Hlavní stránka Hardware Grafické karty Nvidia RTX 2080 Ti: Výkon v nových hrách a aplikacích
Nvidia RTX 2080 Ti: Výkon v nových hrách a aplikacích
autor: Z. Obermaier , publikováno 24.9.2018
Nvidia RTX 2080 Ti: Výkon v nových hrách a aplikacích

Dnešní test vznikl na přání čtenářů, jelikož se nám sešlo mnoho požadavků, co ještě dotestovat nebo zkusit. Vydalo to bez potíží na druhý samostatný článek. Na RTX 2080 Ti, GTX 1080 Ti a Titanu V vyzkoušíme další hry, profi aplikace, CUDA, OpenCL výkon, VR výkon, mining a další. Také se více podívám na taktování.


Testy ve VR s HTC Vive PRO

Nvidia RTX 2080 Ti: Výkon v nových hrách a aplikacích

Pokud někdo tvrdí, že výkonu pro VR mají současné grafiky dostatek, tak nikdy žádné VR nezkoušel. I Grafika GTX 1080 Ti je pro velkou většinu her se super-samplingem slabá. Ani Titan V nedokáže všechny hry rozhýbat s touto vysokou kvalitou obrazu, bez které se ale upřímně nedá na HTC Vive Pro hrát. Kdo někdy zkusil hry se super-samplingem a bez něj, už se ke hrám bez něj nikdy nevrátí. Jak nám s tím může pomoci RTX 2080 Ti, se pokusí ukázat tato kapitola. Nejprve si prohlédněme syntetické testy: Unigine Superposition v režimu VR Future s rozlišením 2666 × 1586 bodů a klasický VR Mark Blue Room. Zde má RTX 2080 Ti o 45–51 procent vyšší výkon než GTX 1080 Ti, a to je solidní nárůst.

Nvidia RTX 2080 Ti: Výkon v nových hrách a aplikacích

Nvidia RTX 2080 Ti: Výkon v nových hrách a aplikacích

Následuje test v reálných hrách. Nejprve ale trocha teorie, jak vlastně renderování obrazu probíhá a v čem je specifické. HTC Vive Pro potřebuje obraz s rozlišením 2880 x 1600. Nejvyšší možná fps zde nehrají žádnou roli. U VR setu je absolutně nutné, aby snímková frekvence pro HMD byla stále 90 fps (90 Hz). Pokud změříte Frapsem fps ve všech VR hrách (což bez potíží jde), bude to stále 90 fps. Takhle se výkon ve VR ale primárně neměří, nezměřili byste žádný rozdíl.

Co se stane, když grafika nemá dostatek výkonu, aby renderovala 90 fps? V tu chvíli řekne ovladač Vive, aby grafický hardware snížil snímkovou frekvenci na polovinu, tedy 45 fps. Pro vaše oči a mozek je ale tearing u 45 fps katastrofa, v tu chvíli nastoupí technika Reprojekce. Grafika generuje jen 45 fps, ale algoritmy Steam VR doplní obraz „náhradními“ snímky, aby bylo fps pro vaše oči stále na hodnotě 90.

Výkon grafik tedy můžeme rozdělit do tří skupin: První skupina jsou karty, které zvládnou v dané hře generovat 99–100 procent všech snímků do 11 ms, a tudíž stále udržují 90 fps, u této grafiky se reprojekce nikdy nespustí a obraz je stoprocentní. Druhá skupina grafik je slabší, kdy ale stále 80–100 procent snímků je nad 11 ms a reprojekce se zapíná jen zřídka, karta má dost výkonu na 45 fps. Ty stále nabízejí solidní hrací zážitek. Třetí skupina je zřejmá, jde o grafiky jež neudrží 90 fps a jejich výkon často klesá i pod 45 fps. Tam se reprojekce zapíná téměř neustále a dochází k ztraceným snímkům, hra je nehratelná.

Já budu měřit jednoduchým způsobem, kdy nejprve pustím hru s nastavením 100 procent, tedy plný obraz HTC Vive Pro bez super-samplingu. Zde zaznamenám stav, jestli grafická karta dokáže během hraní udržet stabilních 90 fps, tedy nedojde k degradaci obrazu. Druhý pokus bude s nastavením super-samplingu na 200 procent a třetí scénář s nastavením 250 procent. Na výsledky se podívejme:

Nvidia RTX 2080 Ti: Výkon v nových hrách a aplikacích

Nvidia RTX 2080 Ti: Výkon v nových hrách a aplikacích

Rozlišení VR setu HTC Vive Pro je 2880 × 1600, toto rozlišení nemůže žádné z testovaných grafik dělat potíže. Také v grafech vidíme, že v rozlišení bez vyhlazování všechny karty zvládnou zcela plynulé hraní. Hry ale vypadají strašně zubaté a nehezké. Hra Skyrim je náročnější než Arizona Sunshine, s nastavením 200 procent super-sampling přestává stíhat GTX 1080 Ti i Titan V. Jediná karta, která udrží stabilní fps, je RTX 2080 Ti. S nastavením 250 procent už jde do kolen i její výkon. V méně náročné hře Arizona Sunshine je ale s tímto nastavením hraní stále plynulé. RTX 2080 Ti je jediná schopná karta na VR hraní s maximální kvalitou obrazu při použití super-samplingu.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
48 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 14.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.