3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX | Kapitola 2
Seznam kapitol
Detailněji se podíváme na nový benchmark Port Royal od UL Benchmarks, který má sloužit pro porovnávání výkonu grafických karet v novém API od Microsoftu DirectX Raytracing. Podíváme se, jak se s různým nastením mění výkon i na to, co se bude dít se spotřebou, pokud zaměstnáte dosud zahálející RT Cores.
Standardní a vlastní nastavení
Benchmark lze na první záložce spustit se standardním nastavením, nebo po rozklepnutí druhé záložky s nastavením vlastním. V něm můžete odrazy zcela vypnout nebo přepnout na mód traditional. A můžete měnit i další nastavení včetně rozlišení.
Technická dokumentace testu k tomu praví, že mód traditional nemá reprezentovat nejpokročilejší tradiční techniky pro výpočty odrazů ve hrách, jediné, co dělá, je, že z celé pipeline pro výpočty odrazů vypíná část s ray tracingem, abyste měli představu, jaké režie má samotný DirectX Raytracing.
Při nastavení Disabled pak benchmark deaktivuje celou pipeline pro výpočty odrazů.
A takto tedy vypadá standardní nastavení benchmarku. Při dalším laborování jsem si hrál se zmíněnou dvojicí položek, tedy Reflection mode a Disable ray traced shadows.
Standardně je před testem nastavené ještě přehrátí dema – to je delší asi dvouapůlminutová sekvence, která předchází samotnému testu. Je podobná jako test, jen je trochu jinak sestříhaná a některé scény má z jiné pozice kamery. Celé testování sice protáhne na více než dvojnásobek, ale je lépe nechat ji zapnutou, protože před samotným testováním aspoň trochu zahřeje kartu a výsledek má blíže k výkonům na běžných provozních teplotách po chvíli hraní. Já jsem při testování nechal demo zapnuté.
Takto vypadá celý test ve standardním nastavení a nativním rozlišení 2560 × 1440 bodů. V první části je téměř tříminutové demo, po něm následuje samotný benchmark. Na obraze je OSD z MSI Afterburner, který může benchmark decentně brzdit, samotný záznam nikoliv, je nahraný na jiném PC přes grabovací kartu.
Výsledkem testu Port Royal je dvojí skóre – Celkové skóre Port Royal a Graphics test score. Oba výsledky jsou stejné, protože se na rozdíl od ostatních testů pro výpočet skóre využívá pouze test GPU. Test GPU je pak vypočtený z naměřené průměrné snímkové frekvence vynásobené 216 a výsledek je zaokrouhlený na nejbližší celé číslo. Konstanta je zvolená tak, aby hodnota výsledného skóre ladila s testy z celého balíku. V příkladu z videa tedy:
36,16 × 216 = 7804 bodů
A takto benchmark a chování karty vypadá, pokud efekty využívající ray tracing, tedy ray traced odrazy a stíny, vypnete: