Hlavní stránka Hardware Grafické karty Test MSI GF RTX 2080 Gaming X: Zrak vám bude přecházet
Test MSI GF RTX 2080 Gaming X: Zrak vám bude přecházet
autor: Adam Vágner , publikováno 30.11.2018
Test MSI GF RTX 2080 Gaming X: Zrak vám bude přecházet

Po testech RTX 2080 od Nvidie a špičkového modelu ROG Strix od Asusu se podíváme, jak svůj top model pojalo MSI. GeForce RTX 2080 Gaming X Trio má novou generaci chladiče s trojicí ventilátorů a programovatelné podsvícení s RGB LED, u něhož jsou adresovatelní i jednotlivé diody, takže už nejsou problém ani pokročilejší efekty.


Pokud bychom srovnávali přímo s Asusem, vycházela by z toho Gaming X docela dobře – je výrazně levnější a jediným negativem je jen o něco vyšší, ale stále celkem solidní hlučnost – tedy v případě, že Asusku její majitel bude provozovat na tišším BIOSu. Když u ROG Strix necháte standardně nastavený „uřvaný“ BIOS, je už Gaming X i v tomto ohledu lepší.

Test MSI GF RTX 2080 Gaming X: Zrak vám bude přecházet

Jenže Strix má i jednu extrémní vadu – nehoráznou cenu. Pokud by byla naceněná obdobně, bude už karta od MSI vycházet hůř pro každého, pro koho nemá pár zářících LEDek a design krytu chladiče při výběru nejvyšší prioritu.

Proti Founders Editiion je příplatek už dost velký, ale za ty peníze dostanete vyšší výkon, výrazně větší a výkonnější chladič a pro příznivce výstavních skříní nepostradatelné RGB LED s efekty, ze kterých bude přecházet zrak i těm, kteří už jsou na zářící komponenty zvyklí. Takže by se dalo říct, že příplatek nějakých 7 % je adekvátní.

Jenže pak jsou tu i karty za těch dvacet tisíc, a řeknu vám na rovinu, že to už bych raději oželel pár procent výkonu a při hraní víc ohulil bedny než na grafiku připlácel další čtyři tisíce.

MSI RTX 2080 Gaming X
KLADY Test MSI GF RTX 2080 Gaming X: Zrak vám bude přecházet Test MSI GF RTX 2080 Gaming X: Zrak vám bude přecházet ZÁPORY
vysoké takty cena
v zátěži nepříliš hlučná poměr cena/výkon
chladič má velkou rezervu ventilátory mohly běžet na nižších otáčkách
RGB LED, ze kterých bude přecházet zrak i těm, co už jsou jinak zvyklí (ale dají se i vypnout). zvláštní chování regulace (malý ventilátor běží na nižších otáčkách)
propracovaná a neošizená konstrukce poměr cena/výkon znatelně horší než Founders Edition
Orientační cena s DPH: 23 600 Kč

Protože je RTX 2080 Gaming X je poctivě navržená karta, která svými vlastnostmi předčí většinu modelů na trhu, zaslouží si od nás ocenění. Na zlato nemá ani kvůli ceně a poměru cena/výkon, ani z hlediska provozních vlastností, protože chladič není tak dobrý jako u nové řady ROG Strix od Asusu, ale proti Strixu je zase výrazně levnější.

Test MSI GF RTX 2080 Gaming X: Zrak vám bude přecházet



Tagy: rtx 2080  geforce  gaming  msi  nvidia  trio  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
30.11.2018 08:41:53   37.48.52.xxx 284
Nebude
30.11.2018 09:15:20   194.48.241.xxx 4610
Stojí stejně, jako stála GTX1080 při vydání, takže si to shrnme:

Za 2,5 roku platíme stejnou, nebo mírně vyšší cenu za kartu, která má o 22% vyšší výkon.

Takhle to vypadá, když není a ještě nějaký čas nebude konkurence
30.11.2018 11:31:58   212.27.208.xxx 1137
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
30.11.2018 11:35:40   213.211.33.xxx 82
Nechápu jak to Usm82 myslí, jako že to je dobře nebo špatně?
30.11.2018 11:51:41   178.41.203.xxx 53
Spatne ne ? Ono je pekne, ze 2080 a 1080 stali pri uvedeni rovnako, ale ked vysla 1080ti nasledne 1080 zlacnela na terajsiu cenu. 2080 / ti vysli narovnako, takze nijake zlacnovanie nebude. Mozno, ked sa kompletne vypreda pascal, ale to je otazne. Skor sa proste hranice posunuli a xx80ti bude stat 1000€ + a xx80 800-1000€.
30.11.2018 12:15:56   194.48.241.xxx 2110
dobře to určitě není, vzpomenu si na svůj první a druhý počítač, mezi nimiž byl časový rozestup cca 3 roky.

1. ATI RADEON 9600XT
2. ATI RADEON 1950PRO

Rozdíl ve výkonu byl mezi nimi propastný, ted tu máme za stejnou cenu směšných 22% v pomalu stejném časovém horizontu
30.11.2018 14:13:31   197.231.221.xxx 1324
Porovnáváš neporovnatelné a uniká ti kontext - dimenzování TDP a pamětí. Ale doba jednoduchým úvahám holt přeje.
30.11.2018 14:36:06   87.118.92.xxx 1118
Pokud zařídíš průlom ve výrobní technologii dodavatelů a vystavíš se trojnásobku TDP, jistě budeš spokojený, pane iracionální nostalgik XD
1.12.2018 09:24:29   185.219.167.xxx 619
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
30.11.2018 11:49:53   85.159.110.xxx 194
a keby bola nejaka konkurencna karta, aj tak by ste ju nekupovali(lebo viacej zerie, lebo ma horsie drivery, lebo v hre XY ma o 5% nizsi vykon...), len by tato karta bola lacnejsia(historia sa opakuje)
tak si vychutnajte RTX v plnej krase, a bez whiningu o cene
30.11.2018 12:51:16   85.216.237.xxx 102
Co vam výrobcovia/distributori zakázali pretaktovanie? Uz pri teste RX590 som si všimol, že tato kapitola chýbala. Skoda, mna zaujimalo vždy hlavne totok. Takto nuda.
30.11.2018 19:51:14   109.105.39.xxx 42
Většinou to nestíhám, tady jsem to měl vysloveně na pár dní, protože ta karta šla na nějakou akci. Něco jsem zkoušel, někde mám logy, ale do vydání jsem to nestihl přebrat, zkusím ještě doplnit.

K taktování RX 590 se nejspíš ještě vrátím v jiném článku, opět stejný problém, karta přišla nedlouho před recenzí.
30.11.2018 16:27:25   89.177.228.xxx 30
Prosím vás, má blbej dotaz - má tahle GPU smysl na starý X58 chipset, nebo bude výkon hodně limitovat (6 jádrový Xeon X5650)?
30.11.2018 19:49:12   109.105.39.xxx 41
Na vyšší rozlišení ano, na full HD by to bez současného upgradu procesoru bylo asi vyhazování peněz. On má bohužel dost nízké takty, takže tam, kde se propadají FPS vinou limitu ze strany CPU (což je nejčastější případ), moc nepomůže.
30.11.2018 23:31:56   89.177.228.xxx 00
Kartu dostanu pracovně pro tvorbu 3D grafiky a její testování v herním enginu (nejspíš i ve VR), jestli to pojede v o něco nižším FPS mi zase tolik nevadí. Bude stále grafický výkon limitovat CPU, i když nepůjde o standardní hraní her?
1.12.2018 07:26:16   62.245.95.xxx 12
Ano, bude. X58 je uz opravdu moc stara generace.
1.12.2018 12:43:13   185.220.101.xxx 11
Mnohem lépe uděláš, kdy za ty peníze pořídíš novou platformu s cpu. Vždyť je to 65nm generace, to už dneska vystačí tak na domácí použití.
1.12.2018 12:54:23   37.187.94.xxx 21
Ještě by se dalo nějak pochopit, kdybys měl v plánu s její pomocí renderovat (ne v reálném čase), počítat. V realtime nasazení její výkon na takové platformě výrazně zdegraduješ.
1.12.2018 17:11:24   89.177.228.xxx 20
V testech všude možně na internetu je rozdíl mezi X5650 a 8700K s nVidia 1080 kolem 20% (130 vs 90)
https://www.youtube.com/watch?v=EH9tZtQZcZc
Ale u 2080 to bude asi větší rozdíl.
1.12.2018 20:47:03   185.165.168.xxx 02
Předně rozdíl 130 vs 90 není 20%. Dále taktování na krev bych se při práci vyhýbal. A proč vlastně pošilháváš po 2080? Oproti 2070 na ní neshledávám nic zajímavého, zřejmě ti snad jde primárně o funkce, podporu.
1.12.2018 21:14:46   204.85.191.xxx 04
A pokud to teda taktuješ, kolik úsilí v letních měsících vynakládáš na chlazení napájení na desce? Hádám, že s výchozími dimenzemi chlazení jsi nepořídil.
1.12.2018 22:37:00   89.177.228.xxx 30
Mám to na 4GHz jen s lepším větrákem... ty Xeony jsou taktovat hrozně snadno.
Kartu 2080 mám možnost dostat na práci, sám bych si ji nekupoval ... a jde mi o to, jestli rovnou neškemrat o celkový upgrade, anebo to i tak bude pro tuhle sestavu silný upgrade bez nějakých větších limitací.
2.12.2018 09:07:38   198.96.155.xxx 04
Silný upgrade to bude a výkonu budeš mít na vr i s limitacemi platformy asi dost. Jen asi budeš muset v závěrech testování a lazení počítat s docela nepohodlným zkreslením.
2.12.2018 09:21:52   109.70.100.xxx 12
Budou tam velké odlišnosti v závislosti na konkrétním případu - to ostatně názorně demonstrují i testy, které jsi uvedl.
4.12.2018 01:03:54   89.177.228.xxx 00
Díky
30.11.2018 16:55:38   103.10.197.xxx 83
Trochu jsem se pozastavil nad tím, že se testuje při okolní pokojové teplotě 25 stupňů celsia. Já mám doma 21 a přijde mi to tak akorát, 25 by mi už bylo vedro
30.11.2018 19:46:32   109.105.39.xxx 71
Je to takový kompromis mezi tím, na jakou teplotu dokážu vytopit místnost v zimě a na jakou ho dokážu s klimatizací vychladit v létě, když je pětatřicet ve stínu.
30.11.2018 18:19:27   213.220.210.xxx 31
Tak nejak nechapu proc je tato karta s vyssim OC v nekterych hrach celkem o dost pomalejsi nez FE edice, popripade na stejne urovni...
Pokud bylo zmeneno nastaveni her nebo testovaci sestava, tak pak postradam smysl tohoto testu...
30.11.2018 19:44:13   109.105.39.xxx 81
Ne, nastavení her i testovací sestava je stejná. Ale bohužel se mění ovladače a také hry, které dostávají průběžné patche (protože už bez nich nejdou ani spustit).

U GTA měla Nvidia nějaké problémy s ovladači (na všech RTX mi to až dosud padalo), The Division netuším, Battlefield dostává taky průběžné patche, bůh ví.

A někde jsou prostě rozdíly ve výkonu menší než obvyklá chyba měření.

Ona je i Founders Edition přetaktovaná a není o mnoho pomalejší, v průměru má kolem 1900 MHz, takže je tam ten rozdíl ve výkonu fakt mizivý.
3.12.2018 11:54:11   78.108.97.xxx 34
Dejte vědět až vyjde 2080Ti MSI Lightning. Do té doby NEZAJEM

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

39 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 14.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.