dve-grafiky-v-systemu-ati-crossfire
Hardware Článek Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire

Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire | Kapitola 8

Petr Štefek a Jiří Souček

Petr Štefek a Jiří Souček

26. 10. 2005 01:00 45

Seznam kapitol

1. Trocha historie 2. Konkurence vs. ATi 3. ATi CrossFire - princip 4. CrossFire v podání MSI 5. Testovací sestava a metodika 6. Benchmarky 7. Battlefield 2 8. Doom 3
9. FarCry 10. Unreal Tournament 2004 11. Half-Life 2 12. Splinter Cell : Chaos Theory 13. F.E.A.R. 14. Quake IV 15. Závěr

Dnes se s mírným zpožděním podíváme na platformu ATi CrossFire, která by měla být konkurencí pro nVidii a její SLI. Obě technologie umožňují využití dvou grafických karet v jednom systému. SLI je na trhu již nějaký čas a společnost ATi musela taktéž přijít s podobným řešením. Jestli se nové řešení prosadí, ukáže jen čas. V článku se podíváme na výkon dvou Radeonů X850XT spřažených dohromady.

Reklama
Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze 1.3
RozhraníOpenGL
Heslovitý popisCube Maps, Stencil Shadows, Normal Mapping
Nastavení1024*768, 1280*1024, 1600x1200 ~ high-detail (s/bez FSAA)
Návod jak testovat[ctrl]+[alt]+[~]
com_preloadDemos 1[enter]
timedemo demo1.demo[enter]
Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire
i Zdroj: PCTuning.cz

Čerstvě rozjetá optimalizace OpenGL ovladačů ATi je prozatím zaměřena pouze na novou generaci karet. Ovladače 8.183 přinášejí oproti předchozí verzi i jistý menší nárůst výkonu bez použití FSAA (cca 4-8%, vyšší platí pro vyšší rozlišení), ale na dohnání hardwaru nVidie to v tomto případě nestačí. To je způsobeno hlavně zvolenými Ultra-High detaily, pro které je optimálních min. 512MB grafické paměti. Jak se zdá, její absence postihuje výrazně více Radeony a ačkoli při nastavení na "high" je situace spíše vyrovnaná, maximální možná kvalita vynáší na post vítěze GeForce 7.

CrossFire (+48%) si z procentuálního hlediska opět vede lépe než SLI (+29%), ale na vítězství SLI to nic nemění.

Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire
i Zdroj: PCTuning.cz

Při zapnutém vyhlazování se situace vyrovnává, ale i v tomto případě dávají detaily "ultra-high" zabrat 256-megabytovým Radeonům více, než 256MB GeForce. CrossFire se sice dostává nad "GTX", ale na dorovnání SLI ještě nějakých 10-20% výkonu schází.

Procentuální nárůsty se ale výrazně nemění - CrossFire opět vede (+71%), SLI zůstává z tohoto hlediska na místě druhém (+53%).

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama