geforce-6500-mene-vykonu-vice-marketingu
Hardware Článek GeForce 6500 - méně výkonu, více marketingu

GeForce 6500 - méně výkonu, více marketingu | Kapitola 4

Štefek Petr

Štefek Petr

2. 11. 2005 01:00 22

Seznam kapitol

1. GeForce 6500 - krok zpátky nebo vpřed? 2. Leadtek WinFast PX6500THD 3. Sestava a syntetické testy 4. Benchmarky 5. Battlefield 2 6. Doom 3
7. FarCry 8. Unreal Tournament 2004 9. Half-Life 2 10. Splinter Cell : Chaos Theory 11. Závěr

Poslední dobou se hlavní výrobci grafických čipů ATi a nVidia rozhodli, že budou uživatele trýznit bezpočtem různých variací karet založených na jejich čipech. Prim v této maškarádě zatím hrála ATi s absolutně největším množstvím různých "pod-" a "nad-" typů. Nvidia nechtěla zůstat pozadu, a proto se rozhodla, že do světa vypustí kartu GeForce 6500. Co tento typ představuje a hlavně jak je silný se už podíváme v samotné recenzi.

Reklama

3DMark 03

GeForce 6500 - méně výkonu, více marketingu
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Verze3DMark 2003, patch 360
RozhraníDirectX 9
Heslovitý popisWings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers)
Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles
Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy)
Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení)
NastaveníDefault, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA
Stažení benchmarkuhttp://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml
GeForce 6500 - méně výkonu, více marketingu
i Zdroj: PCTuning.cz

GeForce 6500 dokáže v tomto marku překonat starší sérii Radeonů X550 a X300, ale bohužel už nestačí ani na klasickou GeForce 6200.

3DMark 05

GeForce 6500 - méně výkonu, více marketingu
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Verze3DMark 2005, patch 1.20
RozhraníDirectX 9
Heslovitý popisReturn to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources
Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška)
Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map)
NastaveníDefault
Stažení benchmarkuhttp://www.futuremark.com/download
GeForce 6500 - méně výkonu, více marketingu
i Zdroj: PCTuning.cz

V 3DMarku 05 se GeForce 6500 zařadila těsně za GeForce 6200 a zároveň opět překonala Radeon X550 a X300.

Aquamark 3

GeForce 6500 - méně výkonu, více marketingu
i Zdroj: PCTuning.cz

VerzeAquamark 3
RozhraníDirectX 9
Heslovitý popispixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy
Nastavení1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off
Stažení benchmarkuhttp://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm
GeForce 6500 - méně výkonu, více marketingu
i Zdroj: PCTuning.cz

Aquamark 3 dává low-endovým kartám pořádně zabrat a rozdíl mezi novým Radeonem X1300Pro či GeForce 6600 je doslova propastný.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama