Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering

Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering | Kapitola 4

Adam Vágner

Adam Vágner

14. 9. 2018 03:00 78

Seznam kapitol

1. Architektura Turing oficiálně 2. Nové Streaming Multiprocesory 3. Tensor Cores, GDDR6, GPU Boost 4. Pokroky ve stínování (shadingu) 5. Deep Learning, NVLink, USB-C, výstupy
6. GeForce RTX 2080 Ti vs. GTX 1080 Ti v parametrech 7. GeForce RTX 2080 vs. GTX 1080 v parametrech 8. GeForce RTX 2070 vs GTX 1070 v parametrech 9. Snímky z prezentace

Dnešním dnem končí embargo na detaily k nové architektuře Turing a podrobnosti o nových funkcích, které karty nabízejí. Asi jen s málokterou premiérou za celou dobu historie grafických 3D akcelerátorů představili výrobci karet tolik nových technologií najednou.

Reklama

Pokroky ve stínování (shadingu)

Mesh shading

Mesh shading pomocí nového shader modelu vylepšuje zpracování geometrie při zpracování vertexů, tesselace a geometrie uvnitř grafické pipeline. Umožní přenést část zátěže z procesoru na grafický čip při zpracování velkého množství objektů. A přinese i nové techniky pro pokročilou práci s geometrií objektů a LOD managementem.

Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering
i Zdroj: PCTuning.cz
Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering
i Zdroj: PCTuning.cz
Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering
i Zdroj: PCTuning.cz

Variable Rate Shading

VRS umožní vývojářům dynamicky měnit kvalitu vzorkování při renderingu. Ať už jde o zjednodušení, kdy na dladici o šestnácti pixelech připadne jeden vzorek, nebo naopak vyšší kvalitu s až osmi vzorky na pixel. To umožní vývojářům výrazně zredukovat náročnost renderingu v oblastech obrazu, kde to nepřináší žádné viditelné výhody a tím navýšit snímkovou frekvenci. K dispozici je již několik možností, jak toho dosáhnout – třeba v závislosti na obsahu scény, na tom, co se na scéně pohybuju anebo u virtuální reality, kde se může kvalita měnit v závislosti na oblasti zorného pole.

V předchozích generacích karet Nvidia představila techniky jako Multi-Resolution Shading (MRS) a Lens-Matched Shading (LMS), které optimalizovaly především rendering pro virtuální realitu. Umožnily rozdělit obraz na šestnáct regionů a renderovat je v různé kvalitě (některé oblasti obrazu se totiž následně smršťují pro kompenzaci deformací způsobených čočkami).

S Turingem Nvidia připravila mnohem flexibilnější systém VRS – Variable Rate Shading. Vývojáři mohou nově obraz rozdělit do malých dlaždic o rozměrech 16 × 16 pixelů a u každé z nich určit míru vzorkování. Cíl je prostý, neplýtvat zbytečně výkonem na to, aby karta detailně počítala třeba rozmazaný asfalt nebo fleky na zdi, když se může raději věnovat detailům automobilu nebo přístrojům.

Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering
i Zdroj: PCTuning.cz
Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering
i Zdroj: PCTuning.cz
Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering
i Zdroj: PCTuning.cz

Texture-Space Shading

Při využití texture space shadingu lze stínování objektů počítat nikoliv v souřadném systému obrazovky, ale v souřadném systému textur objektu (texture space). Výsledky stínování zůstanou uložené v paměti a jde je opakovaně využít, aniž by bylo nutné daný objekt renderovat znovu.

Jednou z možností využití je například rendering obrazu pro virtuální realitu, kdy si engine vyrenderuje mapu na některý objekt, uloží ji do paměti a v obrazu pro druhé oko jej namapuje na viditelné pixely téhož objektu, aniž by bylo zapotřebí renderovat jej celý. Další možností je využít stejnou mapu pro více instancí téhož objektu anebo ji využít v po sobě jdoucích snímcích.

Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering
i Zdroj: PCTuning.cz

Multi-View Rendering

MVR je rozšířením Single Pass Stereo známého z Pascalů, které umožňovalo renderovat dva obrazy vzájemně posunuté v ose X při jediném průchodu.

MVR umožňuje renderování více obrazů, i když má pohled kamery úplně odlišný výchozí bod anebo směr pohledu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama