Hlavní stránka Hardware Grafické karty Nvidia RTX 2080 Ti: Výkon v nových hrách a aplikacích
Nvidia RTX 2080 Ti: Výkon v nových hrách a aplikacích
autor: Z. Obermaier , publikováno 24.9.2018
Nvidia RTX 2080 Ti: Výkon v nových hrách a aplikacích

Dnešní test vznikl na přání čtenářů, jelikož se nám sešlo mnoho požadavků, co ještě dotestovat nebo zkusit. Vydalo to bez potíží na druhý samostatný článek. Na RTX 2080 Ti, GTX 1080 Ti a Titanu V vyzkoušíme další hry, profi aplikace, CUDA, OpenCL výkon, VR výkon, mining a další. Také se více podívám na taktování.


Nvidia GeForce RTX 2080 Ti

Nvidia RTX 2080 Ti: Výkon v nových hrách a aplikacích

Recenze obou nových grafik architektury Turing už máme za sebou. GeForce RTX 2080 je pro spoustu lidí zklamání, jelikož sice přinesla výkon předchozího highendu, čímž pokračovala v dlouhé tradici obměn generací grafik, ale přinesla jej za jeho současnou cenu, což nebývalo zvykem. Vždy byla nová střední třída levnější než highend. Teď tu máme grafiku střední třídy (dle názvu a použitého jádra) ale za cenu předloňského highendu, který kvůli těžební horečce nestihl zlevnit. Mnoho lidí to těžko nese a nedokáží to strávit. Lidé ale rychle zapomínají. GeForce GTX 1080 také stála při uvedení 20 500 Kč, což není velký rozdíl proti 22 000 Kč za RTX 2080. Rozdíl je ten, že ta ale přinesla nárůst výkonu vůči highendu předchozí generace, to se u RTX 2080 nenastalo.

Pokud Nvidia věděla, že výkon RTX 2080 bude roven GTX 1080 Ti v době, kdy přijde na trh, měla na výběr dvě věci. Mohla RTX 2080 zrušit a uvést RTX 2080+, neboli plný čip s vyššími takty, čímž by GTX 1080 Ti překonali o 15+ procent, kdy za tuto kartu mohli chtít oněch 22 000 Kč. Sice by nebylo nadšení nijak velké, ale přijetí by bylo mnohem pozitivnější. Karta by byla výkonnější než GTX 1080 Ti, má nové funkce, je celkově modernější. Jako taková by si místo na slunci našla a na GTX 1080 Ti by se zapomnělo. Další možnost se nabízí sama, RTX 2080 měla být levnější. Kdyby byla cena někde mezi GTX 1080 a GTX 1080 Ti, měla by karta jistě úspěch a mnoho lidí by si jí pořídilo. Situace by také byla jiná, kdyby se GTX 1080 Ti už jen doprodávala, ale jsou jich plné sklady. To dost ztížilo uvedení novinek.

Nvidia RTX 2080 Ti: Výkon v nových hrách a aplikacích

Uvidíme co se stane, možná cena trochu klesne, nebo se prodají GTX 1080 Ti a už nebude v ceně kolem dvaceti tisíc jiná volba, a tím se vše vyřeší. Těžko dnes předvídat, povíme si vše na podzim u dalšího testu novinek, letos nás ještě další karty s architekturou Turing.

U GeForce RTX 2080 Ti je situace o kus lepší. Karta je sice drahá jako Titan X (Xp), ale přináší proti němu cca 35 procent výkonu navíc. Vůči GTX 1080 Ti je už srovnání horší, jelikož rozdíl v ceně je skoro 70 procent, ale proti Titanu V nebo Titanu Xp novinka obstojí solidně. V prostředí bez konkurence si ale v Nvidii asi řekli proč prodávat nejvýkonnější kartu za nižší ceny, když jim zkušenost ukázala, že Titan Xp a Titan V se prodával skvěle. Nvidia zjistila, že hráči jsou ochotní za grafiku zaplatit hodně peněz, tak takovou cenovku nasadili rovnou, Titan RTX bude zase o kus dražší.

Cena je taková, jaká je, nezbývá ji přijmout. Pokud výkon RTX 2080 Ti potřebujete, musíte zaplatit, pokud ne, počkejte, zdali se nějak ceny nehnou dolů. Třeba po příchodu Titanu RTX. Mnohým také stále postačí GTX 1080 Ti, která má stále skvělý výkon. Dnes se ale podíváme na RTX 2080 Ti také z jiné strany, z pohledu profesionála. Za výkonnou grafiku pro CUDA, OpenCL nebo rendering totiž není cena 32 000 Kč nějak extra vysoká, pokud vám umožní vydělat víc než s Pascalem. Jak se totiž zdá, Turing je výrazně výkonnější i v tomto směru.

Nvidia RTX 2080 Ti: Výkon v nových hrách a aplikacích

Jako herní karta je RTX 2080 Ti jistě drahá karta, jako nástroj pro práci ale ani ne. Nárůst výkonu totiž může zvýšit produktivitu natolik, že se prostě zaplatí za několik týdnů nebo měsíců. Já dnes vyzkouším mnoho věcí, které se do běžné recenze nevešly, nebo si je přáli naši čtenáři.

Nejprve se budu věnovat výkonu ve VR neboli Virtuální realitě. Ta je stále okrajovou záležitostí, ale neprávem, některé hry jsou ve VR prostě bomba. Poté se podíváme na deset nových her, které si buď vyžádali čtenáři (PUBG), nebo vyšly někdy teď (Shadow Of The Tomb Raider). Testovat budu ale jen ve 4K, jiné rozlišení v nejvyšším segmentu není adekvátní. V další části se podíváme na výkon v CUDA, OpenCL nasazení. Luxmark už znáte, doplním jej Blenderem, SPECviewperf, testem GPGPU, aplikací LUMION a výkonem v BOINC. Také vyzkouším nový NVEnc a detailněji se budu věnovat přetaktování. Závěr pak bude patřit miningu, otestuji Claymore i NiceHash.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
48 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 14.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.