Hlavní stránka Hardware Grafické karty MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC: levná, ale dobrá
MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC: levná, ale dobrá
autor: Adam Vágner , publikováno 20.2.2019
MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC: levná, ale dobrá

Podíváme se na jednu z nejatraktivnějších karet na pomezí střední a vyšší třídy, která zaujme většinu zájemců o RTX 2060 – správně tušíte – především cenou. Řadí se k nejlevnějším modelům a přímým konkurentům pro levnou RTX 2060 Founders Edition. Nabídne dobré provozní vlastnosti a výbornou cenu, ale na nějaká omezení také narazíte.


Doporučená cena GeForce RTX 2060 je 9500 korun. U Nvidie momentálně Founders Edition za tuto částku v e-shopu „není na skladě.“ MSI RTX 2060 Ventus 6G OC aktuálně seženete za cenu Founders Edition.

Ale její cena je trochu jak na houpačce a pohybuje se jinak obchod od obchodu. Třeba minulý týden byla k mání nejlevněji za 10 200 korun a za devět a půl byla jen zkrácená verze Ventus XS. A týden předtím zase Ventus XS ještě nebyla a za devět a půl byla dlouhá Ventus.

Pokud ji za podobné peníze pořídíte, dostanete vynikající poměr cena/výkon někde na úrovni karet o jednu až dvě třídy levnějších.

Ve většině ohledů je srovnatelná s výbornou Founders Edition, snad jen její vzhled působí laciněji, ale pořídíte ji i v českých e-shopech a momentálně je bez potíží dostupná, na rozdíl od karty přímo od Nvidie.

Karta se pyšní dovětkem OC, který mi na ni ale zrovna dvakrát nepasuje. Rozdíl v udávaných taktech oproti RTX 2060 FE je zanedbatelný (1680 vs 1710 MHz), a ano, rozdíl v reálných taktech je o něco vyšší (viz kapitola chování boost v AvP).

Ale pak je tu ještě přetaktování, a v této disciplíně je na tom zase „OC model“ paradoxně hůř než Founders Edition, protože základní limit spotřeby mají obě karty stejný (160 W), ale u Founders Edition jej můžete navýšit až o 19 % na 190 W, zatímco u Ventus OC jenom o 6 % na 170 W. Taktování kvůli tomu bude komplikovanější, protože vás bude brzdit limit spotřeby, na vyšší přetaktování už budete muset ladit i křivky a ani tak se nedostanete na hodnoty, které zvládnou dražší modely s vyšším limitem. Fakt je, že nakonec bude zaostávat spíše v řádech desítek než stovek megahertz, takže žádné drama.

MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC: levná, ale dobrá

Chlazení má při dané spotřebě slušný výkon, a s ohledem na to, že vás limit nepustí za 170 W, i solidní rezervu, ale je to za cenu lehce vyšších otáček větráku v zátěži. Ve hrách bude tedy kartu v tišších sestavách celkem dobře slyšet. Ale opět platí, že se řadí někam do lepší poloviny, takže obzvláště s ohledem na cenu rozhodně není důvod ji za to kritizovat, spíše naopak. Jsou sice tišší (a mnohem výkonnější) grafiky, ale také je spousta i mnohem slabších grafik, které jsou na tom s hlučností podstatně hůře. A karta je taky paradoxně i tišší než špičkový model MSI RTX 2060 Gaming Z, u kterého byla, aspoň u BIOSu, na kterém jsem testoval, asi trochu nedoladěná regulace. Je to spíš upozornění pro ty, pro něž je tiché chlazení prioritou.

Pokud patříte k těm, pro které je poměr cena/výkon nejdůležitější a rozhlížejí se po grafice na hraní ve full HD nebo 1440p, ale ani ostatní vlastnosti jim nejsou ukradené, určitě ji zařaďte do užšího výběru. Není sice dokonalá, ale za tu cenu...

MSI RTX 2060 Ventus 6G OC, 6 GB
KLADY MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC: levná, ale dobrá MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC: levná, ale dobrá ZÁPORY
vysoký výkon pro rozlišení nižší než 4K  V zátěži bzučí cívky
cena Žádná rezerva u power limitu
poměr cena/výkon 6 GB paměti
předimenzované chlazení V zátěži ji uslyšíte (ale hlučností neobtěžuje).
prostor pro mírné navýšení výkonu taktováním kvůli power limitu nejde taktovat na hranice možností GPU
  plastový! backplate
Orientační cena s DPH: 9 500 Kč

Za výborný poměr cena/výkon při solidních provozních vlastnostech udělujeme kartě MSI RTX 2060 Ventus 6G OC stříbrné ocenění.

MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC: levná, ale dobrá

Za zapůjčení karty do testu děkujeme společnosti CZC.CZ

MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC: levná, ale dobrá



Tagy: msi  ventus  rtx 2060  turing  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
20.2.2019 14:43:31   194.228.220.xxx 2222
Proč to probůh nemá výstup DVI? Jinak zajímavá karta, absence DVI to ale úplně degraduje.
20.2.2019 16:50:27   84.245.120.xxx 535
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.2.2019 17:26:02   193.165.97.xxx 180
Dual link DVI by měl zvládnout 1440p v pohodě.
20.2.2019 17:28:30   193.165.97.xxx 100
Při 60 Hz (pardon, ale nevidím Edit - píšu na tabletu).
20.2.2019 17:38:53   193.165.97.xxx 80
Ano dvi-d 1440p při 60Hz
20.2.2019 18:31:45   185.52.172.xxx 12
Nenaděláš nic, tedy maximálně si tu kartu nekoupíš.
Mám několik let starý Samsung SyncMaster 2443 (1920x1200 60Hz)...má dokonce jen D-Sub, takže po R9 380X byl s RX 580 problém. Musela to řešit redukce, ale na tu je potřeba ovladač, takže do BIOSu jsem se s ním nekouknul.
Nicméně jinak to běhalo v poho.
Teď mám k tomu 24" FullHD s FreeSync (35-75Hz) na DP takže pohoda jazz.
Prostě výrobci kašlou na D-Sub (už se nedivím) i DVI (to samé).

Je to ale vlastně trošku šílené. Páč je občas problém využít starší funkční monitor jen kvůli tomu, že má starou konektivitu. Ještě že ta redukce existují a občas fungují.
21.2.2019 07:04:35   185.219.167.xxx 220
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.2.2019 18:14:44   83.208.208.xxx 66
Málokdo si koupí 2060 k monitoru na DVI. Sice maximum dvi na 60 Hz je 2560x1600px jenže dneska snad všechny 1440px mají minimálně HDMI. Standartně dvě HDMI, nebo dva DP+HDMI. Třeba Dell i HP u hodně monitorů naprosto upustili od VGA/DVI a mají několik vstupů typu DP+HDMI. Pokud má monitor VGA/DVI, pak popravdě řečeno má max 1080px a tam asi bude 2060 úplně zbytečná. Tak proto
20.2.2019 18:43:39   185.52.172.xxx 69
V tomhle budu trošku oporovat. I při 1080p se může RTX 2060 zadýchat, takže zbytečná nebude.
Je zde mnoho proměnných, hlavně v závislosti na nastavení kvality obrazu, které s výkon umí slušně zahýbat.
Pokud chce někdo hrát tzv. bez omezení (tedy všechno na full i s vyhlazováním při ideálně minimálně 60fps) na FullHD potřebuje něco víc než RX 580 / GTX 1060. Řekl bych, že právě GTX 1070 / RTX 2060 by bylo takové "minimum". Samozřejmě je to hra od hry.
Krásným příkladem je Doom (2016), který na RX 580 8GB v ultra palbě běhá i v 1440p nad 75fps nebo FarCry Primal a opakem je třebas Ghost Recon Wildlands na té samé GPU, který je daleko náročnější a max.detaily si při stejném GPU a rozlišení dovolit prostě nemůžu.
20.2.2019 18:49:02   213.226.209.xxx 80
tak když už člověk nemá moderní monitor tak redukce je ten nejmenší problém
20.2.2019 19:11:19   185.52.172.xxx 11
Jj, naštěstí těch redukcí tu je mraky. Ale i tak to není/nemusí být ideální. V mém případě byl problém s těmi ovladači, resp. bez nich monitor prostě nešel a pro návštěvu BIOSu jsem musel používat TV s HDMI. Takže používat starší monitor na moderní grafice může být trošku adrenalin
Z DP či HDMI na DVI se redukce taky dělají, takže asi nemá vcelku cenu řešit jestli DVI je přímo na grafice či nikoliv.
20.2.2019 23:13:53   194.228.68.xxx 61
nejmenší problém co stojí klidně 3tisíce

kamarád kupoval rtx2070, měl nějakej BenQ FullHD 144Hz monitor, kterej měl HDMI a DVI(dual link) vstupy, přes HDMI 144Hz (jo je to gamer) nepošleš a DVI ta karta nemá, redukce hledal a myslim že našel nějakou aktivní za 2,7k? a pak zjistil že na vstupu je jen miniDP.. řekneš si blbost, že karta nemá DVI a lidi už to nepotřebujou a ejhle.. takže kupoval novej monitor a starej prodal.. příliš mnoho práce navíc kvůli konektoru, kterej má doma 90% lidí

chápu, že D-Sub už se neřeší, ale DVI ke starším monitorům by ještě mohli podržet
21.2.2019 07:33:37   89.24.54.xxx 40
Proc probuh kupoval aktivni redukci a jeste neco co nepotrebuje? Z DP na DVI ? To potreboval tahat kabelaz na velkou vzdalenost ...jinak mi to nedava smysl a neni to problem/vina redukce ale uzivatele
21.2.2019 12:07:43   194.228.68.xxx 20
problém je v tom, že snad všechny DP-DVI redukce mají na DVI straně pouze single-link a tím 1920*1080@144Hz (nebo 120Hz ted nevim, jedno z toho) neproženeš, na to potřebuješ DualLink.
nakonec tu redukci nekupoval, ale kdyby se nezeptal tak jí má doma no..
20.2.2019 18:52:33   89.176.120.xxx 36
DVI a HDMI jsou zcela kompatibilni, takze akorat koupis kabel, kterej ma na jednom konci DVI a na druhem HDMI.

Spis vidim jako problem, ze to ma jenom 1x HDMI, treba ja bych potreboval 2x HDMI a tudiz bych do teto karty jit nemohl.

Teda ale mluvim teoreticky, protoze karta je stejne pro me naprd, protoze mam monitor 1440p a tato karta je pouze na 1080p.

Jednoznacne tak s recenzi nesouhlasim, protoze na vic jak fullHD tu kartu prilis omezuje pouhych 6GB VRAM.
20.2.2019 19:20:24   185.52.172.xxx 121
Na vyšší jak FullHD to může karta zvládat, ale prostě záleží na situaci a hře.
Některá si klidně i ve FullHD veme více jak 6Gb VRAM a jiné i na 1440p třebas jen 3-4GB.
Prostě ve finále to nejde jednoznačne stanovit.

Ale samozřejmě více VRAM znamená "být více v klidu". Je lepší mít dostatek než nedostatek
20.2.2019 20:16:48   89.176.120.xxx 24
"Ale samozřejmě více VRAM znamená "být více v klidu". Je lepší mít dostatek než nedostatek"

Presne tak jsem to myslel. Jasne, ze nekterym hram to staci, ale spis narazis na hru, ktere ne. Proto by dneska pro hrace modernich velkych 3D her melo byt samozrejme kupovat grafiku s 8GB VRAM, obzvlast na 1440p a vyssim.
21.2.2019 15:32:33   194.228.23.xxx 23
Nejvtipnější je že krom Forzy 3GB na 1060 stačí bez viditelných dopadů na výkon, začne to být horší, ale 1060 nové hry už nezvládne na max, takže stejně musí redukovat detaily a tím zas požadavky na paměť, tohle se časem stane i s 2060, dřív než paměť dojde výkon
20.2.2019 20:04:11   188.167.253.xxx 10
a co ti brani kupit kabel DP->HDMI? Mozes kupit 3 a 1 klasicky hdmi a pripojit tak 4xHDMI monitor.. Skor to mohlo namiesto 3DP mat 1xVGA, to by obstastnilo viac ludi ako DVI..
20.2.2019 20:05:40   188.167.253.xxx 10
aby bolo jasne - 2xDP a 1x VGA som myslel samozrejme..
20.2.2019 20:14:29   89.176.120.xxx 33
DVI a HDMI je to same, akorat konektor jinak vypada. DP potrebujes mit v kabelu integrovan prevodnik, sice s tim neni problem, ale minimalne je to drazsi. Vcelku nevidim duvod, aby na grafice nemohlo byt 2xDP a 2xHDMI nebo 3xDP a 2xHDMI, furt by se to tam veslo.

VGA uz prosim ne, VGA je analog a prevod signalu ma zpozdeni, pak se sulinove divi, ze maji lagy i na vykonne grafice. Radeji donutit uzivatele, aby uz konecne VGA monitory zahodili a koupili si neco normalniho.
20.2.2019 22:46:20   78.102.88.xxx 21
Pro všechny: HDMI je kompatibilní s DVI-D single link, maximum takové redukce je 1920x1200 60 FPS. Žádná jednoduchá konverze z HDMI na DVI-D dual link, které podporuje až 3840x2160 30 FPS, neexistuje.

Pro Redmarx: Zpoždění VGA proti HDMI/DVI je na beton méně než 0,1 milisekundy.
21.2.2019 04:29:16   89.176.120.xxx 23
Na druhou stranu na monitorech s vysokym rozlisenim uz asi nejakej ten DP konektor bude a ta karta ma byt pro fullHD rozliseni, tudiz se da predpokladat, ze muze stacit i ten DVI singl link.

Na beton tam zpozdeni je, jak velke je vzdy otazka, dulezite je, ze neexistuje duvod nepouzivat monitor bez zpozdeni, dyt to stoji od 3.500Kc.
21.2.2019 08:17:54   78.102.88.xxx 21
Zpoždění na VGA konektoru je tvůj osobní výmysl, v praxi nic takového nepředstavuje problém
Důvody pro zánik VGA jsou úplně jiné a to kvalita obrazu ve spojitosti s LCD.
21.2.2019 09:42:41   89.24.54.xxx 11
Spis jen kvalita ..preci jen analog uz byl problemovy i na CRT monitorech..
21.2.2019 10:14:59   128.199.239.xxx 00
S BNC kabelem šlo VGA na CRT naprosto bez problémů až do 1600x1200, kvalita signálu byla vyšší, než CRT umělo zobrazit.
21.2.2019 10:42:03   89.24.54.xxx 00
Tak ale dnes je standard 2k/4k a tenkrat bylo BNC jen na profi monitorech (sam jsem mel 21" Eizo ) a nejpouzivanejsi byl dsub ...ano slo by to resit redukci ale k BNC byla potreba i profi karta za nepekny peniz aby to melo smysl ...a naprosto bezproblemu to nebyl analog nikdy s digitalem se to neda srovnavat
21.2.2019 16:20:03   89.176.120.xxx 30


Graficka karta ma a vzdy mela na vystupu digitalni signal!!!

LCD monitor ma a vzdy mel na vstupu digitalni signal!!!

CRT monitor mel na vstupu analogovy signal.

VGA kabel je kabel analogovy, ktery pred sebou bud vne grafiky nebo primo v grafice ma prevodnik tak, aby VGA kabel mohl vest analogovy signal, jinak to nejde.

Zatimco u CRT monitoru probihal prevod digital-analog a teda zpozdeni bylo male.
U LCD monitoru probiha prevod digital-analog-digital a zpozdeni je radove vetsi a to nemluvim ani o nedokonalosti prevodu, ktery se nikdy nepodari 1:1 a navic je jeste hroznej obraz.
Proto u LCD monitoru normalni uzivatel voli zasadne digital-digital (HDMI,DVI,DP), kde se nic neprevadi a vse je OK.
21.2.2019 18:25:40   213.226.209.xxx 02
"Graficka karta ma a vzdy mela na vystupu digitalni signal!!!"
- a že ne (bereš jako výstup DVI, DSUB, HDMI atd. atd.)

"LCD monitor ma a vzdy mel na vstupu digitalni signal!!!"
- jako vážně ?

"VGA kabel je kabel analogovy, ktery pred sebou bud vne grafiky nebo primo v grafice ma prevodnik tak, aby VGA kabel mohl vest analogovy signal, jinak to nejde."
WUT ?
- po kabelu můžeš poslat signál jaký chceš
- která grafika např. s DSUB konektorem měla D/A převodník vně karty ?
"Proto u LCD monitoru normalni uzivatel voli zasadne digital-digital (HDMI,DVI,DP), kde se nic neprevadi a vse je OK. "
- očividně nevíš jak fungují střeva monitoru
20.2.2019 20:23:40   89.102.121.xxx 65
Bohužel o výkonu karty na aktuální užití nevíme nic, neznáme fps v apex:legends, v posledním metru, nevíme jak spolehlivě a bez stutteringu to běhá s freesyncem (pardon g-syncem), nevíme nic.
20.2.2019 20:31:33   89.102.121.xxx 255
A dodatek - říci o kartě za 9500Kč, že je levná, to je hodně odvážné tvrzení. Karta se 6GB je za 9500Kč furt dost drahá nemluvě o neznámé životnosti pamětí (ty RTX karty chcípou zcela náhodně).
21.2.2019 15:35:36   194.228.23.xxx 07
karta za 350 dolarů je levná, běžné herní počítače jsou v rozsahu 1000-1500 dolarů tam se vejdou i silnější karty.

A také je třeba brát cenu celé sestavy a porovnávat její výkon, ne jen výkon karty, ona třeba taková RTX2080Ti v 4k může mít nejlepší poměr cena/výkon
20.2.2019 20:49:28   109.105.39.xxx 41
Výkon v apex:legends a v metru je stejný jako u všech levnějších RTX 2060. Pár fps pod nejdražšími RTX 2060.

A sorry, ale na titulek mi po napsání produktového značení zbyla dvě slova. S tím už se fakt nedá moc čarovat. Proto je to rozvedené v perexu.
21.2.2019 02:48:33   109.81.215.xxx 616
Řešil by to politicky... Tady je aspoň vidět že těch + 10 000,- za RTX 2080ti je za téměř o 1/2 větší výkon... Navíc to vrátí W táží... Vždy ta jejich Vega se může srovnávat s RTX 2070 a náklady na provoz jsou 1/2ční řešení bych měl... Vláda chce budovat jaderné bloky ale dá to USA a naštve Rusko... Dá to Rusku a naštve USA... Jestli chce AMD aby se ten jejich paskvil dostal do PC tak ať to dá AMD a k té VEGA (MEGA ždímačce) přibá kupon se slevou 50% zdarma na 10let. Jinak nemá šanci
21.2.2019 05:49:00   195.243.189.xxx 813
Proč tady rozjíždíš flame? Tady je snad recenze Radeonu VII nebo proč to sem taháš? To máš tak nudnej život?

Hraješ si tady na znalce a experta, a nevíš, že Radeona podvoltuješ a spotřebou spadne pod RTX2080, tam je i výkonem, takže ve finále si ty karty nemaj absolutně co vyčítat?
21.2.2019 08:19:33   37.188.164.xxx 913
Á, další ovečka z Dodělej Doma World ... Proč to nepodvoltovalo rovnou AMD? Oni jsou nekompetentní, nebo jsou to amatéři, kteří nevědí, co zákazníci chtějí? Děkuji za vysvětlení.
21.2.2019 08:50:58   195.243.189.xxx 76
Proč se ptáš na vysvětlení mě? Já snad dělám v AMD? Pravda, to ty vědět nemůžeš, takže ti oznamuji, že v AMD nepracuji ani s nimi nemám nic společného a proč to tak udělali nevím. Jen píšu skutečnosti. Už by se to mělo začít brát v potaz, protože neustálé odmítání tohoto faktu je už trapné.
21.2.2019 09:23:49   90.178.123.xxx 84
Trapné je to myslím spíše takto zobecňovat - oba víme, že napětí na jedné kartě nemusí být schůdné na druhé. Tedy, že AMD příslušné napětí spíše s pečlivým rozmyslem zvolilo, aby se vešli do rozpětí.
21.2.2019 11:28:37   195.243.189.xxx 53
Ano, v tom máš teoreticky pravdu. Jenže reálně jsem neviděl žádného recenzenta nebo testera, který by pod defaul napětí nemohl jít nebo se tou spotřebou pod RTX2080 nedostal.

Ano logicky každému vychází, že některé čipy toto napětí potřebujou. Jenže logicky taky všichni volají po tichém chlazení a AMD ho stále nedokázala udělat. Co když v tom prostě logika není a prostě je to zase jen nedodělek, odfláknutá práce nebo jen jak se říká je to pro sichr?

Můžeme se o tom bavit pořád dokola, ano ta grafika je prostě DoDo, AMD by si za to mělo nasypat popel na hlavu. Ale určitě bych neříkal, jak je to neprodejný křáp.
21.2.2019 20:14:03   185.220.101.xxx 11
Nemůžeš takové závěry vyvozovat a zobecňovat z výsledků vzorků zaslaných na recenze. Jasně, že to není křáp, spíš naopak.
21.2.2019 11:36:10   185.47.220.xxx 57
Nesmysl, akorát přijdeš o stabilitu. To , že jeden test či dva projdou nic neznamená.
Výrobce moc dobře ví, jak nastavit parametry napájení.
Jenže Stachanovci museli vymyslet zase nějakou kravinu, aby omluvili negativum jejich vymodleného výrobku. Ale klidně si ten přímotop kup, podvoltuj podtaktuj a pak se bij v prsa jak krasnou máš spotřebu.
21.2.2019 12:06:33   195.243.189.xxx 73
Pochopil jsi vůbec smysl téhle úpravy? Není to o podtaktování. Cílem je snížení napětí při zachování frekvencí.

U všech testovaných kusů ať to bylo v CZ nebo v cizině to šlo bez problémů, všude se povedlo při zachování frekvencí snížit napětí tak, že spotřeba spadla pod úroveň RTX2080, ale její výkon samozřejmě zůstal stejný.

A ještě bych jen pro zajímavost uvedl, že na redditech se objevil pokus, kde nabastlili klasického AIO vodníka pro procesor na Radeon VII a šlo se taktovat... vodník tam nedosedal správně, nicméně se podařilo stabilně přetaktovat jádro na hodnoty přes 2100 Mhz (nejsem si jistý přesným číslem, nechce se mi to hledat). Pokud EK vydá fullcover blok pro VII, který bude chladit i napájecí kaskádu, odhadují se běžné frekvence přes 2200 Mhz... To si myslím, že je velice pěkné a takového přetaktování žádný Pascal ani Turing nikdy nedosáhne (na vodě).
21.2.2019 12:18:05   37.188.234.xxx 31
Odkaz na reddit:

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/argy6f/radeon_vii_overclocking_and_modding/
21.2.2019 13:46:30   109.105.39.xxx 45
Ehm... u některých kusů měli recenzenti problémy se stabilitou i na defaultním napětí.
21.2.2019 21:09:27   185.47.220.xxx 01
Ne, jsem úplně pitomej, vysvětlíš mi to?

Na tom co jsem napsal bych nezměnil ani písmenko.
21.2.2019 11:38:27   185.47.220.xxx 92
Pro mě je 2060 drahá a žravá, bohužel. Počkám s čím přijde 1660, ale nejspíš setrvám na 1060 dál.
21.2.2019 12:14:03   85.163.239.xxx 234
Máte chybu v nadpisu. Levná znamená u mainstreamové karty cenu pod 5000CZK. 9500 je cena Highendu. Možná jste podlehli tomu, že se NVidia snaží ze zákazníků dělat voly, ale Mainstream za 9500 není levná, ale brutálně předražená karta.
21.2.2019 14:15:12   109.105.39.xxx 57
Ale já jsem nikde nepsal, že by šlo o levnou mainstreamovou kartu.
Už v perexu je psané, že se řadí k nejlevnějším modelům na pomezí střední a vyšší třídy.

A ničemu jsem nepodlehl, v okamžiku, kdy opravdový highend stojí přes třicet tisíc, už třikrát levnější grafiku s téměř polovičním výkonem za highend fakt nebudu označovat jenom proto, že si to průměrný český dělník už nemůže koupit z jedné výplaty.
21.2.2019 15:26:00   94.103.158.xxx 06
Teď jste ho ale, Adame, nasral Já s vámi ale souhlasím. Ceny jsou špatné, ale holt jsou jaké jsou. Osobně si myslím, že kupovat novou 2060, když jsou k mání 1080 z druhé ruky v cenách 7-8 tisíc (leckdy ještě v záruce), je poněkud nerozumné.
21.2.2019 15:36:03   109.105.39.xxx 21
Ale tak já souhlasím s tím, že na české poměry je herní karta za deset tisíc drahá, a že grafika za devět a půl tisíce na hry je u nás vyhazování peněz, ale že je to drahé a většina lidí se bez toho dokáže obejít z RTX 2060 pořád ještě nedělá highend.
21.2.2019 15:39:56   194.228.23.xxx 14
Ale to je se vším, proč pořizovat něco nového, když starší bude stát méně.

Nemíchat ceny nových se starými. Jsou to dva oddělené trhy, dvě oddělené cílové skupiny.
21.2.2019 15:38:29   194.228.23.xxx 16
V zahraničí je pořád 350 dolarů považováno za mainstream, stačí prolhížet a číst recenze.
21.2.2019 16:52:53   62.245.109.xxx 26
Kolik by tak měla podle pána ta karta stát? Když konkurenční Vega 56 stojí 10? A RX590 7k, ale je o 30% slabší. Vy byste chtěl všechno zadarmo asi ne?
22.2.2019 08:38:31   213.226.254.xxx 40
No ja si pod dobrou cenou predstavuju neco uplne jinyho. Se slzou v oku vzpominam na doby kdy mainstream karta stala 4-5k a hi end 7-8k....
22.2.2019 09:59:54   185.219.165.xxx 03
A které doby to jsou?? Třeba už v době 8xxxGTX/GTS stála 8800GTX 768 cca 17k A to je tak 14 let zpátky....
22.2.2019 16:17:53   78.102.150.xxx 00
a to v té době byla jen průměrná mzda 18 tisíc, dnes kolem 32, takže se zohledněním inflace by to bylo 30 tisíc dnes a to už je skoro cena 2080Ti, a to nám náklady na výrobu určitě o dost stoply za těch 15 let...
22.2.2019 16:15:49   78.102.150.xxx 00
A berete v úvahu kurz USD a výši DPH?
Berete v úvahu inflaci? Když byla průměrná mzda 19 tisíc a dolar byl za 15 za 4-5 nebo 7-8 znamenalo něco jiného než když je průměrná mzda někde na 32 tisících a dolar je za 22.

DPH byla vesměs stejná, ale pokud ta karta za 5 tisíc s DPH stála třeba 250, tak ta samá karta při současném kurzu stála 6650, jelikož jsme měli ale o 1/3 nižší mzdy, tak relativně ke kupní síle by těch 5 tisíc kdysi dneska znamenalo 9 tisíc
23.2.2019 08:39:52   185.137.144.xxx 10
Je to uz dlouho. Moc dlouho. Tenkrat jsem kupoval nizsi mainstream Gigabyte GTS450 za cenu pod 3000. Bylo to v roce 2010, kdy byla prumerna hruba mzda temer 24k. U toho nizsiho mainstreamu to neni tak znat, ale u vyssiho mainstreamu a highendu uz ano. GTX 480 stala v. r. 2010 11000,- pri prumerne mzde 24k = 46% prumerne mzdy. Dneska stoji RTX 2080Ti 35k = 110% prumerne mzdy, RTX 2080 stoji 20k = 63% prumerne mzdy. Bohuzel za to muze trochu AMD. KDyz Nvidia nema konkurenci, dela si s cenama co chce...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

32 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 13.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.