Hlavní stránka Hardware Grafické karty F.E.A.R. a výkon grafických karet
F.E.A.R. a výkon grafických karet
autor: Štefek Petr , publikováno 25.10.2005
F.E.A.R. a výkon grafických karet

Dlouho očekávaný projekt F.E.A.R je nejen relativně povedenou akční hrou typu "First Person Shooter", ale také je zatím asi nejnáročnější hrou na hardwarovou konfiguraci vašeho počítače, hravě totiž dokáže udělat z domnělých super výkonných grafických karet rozpálené "topinky". V dnešním článku se podíváme jak si vedou vybrané grafické karty a určíme si alespoň minimální doporučenou grafickou kartu.


V segmentu high-endu vyhrává GeForce 7800GTX spolu s GeForce 7800GT, které přináší v průměru o něco vyšší výkon než Radeon X1800XT, ale v módu maximální kvality jsou obě překonány o kousek  týmž Radeonem, který těží ze své výhody v podobě 512MB paměti a vysokého taktu paměťových čipů. Radeon X1800XL se poměrně značně propadl za GeForce 7800GT.  Minulá generace high-endu obstála se ctí a rozdíly mezi Radeonem X850XT a GeForce 6800GT/Ultra jsou v celku zanedbatelné.

V mainstreamu lze určit za pomyslného vítěze Radeon X800XL, který má díky vyššímu počtu pipelines malý náskok na ostatní karty v tomto segmentu. Nový Radeon X1600XT se ukázal rovněž velmi dobře, ale nepřekonal nijak výrazně GeForce 6600GT a svým výkonem se zařadil po bok GeForce 6800. Jedinou kartou, která nemá dost výkonu na slušné hraní této hry je dnes již příliš nezajímavý Radeon X700Pro.

nVidia evidentně zapracovala na ovladačích (a na samotné hře) a dokázala, že má se svou novou sérií GeForce 7800 co říci do souboje o nejvýkonnější grafickou kartu dneška. Podle výkonů v demu této hry to nevypadalo pro karty GeForce 7800 vůbec optimisticky. Realita však předčila očekávání a nVidia opět předvedla, že umí vyladit potřebné věci velmi rychle.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
25.10.2005 04:02:03   213.29.14.xxx 7237
V oblasti počítačových her začíná pomalu,ale jistě "přituhovat". Nejdříve to byly hry Doom 3,Far Cry či Chronicles of Riddick,které našim počítačům dali pořádně zabrat,ale i tak byly pořád velmi dobře hratelné na kartách "střední třídy"
/Doom 3, 1024x768, High Quality, 4xFSAA,8xAF-41 FPS pro populární grafiku GeForce 6600GT/.
Potom o sobě dala vědět hra Battlefield 2,která při nastavení maximálních detailů vyžaduje 2GB paměti
http://www.pctuning.cz/index.php?option=co m_content&task=view&id=5478&Itemid=28&limit=1&limitstart=2
A teď tu máme další grafický "skvost" v podobě hry FEAR,u kterého se grafické karty střední třídy musejí testovat v "nouzovém" rozlišení 800x600. U této hry určitě oželím maximální detaily,ale protože si chci hru vychutnat nejen po stránce hratelnosti,ale i grafiky,tak bych chtěl zůstat u vysokých detailů. V současné době mám v počítači GeForce 6600GT,které pomalu ale dochází dech.
V rozlišení 800x600 určitě hrát nechci,protože toto nastavení není hodno letopočtu 2005. 1024x768 už je mnohem lepší,i když u nás majitelů 17-19" LCD bude mírně rozmazaný obraz/není nativní rozlišení LCD/.Počet snímků pohybující se mezi 27-50 FPS /GF 6600GT,X800GTO,X1600XT/,ovšem také není nijak přesvědčující/ale zatím dostačující/.
1280x1024 je už opravdu nepříjemně "hratelné".Přeci jenom rychlost, pohybující se mezi 20-32 FPS už je místy dosti nehratelná.
Dobrým typem /jak je v článku uvedeno/,může býti ponechání nastavení "vysoká kvalita" a snížení kvality textur a stínů.
To ovšem nemění nic na faktu,že grafické karty "střední třídy" /GeForce 6600GT,Radeon X800GTO či X1600XT/ nejsou zrovna moc dobrými kandidáty pro náročné hry typu FEAR. Na druhou stranu je tato hra pořád hratelná a to hlavně ještě pořád v "rozumném rozlišení a detailech".Hodně mne zklamal výkon Radeona X800GTO,který je v mnoha recenzích prezentován jako dobrá koupě v poměru cena/výkon.Přeci jenom bych od grafické karty,založené na 256-bitové paměťové sběrnici s počtem 12 pixel pipelines,6 vertex shader a s cenou kolem 6000 Kč čekal více,než jen velmi podobný výkon GeForce 6600GT /128-bit,8 pixel pipelines,3 vertex shader,cena kolem 4500 Kč/.





25.10.2005 08:51:11   147.228.53.xxx 4270
mno je to docela zlý. před 4 rokama jsem kupoval za 35kkč p4 1.4, 256 RDRAM, Gf2Ti a splňovala doporučený hw 2násobně. Dneska mam opterona 144 (takže maximálně výkoné cpu co jde) grafiku sice x800GT a 1GB ram a doporučený hw stejně nemam.
25.10.2005 09:47:48   62.84.129.xxx 18050
*
Jsem marketingovy specialista firmy, ktera pracuje na nove hre. Prijde za mnou programator, ocicka mu zari a vola:

"Huraa! mame skvely napad, naprosto prelomovy pristup, spousta novinek, to bude BOMBA!"
"Pojd a posad se hochu. Taak. A ted se vydejchej.. Vidis, ze to jde. Rikas prelomova vec? Spousta novinek? Hmm.. no, jak bych ti to rekl. Jsem plne na tve strane, verim, kdyz rikas, ze to je supr napad, ale.. ALE! Mame smlouvu s vydavatelem, jehoz zase tlaci akcionari. Nic prulomoveho/riskantniho nemame sanci protlacit. Taaaakze -- uz jste zapracovali na GrandSuperTETRISu, mate pouzitelny a patentove nenapadnutelny klon SIMS 4, nebo strilecku ala Quake V? Ne? Tak zatim nashle.. Nezapomente, ja vam verim, ze to zvladnete !" a vyprovazim naseho nadsence ven ze dveri.

o 4 mesice pozdeji
programator vrazi do dveri, ocicka mu zari a rve na cele kolo:
"HURAA! mame to! my jsme to dokazali! Ten klon Quake V pojede na nasem zbrusu novym Engine, ktery jsme pilovali dva roky, ma to fakt fakt skvely efekty, trava je jemnoucka, jen si sahnout, rosa v rannim slunicka radost pohledet, lidickove se lamou presne podle pravidel naseho PhysEng Guru neWToNa, prisli jsme na to, jak vyuzit potencial dnesnich lowend karet na 92% a ono to fakt bezi!"

"Ehmm, hmm", odkaslam si. "Taky te vitam - zrovna jsi me vyrusil z tydenniho reportu, ale to prejdeme, ne? Priste se ale objednej predem. A netvar se tak, kazdy delame svou praci, Jime! Takze co ze jsi to rikal.. Jojo.. Quake V je hotovej, skvely serepeticky a tak.. NO TAK TO JE BOMBA! Dobra prace, hochu! Rekni mi hned o tom vic! A na, nabidni si doutnik, pravej z Kuby, to jen tak neochutnas!.
Pockej vlastne. NEzminil ses nahodou o tom, ze to bezi i na (ale fuj!)LOWEND kartach? Ze zminil?! Ale to je KATASTROFA! To si v zadnem pripade nemuzeme dovolit! Chcete nasi firmu zruinovat? To vazne ta vase parta programatoru chce?"
Zvedam se pomalu z kresla za ohromnym mahagonovym stolem a s vypocitanym efektem zpola zastinim slunce, jez se dere skrze nadherne francouzke okno s vyhledem na City. Mam to vypocitane na efekt, nejsem zadny macko. Vidim se ocima te Nicky, kterak se hrozive predklanim, peclive pestene ruce v pestich oprenych o desku stolu, svetelna aura obteka majestatni postavu oblecenou do draheho obleku s modrym prouzkem od Starginiho. Hlas duni rozlehlou kancelari, az se listy zelene palmicky mirne chveji, stejne tak jako programatoruv odraz v salku cerstve uvarene, vonave kavy na mem stole.. Citim, ze JA jsem ten Buh, ten Ucitel, co musi ted nezvedenemu skolakovi vysvetlit, o cem je vlastne ten nebezpecny svet Venku. Ano, vysvetlit, protoze oni NECHAPOU..
"Jime, ted me poslouchej. Ne, zustan stat, nebude to dlouho trvat.
My tu hru potrebujem. Nase firma potrebuje TRHAK! A ty bys to s tou svou partou klidne hodil do kose? Vis ty vubec, kolik je to prace, udelat poradny marketing pro novy titul? Kolik stovek tisic, milionu, stoji reklama v rozhlasu, televizi, kolik si zadaji prodejni redaktori hernich magazinu? A to vse pro dva, tri tydny na vysluni.. To je presne tolik, kolik si muzeme z nasich prostredku dovolit!".
Ted uz jde ma svata trpelivost s tou vsi stranou, naklanim se pres stul a rvu mu tu pravdu do oci.
"DVA, TRI TYDNY HLUPAKU! a pak KONEC, finito, schluss, R.I.P ! Krome par fanstranek na netu po nas nikdo ani nestekne, hvezda vaseho dvouleteho programovani prave zhasla. SLYSIS?! Zadne penizky za kontinualni prodej, hloubkova inventura, vysledovka v cervenych, nucena sprava, bankrot.. A proc? Kazdy mesic pribyva na hernim trhu kolem 480 000 hernich novacku a ty si vybiraji co, ty HLUPAKU?! Novinky, to nejlepsi z nejlepsiho O CEM SE MLUVI! A zatimco my si muzem dovolit reklamu jen na dva tydny".. a ted se usmeju, pomalu narovnam a zatimco si urovnavam nepatrne pohnutou kravatu, pozoruji poticiho se programatorka prede mnou, jak si nervozne stira me sliny z kulatych brejlicek..
"..tak jine firmy, vetsi, maji penez na reklamu dost. Takova ATI, NVIDIA se radi podeli o nase naklady, co myslis, nenapadlo te to? SAMOZREJME za nimi nepujdeme s prosikem, vzdy neco za neco. Takze ted se vrat do te sve cely, objednejte si dvojitou pizzu a OKAMZITE PRESTANTE KOLEM SEBE ROZSIROVAT TO BEZBOZNE KVAKANI OHLEDNE LOWEND NAROKU NA GRAFICKE KARTY! Pridejte par serepeticek, bezvyznamnych prazdnych cyklu a co ja vim ceho jeste a srazte ten vykon o 60%! A ve chvili, kdy dostanete na kolena i nejnovejsi modely od vyrobcu HighEnd grafaren, prijd za mnou, po po vi da me si. Plati, ... Jime!" A s temi slovy se otacim k Jimovy, starymu kamarodovi zady, abych si plne vychutnal vyhled na poledni City prozarene sluncem.

"Pane Smith?", prohodim jeste pres rameno, kdyz uslysim za sebou pomale sourani a zvuk oteviranych dveri..
"Ten doutnik muzete klidne vratit zpet.."
25.10.2005 11:46:35   213.29.96.xxx 2927
hehe podle "city" to vypada jako preklad z english...kdo to napsal v originale?
25.10.2005 12:34:40   62.84.129.xxx 3128
no dovol ! 17 min misto kavicky
25.10.2005 14:11:52   80.188.126.xxx 3231
SUPER pribehtohle to přesně vystihuje...BRAVO
25.10.2005 04:32:08   80.82.146.xxx 2929
Skoda ze v testu neni zahrnuto SLI a CF,sice si to muze dovolit asi jen hrstka lidi,ale ciste ze zvedavosti...Zvlaste vykon ATI v CF by me zajimal,ani nejak nemuzu najit zadnou recenzi na tohle zapojeni (proc) mozna jsem nehledal dostatecne ale desky sou uz myslim v cenicich,karty by to mely taky podporovat,to nejsou ovladace nebo jak?planujete nejakou takovou recenzi,popripade link jestli jste neco nasli..snad to neni uplny blabol..dik...
25.10.2005 06:54:46   194.108.132.xxx 2932
Mensi clanecek o CrossFire vyjde v nejblizsich dnech...v soucasne dobe dodelavam testy.
25.10.2005 05:31:09   84.42.136.xxx 2830
A kde by si chtel koupit master kartu?
25.10.2005 06:10:24   81.19.4.xxx 3032
Viz: "Podle výkonů v demu této hry to nevypadalo pro karty GeForce 7800 vůbec optimisticky. Realita však předčila očekávání a nVidia opět předvedla, že umí vyladit potřebné věci velmi rychle....." Možná jsem slepý, nebo špatně čtu, tak se předem omlouvám, ale porovnám-li výsledky testů z DEMA a ZE HRY, tak má NVidia pořád "stejné" výsledky ..... jen Radeon tak nějak propadl o 50% .... proč asi? Tomu říkám "zapracovat na ovladačích" :-)
25.10.2005 09:01:43   84.242.95.xxx 3330
=) NO VZHLEDEM K TOMU ZE 7800 JE TU O NECO DELE (DOCELA O DOST), TAK SE NEBOJIM ZE BY NOVE CATALYSTY NECO NEPREDVEDLI - R1800 NA TO ROZHODNE POTENCIAL MA A U ATI TAKY NEJSOU ZADNY BECKA =)
25.10.2005 19:11:06   82.99.146.xxx 3432
No vzhledem k tomu, že se nvidia zhrozila drastického rozdílu ve výkonu u dema FEAR, zaplatila tucnou castecku vyvojarum nebo spise marketingovemu oddeleni tvurcu hry a programatori sikovne zaridili aby to bylo sul nul (pouze nazor, zadna zarucena vec o ktere bych vedel!)
25.10.2005 06:11:20   62.245.108.xxx 3134
Podle mne by se meli vyrobci her spise snazit hry vyrabet tak, aby si je zahralo siroke spektrum lidi a nejen ti, kteri maji high end stroje.Prikladem tomu muze byt treba hra Fable od Molyneuxe optimalizovana na Xbox a diky tomu obsahujicí grafiku kterou nenabidne ani Half-life 2 na o tridu horsim pocitaci.
Ale co naplat F.E.A.R je popravde vhodna na srovnani vykonu.
25.10.2005 06:17:38   81.19.4.xxx 7929
A celé mi to připadá jako hodně blbej fooor. Vrazit do PC min. 10tis. na upgrade kvůli tomu, abych si zahrál novou hru, když poslední upgrade je ještě v plné záruce, to si už vážně dělají páni vývojáři srandu. Pokud budu muset každej rok kupovat háčko za 10K tak se na to vybodnu a asi nebudu sám. Nevěřím tomu, že tahle hra, bude z obchodního hlediska super KAUF. Spíš to vidím na propadák. To bych rád věděl, co si teď mám koupit za grafiku, abych na tom za rok nebyl stejně. Kam to proboha povede?
25.10.2005 06:47:36   80.78.146.xxx 10535
Porad je moznost hrat starsi a casto kvalitnejsi hry.
U novych her se vyvojari az prilis soustredi na grafiku, coz se projevi nizsi kvalitou ostatnich veci (pribeh, desing lokaci, delka hry atd...) a vyssimi HW naroky.

Takovym prikladem je treba Doom3 (grafika mozna hezka, ale to je vsechno). Hram jako System Shock 2 nebo Deus Ex to nesaha ani po kotniky.
25.10.2005 08:00:09   85.71.106.xxx 3430
Hmno, je asi potreba do urcite miry tento nesmyslny vyvoj a narocnost her ignorovat (pokud to teda lze).
Kdyz jsme hravali Doom2 nebo Duke3d po siti, nikomu nevadilo ze je to v 320*240, pripadne o malinko lepsim rozliseni.
Atmosfera byla uzasna.
Libi se mi kdyz je grafika propracovana, ale bohuzel to nekdy byva na ukor hratelnosti, celkove atmosfery hry a taky financi.
To uz mi pripada lepsi investovat do dobreho pripojeni k netu a zazitku z poradneho multiplayeru nez cukature a prazdne penezence.
26.10.2005 06:45:35   62.168.102.xxx 3130
" Pokud budu muset každej rok kupovat háčko za 10K tak se na to vybodnu a asi nebudu sám."
to je podobny blabol ako ked niekto povie "preco musim pozerat v TV stale tie blbosti ?" nemusis si kupovat nic. nemusis nic ! firmy vyrabajuce taketo hry rataju s tym ze sa vzdy najde dost blbcov co si budu kupovat novy pocitac kazdy rok. a nemylia sa.
25.10.2005 06:30:30   84.42.240.xxx 3729
Takže ve zkratce, pro F.E.A.R. jsou všechny grafiky slabé, ale stejně by mne zajímaly výsledky "Low Endových" karet, 9600Pro, GeForce 6200 a třeba i GeForce 4 Titania (viděl jsem na ní jet FEARa a jel fakt slušně (až na absenci efektů, které tyto karty nezvládají..))
25.10.2005 06:38:38   213.180.62.xxx 2929
Jj, taky by me zajimaly vysledky na lowend kartach. Sam jsem majitel R9600pro a vubec neuvazuju o tom ze bych F.E.A.R. hral, ale aspon bych chtel vedet jestli by to vubec slo!?
29.10.2005 16:06:36   82.202.115.xxx 2828
Jestli vás zájímají výsledky na low-end kartách tak já mám AthlonaXP 2600+, 1Gb paměti a Radeona 9600XT a při středních detailech a rozlišení 800*600 mi to dává průměrnejch 28 FPS. Vypadá to, že je čas na upgrade.
25.10.2005 06:40:37   80.65.176.xxx 2930
Mam GF4Ti4200, FEAR jede slusne jen v 800x600xlow, to uz ale vypada jak Quake3
25.10.2005 10:01:23   82.208.13.xxx 3029
Mam sam 9600Pro hral som fear Mp na 800x600med/low islo to v pohode.
A FEAR SP 800/600 high/med isloto takties v pohode ale to boli len dema takze nieviem ako natom bude FULL.
25.10.2005 21:06:22   217.112.169.xxx 3229
Já mám 9600 a na 800*600 na medium mi o jede bez problémů. Nechápu o čem taky ti rádobyexperti píší....a kupovat si to taky nebudu, už jsem si to stáhl.
25.10.2005 06:32:47   82.209.62.xxx 6932
Opravte si to x8500xt?Smažte jednu nulu.
Jinak souhlasím!Už to vypadá že budu kupovat každého půl roku novou grafiku.Jojo to tak!
Zlatý commodore 64!
25.10.2005 06:40:48   85.70.52.xxx 3231
Jak vidim podle testu tak na muj PC (2GHz Sempron + FX5900) to ani nema cenu kupovat. 6600GT ma v 3Dm03 kolem 8000b, muj stroj 5000b.Takze bych byl odkazan na nejnizsi detaily a rozliseni kde by to zrejme byl i tak slideshow. Tak zustanu u FarCry a UT2004. Vyrobci her uz jdou krapanek jinym smerem, pamatuju si jine herni pecky jako treba Another World. Ten bych si obcas zahral radeji nez mnohe nove hry. Nak
25.10.2005 06:46:21   62.168.126.xxx 3033
Zdravim ja by som sa chcel spytat ci by to na mojej karte Ati saphire radeon XT 256MB hrra slapala a v akom rozliseni.
25.10.2005 06:47:41   81.27.205.xxx 2929
no když vidím ty FPS i u karet typu X800 atd, tak by mě zajímalo, pro koho tu hru vůbec dělali, snad si nemyslí, že si všichni budem hned utíkat kupovat GF7800 nebo X1800
naprosto přemrštěné HW nároky, je mi alespoň jasné, co si nemusím vůbec kupovat
25.10.2005 06:52:01   213.180.48.xxx 2830
Mam tuto grafiku na MSI nForce4 s Opteronem 144/2700, 1G RAM a hraju na medium 1024x768. Mam vsak pocit ze to neni to prave orechove.
25.10.2005 06:52:36   80.65.176.xxx 2928
Diky za test, mam dva dotazy:
- bylo by mozne vzit treba jedinou mainstream kartu - treba GF6800 - a zkusit FEAR na vicero procesorech? Treba CeleronD 3GHz, XP 2800+, Sempron64 1800, Venice 3000+. A stacilo by.
Docela by me zajimalo, jestli je CPU tak dulezity nebo jestli to vsechno stoji a pada na grafice.
- chystate podobny test i pro Serious Sam II ?
25.10.2005 06:59:14   194.108.132.xxx 3328
Dalo by se mozna domerit na rozdilnych frekvencich na Opteronu...tzn. od 1.4 do 2.8GHz s jednou nebo dvema kartami, ale nechtejte po me merit na x procesorech zvlast:-)
25.10.2005 08:28:57   80.65.176.xxx 3128
Ono by stacilo to zmerit pro jednu kartu, v jednom testu (1024x768xhigh - to zajima si nejvic lidi), jednou pro kazde CPU. Zas tolik prace by to nebylo.
Odlisnost architektury K8 a NetBurst je takova, ze pouhe snizeni frekvence by neznamenalo v porovnani s Intelem prakticky nic
28.10.2005 20:01:00   86.49.28.xxx 2829
J ten výkon na celeru D by mě zajímal, mám CeleronD331(2,66) taktovanej na 3,33GHz, imho neni tak pomalej ale grafiku sem eště nekoupil,mám integrovanou v ATI Xpress 200 tak sem zvědavej na výkon...
25.10.2005 07:28:32   80.188.126.xxx 3028
Na www.firingsquad.com je porovnání výkonu této hry s různými CPU včetně X2 Link
25.10.2005 09:10:16   84.242.95.xxx 3129
JE TAM TREBA ALE TAKE VIDET, ZE NENI ROZDIL MEZI 1GB RAM A 2GB RAM
25.10.2005 10:38:48   194.108.132.xxx 3029
Ale ten rozdil je:-)...nepoznas to v demu a pri realne game play, kde se ti budou dohravat data prubezne do pameti a bude to skubat...podle testu dem nemuzes usuzovat na potrebu pameti...demo se cele nahraje predem.
25.10.2005 07:32:48   80.188.126.xxx 2930
Ješte musím pochválit autora za skvělý článek, jen tak dál. Jen mě štve, že si tuhle vychytávku nezahraju
25.10.2005 08:06:26   84.42.208.xxx 3930
Co se týče toho dooma, tak to byla vyloženě hororová hra, která by bez takové grafiky zrovna hororová nebyla ... Každopádně je pravdou, že většina současných her je hardwarově brutálně náročná, ale hratelnost a příběh se asi nekde zataoulali ... Možná i díky tomu jsem za poslední 2 roky dohrál asi jen 5 her. Prostě mě nic nebaví déle jak půl hodiny. Když nepočítám většinu starých her (miluji prehistorika a transport tycoona) tak mezi ně patřil jen doom3, oba half - life , civilizace 3 a warcraft. De to do s....k.
25.10.2005 08:09:12   82.119.239.xxx 3030
dost casto sa stava, ze hra predbehne svoju dobu, spomenme si na prichod Quake3 Arena, a to je pripad aj F.E.A.R. Osobne si myslim, ze nema zmysel ju hrat na 800x600, low det. a 30 FPS. Ale v konecnom dosledku si ju zahra kazdy, niekto teraz, niekto o rok, niekto o dva (to uz bude originalka v Tescu stat 399 Sk)
25.10.2005 08:25:58   81.19.4.xxx 3129
Sorry, ale když vyšel Q3A tak jsem doma brousil Voodoo3 za 2700,- a bylo to v pohodě. Za tyhle prachy si na F.E.A.R. koupím tak leda kulový. 8000.- je v podstatě základ (X800XL, NV6800).
25.10.2005 09:40:08   83.208.65.xxx 3134
No jo kamaráde, ale to jsi měl kartu od 3dfx, takže karta za cca 4000 Kč stačila na všechny detaily v 1024x768 ještě asi tak 3 roky po vydání. Bohužel firma 3dfx už tady není, tak se budem muset spokojit s upgradem každý rok.
25.10.2005 15:09:22   62.245.70.xxx 3032
Hochu kdybys nekecal Jeslti jsi mel v r 1999 V3 za 2700 taxi byl asi na jiné planetě. V té době stalo V3 okolo 5 tisíc...
Mno a jinak si nemyslim že by dnešní HW naroky byly nějak tragické.... ja sam mám třeba R9800XT a uznavam dneska to je šunka, ale měl jsem jej docela dost před vydnáním D3 i HL2 a podobných her. Myslím že už je to tak 2 roky co jsem jej kupoval. BF2 už je na hranici a F.E.A.R. už asi nepojede vubec ale přecijen už to chce upgrade..
A myslim že kdysi (p90-1GHz) se uprady dělali mnohem časteji než dne....
25.10.2005 08:10:29   194.212.229.xxx 3029
Hmm, jsem to jenom ja, kdo stale pouziva FX5900XT?

Zatim jsem nemel duvod k upgradu, FPS moc nemusim. Ale mam predobjednane X3 a jestli to se hybat nebude, tak se asi picnu.
25.10.2005 09:15:28   195.39.14.xxx 2730
Nejsi sam, taky mam FX5900XT (respektive SE) ASUS V9950SE..az na ten divnej needitovalnej bios super karta, kupovana na jare za 2400 z AT vyprodeje sou fajn vec...uple mi staci...Nak
25.10.2005 08:27:08   195.113.148.xxx 3028
Ten test nie je velmi objektivny, na mojej zostave(AMD 64 2800@3200, 6600GT @580/1200, 1GB RAM) mam min 30, priemer 49, 1024/768, textury med, lights med, soft shadow off, volumetric light off(najvatsi zrac vykonu spolu so soft shadow), FSAA off, 2xAF, inak vsetko max.Pri prestrelkach v interieroch vsetko OK,ale v exterieroch mi klesa framerate na 25 a to je uz nehratelne.
25.10.2005 08:32:00   195.39.23.xxx 4332
Proč jsem už dlouho u žádného testu neviděl zařazenou R9800Pro/XT? Proč se tato celkem rozšířená karta ignoruje?
25.10.2005 09:40:57   193.179.25.xxx 2934
Nehratelný. Žádný nastavení nepomůže, leda bys dal rozlišení 100 x 75 pix @ 1bit black&white. (Mam R9800PRO.)
25.10.2005 09:50:02   82.209.25.xxx 2929
Prestan kecet, konkretne R-9800 je zhruba stejne vykonny jako X700PRO a na nem se to hrat rozhodne da.
25.10.2005 10:06:42   82.208.13.xxx 2930
to by bol dobry napad.
25.10.2005 10:24:08   193.179.25.xxx 2930
1.) podle většiny testů natrhne R9800PRO nějaký X700PRO prdel i přes to, že je to o dost starší architektura.

2.) sorry, ale nemínim hrát grafickej skvost na minimální detaily v mizernym rozlišení.
Tohle vývojáři hodně přestřelili, protože pro F.E.A.R. je prakticky použitelný tak GF7800GTX SLI nebo X1800XT CrossFire.
25.10.2005 10:41:29   80.65.176.xxx 3030
nebyl by link na nejaky test kde R9800Pro trha prdel X700Pro? Zatim jsem narazil jen na testy, kde byl tu o kousek vepred R9800 a onde zase X700.
Mluvim o hernich testech. Benchmarky nehraju.
25.10.2005 11:45:38   82.209.25.xxx 2928
Pokud mas pocit ze FEAR je pouzitelny pouze na SLI/CS tak je mi te trochu lito. Primo tenhle clanek dokazuje neco jineho. Nevim co te vede k takovym recem.
25.10.2005 12:36:45   193.179.25.xxx 3127
Mě k tomu vede hned první graf high endu s maximálními detaily. Minimální fps lehce nad 30 je málo (když uvážim, že to jsou děla typu GTX nebo zbrusu nová X1800). Kdyby minimum bylo kolem těch 50ti (což je v tom grafu průměrné fps), tak neceknu slovem.
Mě totiž nebaví sám sebe uvnitř přemlouvat, že to vlastně ani tak moc necuká...
25.10.2005 14:06:46   82.209.25.xxx 3029
Pokud te trapi kdyz na zlomek sekundy fps v urcitem bode klesne na uroven 30 tak to si budes bohuzel muset kupovat PC v cene ojeteho Bavoraka, s tim se neda nic delat. Ja osobne hodnoty min fps 30 a avg rekneme 50 za skubane nepovazuji. Navic jak se psalo v clanku, veci jako soft.shadows nebo FSAA rozhodne nejsou zcela nutne. (pokud se hraje ve slusnem rozliseni) A bez techto ficurek jsou ve hre i daleko slabsi karty nez je GTX.
25.10.2005 14:21:50   193.179.25.xxx 3030
No, mě by spíš zajímalo, jak moc/často ten framerate padá. Docela mi tu chybí nějakej graf typu fps/čas.
Mimochodem, narozdíl od autora (no flame please!) bych řek, že FSAA téhle hře hodně pomůže, jelikož využívá stencil shadows a ty zubatý hrany tmavých stínů vypadaj bez FSAA hnusně.
Tak jako tak si pořád myslim, že lowendová karta typu R9800 je prostě pro hraní ve slušnym rozlišení s alespoň trochu pěknou grafikou pro F.E.A.R. nepoužitelná.
25.10.2005 14:43:17   194.108.132.xxx 3029
Samozrejme, ze FSAA hodne pomuze..je to pak o necem jinem. Ja spise myslel soft-shadows, ktere podle me jsou na draka:-).
25.10.2005 09:16:53   82.209.25.xxx 3528
Velmi pekne porovnani, ale par drobnosti chybelo. Myslim zpousta lidi dnes jeste vlastni karty jako R-9600XT,9800PRO,5900XT,GF6600 atd. Zkratka low-end. Nebylo by naskodu otestovat alespon nektere z techto karet treba jen na MEDIUM v 800x600 a 1024x768. Urcite to neni mysleno jako test grafik ale spise jako "test hry" ve smyslu - pro koho je a pro koho ne.
25.10.2005 10:19:35   194.108.132.xxx 3129
clanek by se dal rozsirit o low-end...treba X600XT a GF6600 by klidne mohli suplovat AGP varianty techto karet. Informuju se na moznost zapujceni AGP verzi od distributoru.
25.10.2005 15:02:51   147.229.217.xxx 2628
R9800 ( 330/330) 50avg 35min 640*480 Med

ale nevypada to zas tak hrozne na 21 monitoru

kdo ma min... v 640*480

p.s. 800*600 med 35avg 21min
25.10.2005 09:16:59   160.218.43.xxx 3030
Dlasi vec co budu hrat se zpozdeni, jako spoustu her.
Pockam az HW na kterym to bezi slusne bude za 2000, jako to uz delam asi 3 rok a zahraju si to s rocnim zpozdenim...
25.10.2005 10:47:53   84.242.95.xxx 2830
Jo jo. Já si takovýto hry sice vždy zahraju i teď (přeci jen má 6600GT, taktlá na 600/1200, ještě něco utáhne), ale pak se k nim vracím po roce/dvou, kdy si je s chutí zahraju na max detaily (samozřejmě s novým HW). Alespoň to rychleji utíká (už vím co, kde a jak) a můžu se tak pokochat tou grafikou a zavzpomínat...
25.10.2005 10:24:25   194.160.88.xxx 2731
no tento test je dost zavadzajuci a dost ludi so 6600GT odradi od kupi tejto hry. Mam 6600Diamond co je karta za 4900Sk cize u vas musi stat nieco pod 4k a hral som to v max detailox, AF 4x, AA vypate, soft shadow vypate, 1024x768, volumetric lights na low (tato vec neskutocne zatazuje a jej prepnutie s high na low mi zvysilo vykon hadam o 30%!), ja som mal ete oproti max textury na medium, ale to koli tomu, ze mam iba 768 ram. Ta hra bezala naprosto svizne, min fps 30, average 43...takty mam 560/1120
25.10.2005 10:36:25   194.108.132.xxx 2827
Jasne ale zase to co uvadis uz je tezky mix mezi low a high detail, a to fakt nemuzu vsechno obsahnout v testu...toto je treba brat jako orientacni...
25.10.2005 16:44:19   62.65.185.xxx 2827
jasne, nemyslel som to v zlom...rozdiel medzi low a high by som netvrdil, ze mam nastavene vsetko na max a len tri veci nizsie. Len by to xcelo casom spravit aj cast 2 tohto clanku prave s vecami, ktore strasnym spobom ovplyvnuju vykon ako napr. spominane volumetric lights.
25.10.2005 10:56:51   217.144.19.xxx 3128
No neviem ale podla mna co som bol tvrdy odporca konzoli zrazu vyzeraju ako dobra kupa kupim si konzolu do 15 000 Sk (teda dufam ze to bude max cena) a ked si "kupim" hru budem vedet ze mi pojde na 100% a ze vyvojari robily secko preto aby som to doma pustil v co najkrajsej kvalite. A nie kazdy pol rok kupovat nove veci do PC a hned jak to kupim tak vedet ze uz to nepredam tak jak som to kupil. tot vse
25.10.2005 11:00:41   194.149.122.xxx 9430
No tuhle sem se bavil s kamaradem o HW,hrach, zivote, vesmiru a vubec... a on mi nadsene rikal jak vyzral na celej tenhle prumysl... "zretardoval se o dva roky"... hraje hry dva roky stary na dva roky starym HW vnima vsecko s posunem, proste po vanocich bude upgradovat aby si zahral "novej" FarCry ... bude si kupovat nadrcenou 9800pro nebo 9600XT ... vubec se nezajima o novy hry, dycky si pujci od kamosu dva roky strej Level nebo Gamestar a je happy

Proste pro cloveka pred dvema roky byl FarCry to samy jako je dneska FEAR...
Pred 5 roky treba Undying...nebo neco...

... a proto jsem se taky zarekl... uz nikdy si nebudu kazit hry hranim na low, nebo medium detail a nebo nejkym malym rozlisenim! fuj... FEAR si zahraju pekne na max ... na podzim roku 2007 a to panove na karte za 3000kc

jak Rikal einstein "Cas je relativni"
25.10.2005 11:04:24   213.180.32.xxx 3029
jenze prijde ptaci chripka a kde si byl
25.10.2005 11:48:56   213.29.96.xxx 2729
hehe tak to si mu nandal o) presne tak cekat dva roky abych neco mohl prozit naplno...
25.10.2005 20:53:17   62.240.180.xxx 3628
No prave ze nemusi cekat ty to prorad vnimas z pozice soucasnosti Ted zachvili "vyjde" farcry, a pak tak za dalsi pulrok half Life nic neutece spousta her se porad "dostava" do pole hratelnosti o tom ze treba takovej farcrys ted toji 290,-kc je vec este jina ... proste prozijes uplne to samy akorat mnohem levnejc (s lehkym casovym posunem)... a usetrene prachy muzes investovat treba do pritelkyne nebo dovoleny.... nebo alkoholu
26.10.2005 06:53:22   62.168.102.xxx 2926
tak to ma byt, ja to tak robim uz asi 5 rokov vtedy som si naposledy kupil pocitac :-D teraz planujem novy a zahram si hry za posledne dva roky.
26.10.2005 07:37:55   83.208.155.xxx 3028
Tak tak, taky to tak dělám a neřekl bych, že nemám co hrát. Je to tak, ta hranice je tak ty dva roky zpátky, sem tam udělám nějaký upgrade kolem cca 2500,- a pořád mám nové krásné hry, jaké jsem ještě neviděl... :-)
Prostě kvalita za 25% cenu.
25.10.2005 11:02:38   213.180.32.xxx 3328
Tento zpusob testovani se mi zda ponekud enstastny.

Jako kcemu je vedet ze na 2,8GHz Opteronu to ma s GF6600 35fps?

Radci bych uvital testovani na 3 "prumernych " stestavach napr s CPU Opeteron 144, A64 3000+,AXP2800+ nebo ekvivalentnim Intelem ale vsichni vime jaky CPU ma vetsina hracu ;).
25.10.2005 11:24:35   194.108.132.xxx 2631
No jo ale to zasahuje spise do oblasti celych sestav a ne jen grafických karet. V testech grafik by bylo zadouci vyloucit uplne vliv CPU (at je vse limitovano pouze grafickou kartou), takze kdyby melo CPU x GHz navic bylo by to idealni, takhle se musim spokojit jen 2.8GHz.
25.10.2005 15:53:14   193.179.225.xxx 2828
Reseni je snadne - tak uz konecne nemerte graficke karty, ale merte sestavy. Nevim proc se tak krecovite snazite porad dokola izolovat nejake vykony coz jsou cisla ktera jsou sama o sobne nezajimava a zcela abstraktni.

Zajimavy udaj pro ctenare je - pokud jde o clanek tohoto typu - jaky hardware potrebuji aby se hra dala slusne hrat. Vy se to snazite pojmout jako jakou matematickou ulohu a ani ta cisla potom nejste schopny interpretovat.

V kazdem testu vam to ctenari opakuji, ze je nesmysl merit cokoliv na nevyvazenych sestavach. Proc se nad tim alespon jednou nezamyslite?
25.10.2005 16:18:47   194.108.132.xxx 2728
Protoze michate hrusky z jablkama...tohle je test grafik a nikoliv sestav..pokud by mel byt clanek zamereny na sestavy, tak by jich musela byt namerena minimalne desitka, coz je tak trochu narocne..nehlede na to, kde bych asi deset sestav vzal. Ono z pohledu ctenare je to vzdycky velmi jednoduche, ale verte tomu, ze kdyz stojite na opacne strane, tak vse vidite trosku jinak...
25.10.2005 20:25:37   213.46.172.xxx 3531
Nesouhlasím s vámi. Profesně se zabývám právě testováním mj. výkonu. I když to není zrovna PC hardwaru. Vím po teoretické i praktické stránce co to znamená připravit test, včetně plánování, přípravy projektového plánu, prostředí, vyhodocení, atd.

Taky vím že nejdůležitější krok, který se musí udělat než začnu cokoliv měřit je stanovit si cíl nebo zadání, tzn. otázku na kterou má měření dát odpověď a tomu podřítit metodiku. Sebelépe provedený test který provedete opačně - tzn. napřed něco změřím na tom co zrovna mám a pak to nějak vyhodnotím je chybný. Jsem si takřka jistý že váš přístup měl blíž právě k té druhé variantě.

Náznak cíle lze cítit v úvodu článku, kde píšete, že chcete změřit výkon jednotlivých grafických karet a stanovit minimální doporučenou grafickou kartu pro hraní hry. Na žádnou z těchto otázek ovšem měření neodpovědělo. Změřil jste pouze "výkon vybraných grafických karet na vaší high-end konfiguraci" a pak jste měření zobecnil. Na druhou otázku pak vaše měření odpověď nedala vůbec. Nevím jestli právě to bylo vašim cílem. Je možné že ano, ale pak by stálo za to popřemýšlet jestli je při tom současném přetlaku informací takové měření pro čtenáře nějak zajímavé a užitečné.

Když už mluvíme o cílech při měření hry. Dovedu si představit mnohem smělejší zadání než to vaše, které by čtenářům nějakou užitečnou informaci poskytlo. Např. jaké jsou reálné nároky dané hry, jaký procesor a grafickou kartu koupit pro přijatelný výkon, jaký je vliv jednotlivých nastavení na výkon běžné sestavy, atd.

V každém případě to chce ovšem vycházet z jedné nebo ještě lépe vícero reálných, všestranně vyvážených konfigurací, které se dají koupit, sestavit nebo které jsou běžně rozšířené mezi čtenáři. Teprove takovou konfiguraci můžete pro zajímavost doplnit high-endem pro minoritní nadšence (pak ovšem nesmíte zapomenout na SLI jak jste to udělal vy).

Všiml jsem si toho u vícero autorů na vícero hw magazínech. Snažíte se jakoby izolovat výkon nebo vyloučit vliv něčeho co v praxi izolované ani vyloučené není. Jinými slovy ještě více znepřesňujete již tak nepřesné měření a oddalujete ho od běžné provozní situace. Takový přístup je v pořádku v teoretickém výzkumu čehokoliv, ale je to hrubá chyba při testování hardwaru pro veřejnost. A to je největší chyba kterou na vašem článku vidím.

Abych jenom nekritizoval. Jsem si jistý, že s hardwarem máte dost zkušeností a práci kterou děláte umíte a rozumíte jí a jste schopný zvladnout i článek který bude k něčemu - jenom se to chce strávit víc času analýzou problému.

Uff. to jsem se rozepsal...
25.10.2005 20:55:43   194.108.132.xxx 2729
To vse co jste napsal je sice pravda, ale zkuste si odpovedet na zakladni podminky...kde vzit na podobne testy cas...kde sehnat odpovidajici HW. Testy se vsude delaji tak jak se delaji z casovych duvodu...komplexni testy jsou sice prekrasna vec, ale v praxi na vetsine webu nerealne...

Pokud neverite..zkuste si to, co zde popisujete udelat na dvou konfiguracich...vemte si, ze kazda architektura cipu bude mit jina doporucena nastevni...vemte v uvahu velikosti pameti a vykonu proceru. To ze jste si vsiml, ze na vetsine webu toto autori nedelaji je sice pravda, ale maji proto jasne duvody.
25.10.2005 21:57:36   83.240.6.xxx 2830
Pane Stefku.

Mozna jste si mohl dat vice casu na premysleni o pripominkach pana mpe. Pomerne jasne zduraznoval, ze se techto chyb dopousteji i na jinych webech, tzn. "PROC VYDAVATE TEST/RECENZI, KTEROU SI MOHU PRECIST 100* JINDE?" Proc si nedate vice casu na kvalitnejsi zpracovani, pak by vase clanky byly opravdu prinosem kvalitativnim nikoli kvantitativnim.
Chapu, ze je to mnohem vetsi zatez. Ja si vsak rad pockam i 14 dni dele.

Ad vysoke HW naroky
Neni to jen opacne obdobny pripad jako s Opteronem 144 - novinarske verze slapou jako z praku, uzivatelske uz ne tak dobre. Myslim tim: novinari napisou recenze stylu - i X1800XT nestaci, pojdte do SLI/CF a spousta nerozhodnuty prachacu na to skoci. Za par tydnu vsak vyvojari hry vydaji patche, ktere hru znacne zrychli, protoze zjistili, ze to opravdu prehnali a neni o SW takovy zajem.
25.10.2005 22:26:20   194.108.132.xxx 2729
Naprosto netusite co tady poptavate...kdyby vse bylo tak jednoduche, tak by se zilo na svete hned lepe...bohuzel neni tomu tak. Vy a pan mpe si porad neuvedomujete zakladni veci..zkuste si napsat uplne obycejny clanek...taky bych si rad pockal 14 dnu na clanky jake poptavate, ale co bych tak asi na PCT publikoval:-)...nic protoze by vsichni pracovali na svem dokonalem clanku nekolik tydnu...
25.10.2005 22:43:10   83.240.6.xxx 2929
Podle toho co jste napsal, je pro vas nejvetsi problem sbirani dat. Jak jsem tak procital diskuzi, tak sposta pisatelu tuto hru jiz hraje ergo, mohou provest testy na svych sestavach a vam je zaslat.

Smysl meho prvniho prispevku byl v naznaceni jineho pristupu. Bohuzel jsem narazil na cloveka zvykleho pohybovat se ve vyjezdenych kolejich. Odbyvani stylu: "Asi nevite co je to napsat clanek..." opravdu neni na miste.

Nerad bych, aby to vypadalo, ze se mi vas clanek uplne nelibi. Dokazu ocenit dobre odvedenou praci. Pokud bych vas povazoval za lepla, nebyl bych se vubec obtezoval. DIKY ZA SOLIDNI CLANEK.
26.10.2005 10:43:24   193.179.225.xxx 2826
Vím co to znamená napsat článek. Ačkoliv nejsem profesionální autor, už jsem pár článků napsal - ať už na jiné servery, do papírových časopisů, dokonce i tady na pctuningu mám jeden. Nedávám se nikomu za vzor napsal jsem jak články které měly ohlas tak i věci pod které bych se teď podepsat nechtěl.

Vím že to dá práci zpracovat nějaké téma aby to bylo něco jiného než shluk čísel a textu, ale jde to. Dám vám příklad. Takhle nějak by mohl vypadat kvalitní test nároku nějaké nové hry ze kterého si čtenář něco odnese:

http://www.pctuning.cz/index.php?option=com_content&task=view&i d=4173&Itemid=34
http://www.pctuning.cz/index.php?option=com_content&task=view&i d=4329&Itemid=34

Nebo z jiného soudku informačně hodnotný
http://www.pctuning.cz/index.php?option=com_content&task=view&i d=3770&Itemid=44

Tyhle články vznikly ve vaší redakci, tudíž předpokládám za stejných podmínek jaké jste měl vy.

Abychom si rozuměli - já nechci žádné komplexní megatesty, chápu že jsou bez velkého zázemí těžko uskutečnitelné. Ale půl kvality testu tvoří zadání (smysl testu) a metodika. Druhou půlku tvoří srozumitelné vyhodnocení a závěr. Tedy nikoliv čísla - ty jsou jenom důkazem podporující naše závěry.
27.10.2005 00:08:42   194.108.132.xxx 2726
Jasne ty clanky jsou dobre , ale zde byl smysl v tom udelat jakousi chart VGAcek v teto hre a tot vse...
25.10.2005 11:31:08   85.70.95.xxx 2825
mám athlonXP 2600+ @ 2200MHz, 2x 512 MB RAM DualCH,ATI X800PRO flashnutou na X850XT PE a na vysoké detaily odpovídá vykonnostne tomuto testu.tedz 1024x768/4xFA/8xAF-16x je zbutečný a vzpnuté soft shadow,ani nevim proc to tam je kdyz se to zapne a snizi to vykon o 50%,ale da se to vypnout tak to neresim.V začátkem roku jsem kupoval ASUS 6600GT TOP,fakt super karta,ale na dnesni hry uy se koupe a zvlast po novem roce nevyplati.Kdyz vsponenu jak se na ni paril FAR CRY,Chornicle of Riddick,HL2 a dneska vyjde nejaky FEAR a oproti zminovanym hram zas o tolik hezci nejni,nastává sakra spatna doba..jinak bych rekl ze na vykonu cpu nejak nesejde,tedy pokud mate min CPU jako já není zatim myslím co resit,kamos ma AMD 64Bit CPU 3700+ a kduz mel s tim radeonem max o 5 snimku víc v testu vic...no coment,ale je pravda ze v 3D marku 2001 ma 28000b a ja 19000:-( to me ale nezere..
25.10.2005 11:36:38   80.188.163.xxx 3230
Jak už tady někdo psal, jestli daj k Xboxu 360 nebo PS3 klavesnici s myší, tak si tu konzoli asi fakt koupim. PC bude jen taková krabička na Word, net a přepalování. Nejsem přece padlej na hlavu abych vrážel do PC každej rok 10k. Má mi to přinášet radost a ne dělat hlavu kde na to zase vzít. A s těma comebackama je to parvda, hrál jsem teď Tron 2.0 na max a takhle pěkně už jsem si dlouho nezahrál. Žádný sekání, čekání, zákys...
25.10.2005 12:13:19   62.240.162.xxx 3030
A možná že to tvůrci her tak chcou aby hráči přešly na konzole přece jenom se budou hry na noví konzole hůř kopírovat ( alespoň ze začátku než se poradně rozšíří nové mechaniky ) . A pokud k nim přidají myš, klávesnici, hddd a dvi výstup pak už jim nebude nic chybět.

No a to tu ještě nemáme unreal 3 engin a ani radši nemluvě o unreal4 enginu kterej je taky už ve vývoji.
A jen tak pro zajímavost mam fx5600 tak že si tohle vážně nezahraji.
25.10.2005 15:19:08   217.77.161.xxx 2829
Pri 1024*768 a nastaveni HIGH(Vyssi v CZ verzi) + zvuk Maximalni = sice hra v tom testu vykonu ukaze fps 67 a 0% pod 40 a 25fps ale je subjektivne nehratelna, cuka se a neni uplne plynula, je nutno snizit kvalitu zvuku na stredni, pak se to da ale furt nic moc. K teto hre+LCD je nutna 7800GTX bohuzel.
25.10.2005 15:22:24   194.108.127.xxx 3027
A nezamysleli jste se nekdy jestli se bez dohrani F.E.A.R.u da zit? Ja myslim ze kdyz ji nebudete mit na svy sestave na max. detaily a dokonce i kdyz ji nebudete hrat vubec tak se nic tak strasnyho nestane. Dnesni hry jsou stejne kopie starsich her a stejne vas pobavi i stara hra. Je to mozna tim ze uz jsem starsi, ale driv jsem u hry vydrzel dlouho, v dnesni dobe me uz nic nebavi, snad krome CS. jestli se budete nekdo rozmyslet jestli snad kvuli Fearu upgradovat sestavu, nebo i kvuli jakokoliv jiny hre, tak se to nevyplati a davat penize za HW jen kvuli hram je blbost, teda kdyz nemate 486 (a i na ty byly dobry pecky)
25.10.2005 15:43:39   80.82.144.xxx 2829
Taaaakze hosi prawe sem dohral tuhle pecku a musim rict ze neco tak sqeleho jsem nehral od dob DeusEx. Jinak ty HW naroky sou celekm masicko, mam A64 3200+@2400, 768MB DD400, ATI X800GT@570/560, a na trosku zwedle medium detaily ( svetlo, stiny, shadery na MAX) se to dalo hrat uplne w pohode, bylo sice par okamziku kdy to celekm skublo ale jinak powetsinu hry pekne plynule ;)
25.10.2005 21:06:13   195.70.143.xxx 2828
Dá se to dohrát bez infarktu? Já začal před 2,5 hodinama a takhle kolem desátý, po tmě, už to neni moc příjemný... Skoro seru maggi v kostkách;-))
25.10.2005 15:50:25   213.29.14.xxx 3030
Každý rozumný hráč ví,že grafika není tím nejdůležitějším aspektem počítačových her. Přesto se ale všichni snažíme,nastavit si ve hrách co možná ty nejlepší úrovně detailů a rozlišení,které náš počítač ještě dovede zvládnout. A je to samozřejmě v pořádku. Dobrá hratelnost s krásnou grafikou je "zárukou" úspěchu. Vzpomínáte ještě na Far Cry?
Všichni víme,kam vývoj počítačových her směřuje.Cílem je co nejrealističtější grafika ve hrách. Proto nám také firmy ATI a nVidia přibližně každých šest měsíců,nabízejí nové generace grafických karet.Bohužel vývoj v oblasti GPU je velmi rychlí a vývojáři her na ně musí nějakým způsobem reagovat. Včera to byl Doom3,dnes je to FEAR a zítra to bude Unreal Tournament 2007. Ostatně hry,postavené na Unreal 3.0 enginu budou hřebíčkem do rakve mnoha hráčům počítačových her.Podívejme se,jaké hry se na nás tedy připravují: hry optimalizované pro 64 bitů,hry s podporou dual-core procesorů a hry,které mají využít nový kus hardware v podobě PPU /jestli se uchytí,to teprve uvidíme/. Grafika "zítřka",je tedy zase blíže k realitě,ale náš současný hardware na to bohužel stačit nebude. Podívám-li se do plánů společnosti Intel a AMD,tak rok 2006 je vstupní branou pro dual-core CPU a v roce 2007 už budou asi nutností.
Co mne ale zaráží nejvíce je fakt,že grafické karty nové generace a "střední třídy",do kterých je vkládána naděje většiny rozumně nakupujících uživatelů,a které se ještě ani neobjevují na pultech našich obchodů /Radeon X1600XT/,nejsou zrovna moc vhodnými kandidáty
pro takto náročné hry. Také populární "mainstream" Radeon X800GTO svým výkonem ve FEAR vůbec nepřesvědčuje.
Bohužel FEAR a Batllefield 2,který pro maximální úroveň detailů potřebuje 2GB paměti,jsou jen prvními tituly a další se už na nás chystají.Když jsem četl článek s jedním s tvůrců enginu Unreal 3.0,který vysvětloval,že pro maximální využití jejich enginu,bude nutná grafická karta s 1GB paměti,tak mi zatuhla krev v žilách.No uvidíme,nechme se překvapit.V každém případě držet krok s vývojem nových her znamená,neustále upgradovat svůj počítač. To je svět PC,to je svět hráčů. Holt počítače nejsou konzole.
25.10.2005 17:29:28   84.242.95.xxx 2730
ale toho bych se tak nebal. Ono se to s tou narocnosti casto prehani, na rozumny hrani v 1024*768 a aspon medium detaily ti nakonec staci vzdycky mainstreem. A ze na max. detaily u FEAR a BF2 potrebujes 2GB pameti neberu jako problem, pac k tem 2GB taky potrebujes highend grafiku ( radsi rovnou SLI nebo CF ) a X2, takze proste HW co nema skoro nikdo ( alespon nikdo normalni, kdo to chce jenom na hry, na praci to chapu ). nektery hry sou jenom takovy bechmarky na predvedeni enginu, kterej se pak bude licencovat nekolik let, proto ty HW naroky. A ted to nejdulezitejsi: uvedom si vyznam slova mainstreem - je to pro masy, pro vetsinu lidi, kteri si to kupuji za ucelem rozumnyho hrani, takze kdyby to najednou jelo na highendu, tak by s tm nV a ATi neco delali, pac bez mainstreemu by byli v (_._)
25.10.2005 16:33:19   62.141.24.xxx 2730
1) kvuli jedne hre nebudu cpat do pc nesktecnou sumu penez, slo by "jen" o cpu(AMD X2 3800 12000,-) a gpu(RX1800XL 12000,-) coz si kazdy da dohromady je 24kkc a to mam davat kazdy pulrok? abych si zahral na dobre graficke urovni? Ani nahodou! Vyvojari by pomalu meli premejslet o vydani verze orezane o vsechny ty neskutecne detaily za polovinu mozna i mene ze soucasne ceny hry. Predstav te si ze by jste treba z filmu na dvd nevideli urcete sceny, protoze mate zastarali hw, no nechteli by jste z ceny filmu neco vratit?
2)Skoda ze reverzni enginering neni na tokove urovni aby jsme se nemohli podivat na to zda zrychleni, ppr. zpomaleni, fps si hra neudava sama podle pouziteho kusu hw.
25.10.2005 16:35:39   213.29.14.xxx 2829
Samotný test je velmi přehledný a výstižný.Dobrá práce od autora. Nelze se sice zavděčit všem,ale PCtuning,stejně tak jako jiné zahraniční weby se přidal k recenzím grafických karet pro hru FEAR. Proč hledat jinde to,co máme doma.
25.10.2005 17:52:11   213.194.219.xxx 2829
ani nevíte jak se těším....v pondělí budu mít nový komp s 7800 GT...yahoooo...f.e.a.r.e jdu si pro tebe
25.10.2005 18:08:51   213.180.48.xxx 2729
Mam AthlonaXP na 2,3Ghz, pamet 1GB ram, Radeon 9700pro trochu pretaktovany(9800pro), a na fps u melo nejvetsi vliv krom texture na medium, take volba light detail na minimum, samozdrejme bez FSAA a AF.Rozliseni 1024x768. Bohuzel hra nevypada tak dobre jako s light na medium (je to takove bez stinu kde byla tma je jen sero a je vse videt pred tim sem tam musel pouzit baterku)Ale jinak na 2 roky starem pocitaci se to da slusne parit. V testu sem mel min 18fps avg 36fps a 7% bylo pod 25fps.
25.10.2005 18:20:28   160.217.96.xxx 3628
No tak pred timhle clankem klobouk dolu.To me teda dostalo.Pred mesicem jsem si koupil novy komp a ted vyjde hra kterou si snad ani nezahraju?Ale co kaslu na to,jdu si zahrat Thief2 a Baldur's Gate a na F.E.A.R. se ani nevykaslu.Jestli to takhle pujde dal pujde hrani na PC do haje...
25.10.2005 19:04:37   84.47.5.xxx 2727
F.E.A.R. nie je vobec tak narocny, mam Geforce 5200FX, a na nej mi to slape na minimalnych detailoch, dokonca pri rozliseni 1024x768, len skoda, ze to vyzera ako quake1
25.10.2005 19:10:41   195.70.141.xxx 3127
Mam A64 3500+ Venice, 1GB RAM, 7800GTX a hra je v 1600x1200 v max detailech presne podle nastaveni v clanku hratelna a dosahuji take stejneho resultu v FPS. Ale nevm jak nastavit 1280x1024 kdyz lze jen 1280x960 :-)
25.10.2005 19:38:26   84.47.75.xxx 2830
HighEnd na ktery je tato hra urcena a pobezi uplne na nem v pohode je skryty za jmeny R600 a G80.Geforce 7800 GTX je stara architektura vychazejici z NV45 a X1800 XT ma nedoladeni drivre+hrozna nedostupnost-co vic dodat
25.10.2005 22:44:46   83.240.6.xxx 3028
Neni to jen opacne obdobny pripad jako s Opteronem 144 - novinarske verze slapou jako z praku, uzivatelske uz ne tak dobre. Myslim tim: novinari napisou recenze stylu - i X1800XT nestaci, pojdte do SLI/CF a spousta nerozhodnuty prachacu na to skoci. Za par tydnu vsak vyvojari hry vydaji patche, ktere hru znacne zrychli, protoze zjistili, ze to opravdu prehnali a neni o SW takovy zajem.
26.10.2005 09:02:12   212.80.64.xxx 2828
Mám docela slušnou soupravu(AND64 3000+/ATI800XL/2x512MB DDR/ABIT AN8Ultra)a zaboha nemůžu rozjet FEAR.Nechápu čím to může být.
26.10.2005 10:08:10   82.208.13.xxx 2929
no vis ked mas piratsku verziu musis mat aj dobry crack ale inac ak nie tak to typujem tou sitnov zostavov.
26.10.2005 13:37:31   85.160.92.xxx 2830
Už jsem to zjistil,dyť ja jsem si tu gamesu ještě nestačil koupit.:-))
26.10.2005 09:58:35   147.229.222.xxx 4941
Mam šrota 2000XP+,512MB,6600GT a hraju FEAR hraju (1024x768 detaily jak nastavil auto detect) vzduch se vlni, náboje ve stene delají díry a lidi umírají a nemám problém.Grafika vypada skoro jako na fotkach na webu.S FPS problém také nemám ani nevim v kolik to dává. Jenom mohu říct že DM ve fearu je perfektní. Q4 tam je to trochu jiné 1024x768 Medium details a dá se to pěkně hrát opět jsem nezaznamenal nějakou opravdu hnusnou grafiku snížením detailů. Tak a ted co mě pěkně s..e tady. Co ctu tuhle diskuzi tak mě to připádá že je tu spousta teoretiků co se podívají na grafy a pak melou kraviny o tom jak jim to nepojede, misto toho aby to porádně rozjeli a zapařily. Mě to tak připadá že pokud nebudu hrát hru uplně na max detaily tak snad nejsem nějak in nebo co? Závěrem--->jste PAKA místo aby jste hrály tak sem píšete kraviny
27.10.2005 22:45:47   62.240.168.xxx 2728
Hraju to na Athlon XP 2200+@2302MHz,1GB RAM 333MHh,Radeon 9600XT 256MB (500@585Mhz) 1024*768,LOW detaily a zaply nejaky blboviny.Obraz je jako na screenshotech z netu.FPS prumer 32,min 20,max 80 a staci mi to k zivotu.Je to v pohode,hraju to 2 hodiny a jsem v 6 kapitole bez problemu
28.10.2005 10:34:37   217.117.217.xxx 2828
LOW detaily a obraz jako na screenech? Nevim jak moc dobre mas oci, ale ja to zkousel dat na LOW a vypada to hrozne.. To nic ale nemeni na tom, ze to takto jde taky v pohode hrat, akorat to neni takove pokoukani...
28.10.2005 08:37:56   87.197.219.xxx 2727
Takze ziaden strasiak menom FEAR sa nekona...priemerne FPS 58 - 1024x768/Max, 4xAA, 16xAF (A64 4000+, 2GB RAM, X800Pro @ 530/550).
Avsak v hre nepocujem dialogy ludi, stredovy reprak hra.Neviete niekto co s tym? Mam Audigy 2 Platinum EX..
29.10.2005 14:02:44   62.77.121.xxx 3430
Nechapu cotu furt resite ja mam Radeon9800pro/XT s athlonem xp 2500/3200+ 1Gb ram.Kompa mam uz 2 roky a zatim mi slo vsechno na max.detaili v 1024.Ve FEAR mam vse na max.krome AA jen 4xAF a vypli soft.shadows v 1024 a prumer je 25FPS.Takze netvrdte ze R9800pro je shit.
29.10.2005 15:08:22   82.99.161.xxx 2727
Připadá mi, že vývojáři her jdou trochu naruku výrobcům grafických karet. Nevím jestli se zrovna kvůli týhle hře vyplatí si kupovat novou grafiku. Podle mě časem přijde patch a hra bude o něco líp optimalizovaná a pojede na max. i na mainstream kartách. Škoda, že se takhle technologicky nevyvíjí i procesory, chipsety a paměti. By mě zajímalo, jaký procesor dokáže plně využít potenciálu nynějších high-end karet...
30.10.2005 20:21:25   83.240.1.xxx 2626
jen dodam ze je prece nad slunce jasnejsi ze je to přímá propojenost, Radeon-HL2, NVidia-Lucas Arts apod.. To neni nic noveho. Jde o vzajemne pusobeni na trh ze ktereho maji oba zisk (nekoupis-nezahrajes). Kdyz jeste pred par lety panoval nepsany zakon ze co 2-3 roky nova grafarna, dnes je to rok ! Jde jen o to, co my, hráči, zákazníci, s tím udeláme.. :-(
29.10.2005 15:09:29   82.99.161.xxx 2628
Proč nejsou v testu grafiky ATI Radeon X800XT a X800 Pro?
29.10.2005 19:28:01   194.108.132.xxx 2729
Protoze by to bylo zbytecne...X800GTO je temer totozna karta s X800Pro... a X850XT je zase jen o chlup vykonnejsi nez X800XT.
29.10.2005 23:49:01   213.155.227.xxx 2628
No me osobne by zajimalo jak si mam asi zahrat tuhle hru na nativnim rozliseni LCD kdyz to FEAR nepodporije 1280x1024. To si zrejme mam i s novou grafikou koupit i novy 16:9 LCD hmmm. Takze tahle hra by me vcelku mohla vyjit pres 40 tisic... . To si opravdu muzou strcit do pr... . Uvazuji o tom programatori vubec?. V soucasne dobe si na 17" LCD v nativnim rozliseni nezahraje nikdo nic...zrejme to je asi ucel jinak si vysvetlit neumim. Ja uz sem rozhodty ze si koupim konzoli a budu to mit vyreseny. Na mem P4 3.2 1Gram x800xt si uz moc nezahraju. Quake 4 rovnez nepodporuje 1280x1024 alke jen 16:9. A v jinem nez nativnim rozliseni to degraduje hru radove o desitky procent.
30.10.2005 11:30:18   62.77.121.xxx 2828
Pokud se nepletu tak fear podporuje 1280x1024 dyt to testovali vtom rozliseni...
30.10.2005 14:15:36   194.108.132.xxx 2727
Ne ne chyba...mam sablonu na grafy a je tam defaultne nastaveno 1280x1204, coz pro tento pripad neplati...zde je opravdu testovano v 1280x960. Pravda je, ze vetsina her se da spustit v 1280x1024 ...ale v menu to neni. Je to zpusobeno tim, ze pri pouziti rozliseni v pomeru jinem nez 4:3 (1024*768, 1280*960 a 1600*1200) dochazi k propadu vykonu a ruznym problemum. Budu se snazit opravit ty popisky co nejdrive...
30.10.2005 20:12:46   83.240.1.xxx 2626
jen podepisuju. Mam podobnou sestavu, jen jinou grafarnu (6600 GT) a v posl. dobe nedelam nic jinyho nez ze stahuju detaily, anizo, antos apd.. To to slo do kytek zatracene rychle, karta se sotva stihla zaprasit, 512ky pameti sotva zahrat a LCD 1280 na 1024 taky tak nejak podobne, pytel penez v h**zlu a jak rikam. V posl dobe nedelam nic jinyho, nez ze stahuju detaily... O co vyrobcum jde ? ($$$!)
30.10.2005 21:44:50   213.155.227.xxx 2928
Jestli to tak pujde dal, tak vetsina lidi si opravdu koupi konzoli a na tyhle jejich gamesky se vykasle. Ja proste odmitam hrat na celkem slusnem stroji hry v rozliseni 320x200 bez detailu (ironie), jen proto ze programatori to oprcavaji. Treba takovej painkiller ma skvelou grafiku a beha naprosto v pohode i s anizo a aackem. Takze at mi nikdo netvrdi ze to udelat nejde!. Nebudu kupovat kazdy pulrok novy zelezo jen proto ze je nekdo zhnilej.
31.10.2005 15:08:38   147.229.9.xxx 2626
Dobrý den, nepřipravujete test grafik, kde byste porovnali akceleraci videa HDTV 1920*1080 h264/x264 ? Celkem by me zajimalo, jak by si novejsi grafiky vedly...diky
31.10.2005 16:35:42   194.108.132.xxx 2726
Zajimavy napad...v budoucnu urcite ano. V nejblizsi dobe snad jen pohled zbezne na PureVideo a AVIVO.
2.11.2005 19:11:18   80.188.252.xxx 2625
Ahojte mam dotaz ohledne vykonu radeonu 9800nonpro - k cemu z tech novych karet se da prirovnat? Ja jen abych byl zhruba v obraze v takovychto testech, kde uz tohle harampadi neni:-) Diky
3.11.2005 14:00:11   195.39.34.xxx 2826
Cau, mam doma R9800XT a porovnaval jsem vysledky testu s mym pocitacem a mam vykon mirne nad X700PRO. Ale zajimala by me jina vec. A to jestli nekdo zkousel v INI souboru nastavit barevnou hloubku na 16 bit a nasledne testovat. Ja jsem to zkousel a byl jsem mile prekvapen. V predchozich testech jsem mel i nejake procento snimku pod 25 fps, s 16-bity uz to bylo minimalne 32 fps pri stejnem nastaveni. Pritom vizualne mi hra v pohybu pripadala stejna, samozrejme na statickych screenshotech to bude asi znat, ale ja to ted hraju v 16-bitech a nemuzu si stezovat. Pro pripadne zajemce jen podotknu, ze po ulozeni toho ini souboru je nutne na nem nastavit read only atribut at to fear nehodi zpet na 32 bit.
9.11.2005 15:25:57   213.235.180.xxx 2724
Tak tenhle test kritizovat nemohu. Jak jeho autor uvedl, hodnoty jsou pouze orientační a na kždé sestavě poběží asi jinak. Já měl doma Barton 2500+@3200+ 1GB DDR(400), ATi Radeon9600XT (128MB/128bit). Hrál jsem to na střední detaily (800*600)- průměr 32 fps, min 11 a nevypadalo to nijak dobře. Nedávno jsem byl u kamaráda, který má P4 3,6 Ghz, 2GB DDR (400) a X800XL (AGP). FEAR hraje na vysoké detaily (přesně dle testu zde) a vypadá to božsky. Dnes jsem si domů přinesl X800GT (256MB/256bit AGP), mírně ji nataktoval (530/500) a hraju to taky naprosto v pohodě na vysoké detaily (ale V-sync-off, 2xFSAA a 2x AA). Vypadá to skvěle, hýbe se to více než slušně a investoval jsem 6500,- (včetně nového zdroje). Kupodivu se to hýbe lépe při tomto nastavení, než CoD2 demo, nebo Q4 na ultra high (2xAF), ale hůře, než Doom3. Karty jako 6600GT, nebo X800GT(O) ještě rozhodně nepatří do starého železa a rozhodně se vyplatí upgradovat, pokud neplánujete během půl roku pořídit nějaké nové železo v podobě 64bit procáku, k tomu adekvátní desky a PCI-Ex16 grafárny.
13.11.2005 11:56:50   62.177.76.xxx 2826
Nedávno jsem koupil Ati X800GT 256DDR3 AGP, trochu jsem upravil napájení a vypadá to asi takto. CPU AMD2500+@3100 1GRam400 Grafika Core 475@630 Mem 490@540. Hra Vysoké detaily navíc 16*AA - min28 pr44 max82 . V defaultu se stejným nastavením 21/33/65. Přetaktlá grafika vykonově ve vysokých detailech odpovidá výkonu GF6800GT co do min.FPS. Za ty prachy super výkon. Jinak jádro GK mám na 1,654V a je stabiní do 636,4Mhz ( samozřejmě s novým chladičem ATI Silencer 4 - max 62°). Paměti nám nastavené trochu níž,protože přesto že v 3Dmarku jedou bez obrazových vad na 576 ve F.E.A.R lze při taktu nad 540 pozorova obrazové vady. Souhlasím s J. Crhou že než kupovat nové železo je lepší počkat na patici m2 s podporu DDR2/3 vicejádrových procesorů atp.
15.12.2005 07:39:04   195.91.64.xxx 2020
Naco drahy hw mam A64 3000+ soc754 msi Gf6600vtd256. 768ram fear mi bezi s touto zostavou 1024/768 hi detail bez trhania
14.1.2006 09:54:57   85.135.131.xxx 1210
Chci se zeptat jestli nema nekdo s touhle hrou problemy u zvuku a zda se i v grafice. Mam sice piratskuo kopi ale kupovat si orig nechci kdyz nevim jestli to pomuze. Koupil sem proto SB X-fi a vysledek zadnej, jako kdyby bylo pocut jen dopady strel, zatimco vystrel ze zbrane je, nevim jak to popsat kua, jakoby byla pocut jen ta pridavna zlozka zvuku vystrelu a hlavna chybela. taky se mi zda grafika nejaka slaba na tak novou hru i kdyz mam vsechno na max. Neni to nejak blokovany u piratske verze? jinak orig hry kupuju jen se chci presvedcit zda to vyresi muj problem. HW: a64 4000 ,msi7800GTX, 2GB
27.6.2006 20:59:02   194.213.46.xxx 32
No mislim ze kdyz si dam max detali a vipnu Filtrovani tak to na X700PRO pojede prumerne kolem 50 a min na 30 a to je bez seku sekani je az pod 25 a pod 40 se vam zda ze hra je tuzsi tak nevim v cem je problem ja mam 9600PRO 128MB a Semprona64 2500+ 512Mb ram a hraju si to na 1024x768 neco mezi low a medium detaily na a kdyz dam na low tak mi hra nejde v tom testu pod 100 FPS myslim ze to co je tu napsany je SHIT
12.11.2006 15:18:44   85.248.40.xxx 11
Ja feara drtim na Semprone 2800+ /256kB cache/ /Palermo jadro/ + gForce 6600GT + 512MB RAM. bez ziadneho pretaktovania. V hre mam nastavene 1024x768 rozlisko a High detaily, ale tak ako je to spomenute v tipe autora stiahol som pri tomto nastaveni textury a tiene o jedno. Hra beha na tomto nastaveni maximalne svizne. Po pociatocnom naloadovani levelu cca 30sec uz beha bez trhania. Takze tak..... tolko moj postreh, prajem pekny den ..........este jedna poznamka SKVELA hra a dobry clanok;)

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

522 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 234.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.