Hlavní stránka Hardware Grafické karty 3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX
3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX
autor: Adam Vágner , publikováno 31.1.2019
3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX

Detailněji se podíváme na nový benchmark Port Royal od UL Benchmarks, který má sloužit pro porovnávání výkonu grafických karet v novém API od Microsoftu DirectX Raytracing. Podíváme se, jak se s různým nastením mění výkon i na to, co se bude dít se spotřebou, pokud zaměstnáte dosud zahálející RT Cores.


Po uvedení benchmarku a prvních výsledcích testů se u nás objevilo pár článků, které naměřené snímkové frekvence braly jako další pádný důkaz o tom, že Ray Tracing není na stávající generaci GeForce RTX použitelný, protože i na grafice za dvaatřicet tisíc dostanete jen hodnoty kolem 37 fps. Jakkoliv nechci zlehčovat náročnost ray tracingu, pokud vás podobná zkratka napadla také, uvědomte si, že jde o syntetický benchmark a nemá reprezentovat aktuální výkon ve hrách. 3DMark byl vždy nadstandardně náročný, aby byl chvíli použitelný i na testování dalších generací grafických karet.

Nejlépe to asi přiblížím na jiném příkladu – v jiném benchmarku 3DMark Time Spy zaměřeném na testování výkonu karet v DirectX 12 (v tom základním, nikoliv s presetem Extreme pro 4K) dosahuje Radeon RX Vega 64 v grafickém testu 2 průměrných 41 fps. Bystřejší jedinci se dovtípí, co tím chci říci – naměřený výsledek rozhodně neříká, že RX Vega 64 běží ve hrách pod DX12 na rozlišení 1440p při 41 snímcích za sekundu.

3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX

Pár výsledků a videí mám ještě natípaných, ale chvíli mi ještě zabere zbytek věcí přebrat, takže je ještě zanedlouho doplním.

Abych na závěr potěšil ty škodolibější jedince, kteří o grafice za třicet tisíc neuvažují, můžete se pokochat slideshow z testu v rozlišení 4K:

Buď jak buď, jestli to Elon Musk myslí vážně a naleštěný nerez má být aspoň na nějaký čas budoucnost kosmického cestování, tak se nám ten raytracing ve hrách nakonec ještě může hodit. Hm.... Že by v tom, jak poslední Starship vypadá, měla prsty Nvidia?



Tagy: 3dmark  port royal  nvidia  ray tracing  rtx  geforce rtx  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
1.2.2019 19:45:05   89.177.10.xxx 38
To video škube jako blázen, jde vám to někomu plynule? 4K videa běžně z YTB přehrávám v pohodě, tohle ale ne.
1.2.2019 20:18:18   78.45.27.xxx 77
Taky mi to skube, nechapu cim to je.
1.2.2019 20:20:09   109.105.39.xxx 71
Podívejte se na fps
1.2.2019 21:21:11   185.219.167.xxx 823
No když jsme u toho sekání, tak bych chtěl vysvětlit v záložce "Standardní a vlastní nastavení a skóre" video č. 1 nazvané: 3DMark port royal demo+test, 1440p, GeForce RTX 2080 Ti + Core i5-8600K@5.0 GHz
má například v čase 1:30 28snímků za vteřinu.
___________________________________
Ve stejné záložce o pár řádků níž je video č.2 nazvané:
3DMark port royal traditional + rt shadows disabled
má ve stejném čase 1:30 33snímků za vteřinu.

takže raytracing bere podle všeho 5 snímků ?

Pak ale nechápu ty grafy, že po vypnutí RT má karta průměrně 80FPS ?

___________________________________
A poslední věc, pokud si srovnám obraz z 0:55 a 0:55 z obou videí, tak jako promiň, jak může někdo tvrdit, že RT nepřidává kvalitu do her? Jak může tvrdit, že huang podvádí když sníží detaily a rasterizaci aby to vypadalo "jakoby" hůř, když toto huang nedělal? Dělala to prestižní firma zaměřená na benchmarky. Nebo bude mlít nesmysly o tom že future mark po vypnutí RT schválně scénu "zeškaredila" ?
Fakt už mě serou ti idioti co furt něco melou o kvalitě, když se podíváte na tenhle obrázek, tak jsou ty rozdíly viditelné pouhým okem. Ať se jdou bodnout AMD idiotší hypetrainoví hejtři

___________________________________
A v neposlední řadě, jaktože bench takového formátu na RTX2080Ti, která má 8GB si bere jen 5,9GB paměti VRAM ? Takže RTX2060 se 6GB nebude limitována? Stejně jako FF... takže další kec, že 6GB je málo a že víc paměti víc adidas? Nebo je to spíš o tom, že nvidia snížila paměti protože už je tolik díky chybějící rasterizaci , kterou nahradí RT nebude potřebovat?

___________________________________
Solidní odpověď nečekám, jsem zvyklej, že ptačí mozečky jen vřeští ja orangunatni, prskají jak prskavky, nádavají jako dlaždič, kopou kolem sebe jak fotbalisti, jen proto že to jsou chudáci co si nedokážou vydělat ani průměrnou mzdu 30.000 měsíčně a tak brečí, že je všechno drahé, po čecháčkovským vzoru: "A když já nemám kozu, tak ať sousedovi taky chcípne! "
1.2.2019 21:25:32   109.105.39.xxx 122
Snažil jsem se to vysvětlit v textu, podle technical guide nemají ty "tradiční" obrazy reprezentovat stávající techniky simulace odrazů.

Vypíná z celé pipeline v podstatě jenom samotné raytracery, ale zbytek pipeline pro připravený pro raytracované odrazy jede.

Nejde o obdobu ray tracing vypnuto a ray tracing zapnuto z battlefieldu.
1.2.2019 21:47:50   185.219.167.xxx 39
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
1.2.2019 22:40:07   109.105.39.xxx 41
Já bych rád, ale tam žádné odrazy nafejkované klasickou cestou zapnout nejde.
Teda co do vzhledu je tomu ten traditional asi podobný (ale ne výkonem).

Ještě tam přes noc dohodím screenshoty se srovnáním jednotlivých nastavení na několika scénách, tam něco málo asi vidět je.
1.2.2019 22:54:26   185.219.167.xxx 411

Tak jako si ze mě děláš prdel nebo co.
Tak napřed napíšeš: "ty "tradiční" obrazy reprezentovat stávající techniky simulace odrazů."
a pak napíšeš:
"Teda co do vzhledu je tomu ten traditional asi podobný"

________________________________
1) ano o FPS mi nejde i když teda by mě zajímalo co to je za bench, který neumí zapnout ony dnešní rasterizační techniky aby tedy mohl porovnat nějaký výkon. To jaksi postrádá smysl takový bench.

2) na FPS sere u obrázků pes, jde o to abych mohl tydýtovi a tombiminu omlátit o hlavu slavnou větu o tom : "že raytracing snižuje kvalitu scény"
1.2.2019 23:12:56   109.105.39.xxx 60
Uf. proto je to tradiční v uvozovkách. OK, copy'n'pastnu jsem text, co jsem k tomu psal v článku (ale oni sami k tomu v dokumentaci nic moc neříkají):


Technická dokumentace testu k tomu praví, že mód traditional nemá reprezentovat nejpokročilejší tradiční techniky pro výpočty odrazů ve hrách, jediné, co dělá, je, že z celé pipeline pro výpočty odrazů vypíná část s ray tracingem, abyste měli představu, jaké režie má samotný DirectX Raytracing.

Při nastavení Disabled pak benchmark deaktivuje celou pipeline pro výpočty odrazů.


viz jejich brožura na straně 64 https://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/vagner/port-royal/3dmark-technical-guide.pdf

A trochu víc do hloubky pak odrazy rozebírají na straně 72.

A ano, nazvali to dost nešťastně, pokud tím míní, že režim Traditional není přímo srovnatelný s odrazy bez ray tracingu.
2.2.2019 08:05:10   185.219.167.xxx 25
Takže "traditional" podobný dnešní rastirizaci není.
Fajn, ale stále to nevysvětluje těch 5 FPS rozdílu.
1.2.2019 21:53:32   78.45.27.xxx 1711
Crho, Crho, stale to nechapes, navic mam smutnou zpravu, to proste nedas.

Kdyz budu mit prachy na RTX2080Ti, tak budu mit prachy na super 4K monitor a videls tu slideshow?

Takze k cemu, ze jsou dobry ty RTX efekty? Na hrani na fullHD?

Nechapes jedinou vec, se spickovou grafikou dnes jde hrat ve 4K s rasterizaci. Za dva roky se rasterizace zase posune a dokaze to co dnes zvladne jen raytracing. Takze ted se da ve 4K hrat jen s rasterizaci a za dva roky to s rasterizaci pujde zase. Kdezto s raytracingem se dnes ve 4K hrat neda a za dva roky se bude moct hrat s raytracingem ve 4K na urovni dnesniho raytracingu. Pokud se raytracing zkvalitni, tak ale zase nebude dostatek vykonu. Takhle se da predpokladat, ze to pujde jeste tak minimalne 5 let mozna klidne 10 let nez dosahne rasterizace sveho maxima a pak se proste na raytracing bude muset prejit, ale ma to more casu. Nikdo nerikal, ze je raytracing k nicemu a ze nezvysuje kvalitu, ale ze na to dnesni grafiky nemaji a to 3D Mark jenom potvrdil.
1.2.2019 22:34:13   185.219.167.xxx 826
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.2.2019 05:36:41   78.45.27.xxx 78
Meles a kdyz ti nekdo situaci jasne popise, tak na takove umis akorat utocit, misto jakehokoli vecneho argumentu.
No a co, ze v tuto chvili vypada rasterizace o neco hur, dulezite je, ze ve hrach pomoci rasterizace dosahnu 60FPS misto ubohych 25FPS, co dokaze raytracing. A 3D Mark to jenom potvrdil.
2.2.2019 08:03:27   185.219.167.xxx 633
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.2.2019 20:00:35   151.237.229.xxx 53
Nežluč nam tady. Radši vstup do řeky a už nevychádzej.
3.2.2019 23:29:32   86.49.238.xxx 23
Ja s Crha ve vsem souhlasim, proc mu beres jeho nazr
2.2.2019 05:25:10   78.102.114.xxx 84
dnešní D Mark jenom potvrdil, že to nemáš v hlavě v pořádku ... přesně na tebe Adam mířil tou pověstnou větou o škodolibých idiotech ...
3.2.2019 23:50:38   86.49.238.xxx 07
Dam to na zacatek, Adame Vagnere, Ja si velice cenim tveho casu, I OBRA, skarlim Vas, ale mam vas v ucte.

Diky za clanky, .. jinak bych se nemel uznad cim rozcilovat, .. pokracujte, ja vas budu prudit dale. D

DObre , faktem je, ze v prumyslu, co se tyce automobilobeho, jsou K***VA rozdily, ja nacenuju veci, kdy jedna malinka chytra vec stoji co 2x SUV auta(ridici jednotka, HW klic, pristup do databaze... ), a ta automobilka s tim ic neudela, musi drzet hubu, a jen skripat zubama. Co tu vlastne stoji HW , to je uplne CENZURA, co si Ti dodavatele uctujou. Vlastne , idyby tu OBR !) let propagoval HW za 100 000 tyden co tyden, se tu totalne ztrati.

Po pravde, me nezaplati, co ja jim mesicne vydelam, a to sakra nedelam pro ceskou firmu!

Jde o to ze jsme v CR, kde prdi, co, narovihu 93 % neumi napocitat do 100, a vyhrali by cenu v nikdo neni dokonaly, ... to je kurva nase republika, mi tu nemame chytre lidi, jak chces aby to nekdo zaplatil.
2.2.2019 09:15:15   178.255.168.xxx 512
Ty fanatickej blazinku, co suk.. NSHITKU do p..... raději se nevyjadřuj, mohl bys to udělat naposledy, huang je sra... a hlář na entou a ty na tom NIC svýma kecama nezměníš :-D
1.2.2019 22:10:30   212.79.110.xxx 1012
Mac_, Redmarx... vy už do žádné IT diskuze nikdy nic nepište, děláte ze sebe akorát voly. To, že Vám nedojde, že se video seká kvůli FPS a to i s nápovědou od autora: "Abych na závěr potěšil ty škodolibější jedince, kteří o grafice za třicet tisíc neuvažují, můžete se pokochat slideshow z testu v rozlišení 4K:", to je masakr. Pro mě komentáře roku... a to jsme na začátku
2.2.2019 05:28:00   78.45.27.xxx 136
Ja zase nechapu, jak muze byt nekdo takovy suchar. Popravde doufam, ze si Mac_ delal srandu, aspon ja jsem to tak pochopil, tak jsem se pridal a pro jistotu jsem za svuj koment dal , to preci musi byt kazdymu jasne!
6.2.2019 08:56:05   109.107.210.xxx 21
Tak benchmark bychom měli...✔
Teď ještě i nějakou gamesku... ❌

..ony se ty benchmarky strašně rychle ohrají a hrozí riziko, že ty krásné nové RTX karty zastarají dřív, než se ti lenoši programátoři rozhoupou.
6.2.2019 10:03:19   94.112.142.xxx 17
Mame tu BFV, SoTR a Metro jsou za dvermi. Asi deset studii nove adoptuje DLSS.
A co ma AMD? RVII ktera se hodi tak na vytop.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

41 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 9.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.