3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX |
autor: Adam Vágner , publikováno 31.1.2019 |
Detailněji se podíváme na nový benchmark Port Royal od UL Benchmarks, který má sloužit pro porovnávání výkonu grafických karet v novém API od Microsoftu DirectX Raytracing. Podíváme se, jak se s různým nastením mění výkon i na to, co se bude dít se spotřebou, pokud zaměstnáte dosud zahálející RT Cores.
Po uvedení benchmarku a prvních výsledcích testů se u nás objevilo pár článků, které naměřené snímkové frekvence braly jako další pádný důkaz o tom, že Ray Tracing není na stávající generaci GeForce RTX použitelný, protože i na grafice za dvaatřicet tisíc dostanete jen hodnoty kolem 37 fps. Jakkoliv nechci zlehčovat náročnost ray tracingu, pokud vás podobná zkratka napadla také, uvědomte si, že jde o syntetický benchmark a nemá reprezentovat aktuální výkon ve hrách. 3DMark byl vždy nadstandardně náročný, aby byl chvíli použitelný i na testování dalších generací grafických karet.
Nejlépe to asi přiblížím na jiném příkladu – v jiném benchmarku 3DMark Time Spy zaměřeném na testování výkonu karet v DirectX 12 (v tom základním, nikoliv s presetem Extreme pro 4K) dosahuje Radeon RX Vega 64 v grafickém testu 2 průměrných 41 fps. Bystřejší jedinci se dovtípí, co tím chci říci – naměřený výsledek rozhodně neříká, že RX Vega 64 běží ve hrách pod DX12 na rozlišení 1440p při 41 snímcích za sekundu.
Pár výsledků a videí mám ještě natípaných, ale chvíli mi ještě zabere zbytek věcí přebrat, takže je ještě zanedlouho doplním.
Abych na závěr potěšil ty škodolibější jedince, kteří o grafice za třicet tisíc neuvažují, můžete se pokochat slideshow z testu v rozlišení 4K:
Buď jak buď, jestli to Elon Musk myslí vážně a naleštěný nerez má být aspoň na nějaký čas budoucnost kosmického cestování, tak se nám ten raytracing ve hrách nakonec ještě může hodit. Hm.... Že by v tom, jak poslední Starship vypadá, měla prsty Nvidia?
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
má například v čase 1:30 28snímků za vteřinu.
___________________________________
Ve stejné záložce o pár řádků níž je video č.2 nazvané:
3DMark port royal traditional + rt shadows disabled
má ve stejném čase 1:30 33snímků za vteřinu.
takže raytracing bere podle všeho 5 snímků ?
Pak ale nechápu ty grafy, že po vypnutí RT má karta průměrně 80FPS ?
___________________________________
A poslední věc, pokud si srovnám obraz z 0:55 a 0:55 z obou videí, tak jako promiň, jak může někdo tvrdit, že RT nepřidává kvalitu do her? Jak může tvrdit, že huang podvádí když sníží detaily a rasterizaci aby to vypadalo "jakoby" hůř, když toto huang nedělal? Dělala to prestižní firma zaměřená na benchmarky. Nebo bude mlít nesmysly o tom že future mark po vypnutí RT schválně scénu "zeškaredila" ?
Fakt už mě serou ti idioti co furt něco melou o kvalitě, když se podíváte na tenhle obrázek, tak jsou ty rozdíly viditelné pouhým okem. Ať se jdou bodnout AMD idiotší hypetrainoví hejtři
___________________________________
A v neposlední řadě, jaktože bench takového formátu na RTX2080Ti, která má 8GB si bere jen 5,9GB paměti VRAM ? Takže RTX2060 se 6GB nebude limitována? Stejně jako FF... takže další kec, že 6GB je málo a že víc paměti víc adidas? Nebo je to spíš o tom, že nvidia snížila paměti protože už je tolik díky chybějící rasterizaci , kterou nahradí RT nebude potřebovat?
___________________________________
Solidní odpověď nečekám, jsem zvyklej, že ptačí mozečky jen vřeští ja orangunatni, prskají jak prskavky, nádavají jako dlaždič, kopou kolem sebe jak fotbalisti, jen proto že to jsou chudáci co si nedokážou vydělat ani průměrnou mzdu 30.000 měsíčně a tak brečí, že je všechno drahé, po čecháčkovským vzoru: "A když já nemám kozu, tak ať sousedovi taky chcípne! "
Vypíná z celé pipeline v podstatě jenom samotné raytracery, ale zbytek pipeline pro připravený pro raytracované odrazy jede.
Nejde o obdobu ray tracing vypnuto a ray tracing zapnuto z battlefieldu.
Teda co do vzhledu je tomu ten traditional asi podobný (ale ne výkonem).
Ještě tam přes noc dohodím screenshoty se srovnáním jednotlivých nastavení na několika scénách, tam něco málo asi vidět je.
Tak jako si ze mě děláš prdel nebo co.
Tak napřed napíšeš: "ty "tradiční" obrazy reprezentovat stávající techniky simulace odrazů."
a pak napíšeš:
"Teda co do vzhledu je tomu ten traditional asi podobný"
________________________________
1) ano o FPS mi nejde i když teda by mě zajímalo co to je za bench, který neumí zapnout ony dnešní rasterizační techniky aby tedy mohl porovnat nějaký výkon. To jaksi postrádá smysl takový bench.
2) na FPS sere u obrázků pes, jde o to abych mohl tydýtovi a tombiminu omlátit o hlavu slavnou větu o tom : "že raytracing snižuje kvalitu scény"
Technická dokumentace testu k tomu praví, že mód traditional nemá reprezentovat nejpokročilejší tradiční techniky pro výpočty odrazů ve hrách, jediné, co dělá, je, že z celé pipeline pro výpočty odrazů vypíná část s ray tracingem, abyste měli představu, jaké režie má samotný DirectX Raytracing.
Při nastavení Disabled pak benchmark deaktivuje celou pipeline pro výpočty odrazů.
viz jejich brožura na straně 64 https://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/vagner/port-royal/3dmark-technical-guide.pdf
A trochu víc do hloubky pak odrazy rozebírají na straně 72.
A ano, nazvali to dost nešťastně, pokud tím míní, že režim Traditional není přímo srovnatelný s odrazy bez ray tracingu.
Fajn, ale stále to nevysvětluje těch 5 FPS rozdílu.
Kdyz budu mit prachy na RTX2080Ti, tak budu mit prachy na super 4K monitor a videls tu slideshow?
Takze k cemu, ze jsou dobry ty RTX efekty? Na hrani na fullHD?
Nechapes jedinou vec, se spickovou grafikou dnes jde hrat ve 4K s rasterizaci. Za dva roky se rasterizace zase posune a dokaze to co dnes zvladne jen raytracing. Takze ted se da ve 4K hrat jen s rasterizaci a za dva roky to s rasterizaci pujde zase. Kdezto s raytracingem se dnes ve 4K hrat neda a za dva roky se bude moct hrat s raytracingem ve 4K na urovni dnesniho raytracingu. Pokud se raytracing zkvalitni, tak ale zase nebude dostatek vykonu. Takhle se da predpokladat, ze to pujde jeste tak minimalne 5 let mozna klidne 10 let nez dosahne rasterizace sveho maxima a pak se proste na raytracing bude muset prejit, ale ma to more casu. Nikdo nerikal, ze je raytracing k nicemu a ze nezvysuje kvalitu, ale ze na to dnesni grafiky nemaji a to 3D Mark jenom potvrdil.
No a co, ze v tuto chvili vypada rasterizace o neco hur, dulezite je, ze ve hrach pomoci rasterizace dosahnu 60FPS misto ubohych 25FPS, co dokaze raytracing. A 3D Mark to jenom potvrdil.
Diky za clanky, .. jinak bych se nemel uznad cim rozcilovat, .. pokracujte, ja vas budu prudit dale. D
DObre , faktem je, ze v prumyslu, co se tyce automobilobeho, jsou K***VA rozdily, ja nacenuju veci, kdy jedna malinka chytra vec stoji co 2x SUV auta(ridici jednotka, HW klic, pristup do databaze... ), a ta automobilka s tim ic neudela, musi drzet hubu, a jen skripat zubama. Co tu vlastne stoji HW , to je uplne CENZURA, co si Ti dodavatele uctujou. Vlastne , idyby tu OBR !) let propagoval HW za 100 000 tyden co tyden, se tu totalne ztrati.
Po pravde, me nezaplati, co ja jim mesicne vydelam, a to sakra nedelam pro ceskou firmu!
Jde o to ze jsme v CR, kde prdi, co, narovihu 93 % neumi napocitat do 100, a vyhrali by cenu v nikdo neni dokonaly, ... to je kurva nase republika, mi tu nemame chytre lidi, jak chces aby to nekdo zaplatil.
Teď ještě i nějakou gamesku... ❌
..ony se ty benchmarky strašně rychle ohrají a hrozí riziko, že ty krásné nové RTX karty zastarají dřív, než se ti lenoši programátoři rozhoupou.
A co ma AMD? RVII ktera se hodi tak na vytop.