56 GPU. Reflections are achieved with the new experimental ray tracing feature in CRYENGINE 5 - no SSR.
+ Neon Noir shows how real-time mesh ray-traced reflections and refractions

konzolisti jsou na 30fps zvykli ;) současné konzole končí na 6Tflop s podobnou spotrebou i fps a nikam nikoho neposilaji ted se chysta nova generace s dvojitym vykonem GPU a CPU bude o svetelne roky napred ve srovnani XOX/PS4PRO

"Taky si můžeš všimnout, že v celém demu nezaregistruješ průhlednost."
no nevím vidím žaluzie za sklem(některé místnosti jsou prázdné a je v nich rozsvíceno) a v kaluži i náznak "spáry" pod hladinou >. ale každý vidí co chce vidět
15.3.2019 21:22:11   185.220.102.xxx 05
To právě ty jsi sem strkal, když šlo tuším o implementaci v BFV, dá se pochopit, že otáčíš. Máš pravdu průhlednost tam opravdu je, pletu se, nebyl to klam. Drhnoucích 30fps spousta lidí nepovažuje nadneseně za realtime. A konzole možná ten potenciál mít budou, ale je otevřenou otázkou, kolik za nové konzole budou chtít.
15.3.2019 21:25:47   185.220.102.xxx 02
Čipy pro nové konzole už totiž budou mít původ v jiné továrně, než GF, možná zvyklé na jimé marže, na to pozor.
15.3.2019 21:35:12   213.226.209.xxx 10
scorpio bylo TMSC 16nm ;)
15.3.2019 21:44:58   87.118.112.xxx 03
No to na věci, kterou ti chci naznačit nic nemění. Protože jeden výrobce s jednou továrnou momentálně má obsloužit veškerou poptávku po kýžených efektivnějších, výkonnějších 7nm produktech.
15.3.2019 22:10:37   213.226.209.xxx 30
no jasně člověk ti vyvrátí další omyl a ty si zase zatvrzele stojíš na původní tezi

nevím ale TMSC plánuje že 20-25% bude jen 7nm/EUV plánuje taky 5nm rizikovou výrobu tento rok a vzhledem k tomu, že tohle se řeší dopředu tak nevěřím, že vazby AMD/TMSC SONY/MS nemají pořešené už dávno ...
15.3.2019 22:17:10   198.98.58.xxx 02
Eh, ok, ano vyvrátil jsi mi, že jdou konzole aktuální generace všechny přes TSMC, a je pravda, že konzole jsou dotovaným hw, ale tvou jistotu dál nesdílím.
15.3.2019 22:23:07   213.226.209.xxx 30
nemusíš nikdo tě nenutí ...
15.3.2019 21:42:38   213.226.209.xxx 00
když to nadměrně cpou tam kam nemají tak to dává smysl ;) neřešil jsem spíš jinou hru kde se zrcadlově lesknulo brnění úplně extrémním způsobem a rasterizace byla taková průměrná šeď ?

" Drhnoucích 30fps spousta lidí"

nj ta spousta už to má několik generací na konzolích ..až teď u některých her přišla ve FHD změna na 60fps ;) důležitá je hlavně framelatency

budlovaný XOX se dá koupit za 8-10 tisíc hádám, že to nebude o moc víc ..
15.3.2019 21:53:10   185.220.101.xxx 00
Každý materiál má odrazivou složku, na tom je tak nějak celý rt vystavěn, následně jde o tvůrčí záměr (ne vždy jím musí být realismus) a ladění. Asi máš pravdu, byla to nejspíš ta předváděčka z Číny.
15.3.2019 22:12:16   213.226.209.xxx 00
myslím že jsem hlavně taky řešil u toho dema ten tvůrčí záměr prznit rasterizaci a vyzdvihnout RT
15.3.2019 22:18:39   198.98.58.xxx 00
To co ty označuješ za prznění rasterizace já na té předváděčce neshledávám.
15.3.2019 22:22:17   213.226.209.xxx 00
ano ty nikdy nevidíš co nechceš
15.3.2019 22:28:16   46.165.245.xxx 00
Eh... Ano, nedám ti za pravdu, nikdy, narozdíl od tebe.
15.3.2019 22:26:53   199.249.230.xxx 00
A jsem si docela jistý, že jsi se směrem k rt odrazivosti vyjádřil nelibě hlavně s ohledem na výkon mnohem dřív. Dnes těch sotva 30fps nepokládáš optikou konzolkáře za problém.
15.3.2019 23:08:22   185.220.101.xxx 00
Dle tvé antituring logiky přeci AMD měla vyškrtnout širší podporu obecných výpočtů a soustředit se na shrink a škálování existujícího, rasterizačního výkonu. Svůj názor jsi změnil teď, když se objevilo agnostic FP16 řešení rt efektu? Najednou je to pěkné a nešlo by to nahradit rasterizací bez výkonové penalizace (Čína)?
16.3.2019 09:29:28   213.226.209.xxx 10
opět si tam projektuješ něco co nebylo vyřčeno a ani to tak nebylo myšleno

to že lidé správně poukazují na to, že detailnější grafika s vyššími fps má větší přínos než o trochu reálnější "hra" se světly a nadměrným rozmazávaní(zahazováním detailů) se nedá považovat za změnu mého názoru to je jen tvůj vlhký sen ;)

"btw pěkné viď"
bylo myšleno jako drobné rýpnutí, že to jde když se chce i bez velkých monolitů s nejspíše vyhrazenými RT jádry ;)
16.3.2019 09:54:36   23.129.64.xxx 00
Promiň ale implementace Nvidie je přeci jen dál, než abych vynášel soudy nad jejich jednotkami vyhrazenými pro ai, rt. Výkon Vegy 56 pod např. Crysis je znám a teď koukám na demo, kde běží 4K s rt odrazivostí v reálném čase. Bias, zkreslení, které zde očividně panuje, je cítit asi jako týden nošené ponožky, když jsme u vlhkých snů ;)
16.3.2019 10:00:13   23.129.64.xxx 00
Byl bych jen rád, kdyby sis připomněl svou posledně tasenou okřídlenou větu all magic comes with a price. To je pointou celého mého snažení ;)
16.3.2019 10:12:21   213.226.209.xxx 00
proč si to připomínat tvrzení je stále platné zapšklý človíčku
16.3.2019 10:11:47   213.226.209.xxx 10
to tvé očividně nemá moc velkou váhu, když adouruješ hnus lezoucí z RT+DLSS a se zaujetím přehlížíš očividné

btw očividně je opět vidět tvá láska k NV, protože je to určené i pro mainstreamové GPU obou značek i s/bez "RTX" = i pro lidi co nechtějí vyhazovat horetní sumy za GPU

hlavně si s oblibou kopnout, že ..
16.3.2019 10:21:54   193.9.115.xxx 00
Adoruju? Láska? S chutí si počkám na všechny testy, srovnání rozsahu a hloubky podpory s časovým odstupem.
14.3.2019 20:12:08   78.102.150.xxx 714
Aktuálně 1660 bude mít na trhu lepší poměr cena/výkon než RX580, nepřekoná jen RX570, ale není to o moc a ten drobný příplatek za výrazně vyšší výkon se vyplatí.

Nicméně NV tyhle karty nabízí primárně jako replacement pro GTX960 a GTX970, v prvním případě má cca 2x vyšší výkon, v druhém o 2/3
14.3.2019 20:43:59   176.102.118.xxx 65
este dobre, ze napisu, kto si tu kartu ma kupit, bez nvidie a jej odporucania by bol trh bezbranny
14.3.2019 21:44:39   185.220.101.xxx 56
Myslíš zákazník bezradný? Zanedlouho je tu 1650(Ti) a trh je přemalovaný nazeleno, neboj se nic XD
15.3.2019 06:51:34   85.159.110.xxx 72
normalne kvoli tomu nebudem spat
15.3.2019 15:53:07   185.220.101.xxx 22
No právě, to bylo na dobrou noc.
15.3.2019 16:03:48   176.102.118.xxx 11
si mi nechcel dopriat kludny spanok, vsak... klasicky envidiak
15.3.2019 16:56:33   51.77.177.xxx 22
Kdybys tak věděl, jak těžce nesu úroveň nabídky AMD. Uvidíme, co přinese podzim, že by 7nm produkty efektivitou srovnatelné s 12nm konkurencí? Nezbývá než doufat.
14.3.2019 21:33:53   77.48.85.xxx 61
Prosim? O dve tretiny vyssi vykon nez 970? Trololol?
15.3.2019 04:10:46   78.102.114.xxx 42
možná myslel 2/3 výkonu 970, ale to je i víc ... cca 45%
15.3.2019 10:59:49   194.48.241.xxx 83
u RX570 to nebude o moc? Co takhle Sapphire RX570 4GB ITX, ta při částce 3600,- rozdrtí poměrem cena/výkon všechny karty, co jsou na trhu
14.3.2019 21:36:29   78.99.110.xxx 112
Ako sorry, ale konkrétne táto karta "Orientační cena s DPH: 7 300 Kč" - to to ako je v záporoch vážne nie.

Nie keď o 15-20% 1660Ti idú o pár stoviek drahšie, MSI GeForce GTX 1660 Ti VENTUS XS 6G OC - 7700kč skladom, MSI GeForce GTX 1660 Ti ARMOR 6G OC - 8000kč skladom.
1 vetrákové ITX Gainward či Palit dokonca od 7200-7300kč !

GTX1660Ti aj tieto 1660 sú vítaným osviežením, podľa mňa najpodarenejšie karty novej série a konečne pridávajú slušnú porciu výkonu za +/- rovnakú cenu ale tak práve táto karta, to nie

PS: napr. u nás, MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 6G/ASUS ROG STRIX ešte stále okolo 300€, ale o +/- 30% výkonnejšia, MSI GeForce GTX 1660 Ti GAMING X 6G od 297€
14.3.2019 21:58:54   77.48.85.xxx 40
To je ale taky dano tim, ze 1060 uz davno 300 euro stat nema, to je temer stejna cena, jak 970 pred sto lety...
14.3.2019 23:45:40   78.102.150.xxx 46
Ona nikdy ale 1060 neměla stát 300€, MSRP je 249 USD, FE byla za 299. 1060 měla při uvedení o 12% vyšší cenovku než nyní 1660 která je v průměru o cca 20% výkonnější a třeba v Tomb Raiderovi dokonce přes 30%
15.3.2019 04:13:22   78.102.114.xxx 27
obyčejný fishing, proč to vůbec komentuješ? Každý snad umí počítat do 100 ...
15.3.2019 18:45:27   90.179.51.xxx 35
Fajn kartička. Při +- stejném výkonu, menší spotřeba. Proč ne

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

38 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 11Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.