Hlavní stránka Hardware Grafické karty 3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX
3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX
autor: Adam Vágner , publikováno 31.1.2019
3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX

Detailněji se podíváme na nový benchmark Port Royal od UL Benchmarks, který má sloužit pro porovnávání výkonu grafických karet v novém API od Microsoftu DirectX Raytracing. Podíváme se, jak se s různým nastením mění výkon i na to, co se bude dít se spotřebou, pokud zaměstnáte dosud zahálející RT Cores.


Pokud vypneme ray traceované stíny, dostaneme následující výsledky.

V grafech jsou zaznamenané tři průběhy dema a benchmarku s různým nastavením a stavem ray tracingu. Zleva doprava jde o následující nastavení:

  • Reflection mode: Ray tracing, Disable raytraced shadows: on (ray tracing + RT stíny vypnuté)
  • Reflection mode: Traditional, Disable raytraced shadows: on (tradiční + RT stíny vypnuté)
  • Reflection mode: No reflections, Disable raytraced shadows: on (bez odrazů + RT stíny vypnuté)

Snímková frekvence

Vypnutí ray tracingu pro odrazy způsobí jen malý nárůst výkonu. Výrazně pomůže až úplné vypnutí odrazů.

3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX 3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX 3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX

Ray tracing + RT shadows off  |  Traditional + RT shadows off |  No reflections + RT shadows  off

Takt a napětí GPU

3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX 3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX 3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX

Limity GPU Boost

3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX 3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX 3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX

Příkon PC

V následujícím grafu už je vidět rozdíl ve spotřebě. A je to přesně naopak, než byste čekali. Spotřeba PC s aktivními efekty využívajícími RT cores je nižší a s nižšími detaily roste. Takty karty se příliš nelišily, napětí také, vytížení GPU bylo stále téměř na sto procentech... a při pohledu na oranžovou křivku, která udává, na kolika procentech z power limitu karta běží, se hodnoty prakticky neliší. Tak proč?

3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX 3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX 3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX

Vytížení CPU

Tady máte odpověď. Při nižších snímkových frekvencích procesor čeká na grafickou kartu a víc se poflakuje. Pokud ale karta běží rychleji, procesor musí taky rychleji chystat snímky na rendering. A s tím roste spotřeba celého PC.

3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX 3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX 3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX

Souhrnný graf

A tady to máte ještě v souhrnném grafu. Z něj je dobře patrné, že když procesor (světle modrá) běží na čtvrt plynu, je přikon PC (tmavě zelená) nižší a vyrovnaný. Když stoupne snímková frekvence, stoupne i výkon procesoru. Zvětší se rozdíly ve vytížení mezi špičkami a poklesy a totéž se promítne i do křivky příkonu PC, na ní je na druhých dvou grafech vidět, že kopíruje vyšší spotřebu procesoru.

3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX 3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX 3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX

Teplota GPU

A už jen pro doplnění zbývající provozní vlastnosti, které se prakticky nemění – teploty GPU a otáčky větráků.

3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX 3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX 3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX

Rychlost ventilátorů

3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX 3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX 3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
41 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 9.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.