Kompletní rodina ATi Radeonů X1000 v recenzi | Kapitola 13
Seznam kapitol
ATi vydala před několika dny svou novou sérii Radeonů, která mají zaujmout pozice vůči konkurenčním kartám nVidie, které měli delší dobu high-endový segment samy pro sebe. V dnešní recenzi se podíváme na dva Radeony z nejvyšších pozic, ale také na dva z těch nižších vrstev. Celá nová série je tedy pěkně na hromádce v jediném testu. Že se jedná o srovnání velmi zajímavé vás jistě přesvědčí samotné výsledky.
Verze | Half-Life (Steam) |
Rozhraní | DirectX 9/8/7 |
Heslovitý popis | Pixel Shader 1.x / 2.0 , vertex shader, physical engine |
Nastavení | max. detail, 1024x768, 1280x1024, 1600x1200 (s/bez FSAA 4x a 8AF) |
Stažení benchmarku | HOC Benchmark |
Half-Life 2 byl nakloněn spíše kartám ATi a tento test to nevyvrátil, i když se dá říci, že high-ednové řady stojí víceméně bok po boku. Radeon X1600XT má ovšem dosti výrazný náskok na GeForce 6600GT. Radeon X1300Pro poráží svého soupeře výrazně jen do rozlišení 1280x1024.
S vyhlazováním je situace podobná a Radeon X1800XT dokáže překonat GeForce 7800GTX zhruba o 1FPS, což se nedá považovat za výhru. Pro Radeon X1800XL platí víceméně to samé, ale ten zase 1FPS prohrál s GeForce 7800GT. Radeon X1600XT podává uspokojivé výsledky a poráží GeForce 6600GT na plné čáře. Radeon X1300Pro je už limitován, takže v rozlišení 1600x1200 klesl pod hranici 30FPS, kterou spousta lidi považuje za hranici hratelnosti.