3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek 3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX

3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX

Adam Vágner

Adam Vágner

31. 1. 2019 18:00 23

Seznam kapitol

1. 3DMark Port Royal 2. Standardní a vlastní nastavení a skóre 3. Nastavení kvality odrazů a vliv výkon a spotřebu 4. S odrazy, ale bez RT stínů 5. Srovnání na screenshotech 6. Na závěr

Detailněji se podíváme na nový benchmark Port Royal od UL Benchmarks, který má sloužit pro porovnávání výkonu grafických karet v novém API od Microsoftu DirectX Raytracing. Podíváme se, jak se s různým nastením mění výkon i na to, co se bude dít se spotřebou, pokud zaměstnáte dosud zahálející RT Cores.

Reklama

3DMark Port Royal je první benchmark s podporou hardwarově akcelerovaného ray tracingu pro grafické karty s podporou Microsoft DirectX Raytracing. Futuremark jej do 3DMarku přidal začátkem ledna.

V základní verzi „Basic Edition“, která je zdarma, jej nenajdete. Majitelé verze Advanced Edition (za 30 dolarů) si mohou Port Royal dokoupit za tři dolary. A majitelé Professional Edition (předplatné 1495 dolarů za rok) tři dolary ušetří a dostanou jej zdarma.

3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz

Port Royal využívá vlastní engine z UL Benchmark Development Program, který vznikl ve spolupráci s AMD, Intelem a Nvidií. Na benchmarku Port Royal vývojáři obzvláště úzce spolupracovali s Microsoftem, aby dostali prvotřídní implementaci DirectX Raytracing API. Jde o stejný engine jako v benchmarcích Time Spy a Night Raid s novými efekty a přidanou podporou DirectX Raytracing.

DirectX Raytracing se v benchmarku využívá pro výpočty odrazů a stínů. Benchmark díky němu má realistické odlesky se správnou perspektivou. Na rozdíl od tradičních technik odráží ray traceované odrazy i objekty, které jsou mimo prostor obrazovky i ty, které jsou z pohledu obrazovky překryté jinými objekty. U stínů pak slouží k vykreslení tvrdých stínů s přesností na pixel.

3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz

Jenom pro grafiku

Na rozdíl od jiných testů v 3DMarku není součástí Port Royal test procesoru. Procesor ale vliv na test má – test využívá multithreading a pro každé logické jádro vytváří jedno vlákno.

Test GPU je složený z vícenásobných průchodů rasterizace, výpočtů a ray tracingu. Některé z průchodů běží využívají asynchronní výpočty. V technickém průvodci je k celému průběhu renderingu schéma, ve kterém je růžovou barvou znázorněno, v které fázi se ke snímku počítá a přidává ray tracing.

3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX
i Zdroj: PCTuning.cz

Detailnější (ale ani tak ne vyčerpávající) popis najdete ve zmíněném průvodci. Odkaz na jeho poslední verzi byste měli najít v patičce na stránkách ul.com (a kdyby se to změnilo, pro jistotu přikládám kopii aktuální verze průvodce: 3dmark-technical-guide)

Engine podporuje i multi-GPU v režimu alternate frame rendering (AFR) v případě, že propojíte více stejných grafických adaptérů.

Benchmark Port Royal využívá DirectX 12 feature level 12_1 a při standardním nastavení běží nativně v rozlišení 2560 × 1440 bodů (a pokud máte jiné rozlišení displeje, obraz se na něj zvětší nebo zmenší).

K tomu, abyste test Port Royal spustili, potřebujete grafickou kartu s podporou Microsoft DirectX Raytracing a Windows 10 October 2018 Update (sestavení 1809), minimálně dvoujádrový procesor na 1,8 GHz s podporou SSSE3, 4 GB RAM a grafickou kartu se 6 GB videopaměti.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama