Hlavní stránka Hardware Grafické karty Asus ROG Strix RTX 2080 Ti OC: Extrém ve všech ohledech!
Asus ROG Strix RTX 2080 Ti OC: Extrém ve všech ohledech!
autor: Adam Vágner , publikováno 23.10.2018
Asus ROG Strix RTX 2080 Ti OC: Extrém ve všech ohledech!

Otestovali jsme jeden ze špičkových nereferenčních modelů RTX 2080 Ti. Nabídne to nejlepší ve všech ohledech – extrémní výkon, solidní výbavu, příznivou spotřebu, extrémní chlazení s minimální hlučností, zkrátka bezkonkurenční kombinaci vlastnosti napříč všemi segmenty karet... ale za bohužel naprosto děsivou cenu.


Hodnocení z nedávno testované ROG Strix RTX 2080 bych mohl z větší části opsat. A přiznám se, že mě to hodně překvapilo – čekal jsem, že u špičkového modelu s obrovským čipem bude chladič zvládat čip už přece jen o něco hůř a karta bude hlučnější. Nestalo se.

Se standardně předvoleným BIOSem v Performace mode dostanete kartu se špičkovým výkonem, ale jen lehce nadprůměrnou hlučností a s teplotami GPU pod 70 °C. Pokud ale přepnete do tiššího Quiet mode, začnou se dít věci.

Průměrný takt sice spadne asi o 30 MHz, ale otáčky ventilátorů jdou výrazně dolů a s tím klesá značně i hlučnost karty. Dostanete se na úroveň, na které se obvykle pohybují ty kvalitnější grafiky s polovičním nebo i čtvrtinovým výkonem. A na hodnoty srovnatelné s RTX 2080 Ti Founders Edition bez zátěže! (I když je možné, že je Nvidia ještě v budoucnu srazí v dalších ovladačích.) A přitom budete mít stále slušnou rezervu do limitu teploty.

Velkou měrou se na tom zřejmě podílí i celkem striktní řízení spotřeby, které kartu drží na nastaveném TDP 260 W. Výsledkem je karta, která je možná o jednotky snímků za sekundu pomalejší než maximálně přetaktované modely, zato ve všech ostatních ohledech exceluje – má vysoký výkon, příznivou spotřebu, výborný poměr výkon/watt a je mimořádně tichá. Spíše než ventilátory vás budou rušit cívky, a to už je u podobně výkonného řešení vážně extrém.

Trochu nepochopitelné je pro mě, že zmizely konektory připojení systémových ventilátorů, když u slabší RTX 2080 stále jsou, ale umím si živě představit, že jejich existenci byť jen zaregistrovalo jen pár lidí a ještě méně jich nejspíš využilo.

Asus ROG Strix RTX 2080 Ti OC: Extrém ve všech ohledech!

Snad jen příznivci extrémního taktování nebudou nadšení – bez modifikací vám karta nedá moc prostoru pro další zvedání taktů a bude čip nemilosrdně škrtit i s limitem nastaveným nadoraz. S nějakými stabilními 2 GHz na čipu tedy určitě nepočítejte.

Ani základní výkon není o mnoho vyšší než u Founders Edition, ale u ní musím připomenout, že i ona už patří k výše taktovaným modelům.

No, a pak je tu cena, která je u Asusu již tradičně prémiová. Ale v tomto případě je to snad i oprávněné, jen máloco bude moci tomuto řešení od Asusu konkurovat. Dost by mě zajímalo, jestli se vůbec najde aspoň jedna karta konkurence, která by nabídla aspoň něco podobného.

Asus ROG Strix RTX 2080 Ti O11G
KLADY Asus ROG Strix RTX 2080 Ti OC: Extrém ve všech ohledech! Asus ROG Strix RTX 2080 Ti OC: Extrém ve všech ohledech! ZÁPORY
extrémní výkon pískající cívky
extrémně nízká hlučnost v zátěži malá rezerva pro další přetaktování, kartu brzdí power limit
spotřeba cena
chladič má velkou rezervu poměr cena/výkon
výbava (duální BIOS, podsvícení pomocí RGB LED)  
Orientační cena s DPH: 37 200 Kč

Extrémní výkon při extrémně nízké hlučnosti a výborném poměru výkon/watt, ale za opravdu extrémní cenu. Nic pro racionálně uvažující jedince, na nějaký poměr cena/výkon nesmíte ani pomyslet, ale pokud máte zbytečných čtyřicet tisíc, stěží pořídíte lepší kartu.

Asus ROG Strix RTX 2080 Ti OC: Extrém ve všech ohledech!

 


Tagy: nvidia  rtx 2080 Ti  turing  asus  rog  strix  geforce  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
23.10.2018 14:30:21   84.245.121.xxx 1122
Tak tejto karte sa dá vytknut len cena. AMD s Vega v 2019 neplánuje útočiť na highend možno Navi v 2020.
Paradoxné pre túto kartu najbližšia konkurencia bude RTX3080 Ti na 7 nm v lete 2019. Som zvedaví na akej cene sa NVIDIA zastaví alebo fanúšikovia ešte budú ochotný zaplatiť.
23.10.2018 14:44:49   194.228.11.xxx 2320
AMD je mrtvá, ta vydá tak leda něco příští rok, co bude soupeřit se 70tkou, maximálně 80tkou.

A 3080Ti 2019? Ehm, to asi ne Time
23.10.2018 15:53:21   83.168.175.xxx 94
Bude fajn ak tým cena výkonu GTX 1080 klesne na 250eur, postačí to na 1440p gaming.
23.10.2018 16:12:19   178.40.200.xxx 128
"cena výkonu GTX 1080 klesne na 250eur"

No, súdruhu to je tak akurát zbožné prianie ktoré sa v 2019tom realitou isto NESTANE

7nm je vraj sakra drahé, prvé GPU na ňom vyrobené lacné isto nebudú a v spojení s GDDR6 či v prípade AMD ak dostanú úžasný nápad dostať HBM do mainstream-u to spolu s interposerom a HBM2 pamäťami do 250€ tutty-frutty nestlačia

PS: ""A komu tím prospějete? Druhé straně?" - ak dnes idú Vega 64-GTX1080 po 500-550 USD, ekvivalntná GPU v predaji za 6-7-8mesiacov za polovicu ! veľma logiky pre výrobcu nedáva
23.10.2018 22:53:19   88.100.48.xxx 70
Tak mozna ve tvych snech. Asi jsi na planete Zemi prvne, nvidia proste doproda a hotovo, nijak snizovat ceny nebude. Nikdy to nedelala. Kup si nejakou za 9t. ize neppujdou.
23.10.2018 16:29:41   84.245.121.xxx 111
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
23.10.2018 18:46:20   77.48.228.xxx 121
Jo no je prostě škoda že v tomto segmentu momentálně není konkurence vůči Nvidii.
Musíme jen doufat že se AMDéčku nebo Intelu povede něco co donutí Nvidii trošku popravit ceny.
Protože s takovou bude další generace Nvidie startovat s cenou ještě větší než je ta dnešní.
23.10.2018 19:49:41   194.228.11.xxx 83
Do té ceny se hodně promítl vývoj RT. Vem si kolik dalších jader na té kartě máš extra navíc oproti minulé generaci.
23.10.2018 20:04:38   77.48.228.xxx 131
Určitě vývoj něco stojí.I ten "křemík" něco stojí o tom žádná.
Ale nějaká konkurence by přeci neuškodila.
Protože vypálit za kartu 37000 je si myslím už trošku přes čáru.
Jasně vždycky můžu sáhnout po produktu přímo od Nvidia za 33000.Ale to už takový rozdíl není.
Připadá mi to jakoby zkoušeli kolik jsou ochotni zákazníci zaplatit za určitý produkt.A bez konkurence si tento krok můžou určitě dovolit.
23.10.2018 20:26:01   194.228.11.xxx 54
Tak jasně, že konkurence by bodla, vždycky jsem měl rád AMD za to, že když už nedokázala udělat dobrou kartu, tak aspoň držela ceny.

Jen říkám vysvětlení, proč ta cena tak skočila nejspíš. Kdo je ochoten dát, dá, kdo ne, může koupit slabší a nebo holt čekat jako vždy ... je fakt, že za poslední roky ten vývoj výkonu jde nahoru pomalu, ale buďme rádi aspoň za tohle, Pascal tu s náma taky mohl být další rok klidně.

Na druhou stranu, tohle je top karta a tam je cena vždycky jinde (viz Titany), podívej se kolik třeba ještě loni stála 1080 ... dnes koupíš za 13500 novou lepší 2070 Armor, která má výkon 1080+ a až se vyladí ovladače, hry začnou nové karty využívat líp, dostaneš se někam na 1080Ti výkon a to už je slušné za ty prachy. Dyť 1080Ti začínala na 25+ jestli si dobře pamatuju.
23.10.2018 22:41:53   88.100.48.xxx 48
RTX 2070 se neda za 13500,- sehnat to je jedna vec. A vzhledem k blizicim se Vanocuma zajmu o ni to bude hodne na vazkach zda se na vsechny dostane. Vysoky zajem, vysoka cena. Jiste je o 8-10% výkonejsi nez GTX 1080, ale na GTX 1080 Ti ma jeste co dohanet. Hlavně porovnavas Armora což je papírák a levná edice, kterou strčí třeba Phoenix do kapsy a zašlape ji.
25.10.2018 03:45:13   89.102.176.xxx 41
zhever
Armor má u dražších karet o něco horší chlazení bez led, ale většinou stejné PCB a stejně kvalitní napájecí kaskády, pako. Najdi si třeba recenzi 1080 Armor.
Ty jsi viděl tak leda 1060 Armor, která má úplně jinak dimenzovaný chladič, papíráku.
Nepindej o něčem, čemu nerozumíš. Rozdíl mezi Armor a Gaming bývá většinou pár FPS v prospěch Gaming, protože je výše taktovaná.
26.10.2018 08:04:50   88.100.48.xxx 02
Komu rikas pako ty vypatlany imbecile. Armor byl je a bude levna bečkova edice, kterou nejde s TOP kartami srovnava. Prober se. Mel jsi nekdy Phoenix a videl teploty ? Nemel tak zavři hubu. Amor ma vzdy o x stupnu vice. Jeho chlazeni je ubohe a ppirove od 970k dal. Nemel sračky, kdyz jsi ty karty ani nevidel. Jen o tom četl. Ja o Gaming nepsal ani slovo. Psal jsem o Phoenix, ktery zaslape i Gaming, jenz je precenovany a lide si mysli ze to je neci superoveho. A kde ze je Armor kde je maji skladem za 13500,- ? NIKDE.
24.10.2018 00:34:10   89.102.130.xxx 110
jj, ty ceny šly drasticky nahoru i vzhledem k zvýšení životních nákladů. Jako končící student a začínající pracující jsem měl z jedné výplaty na HD 4850 což bylo jako dnes vega 56. Jistě, dá se říci že to byla ideální doba díky kombinaci vícero faktorů, ale i po narovnání v generaci HD 5870 to bylo únosné. Ale od doby co se AMD trápí s GCN má NV čím dál lepší podmínky pro zdražování. Právě že robustnost GCN byla a je spíš na překážku, je problém dosahování vyšších frekvencí které by bylo třeba jako sůl. Nyní nV povýšila na další úroveň kdy se z lepších karet stává luxusní zboží (proč mi přijde že testuje cestu Apple...) Za 33 tisíc už je slušná sestava i s monitorem 27" .
24.10.2018 08:59:26   85.248.30.xxx 113
Ja som to nakoniec vyriešil tak, že namiesto RTX 2080 Ti a plánovaného budúcoročného update-u PC, som kúpil PS4 Pro + PSVR + pár hier. Ceny komponentov na PC sa šplhajú hore a už sa mi nechce v pravidelných intervaloch do toho dávať peniaze, aby som sa udržal po vizuálnej stránke hier na vrchole. PC postupne budem aktualizovať tiež, ale neskôr a za komponenty z cenovej kategórie, ktorú som ešte ochotný do hrania dať. Nemal by som problém si po finančnej stránke kúpiť RTX 2080 Ti a zostavu s najlepším mainstreamovým Core i7 8/16, ale nie som ochotný do tohto hobby dávať až také finančné prostriedky. Zrejme už preliezli moje hranice. :-)
24.10.2018 17:59:20   18.85.22.xxx 20
Tak špatně, abych šel kupovat konzoli, chraň bůh s VR? Tak snad nebude, nestraš XD
25.10.2018 11:48:28   85.248.30.xxx 11
Tak ja proti konzolám nič nemám. :-) Urobil som to aj z praktického dôvodu. K desktopovému PC sa dostanem tak raz za mesiac. Zatiaľčo konzolu budem mať k dispozícii stále. Čo sa týka VR, mal som Oculus DK1 aj DK2 a k desktopovému PC mám HTC Vive. Táto PSVR je o niečo lepšia ako DK2 s ktorým som nemal žiadny problém. Takže pre mňa pohoda. Plus si budem môcť zahrať Resident Evil VII či Borderlands 2 vo VR. Tieto hry vo VR na PC nemáš a asi ani nikdy nebudú. Plus mimo VR bude možnosť si zahrať exkluzivity ako Last of Us, Uncharted, Red Dead Redemption 2, Death Stranding a aj iné zaujímavé hry. Podľa mňa je v pohode mať konzolu aj PC s tým, že PC budem aktualizovať menej a iba v určitých cenových hladinách. To bude zasa slúžiť na strielačky ako Doom, Cyberpunk či Metro Exodus. :-)
25.10.2018 03:37:39   89.102.176.xxx 00
Intel+nVidia
Mrtvý je tvůj mozek a čím více píšeš, tím více to dokazuješ.
25.10.2018 03:38:59   89.102.176.xxx 00
Intel+nVidia
Mrtvý je tvůj mozek a čím více píšeš, tím více to dokazuješ.
25.10.2018 04:00:37   89.102.176.xxx 25
Intel+nVidia
"co bude soupeřit se 70tkou, maximálně 80tkou."
Lol, intelbote, a kolik lidí si myslíš, že si koupí 2080ti? Největší část zisku má Nvidia ze střední a nižší třídy, ty pako.
Když AMD přijde s kartou, co bude na úrovni 2070/2080, založenou na 7nm výrobním procesu s lepší spotřebou a srovnatelnou nebo nižší cenou, tak se po nich jen zapráší, ty imbecile, a to nezmiňuji FreeSync vs GSync.
Řveš tu už několik let, že je AMD mrtvé, a přitom se mu v poslední době daří lépe, prostě jsi debil a o tom není pochyb.
23.10.2018 14:43:39   194.228.11.xxx 161
MSI Trio .. to je odpověď na tvoji otázku, kupoval jsem ji (ne pro sebe) a viděl v akci, naprostý top a levnější jak předražený Aušus. Osobně nechápu, jak někdo může ty Asusy kupovat, ty lepší edice drahé jak prase a ty nižší hlučné jak prase.
23.10.2018 15:54:17   109.105.39.xxx 96
Hm... a běží tomu v zátěži větráky na 1100 rpm, aby to bylo stejně hlučné? Asi ne, co?

Trio mi snad na recenzi dorazí, ale jak jsem se zatím díval, tak už teď předpokládám, že bude hlučnější.
23.10.2018 16:03:55   194.228.11.xxx 45
https://www.guru3d.com/articles_pages/msi_geforce_rtx_2080_ti_gaming_x_trio_review,10.html

MSI je tišší, Asus musíš přepnout do silent modu, pokud by jsi ho chtěl mít ještě tiššího. Nicméně bavíme se o takovém "hluku", že ..

Mimochodem otáčky a tichost nemůžeš dávat to přímky přece.
23.10.2018 16:32:06   109.105.39.xxx 43
Ano, já mluvím o quiet mode. Absolutně nechápu, proč ho Asus nenastavil jako defaultní, jak u této karty, tak u RTX 2080 (teda možná chápu, dá se předpokládat, že karta chlazená na 66 °C přežije déle jak karta na 76 °C). Nebo jinak – i na tom Guru3D je při stejných teplotách GPU to Trio o 4 dBA hlučnější. A 33 vs 37 dBA už je opravdu dost slyšet.
Otáčky a hlučnost... spolu souvisejí. Kupodivu.
23.10.2018 16:43:05   84.245.121.xxx 13
A na tejto karte sa neda pohrať s napatim? Vačšinov vyrobcovia sa s tym nepiplaju a nastavuju tak aby bolo dosť napatia aj pri nepodarenom kuse. Či to je velmi komplikovane?
23.10.2018 19:27:38   194.228.11.xxx 61
Každá karta (chladič atd.) je jiná, 1000ot u jedné nerovnáse stejný hluk při 1000ot u jiné.

Každopádně většina lidí co to koupí silent mod nastavovat nebude, aby kartu hned přiškrtila (pouze 30mhz vliv tam nebude) a pokud ho nenastavíš, MSI je zkrátka tišší. Každopádně obě karty jsou tiché až až ... MSI je ve všech testech co jsem viděl malinko rychlejší a hlavně, je levnější. Asus je prostě předražený.
23.10.2018 20:13:15   109.105.39.xxx 42
No právě proto mluvím o 1100 ot./min u MSI, aby se to srovnalo se 1300 ot./min u Asusu. Ta Asuska má menší větráky a co hlavně, mají i méně a menších lopatek.
Torxy už jsou i na 1300 ot./min docela slyšet.
23.10.2018 16:13:31   82.113.39.xxx 712
Takže tu máme za 37k! hlučnou kartu 1080ti - 38dB ku 2080ti - 43dB, s relativně malým nárůstem výkonu (ano, na 10x0 řadu byl mnohem vyšší) a pískajícími cívkami.

Chápu, kde není konkurence, tam se nikdy zázraky konat nebudou.
23.10.2018 16:30:57   109.105.39.xxx 43
V quiet mode to jde ke 32 dBA @ 75 °C, takty o jsou pak jen o nějakých 30 MHz nižší.
23.10.2018 16:39:34   82.113.39.xxx 10
Díky za odpověď, to už zní celkem fajn.

Jinak když se zeptám úplně laicky, proč se cívky nezakytují nebo nějak neobalí už ve výrobě aby se eliminoval jejich nepříjemný zvuk?
23.10.2018 17:19:46   84.245.121.xxx 011
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
23.10.2018 16:40:17   176.102.118.xxx 04
da sa rychlo preratat, aky je priemerny vykon testovanych kariet v DX12 a v hrach za 2018. rok?
24.10.2018 07:15:07   85.159.110.xxx 34
tak som to urobil sam. 100% som dal OC gtx1080 ti
tj porovnanie minulych rad kariet nvidia+radeon v dx12+farcry5 v 2K, pretoze take rozlisenie mam doma
https://imgur.com/a/gK2WRAB

tato rada nvidie je zbytocna, tych 20-30fps navyse neuvidim, je to len to tom pocite ked nehram ale pozeram benchmark
24.10.2018 09:01:58   85.248.30.xxx 00
Tak na 2K to je jasné. Keby si mal 4K, rozmýšľal by si inak. A btw. na 2K by si si podľa mňa zahral aj s RT ak by si kúpil RTX 2080 Ti. :-)
24.10.2018 09:25:14   85.159.110.xxx 02
keby cena novych kariet opisovala cenu starej rady, este by som mozno o tom pouvazoval. ale karty niesu, a ked su, tak stoja ...vela
..a este, RT este nieje
23.10.2018 17:16:34   212.79.110.xxx 87
Relativně stará hra, ale ve 4K neběží ani na kartě za +- 40 tisíc 60FPS+... trošku zklamání a zároveň ujištění, že doba na 4K gaming ještě nenastala...
23.10.2018 17:49:06   109.105.39.xxx 92
Je to na MSAA 4×, které není na 4K vysloveně nutné. Na něm se dá spokojit s FXAA a tam už aspoň ten benchmark projde víceméně na 60+ fps (průměr 80 fps a pár sekundových dropů na 52).
23.10.2018 19:09:32   212.79.110.xxx 13
Adame, když si to po sobě přečteš, nezní to jako kompromisy? "Není vysloveně nutné, aspoň benchmark, víceméně"... Já chápu tu myšlenku, ale za 40 tisíc se s ní nedokážu srovnat, a to chci dnes jen základních 60 FPS... asi mi ještě tak +- 2-3 roky QHD bude stačit...
23.10.2018 19:29:10   194.228.11.xxx 111
Jasně, člověk si koupí 4k, aby měl ještě ostřejší a čistší obraz, aby následně zapnul tu největší mazací sračku FXAA

To nastavení u GTA5 je mimo, ta hra ve 4k lítá jak nic s takovou kartou.
24.10.2018 13:50:47   212.27.208.xxx 13
Zatim u jedne jedine hry ve 4k je AA zapotrebi - Kingdom Come. Bez nej je tam priserny shimering stinu. Jinak vsechny hry ve 4k vypadaji lepe bez jakehokoliv AA (pokud mate monitor s vysokym ppi, samozrejme).
23.10.2018 17:42:06   178.255.168.xxx 108
Jsem hráč, ale to že mě nemusí dělat šílence. Jistě, někdo chodí na pivko, jiný to hodí do automatů, může argumentovat tím, že si to zaslouží. Ale proboha 37 tis. jen kvůli hraní her? Opravdu zvrhlé. Pokud bych někdy něco takového vyvedl, nechám se léčit.
23.10.2018 17:43:55   178.255.168.xxx 12
Pardon T9, ale pochopit se to snad dá ; ).
23.10.2018 18:31:27   86.61.149.xxx 51
Asi se nechám léčit , ale doma bude
23.10.2018 19:07:39   85.163.24.xxx 67
Tak urcite se daji penize investovat jeste hur a to 2080ti + i9 9900 :-D Take me hlava nebere ze nekdo je ochoten zahodit tolik penez jen kvuli hram..
23.10.2018 19:17:59   212.79.110.xxx 84
Je to přestelený jako hrom...ale na druhou stranu, tu samou cenu stoji dovolena v Recku pro dva na 10 dni... anebo kartu na dejme tomu 3 roky? Kdyby mela vykon jeste o 20 procent vyssi, uvazoval bych o ni i za ty penize, protoze jak pises, lidi to rocne utrati i za vetsi kraviny (cigara, chlast, trava, fet, bedny atd...)
23.10.2018 20:42:43   85.163.24.xxx 55
To mas pravdu, ale stejne na luxusni hrani staci bohate QHD mon. 144hz a k tomu kdyz uz luxus tak 1080 nebo 1080ti vic neni potreba.. a poridis to za 1/3
23.10.2018 21:07:18   212.79.110.xxx 62
S 1080 se v QHD budes pohybovat kolem 75+. Vim, o cem mluvim Na 144 se nebude leckde capat ani 1080Ti. Takze opravdu zalezi, co komu staci a co ma za monitor... na 4K je 1080Ti naproste minimum, 2080Ti soucasne optimum, ALE s VELMI spatnym pomerem cena/vykon. Uvidime casem...
23.10.2018 21:44:08   85.163.24.xxx 22
vsak neni nutne mit porad 144 fps, vsak existuje free/g sync a tudiz je to viceme jedno jde o to aby to nikdo neslo pod 60 coz by mela dat v klidu i 1080, kdyz ne tak to nekde stahnes na high kde stejne vetsinou vuci ultra neni videt rozdil. Abych rekl pravdu lidi s 1080 a silnejsima znam asi 2 kusy jeden ma 1080ti, ale jinak vsecko co stavime vetsinou 1050ti, kdyz uz tak 1060 6g nebo rx580 a fhd .. 20 kompu s 105ti 3-5 s 1050ti a 1 s 1070ti 1080 a qhd mon.. asi jsem z nejakyho chudsiho kraje nebo co
24.10.2018 17:06:25   85.163.24.xxx 00
kryptomanie na grafikach uz nejspise skoncila protoze Bitmain, pripadne jini vyrobci, uz vydali na vsecky zajimavejsi coiny asic masiny, i na etereum je tu miner ktery je akcetovan sisi eth a ma podobny vykon a spotrebu jako rig s kartatama, tj bussines amd,nv v tomto vicemene skoncil a to ze to byl velkej bussines, to co prodaji hracum byl jen zlomek karet nez co slo na tezbu.
23.10.2018 20:46:15   213.220.230.xxx 213
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
23.10.2018 20:54:03   212.79.110.xxx 81
Je vidět, že moc nehraješ, a na PC asi vůbec...
23.10.2018 21:47:34   85.70.231.xxx 38
Prošel jsem X recenzí této karty. Udělal jsem si detailní porovnání i z pohledu poměru ceny a výkonu, navíc jsem měl vabraného svého favorita kartu MSI GeForce RTX 2080 Ti Duke 11 GB (která je asi nejlepší RTX 2080 Ti edice). Ale nakonec, i s ohledem na skladovou dostupnost i zajímavější cenu, kterou jsem měl v podstatně lepší než je zde uvedená Founders Edition, jsem zvolil následující kartu Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti GAMING OC 11G. A to s tím, že když už je to základ, který nepůjde nijak výrazně taktovat, tak to bude alespoň karta, která mi vydrží výkonově na hodně, hodně dlouho.

Do teď jsem primárně používal kartu ZOTAC GeForce® GTX 1070 AMP Edition, i když mám k dispozici jak Asus Strix GTX 1080, tak i Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti. Na to, co potřebuji a hraji, GTX 1070 plně dostačovala a s LCD s rozlišením 2560x1440@165Hz s podporou G-Sync fungovala a funguje velice dobře. Je pravda, že se občas chudák zapotila, ale i díky výše uvedenému vybavení se se vším prala tak nějak s grácií.

Ale zpět k výše uvedené kartě. Jedna z recenzí, která mě od nákupu této karty odrazovala, vyšla zde https://www.guru3d.com/articles_pages/gigabyte_geforce_rtx_2080_ti_gaming_oc_11g_review,28.html. A byl to jeden z důvodů proč jsem byl trochu na vážkách, avšak tento výsledek mě nikterak nepřesvědčil o tom, že bude lepší zrušit mou objednávku. Což ve výsledku bylo jen a jen dobře, jak se předsvědčíte v zápětí.

Po vybalení z krabice mě mile překvapila kompaktní velikost karty, jež je menší než uváděná Zotac 1070-ka, a to jak do šířky, tak i co do délky. V duchu jsem si říkal, "zatím to vypadá celkem pozitivně, tak jen tak dál!". Po instalaci do PC včetně nejnovějších ovladačů i taktovací utilitě od výrobce (jen na to letmé otestování), jsem zkoušel jednoduché přetaktování karty, její stabilitu a hlučnost. První testy jsem udělal v maximálních hodnotách, které byly uvedeny v části přetaktování, ve výše zmíněné recenzi. Všechny testy byly vždy bez závad, artefaktů dokončeny a bylo vidět, že má karta určitě navíc. To se také vzápětí potvrdilo. Nasadil jsem nejnovější Afterburner ve verzi beta pro řadu Geforce RTX 2000 (tak jako obvykle) a provedl jsem další změny v nastavení karty.

Začal jsem jen tak zlehka nad posledním limitem z utility od výrobce a postupně měnil hodnoty jak v rámci navýšení frekvence GPU, tak v rámci pamětí, i pro power limit (s napětím si nebylo potřeba hrát). Po úspěšných testech jsem si vždy nastavení uložil a postupně jsem zjišťoval, že při zvednutí frekvence na GPU + 150 MHz, na pamětech + 850 MHz a s power limitem na 102% proběhnou všechny zátěžové testy bez závad. Zkouším různé varianty a zastavím se až na následujích taktech GPU +175 MHz, GDDR6 +975 MHz a PW stále drží při 102%, což je opravdu velice zajímavý výsledek. Karta i přesto jak se zdá, není na svém maximum.

A aby to nebylo jen o pozitivech, tak jedno opravdové negativum jsou v některých případech dosti agresivně bzučí cívky, které občas dokážou vyloudit velice specifické a zvláštní zvuky.

Pro mě je tento výsledek hodně velkým překvapením, protože žádnou jinou kartu (od výrobce, bez dalších úprav) se mi nepodařilo přetaktovat až na výsledné hodnoty s tím, že by neřekla úplně poslední slovo. A závěrem bych uvedl, škoda jen nemožnosti si vše dopředu otestovat, že vždy při podobné koupi jdete, tak trochu na slepo...
24.10.2018 04:29:09   178.255.168.xxx 91
Tak je pravda, že nutno zaplatit vývoj karty a zmírnit následky kryptománie, kdy na NV jisto jistě silně tlačí investor a tak prostě uhradíte jejich ztráty tím, že zaplatíte nesmyslnou cenu za kartu. Pokud na to máte a dáte jim 12 000 tuzéra, je to Vaše volba, nijak Vás tím není nutno odsuzovat. Osobně by se mi tak výkonná karta také zamlouvala, ale mé nároky jsou zejména absolutní ticho a co nejvyšší výkon. Mě jen osobně cena karty přijde jako absordní. Raději bych čekal, až padne cena. Ono, když o kartu nebude zájem, půjde na 25 000 fofrem. Ale NV to prostě zkusit musí, je to obchodník.
24.10.2018 06:57:17   62.245.97.xxx 53
jsou uz uplne mimo misu, kde jsou ty casy kdy se za par tisic dala poridit slusna herni karta. opet, chybejici konkurence , jako u procesoru, tam uz to amd zlomilo, tak snad se zadari i na poli grafik.
24.10.2018 07:59:09   193.87.130.xxx 312
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
24.10.2018 08:27:44   109.105.39.xxx 121
K používání kiB, MiB a GiB mě nikdo nedonutí.

S tímhle nápadem přišli hodně s křížkem po funuse.
25.10.2018 08:10:06   185.186.248.xxx 01
By mě zajímalo, kdo v redakci vymýšlí, na jakých kartách se bude testovat.

Fakt je tak velký problém dát do testu jednu klasickou 1070 (o 1060 ani nemluvě)? Běžnému člověku porovnání vůči 1080kám je naprosto k ničemu, protože drtivá většina lidí poslední nejvyšší řady karet prostě nemá.
25.10.2018 08:49:43   95.82.176.xxx 20
A k čemu? Abys věděl jak pomalou kartu doma máš? Ten kdo na ni nemá, si asi nebude číst recenzi na 2080Ti za 40 táců.
26.10.2018 08:50:38   109.105.39.xxx 10
Ano, je to docela velký problém. Za posledních pětatřicet dní jsem testovací sestavou protáhl šestnáct grafik, z toho jedenáct je v grafech, zhruba během dalšího týdne jí musím protáhnout další tři, sorry, rychleji už to fakt nedávám.

GTX 1070 už je otestovaná, ale zatím jsem neměl čas přepsat výsledky a naházet to do grafů.

Nefunguje to tak, že vymyslím, co dám do grafů, a ono se to tam objeví.
1.11.2018 18:27:25   86.61.149.xxx 00
Dotaz na Pana Vágnera , co jste to testoval za model
Scházející konektory pro připojení systémových ventilátorů jak jste psal tak moje karta má

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

29 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 11.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.