Hlavní stránka Hardware Grafické karty Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering
Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering
autor: Adam Vágner , publikováno 14.9.2018
Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering

Dnešním dnem končí embargo na detaily k nové architektuře Turing a podrobnosti o nových funkcích, které karty nabízejí. Asi jen s málokterou premiérou za celou dobu historie grafických 3D akcelerátorů představili výrobci karet tolik nových technologií najednou.


Snímky z prezentace

Na závěr ještě přidám galerii snímků z celé novinářské prezentace. Spousta z nich vám není bez detailního komentáře moc platná, něco málo se dovtípíte na základě zmíněné dokumentace Nvidie a alespoň část z nich zkusíme ještě dovysvětlit.

Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering



Tagy: nvidia  turing  rtx  ray tracing  deep learning  ai  technologie  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
14.9.2018 18:52:17   185.219.167.xxx 927
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
14.9.2018 21:27:22   195.176.3.xxx 48
Výstupy budou samozřejmě součástí ovladačů a aplikací, jejich optimalizací. Jako koncový uživatel přihlášením nic nezískáš. Má to usnadnit orientaci anglicky rozumějícím vývojářům. Snad si nemyslíš, že klíč k exkluzivní konkurenční výhodě ti někdo "půjčí" XD
14.9.2018 20:17:08   78.45.253.xxx 103
Timespy 1.0
RTX 2080 - cca 10100 bodů
GTX 1080 Ti - cca 9500 bodů
Jestli se na Raytracingu zapotí 2080 Ti, tak nevím, jak dobře si povede 2080.
14.9.2018 21:19:11   185.216.35.xxx 75
Dosť som zvedavý na výsledky DLSS. Čo som videl obrázok s ukážkou, tak to vyzerá dobre. Oveľa lepšie ako s TAA.
14.9.2018 21:51:30   195.176.3.xxx 57
Já jsem teda více zvědavý na raytracing včetně raytrace audia, tam je potenciál prohloubit zážitek, nový standard pro atmosféru.
15.9.2018 06:33:24   185.216.35.xxx 57
To samozrejme tiež. Na RT v hrách sa teším už hodne dlho.
15.9.2018 14:45:15   94.242.92.xxx 1411
Do minulého měsíce si vůbec nevěděl, že něco takového je.

Ale k věci, RT je pěkná technologie (AMD s ní pracuje už pár let, i Intel měl vlastní řešení), ale podle mě je na to ve hrách brzo. Z ukázek Nvidia to vypadá všechno skvěle, protože pro srovnání (kdy je RT vypnuto), tak používají opravdu, ale opravdu základní rasterizaci, a ta pochopitelně vypadá ve srovnání s RT (odraz světla a stíny) hrozně. Když se pak ale podíváme na rozdíl RT On/Off ve hrách, tak pokud by mi člověk neřekl, že tam RT je, tak bych si většinou ničeho nevšiml. Navíc je RT velice náročné a ukousne si hodně z výkonu karty. 2080Ti není zrovna karta nižší střední třídy, abych se vracel k 30fps.
15.9.2018 15:09:02   185.216.35.xxx 1512
"Do minulého měsíce si vůbec nevěděl, že něco takového je"

Vzhľadom na to, že RT sledujem už veľa rokov, je táto poznámka úsmevná. Nabudúce by som nerobil podobné predpoklady u ludí, ktorých nepoznáš. A to ani nehovorím o tom, že z pohľadu školy, ktorú mám vyštudovanú (s hlavným zameraním na Počítačovú grafiku) viem o RT oveľa viac než drvivá väčšina tu v diskusii, ktorí očividne vzhľadom na to, čo píšu ani nevedia čo to reálne je.

Citace:
Ale k věci, RT je pěkná technologie (AMD s ní pracuje už pár let, i Intel měl vlastní řešení)


Tak isto ako NV, keďže SW ray-tracing bol už implementovaný na kadečom za posledných 30 rokov. To ale nemá nič spoločné s tým, že tu máme prvú GPU s HW akceleráciou operácií dôležitých pre real-time akceleráciu RT (čo žiadne riešenie zatiaľ nemá pokiaľ viem). Aj na tom AMD to nie je real-time. Úsmevné je ako ludia toto porovnávajú v snahe naznačiť, že aj AMD má niečo, čo v skutočnosti nemá (t.j. tú HW akceleráciu s ktorou prišla teraz NV).

Ďalej tieto 2 vety si odporujú:

Citace:
Z ukázek Nvidia to vypadá všechno skvěle, protože pro srovnání (kdy je RT vypnuto), tak používají opravdu, ale opravdu základní rasterizaci, a ta pochopitelně vypadá ve srovnání s RT (odraz světla a stíny) hrozně.


Citace:
Když se pak ale podíváme na rozdíl RT On/Off ve hrách, tak pokud by mi člověk neřekl, že tam RT je, tak bych si většinou ničeho nevšiml.


Raz to vidíš a potom zasa nie? Videli sme iba jedny ukážky a nikde nebola iba tá "základná" rasterizácia. Mám taký pocit, že niektorí ludia začnú tieto rozdiely vidieť až keď s implementáciou RT príde ich oblúbená firma.

Okrem toho nie je potrebné mi písať o tom, že je RT náročný, pretože to viem dávno. Neviem inak o akých 30FPS to hovoríš. Jednak sa bavíme o 60FPS vo FHD alebo 40-50 FPS v 2K. To sú výsledky, ktoré posledne hlásili vývojári BF V. V takom frame rate by mi to v 2K s GSync monitorom nevadilo. Dokázal som bez problémov hrať aj bez GSyncu predtým, ak som mal viac ako 30FPS. Okrem toho uvidíme aké budú konečné výsledky. Je to už smiešne ako sa ludia, ktorým leží NV v žalúdku, uchýlili k najhorším predpokladaným scenárom ako k faktom.
15.9.2018 15:19:41   185.216.35.xxx 108
Ešte ma napadlo, že pookiaľ tvrdíš, že v neherných ukážkach si rozdiel videl a v herných nie, tak to už je fakt divné. Globálne osvetlenie, tiene aj odrazy boli v ukazovaných hrách niekde úplne inde ako v rasterizácii (a to tá rasterizácia nebola nijak podcenená). Bolo na nich jasne vidieť, že konečne nie sú fake-ované s rôznymi pomôckami, ktoré sa používali doteraz. Fakt tvrdíš, že tiene v Shadow of the Tomb Raider či osvetlenie, tiene a odrazy scény v BF V pri rasterizácii boli iba základné?
15.9.2018 15:35:34   94.242.92.xxx 56
Takže se věnuješ RT, ale vůbec nevíš o Radeon Rays 2.0?

Jinak HW akcelerace RT už jde několik let, nazpět. Každý film, kde je CGI tak využívá RT, a CGI se ve filmech používá téměř 30 let.
15.9.2018 15:48:32   185.216.35.xxx 132
Samozrejme, že viem čo je Radeon Rays. Akurát, že sa počíta softvérovo cez shadre na GPU. NV má také isté riešenia už dlho tiež. A to sú tie, ktoré sa využívali doteraz napríklad presne na tie filmy. Presne takto sa použili 4 Volty na jar pri prezentácii RT v starwars scéne. Určite sa na to pamätáš.
To, čo ale NV v Turingu odlišuje od týchto riešení je hardvérová implementácia dôležitých operácií, ktoré sa na RT využívajú. Nepočíta sa to cez shadre. Sú tam na to priamo napálené HW obvody, ktoré sú násobne rýchlešie (tak isto ako je to u čohokoľvek iného). Tiež by si videl násobky výkonových rozdielov keby taká teselácia bola riešená softvérovo oproti aktuálnej hardvérovej podpore. Preto na tú istú starwars scénu teraz stačí jeden Turing (predpokladám, že RTX 2080 Ti), ktorý sám nahradil 4 Volty. Keby si na Vege 64 využitím Radeon Rays pustil tie isté RT scény ako teraz na Turingu, potreboval by si tých Vég aspoň 5 (skôr ešte viac, keďže výkon jednej Vegy je citelne nižší než výkon jednej Volty).
15.9.2018 16:05:56   185.220.101.xxx 610
Ty brďo, ty jsi kapacita, až se budu potřebovat zeptat na něco z oboru, určitě půjdu za tebou. Radeon Rays nejsou AMD implementací DXR. A ne, hw akcelerace raytracingu pomocí gpu na této úrovni se prakticky nepoužívala, protože gpu má příliš omezené paměti, byla to doména pouze editace, procesu tvorby - ve finálním produktu nebyl použit nikde.
15.9.2018 16:14:40   185.220.101.xxx 69
Halvně je to příliš brzo, viď? Brzo na to, tahat žvásty o výkonu a efektu z klobouku ;)
16.9.2018 16:50:14   88.100.171.xxx 20
To neni HW akcelerace. Ty grafiky by musely mít minimálně podobnou konstrukci jako Turing. Ale i to co je v Turingu je, hm.. jak to říct, ořezané RT? Takové lightweight.

Plné kvalitní RT je v reálném čase nemožné. Prozatím.
15.9.2018 04:20:14   89.176.147.xxx 3332
Chapu, ze pokud chcete mit pristup k NVidia kartam na recenze, coz je duvod proc sem ctenari chodi, tak nesmite kritizovat, ale tohle je hrozny, sice uplna sada novinek, ale ani jedna neni v podstate k nicemu. Jedinne stesti, ze budou RTX tak drahe, ze i mnohy fanousek sice NVidii zatleska, ale grafiku si nekoupi, protoze na ni nebude mit a tudiz ani vyvojari se do podpory nove verze GameWorks nepozenou.

Stream procesory a tensor cores - ok, proste vypocetni jadra, ktere ma i konkurence, akorat vic obecna, muselo to prijit a je to pokracovani nevydane Volty, zdane prekvapeni.

DLSS - kravina k nicemu.

RT - na 1080p/60FPS je uplne k smichu.

GDDR6 - proste rychlejsi pameti, nic prevratneho jako je treba HBM.

Memory Compression - opet technicky detail spis na urovni pameti nez samotneho cipu.

GPU Boost 4.0 - to snad ani nechci komentovat, uz jen ten nazev je k smichu.

Mesh shading - ok, v podstate ukazka toho, ze RT je nepouzitelna.

Variable Rate Shading - opravdu to prinese hezci grafiku, fotorealistictejsi tezko, kdyz to bude bret detaily, aby bylo vic FPS kvuli RT.

Texture-Space Shading - to vypada zajimave.

Deep Learning - nove gameworks

NVLink - malokdo pouzival SLI, malokdo vyuzije toto.

USB-C a VirtualLink - soucast standardu, urcite ok, ale nic snad co by mohlo ohromit.

2 monitory 8K - jasne :-) ale hrat je treba na 1080p.

NVENC - zkousel jsem na Pascalu, vysledky dost k nicemu, takze jedine dobre, ze to zlepsili.
15.9.2018 06:41:40   109.105.39.xxx 3210
Jo to je těžký. CUDA byla taky kdysi k ničemu a „nové gameworks“. Podívejte se, jak je k ničemu dnes.

S deep learningem a tenzory se dají dělat dost šílené věci, je to nový level post processingu. A dá se s tím ušetřit i dost výkonu.

RT na 1080p/60 fps... hergot, fakt bych chtěl mít tu jistotu, kterou všichni mají, že podpora RT automaticky znamená 60 fps na 1080p. I ten dva roky starý Rise of the Tomb Raider se dá nastavit tak, že jede na 60 fps na 1080p, a přitom jej žádný ray tracing nebrzdí.

Uvědomujete si, že dokud nemáme srovnání stejného nastavení bez ray tracingu a s ním, tak se z takového čísla nedá ale lautr nic vyvozovat a o náročnosti ray tracingu nevypovídá téměř nic?
15.9.2018 06:42:35   185.216.35.xxx 1811
"Uvědomujete si, že dokud nemáme srovnání stejného nastavení bez raytracingu a s ním, tak se z takového čísla nedá ale lautr nic vyvozovat?"

JJ Presne. Vtipné je, že sa to vyvodzuje zo Shadow of the Tomb Raider. Kúpil som tú hru včera a chvilku zahral cez GeforceNOW. Vrátane benchmarku. Vo FHD bol priemer 45 FPS bez RTX. RTX cez GeforceNOW nefunguje. A to hru akceleruje NVIDIA Tesla P40, ktorá má 3840 CUDA jadier. Ešte raz to napíšem - priemer 45 FPS vo FHD bez RTX. Redmarrx proste razí tú svoju anti Turing politiku. Sadlo mu niečo na nos a nejak sa toho nevie zbaviť. :-) A ani nevie čo hovorí:

Citace:
Mesh shading - ok, v podstate ukazka toho, ze RT je nepouzitelna.


Čo má mesh shading spoločné s RT fakt netuším. Hlavne, že to je podľa neho dôkaz o nepoužitelnosti RT.
15.9.2018 06:47:18   185.216.35.xxx 65
Samozrejme nastavené som mal všetko na max.
15.9.2018 06:52:45   185.216.35.xxx 107
Ešte pozerám, že ludia nemajú problém ísť aj vo vyšších rozlíšeniach. v 2K s 980 Ti cez 50 FPS alebo v pohode v 4K s pretaktovaným Titanom (neviem aleb ktorým). Takže je možné, že mne pridelená Tesla renderovala aj pre niekoho ďalšieho. T.j. brať tých 45FPS vo FHD v benchmarku s rezervou. Každopádne to nič nemení na tom, že aktuálne predpovede výkonu s RTX sú založené v podstate na ničom. Už iba chvílu treba vydržať. Budú testy.
15.9.2018 08:18:15   89.176.147.xxx 1110
S tim stinovanim to bylo mysleny tak, ze kdyby se kompletni scena vykreslovala pres RT, tak to neni potreba resit. Jasny, ze se vykresluje jen par efektu a nazdar. To nebylo soucasti komentare, ve kterem si delam srandu z bombastickych vylepseni grafik NVidie, ale samozrejme cele RT je v dnesni podobe taky pro legraci. :-)
15.9.2018 09:04:40   185.216.35.xxx 83
Stále by to bolo potreba riešiť, pretože ešte roky nebude mať RT podporu väčšina ludí. Rasterizácia sa bude používať ešte dlhú dobu.
17.9.2018 06:08:50   89.24.55.xxx 10
Hraju to na 1080Ti na qhd displeji a jede to vetsinu casu na 90-100 fps. Ty nejnarocnejsi casti dava lehce pod 70. Nejnizsi cislo bylo 68 fps, nejvyssi 130. Hraju vse na max, jen vyhlazovani jsem dal hned zpocatku na SMAAT2x, a kdyz jsem to po 10 hodinach hrani zkousel hodit na SMAA4, tak nebyl vizualni rozdil, nizsi vyhlazovani jsem nezkousel (TAA, SMAA). Se SMAA4 v prvni vetsi vesnici klesl framerate z 78 na 55fps.
Odrazy od vody a stiny v nekterych situacich nejsou nicmoc a druhy puzzle s paprsky svetla byl trochu hnusny, respektive ty paprsky od zrcadel maji nizsi rozliseni, podobne jako treba zpocatku ve Fallout 4, kdyz se zaply godrays na urcity nastaveni, tak to delalo ty paprsky takove kostickovane, tak tady je to u druheho puzzlu stejne... a pada pri tom ovladac
Co jsem si tedy vsiml v porovnani s videi se zapnutym RT: stiny jsou bez RT ostrejsi a obcas maji nizsi rozliseni. S RT jsou min ostre, zabarvuji se podle barvy zdroje svetla a blednou, kdyz je na stin posviceno dalsim zdrojem. To jsem ochoten obetovat.
Odrazy od hladiny maji vyssi rozliseni a to bych bral vsema deseti. Godrays v puzzlech budou pravdepodobne hezci a budou zabarvovat celou mistnost - cool.
Pokud bylo video s RT efekty vyhlazovano pomoci SMAA4, tak se nedivim nizkemu vykonu.
Jinak hra vypada uzasne i bez tech RT efektu, ale vtira se myslenka, ze tvurci na efekty, ktere ma RT resit, pri klasicke rasterizaci, tak nejak dlabali, protoze stiny ma hezci i GTA V pri pouziti PCSS a odrazy s 2x MSAA taky. Respektive odrazy by si Shadow zaslouzily vyhlazovani. Godrays v druhem paprskovem puzzle snad vyresi patch, protoze v prvnim vypadaly moc pekne i na Pascalu. Patch je potreba, at uz na strane ovladace, ci hry samotne.
Libi se mi, ze v nastaveni je jako vychozi api dx12 a dx11 je spis takovy legacy rezim.
15.9.2018 09:29:14   91.219.236.xxx 92
Nechápu o co ti jde, bias kterým na věc nazíráš je jasně patrný. Preferuji opensource, AMD gpu, ale jednoduše musím uznat, že se Nvidia činila. Samozřejmě se skepsí nahlížím na efektivitu a velikost paměti Turingu, ale směr, který Nvidia udala podává určitá ospravedlnění - díky výsledkům deep learning při upscalingu a denoisingu obecně budeme moci přejít na 8K s mnohem menší spotřebou dalších prostředků. Mimochodem NVENC se ti nelíbí? Tak běž ke konkurenci XD
15.9.2018 09:51:45   91.219.236.xxx 53
A jak navíc popisuje Jespi níže - pláčete na špatném hrobě. Nvidia jen využívá situace, vzduchoprázdna, které vznikly díky AMD, zazlívat jim můžete jen máloco. Mimochodem imo bude při raytracingu zásadní multithread výkon cpu, pokud si z toho chcete vzít nějaký pozitivní příslib.
15.9.2018 10:01:00   89.176.147.xxx 18
NVENC se mi nelibi, zkusenost s AMD VCE nemam, ale pry je to podobne, Intel QuickSync je taky strasnej, takze ve vysledku furt nejlepsi pres procesor, ale je to pomalejsi.
15.9.2018 11:19:35   178.17.166.xxx 54
"prý je to podobné" to mi k ucelení názoru na tvá slova úplně postačí, díky
15.9.2018 12:03:03   62.212.73.xxx 44
NVENC se ti nelíbí, protože oproti konkurenci má desetinásobnou základnu a hele, já naprosto rozumím, že video natočené na mobil dáš přehryzat cpu pro dobrý pocit.
16.9.2018 16:54:38   88.100.171.xxx 42
nVidia se aktuálně vydala víceméně směrem AMD. Místo obvyklé brute force to vzali přes extrémně paralelizované výpočty a specializované jednotky.

Osobně tipuju, že částečně i proto aby bylo vůbec kam jít. Lepší výrobní procesy zatím nikde a ani s nima nelze v aktuálním směru grafik pokračovat.
15.9.2018 10:34:38   78.141.110.xxx 83
Prestaň sa správať ako ohrdnutá milenka
15.9.2018 09:27:38   217.112.164.xxx 2410
Problém Turing karet je mlčení ze strany NVIDIE, vždy když NVIDIA předvedla novou generaci, zahltila nás grafem výkonu, porovnáním FPS apod. Člověk tak měsíc dopředu věděl do čeho jde a předprodeje se jenom hrnuly.
Teď však po nás NVIDIA chce, abychom koupili předraženou kartu a spoléhali na jejich marketingové kecy.
Každý kdo viděl gamescom přednášku CEO, viděl, jak moc byla křečovitá a jak moc se diváci nechytali a tleskali jen, že je už nervózní kožená bunda pobízela.
A není se čemu divit. O těch kartách víme na papíru vše, v praxi o nich nevíme nic, ale hlavně směle předobjednávat.
Spoustu lidí tak nervózně čeká na nezávislé recenze a konečně nějaký realný graf výkonu z praxe. Protože se nám nedostává, je tak samozřejmě, že se internetem šíří naštvanost, nervozita a spekulace. Přirozený vývoj situace, kterou nastolila NVIDIA.

Vlastním 1080tku, kterou jsem tehdá kupoval za 13 700, jestli si teď mám za 22 000 koupit 2080tku, musím vědět za co si vlastně připlácím.

U NVIDIE se mi vždycky líbilo, že dodala RAW výkon bez ale.
U AMD to bylo vždycky, "Architektura není dělaná přímo na hry, kecy kecy, pod určitým rozlišením a určitým API v určité situaci a pod určitou hrou má vyšší výkon než NVIDIA, kecy kecy bla bla.

Teď jde NVIDIA ve stopách AMD a pod určitou situací tu máme 10x vyšší výkon Pascalu. Jestli nehrajete hry, které RT nepodporují, je vám Turing naprd..nebo není? Je výkon v neRT hrách tak úžasný, že obhájí ceny? Nevíme..NVIDIA mlčí, ale předobjednávejte.

NVIDIA dělá "nový standard měření výkonu" nikdo však nezaručuje, že RT neskončí v propadlišti dějin jako hairworks nebo GPU physics.
15.9.2018 09:59:44   185.216.35.xxx 102
Niečo už postupne vypláva von:

https://videocardz.com/77983/nvidia-geforce-rtx-2080-ti-and-rtx-2080-official-performance-unveiled

Uvidíme čo je na tom pravdy. A inak súhlasím s tým, že ceny RTX grafík sú strašné. Tiež mám 1080tku. Kvôli VR a 4K som ale chcel upgrade na 2080 Ti. Predstavoval som si ale cenu do 900E. Plus mínus. :-)
15.9.2018 10:04:54   89.176.147.xxx 128
+1

Presne, ale dodal bych, ze ja nebudu verit ani tem recenzim, protoze pokud dela NVidia takovou masaz predem a to i u technologickeho popisu, tak to nevzbuzuje duveru, ze NVidia s PC magazinama nevymenila grafiky na testy za pozitivni recenze a grafiky tak na testy dostanou jenom provereni lide.

Takze dokud si nekdo duveryhodnejsi nekoupi grafiku za sve a neotestuje, tak ja proste neverim uz nicemu.
15.9.2018 11:00:01   90.179.133.xxx 1210
No tak pockej na testy Stacha, zkoukni grafy bez cteni omacky (pardon objektivni fakta), k vykonu pridej bulharskou (pardon plzenskou) konstantu a budes plusminus znat skutecny vykon nove generace.
15.9.2018 11:14:27   185.216.35.xxx 158
Slovo
Citace:
skutečný
by som dal do úvodzoviek. Ale je jasné, že Redmarx čaká na negatívnu recenziu, aby si dokázal svoju "pravdu".
15.9.2018 11:19:05   217.112.164.xxx 206
Jn, jestli chcete znát reálný výkon RTX karet, vemte Obrovu recenzi a odečtěte 15% a nebo DDebilovu a přičtěte 20%

nebo vemte ty dvě recenze a zprůměrujte je
15.9.2018 12:43:38   188.167.250.xxx 129
Redmarx čaka na:
Urcite si pockam na test od DDeho, ten urcite NVidii tlacit nebude.

To je jedno ako bude klamať v recenzii,hlavne že dopadne nvidia zle. Srdiečko to zahreje.
15.9.2018 13:18:30   185.216.35.xxx 64
Už dokonca pridáva 2 konštanty. +5% pre GTX10xx kartám (pretože ich proťajšky sú pretaktované) a -5% RTX grafikám (pretože výber hier urobila NV a predstavuje teda to najlepšie, takže sa dá očakávať normálne menší všeobecný výkon). :-)
15.9.2018 14:31:52   109.105.39.xxx 133
Aspoň po mně nikdo pozitivní recenzi nechtěl.

Masáž dělá Nvidia hlavně kvůli tomu, že je těch nových technologií fakt hodně a že jen na základě testů aktuálního softwaru by to dělalo dojem, že ty karty nepřinášejí nic zajímavého, jenom o málo vyšší výkon a o hodně horší poměr cena/výkon. A taky kvůli tomu, že zatím neexistuje ekosystém, ve kterém se to dá využít, ten je potřeba vytvořit. A nevytvoří se tím, že firma udělá deset nových technologií, řekne, že jsou zadarmo a otevřené a bude čekat, jestli to někdo začne používat (tím nechci říct, že by na to AMD vysloveně kašlalo, ale do softwaru a podpory zjevně nevráží tolik peněz jako Nvidia, her vznikajících s jejich přispěním je prostě méně).

V reálu totiž zatím není celkem nic, na čem se nové funkce dají testovat. Něco málo přijde s patchi a novými hrami až v následujícím půlroce.
15.9.2018 15:55:34   89.176.147.xxx 1111
Aha, takze kdyz AMD prisla s grafikou pro asynchronni shadery normalni soucasti DX12, tak to bylo spatne, protoze realne to vyuzivalo par her a jinde to nic neprinaselo, ale kdyz s technologiema pro ktere neni zadne vyuziti a minimalne dva roky nebude, prijde NVidie, tak je Huang frajer, ze s tim vylez ven a vsechno je to takovy ruzovoucky a krasnejsi.
15.9.2018 16:01:28   185.216.35.xxx 95
Kto kedy prosím ťa tvrdil, že podpora asynchrónnych shaderov je zlá? A kto tvrdí, že s technológiami NV je všetko ružévé a krásne?

A toto je tiež pekný konštrukt:

Citace:
kdyz s technologiema pro ktere neni zadne vyuziti a minimalne dva roky nebude


Vo viacerých článkoch nájdeš tak zoznam 30 hier, ktoré vídu buď s podporou RT alebo DLSS a niektoré aj s oboma. To mi celkom príde ako využitie a nie naopak. A určite to bude behom najbližších 2 rokov. Dokonca aj o Cyberpunku 2077 sa píše, že bude RT podporovať. Ten víde tak za 2 roky. Predpokladám, že ďalšie hry sa pridajú tiež. Ale už teraz ich je možno viac ako hier s podporou DX12 a určite viac ako s podporou Vulkánu (len pre porovnanie, určite tým nehovorím a ani nenaznačujem, že je podpora DX12 či Vulkánu zbytočná).
15.9.2018 16:29:24   217.112.164.xxx 71
Pravda... v jednom s DDebilem souhlasím, Turing je spíše pro tvůrce obsahu, než pro hráče. A bude tomu tak podle mě ještě jednu generaci.
15.9.2018 15:00:23   94.242.92.xxx 64
Souhlasím a je to i pochopitelné, že Nvidia nemůže u RTX karet mluvit čistě o hrubém výpočetním výkonu. RT je úplně jiná technologie, která s klasickou rasterizací nesnese srovnání.

Proto i to mlžení ze strany Nvidia. Vůbec bych se nedivil, kdyby výkon v rasterizaci na RTX kartách by sledoval poslední trendy, kdy nová generace přinese nárůst výkonu v řádu do 25%. 10x vyšší výkon bude na RTX kartě naměřen pouze tehdy, pokud bude pro benchmark použita aplikace s RT, kterou prostě GTX karty v reálném čase nezvládají. Ostatně, o tom, jak RT funguje na jejich současné kartě nebo i CPU se může každý přesvědčit sám.

Pak tady máme srovnání RTX vs GTX (RT ON/OFF), které Nvidia schválně dělá tak okatě, jak to jen jde a pro rasterizaci volí uplně to nejzákladnější, co technologie dovolí, aby opravdu hra/benchmark bez RT vypadal ve srovnání s RT hrozně.
15.9.2018 15:23:37   185.216.35.xxx 43
Citace:
Vůbec bych se nedivil, kdyby výkon v rasterizaci na RTX kartách by sledoval poslední trendy, kdy nová generace přinese nárůst výkonu v řádu do 25%


Podľa posledných "únikov" to vyzerá na 40% (a áno počítam iba nárast výkonu a teraz nieriešim pomer cena/výkon, ktorý je naozaj otrasný).

https://videocardz.com/77983/nvidia-geforce-rtx-2080-ti-and-rtx-2080-official-performance-unveiled
15.9.2018 15:59:02   89.176.147.xxx 718
Nikoliv.
Opet spatne.

Pro DX11 je prinos maximalne 25%, nekde i mene.
Pro DX12 je prinos az 40%, protoze Pascal v DX12 oproti konkurenci od AMD ztracel a NVidia konecne v Turingu prisla s plnohodnotnou DX12 kartou, ktera ma i adekvatni DX12 vykon.
15.9.2018 16:16:14   78.141.110.xxx 91
Ty si už videl recenzie?
15.9.2018 16:30:00   94.242.92.xxx 42
Jako těch 25% by byl celkem standardní mezigenerační nárůst. To jsme viděli už od snad GTX 7XX, že to vždy šlo zhruba o 25% nahoru.
15.9.2018 16:49:08   94.242.92.xxx 62
Tady je ale taky na zváženou, že vůbec poprvé (nebo alespoň co se pamatuju) vychází verze Ti společně s standardní verzí XX80 karty.
15.9.2018 17:35:55   89.176.147.xxx 215
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
15.9.2018 16:56:00   185.216.35.xxx 83
Kde v tom teste vidíš 25% a nižšie? Sú tam aj DX11 hry a u nich to vyzerá tiež v priemere na 40%.
15.9.2018 18:08:13   188.167.250.xxx 154
Na Redmarxa nemá cenu ani reagovať. Prosím ťa čo ti nvidia spravila? Uvedom sa chlapče,však píšeš po všetkych CZ forach ako si Turing nekupiš a je na hov.o. Recenzie ešte niesu vonku,tak klud. Ak ludia nebudu kupovať nové karty, tak možno ich nvidia dá za cent
15.9.2018 19:29:46   109.105.39.xxx 145
Vidím mu až do žaludku, chce to koupit, tak spamuje na fórech, jak je to na houby, aby to nikdo nekupoval a aby museli shodit cenu.
15.9.2018 19:54:09   89.176.147.xxx 817
Ikdyby sla cena o 50% dolu, tak Turing nekoupim. Zbytecny Tensor a RT Cores nepotrebuju. Mozna to nekoho oslovi, ale me ty prezentovane technologie zcela odradily.

Grafiku na soucasny hry GTX1080 mam a verim, ze mi dalsi dva mozna tri roky bude stacit. Mezitim prijde 7nm, s trochou stesti NVidie reviduje nesmyslne DLSS a na RT bude mit vic vykonu, s jeste vetsi trochou nebo spis hodne stesti se v 7nm okoti Navi od AMD a bude konkurence a z rise snu je, aby i Intel na 7nm postavil konkurence schopnou kartu. Kazdopadne mohlo by to byt zajimave.

Jinak u me rozhoduje pomer vykon/cena pri pozadovanem minimalnim vykonu, aby mi hry behaly plynule na 2560x1440.
Kdyby to vyslo a grafiky vydali vsichni tri, tak u me pri stejnem vykonu a cene mirne favorizuji AMD za celkove sympaticky projev firmy a perfektni konkurenci Intelu v procesorech. NVidii bych driv dal na prvni misto, ale ty jejich praktiky co delaji posledni dobou mi je zhnusily, takze az druzi a Intelu moc neverim, ze ikdyby mel grafiku, ze by dotahnul ovladace, radim na posledni misto, to byl vzdy jeho velky problem.
16.9.2018 08:54:01   84.42.139.xxx 31
To by mne taky zajímalo... Asi zas neumí počítat procenta... Stará řada 100%, nová X% A jestli se bavíme o testu z videocardz.com, tak z 12 her jen 4 klesly pod 50% nárust výkonu oproti GTX (ME-Andr, PlayerUnkn, Lara a W3 - vše min o 36% a více (do 50%)). Z syn. testu 3DMARK - 47% v Ti verzi
16.9.2018 16:58:16   88.100.171.xxx 32
No v podstatě udělali to co AMD "tady máte supergrafiku s novou technologií" (akorát to není Vulkan).

Výkon v ne RT hrách bude lepší než předchozí generace protože bezztrátová komprese barev. Ale nejde až tak moc odhadnout o kolik. V podstatě ty karty maj technologii co zmenšuje náročnost na paměťovou sběrnici a současně pěkně širokou sběrnici a fakt hodně paměti.

Takže hry co jsou v tomhle nějak náročné pojedou možná o dost rychleji.

Hry co by bylo skutečně výpočetně náročné (taky jich pár bude) asi budou mít efekt spíš menší.

Nicméně z té komprese barev v kombinaci s opravdu velkou a rychlou pamětí bude profitovat každá hra (neb všechny hry mají textury ).
17.9.2018 15:20:17   91.197.118.xxx 01
Tak jenom blbec si koupí něco na základě reklamy.
15.9.2018 22:49:05   86.49.227.xxx 44
Spousta spolecnosti se staci expandovat, ale tady PCT usnul na vavrinech.
15.9.2018 22:50:41   86.49.227.xxx 45
PCT jako dinosauri, PCT starne se svymi ctenari, vitejte do klubu
15.9.2018 22:55:41   86.49.227.xxx 25
cituji: Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

Doufam, ze me tady zase nekdo zabanuje
16.9.2018 01:26:44   79.219.204.xxx 90
Na druhej strane ctenari nestarnu vobec, vsetci sa zasekli v puberte. ;-)
16.9.2018 01:41:34   86.49.227.xxx 13
my tomu verime, hajl tail
16.9.2018 01:44:38   86.49.227.xxx 29
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
16.9.2018 14:03:32   109.105.39.xxx 71
Jeden ban za spamování všech diskuzí těmihle nicneříkajícími cancy furt dokola nestačil?
16.9.2018 07:56:05   185.219.167.xxx 710
Bla, Bla, Bla... celá diskuze, všechny ty keci tady, hejty, všechno bude za 3 dny pasé a ohlodá je zub času a nezbyde po Vás nic... jen prázdná poušť.
16.9.2018 12:08:00   217.112.164.xxx 33
Máme tu nihilistu pánové, tak to nekomentuj, táhni se někam zavřít, protože nic nemá smysl a neruš nás.
16.9.2018 13:45:20   162.247.74.xxx 26
Ano, Crho, i ty umřeš, a kolika lidem se tak uleví.
16.9.2018 16:59:32   88.100.171.xxx 33
Ne když umřou první, i když.. taky budou v klidu.
17.9.2018 14:27:08   94.242.92.xxx 31
Zajímavé by bylo srovnání GTX 1070 Ti a RTX 2070. 2432 CUDA jader vs. 2304; GDDR5 vs GDDR 6, 180W TDP (500W zdroj) vs 175W TDP (550W zdroj) a tak dále. Také je překvapivě snížena maximální provozní teplota oproti Pascalu z 94°C (1070Ti) na 89°C (2070).

Přece jen, je 1070Ti mezi hráči hodně a pořád se dobře prodává, i na trhu s použitými kartami.
17.9.2018 14:59:48   89.239.11.xxx 10
Není to GT106, ale TU106.

"...levnější model dostal menší čip GT106, který NVLink prostě nemá."
17.9.2018 17:57:14   85.207.89.xxx 11
Mě by zajímalo jaký bude pokračovatel v segmentu GK pro FHD čili GTX1060. Myslím, že nějaký na RTX2060 budeme moci zapomenout jelikož už 2070 bude s výkonem RT asi na hraně.
17.9.2018 18:01:57   94.242.92.xxx 20
Co jsem zatím tak četl kolem a kolem, tak RTX 2060 nebude, bude GTX 2060. Ale zatím jen lidi věští z koule. Taky jsem slyšel o tom, že 2060 budou recyklované Pascal 1070, kterých má teď Nvidia plné sklady.
18.9.2018 05:28:18   213.192.39.xxx 01
Tak ono by to zase buhví jak nevadilo, zatím každá generace je o třídu výkonnější než ta předchozí, kdyby to doplnili o GDDR6 nebylo by to od věci. Většinou to ale zabijou cenou už na startu. Na značení jsem taky zvědav jestli to bude GTX20XX nebo jenom zvýší na GTX11XX. Tu dvojku chápu jakože "revoluci" takže proč neudělat nový číselný značení. Ale pokud budou dvojkou značený i klasické produkty ubrali si možnost značení pro 9 generací karet
17.9.2018 19:49:11   89.177.228.xxx 21
Řekl bych, že bude velmi složité oslovit potenciální zákazníky téhle nové generace karet v době, kdy už i s dosavadními GPU vypadají hry téměř fotorealisticky, protože to, co pro běžného hráče (nevnímajícího grafické nuance) přináší, z toho jim asi brada nespadne, zvlášť s přihlédnutím k ceně.
Mnohem lépe si dovedu využití představit v 3D modelování / renderingu, kde by karta mohla některé procedury (snad) výrazně HW urychlovat.
Pokud ale za tu cenu hráč nedostane výrazně vyšší FPS, tak ho asi "nějaké reflexe a stíny" nepřesvědčí.
17.9.2018 20:15:55   80.188.13.xxx 00
https://www.svethardware.cz/falesne-recenze-na-tripadvisoru-poslaly-muze-za-mrize/47560
17.9.2018 20:16:53   80.188.13.xxx 00
Za Vase, cituji Vas nicneříkajícími cancy. Vsak ono se vam to vymsti
17.9.2018 20:17:47   80.188.13.xxx 00
Mimochodem, mate stejny slovnik jako tady pan obr, to uz o necem svedci
17.9.2018 22:30:28   109.105.39.xxx 00
Když už máte potřebu lepit OT a další nesmysly pod každý článek, aspoň to laskavě udělejte v jednom příspěvku místo tapetování diskuzí příspěvky o jedné, navíc obvykle nesmyslné, větě.
Na tohle fakt nikdo není zvědavý, ani my, ani ostatní čtenáři.
17.9.2018 23:04:22   86.49.228.xxx 00
Konecne rozumne jednani, zacinam Vas povazovat za cloveka, kdyz Vas to tak stvalo, mohl jste rict rovnou.
18.9.2018 05:38:32   213.192.39.xxx 01
Njn navíc hráči online FPS v drtivé většině nastavujou detaily na low aby měli vysoký framerate a super detaily jsou jim u zádele. Okbkrásná grafika, odrazy atd. ok proč ne, ale při tý vší kráse 60fps je většinou dolní hranice kdy jse hra ještě hratelná, pak už se jen táhne jako med, zvláště hry na EA založené na Frostbite. Aha vlastně nový Battlefield V je Frostbite od EA

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

41 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 14.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.