GeForce 6500 - méně výkonu, více marketingu | Kapitola 4
Seznam kapitol
Poslední dobou se hlavní výrobci grafických čipů ATi a nVidia rozhodli, že budou uživatele trýznit bezpočtem různých variací karet založených na jejich čipech. Prim v této maškarádě zatím hrála ATi s absolutně největším množstvím různých "pod-" a "nad-" typů. Nvidia nechtěla zůstat pozadu, a proto se rozhodla, že do světa vypustí kartu GeForce 6500. Co tento typ představuje a hlavně jak je silný se už podíváme v samotné recenzi.
3DMark 03
Verze | 3DMark 2003, patch 360 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers) Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy) Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení) |
Nastavení | Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml |
GeForce 6500 dokáže v tomto marku překonat starší sérii Radeonů X550 a X300, ale bohužel už nestačí ani na klasickou GeForce 6200.
3DMark 05
Verze | 3DMark 2005, patch 1.20 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Return to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška) Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map) |
Nastavení | Default |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download |
V 3DMarku 05 se GeForce 6500 zařadila těsně za GeForce 6200 a zároveň opět překonala Radeon X550 a X300.
Aquamark 3
Verze | Aquamark 3 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy |
Nastavení | 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off |
Stažení benchmarku | http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm |
Aquamark 3 dává low-endovým kartám pořádně zabrat a rozdíl mezi novým Radeonem X1300Pro či GeForce 6600 je doslova propastný.