Hlavní stránka Hardware Grafické karty Asus ROG Strix RTX 2070 O8G Gaming v testu
Asus ROG Strix RTX 2070 O8G Gaming v testu
autor: Adam Vágner , publikováno 1.11.2018
Asus ROG Strix RTX 2070 O8G Gaming v testu

Po testech jednoho základního a druhého naopak špičkového modelu RTX 2070 se podíváme na top model od konkurence. ROG Strix RTX 2070 je nejvyšším modelem z populární řady karet od Asusu. Obrovský chladič si s nepříliš žravou kartou bez problémů poradí.


Po minulém top modelu od MSI tu máme další špičkovou verzi od Asusu. A celé hodnocení bych mohl až na drobnosti zopakovat. S ROG Strix RTX 2070 dostanete kartu, která je ve všech ohledech předimenzovaná, nabídne vám už v základu velmi vysoké pracovní takty a ještě možnost dále popohnat čip ještě o kousíček dál.

Rozdíl ve výkonu se dá s bídou měřit, pohybuje se většinou v řádech desetin snímků za sekundu. Oproti základním modelům nabídne měřitelné navýšení výkonu, ale za to vše zaplatíte vysokou cenu – a to doslova.

Karta je ještě o pár stovek dražší než její přímý konkurent od MSI. V základním nastavení – performance mode – je pak obdobně výkonná, což nám dává o malinko horší poměr cena/výkon. S tím si ale asi jen málokdo bude lámat hlavu – u obou karet je stejně mizerný. Bohužel je s rychlejším BIOSem i výrazně hlučnější. Že je čip o nějakých 10 °C chladnější je slabá útěcha při hledání špuntů do uší,

Už proto bych viděl raději Quiet Mode už v základním nastavení, ale většina lidí asi stejně půjde radši po tom půlsnímku za seknundu navíc.A i kdyby dostali rozum, jsou tu grafy v recenzích, které těsné druhé místo nepromíjejí.

Asus ROG Strix RTX 2070 O8G Gaming v testu

RTX 2070 Armor 8G ani RTX 2070 Gaming jsem za hlučnost zrovna nepochválil – hlavně kvůli chování vyšších modelů právě od Asusu. Tím spíš jsem byl zvědavý na úspornější model a tím víc mě v tomto ohledu nepotěšil. V performance mode není o co stát. Rozhodně ne na celkem úspornou kartu s takto našlapaným chladičem. V Quiet mode už karta trumfne i tu MSI RTX 2070 Gaming Z, ale ani tak se nedá mluvit o zrovna nesyšné kartě. A pak je tu ještě klasika v pdobě cívek – u otevřené sestavy je uslyšíte i na pár metrů. V tomto je výsledek o maličko horší než je průměr. Ale zase musím připomenout, že záleží i na kusu.

Prémiový model s prémiovou cenou

Obdobně jako u MSI RTX 2070 Gaming Z je i v případě Asus ROG Strix 2070 O8G už teď asi zbytečné pozastavovat se nad cenou – oproti základním modelům je o dost vyšší, ale další vlastnosti karty už se o tolik nezlepšily. K jejímu nákupu byste tedy měli mít nějaký zatraceně dobrý důvod.

Asus ROG Strix RTX 2070 O8G
KLADY Asus ROG Strix RTX 2070 O8G Gaming v testu Asus ROG Strix RTX 2070 O8G Gaming v testu ZÁPORY
vysoké takty cena
v quiet mode nízká hlučnost v zátěži poměr cena/výkon
v performance mode v zátěži hlučná ventilátory mohly běžet na nižších otáčkách
chladič má velkou rezervu Quiet Mode by byl coby předvolený režim rozumnější.
další výbava (RGB LED, FanConnect, duální BIOS)  
Orientační cena s DPH: 18 000 Kč


Tagy: rtx 2070  asus  gaming  rog  strix  geforce  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
1.11.2018 20:48:23   178.40.200.xxx 121
"asi zbytečné pozastavovat se nad cenou – oproti základním modelům je o dost vyšší, ale další vlastnosti karty už se o tolik nezlepšily. K jejímu nákupu byste tedy měli mít nějaký zatraceně dobrý důvod."

Amen. K tomu niet čo dodať.

+ je to len môj pocit z "heurekovania" alebo sa tie GTX1080 už vážne vypredávajú/vypredali ?
1.11.2018 20:50:51   109.105.39.xxx 141
Ano, navzdory stále kolujícím tvrzením o statisících karet na skladě se 1080 a 1080 Ti skutečně vyprodávají, aspoň u nás.
4.11.2018 10:09:23   84.245.121.xxx 02
Už aj ceny Asus RTX2070 gaming niesu zle 460€ momentalni kurz 25,8 = 11800Kč sa da kupiť. Ale kto by to kupoval par mesiacov pred 7nm grafikami?
2.11.2018 08:39:33   194.213.51.xxx 61
"V performance mode v zátěži hlučná" má opravdu být plus?
2.11.2018 10:03:26   213.226.209.xxx 51
ha právě ses prozradil !!! ty to vážně čteš !!!
2.11.2018 11:51:42   109.105.39.xxx 41
uuups...
2.11.2018 12:39:37   51.15.233.xxx 15
Se snad dotkli tvých sexuálních preferencí?
2.11.2018 09:22:03   194.228.96.xxx 1216
Alien a Metro. Klasika staré neoptimalizoavné, kde Vega ztrácí cca v jedné 20%a v druhé 10% a více Vám výsledek srazí i za 1080. Nicméně pokud se podíváte na jiné recenze, kde jsou modernější hry (více na rozhraní DX 12)tak zjistíte,že Vega je rychlejší než 1080 a cca stejně rychlá jako 2070 cca 2% pod.
2.11.2018 10:19:50   85.248.227.xxx 55
Odhlížet od provozních vlastností nepostrádá logiku?
3.11.2018 06:08:07   84.245.121.xxx 22
K provoznim vlasnostem Vega 56 ma normalne cca o 20W vačšiiu spotrebu ako 1070 a nižšiu spotrebu ako 1080 no tuna ta provozni spotreba trosku uletela 500W Fakt by ma zaujimalo ako bola nastavena ta vega ked spotreba letela do nebies a vykon šiel do pekel Pochopim odchylku par % od inych recenzii ale žeby to bolo až tolko?
2.11.2018 11:49:54   109.105.39.xxx 154
Hele, a... majitelé Radeonů na nich hrají jenom hry, pro které mají optimalizované ovladače?
A... Nvidia je pro ně optimalizovaná? Myslíte, že někdo optimalizuje ovladače pro RTX 2080 na Aliens vs Predator?
A jaký smysl má omezovat metodiku jenom na hry, pro které AMD a Nvidia záměrně optimalizují ovladače (protože se na těch hrách obvykle testují grafické karty)? Není to na palici?
Ale jinak ano, mám v plánu přidat další hry, jenom jsem to nestihl všechno nachystat před příchodem RTX 2000 a teď na to absolutně není čas, pár jich přišlo až po jejich uvedení a minimálně jedna velká věc má ještě teď přijít, že jo
2.11.2018 12:20:49   37.188.239.xxx 164
Souhlas s Adamem, jen doplnim, hraju +- 20 let a GK vzdy vybiram tak, ze kouknu na monitor, co mam na stole, a uvazuju, jaka GK by jej utahla, idealne na co nejlepsi nastaveni ve hrach. Je mi totalne jedno, jestli hra je DX11 nebo DX12, resim totiz GK a od te chci, aby aktualne byla lepsi ve vetsine her, aby byl dobry pomer cena/vykon a aby byla s dobrymi provoznimi vlastnostmi. A prave v tomhle trojlistku je VEGA uboha. Neni lepsi nez 1080 v drtive vetsine her, nema zajimavou cenu a provozni vladtnosti jsou pekelny. Abych to shrnul, VEGA je tezce nepovedena karta... a diky tomu jsou i ceny konkurence bohuzel takove, jake jsou...kde totiz neni konkurence, prichazi monopol, kde je monopol, tam je draho. A AMD je konkurence max do nizsi stredni tridy GK.
2.11.2018 12:30:15   85.163.24.xxx 612
Vega je spise vypocetni karta a rekl bych ze vzhledem k cene je pomerne povedena kdyz si muzou rict takovou cenu, monero a spol na to je velmi dobra, koho zajimaj hry :-D Diky tomu ze tu vega je koupis 1080 za jetou za 10k, kdyby tu nebyla das za ni 20k. Uz proto je moc dobre ze tu je i kdyz neni cilena na hry.
2.11.2018 12:41:41   37.188.239.xxx 63
Ano, Vegu zachranili tezari, jen a jen proto se prodavala a proto musela NVIDIA s cenou dolu i v tomto segmentu. Ale nemelo to nic spolecneho s prodejem kvuli hram. Cenu mela a ma vysokou ne kvuli kvalite, ale kvuli vyrobnim nakladum. Setrvacnosti se doprodaji 1080, 1080Ti za vcelku rozumne ceny...ale pak uz bude ve vyssim a nejvyssim segmentu jen propast...
2.11.2018 13:06:54   192.42.116.xxx 51
Na Veze je nejsmutnější fail, že nedokázali udržet škatuli definovanou R9 Nano. Imo protože takový návrh Fiji i Veze přísluší, aby byly atraktivní.
2.11.2018 14:13:28   85.163.24.xxx 15
cena Vegy je dana trhem a tedy nabidka/poptavka pokud nebude poptavka musi cena dolu jinak nic neprodaj a naopak, beznej trzni mechanismus, takze bych rekl ze to zas tak neuspesny neni, spis naopak ze na hry se tahle architektura tolik nehodi jako pascal je zrejme, ale zas se hodi na jiny veci vic nez pascal. Ja doufam ze se AMD povede neco poradnyho u gen Navi a treba casem i intelu i kdyz ten se asi bude soustredit na zajimavejsi trhy nez jsou nejaky herni grafiky, to je zlomek prodeju.
2.11.2018 14:16:24   85.163.24.xxx 43
Jinak mezi nama, kdyby se diky tezbe nedrzela cena Vegy tak vysoko a byla kolem 10-12k tak je to hodne dobry reseni na QHD s freesyn monitorem, par watt navic malokdo resi, kolik hodin dene hrajete ;) Kdo ma na PC za 40-50k fakt ho par kwh nezruinuje, to problem neni, spis ta cena a ta je dana vyhodnosti vegy na tezbu monera.
2.11.2018 14:59:16   37.188.239.xxx 33
Neni to jen o spotrebe, ale s tim souvisejici teplotou, hlukem...
2.11.2018 13:51:27   85.159.110.xxx 26
aspon si po nociach mozes do zrkadla vraviet, som PC master race, som PC master race...
2.11.2018 22:40:46   78.102.182.xxx 510
Je to strasny, jak ten Adam desive nadrzuje jedne strane. A mam jeste horsi priklad. Adam navic az neuveritelne zaradil do testu i Zaklinace 3, kde Vega propada zdaleka nejvic ze vsech her!

Pritom to, ze Zaklinac 3 je jedna z top 5 her na svete vsech dob je naprosto nevyznamne a jasne je tady videt, ze do testu se zarazuji jen hry, ktere majitele karet od AMD vubec nehrajou (pac se jim sekaj).

(komentar je pokus o vtipny sarkasmus, pokud by to nekdo nepochopil.) :-)
4.11.2018 17:46:36   81.161.61.xxx 12
testujete na warez hrach ? ten fallout je na 100% neopatchovany..radeony dnes uz maju uplne iny vykon a moja R9 390 ma v danej lokacii viac fps ako ste namerali
5.11.2018 01:00:19   109.105.39.xxx 30
ehm... ne, všechno jsou to legální instalačky ze steamu, uplay, origin, gog a dalších. Opatchované.

A jo, je dost dobře možné, že R9 390 má v té lokaci vyšší výkon než Vega, to má ostatně i RX 580. ( https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/51929-test-asus-rog-strix-rx-vega-56-o8g-gaming?start=9 )
U Vegy jde z nějakého důvodu při zapnutí MSAA výkon do háje. Reportoval jsem to už s uvedením, zjevně zbytečně. Jenom se mi dostalo takové nějaké odpovědi, že se o tom tak nějak ví.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

21 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 7.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.