Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering

Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering | Kapitola 3

Adam Vágner

Adam Vágner

14. 9. 2018 03:00 78

Seznam kapitol

1. Architektura Turing oficiálně 2. Nové Streaming Multiprocesory 3. Tensor Cores, GDDR6, GPU Boost 4. Pokroky ve stínování (shadingu) 5. Deep Learning, NVLink, USB-C, výstupy
6. GeForce RTX 2080 Ti vs. GTX 1080 Ti v parametrech 7. GeForce RTX 2080 vs. GTX 1080 v parametrech 8. GeForce RTX 2070 vs GTX 1070 v parametrech 9. Snímky z prezentace

Dnešním dnem končí embargo na detaily k nové architektuře Turing a podrobnosti o nových funkcích, které karty nabízejí. Asi jen s málokterou premiérou za celou dobu historie grafických 3D akcelerátorů představili výrobci karet tolik nových technologií najednou.

Reklama

Turing Tensor Cores

Tensor Cores jsou specializované jednotky pro výpočty operace s maticemi a tenzory, které se využívají u hlubokého učení. U nové generace tensor cores použité v Turingu přibyly výpočty s přesností INT8 a INT4 pro situace, ve kterých není zapotřebí přesnost FP16 a nevadí u nich kvantizace.

S Turingem se tensor cores poprvé dostávají do herních grafických karet a pracovních stanic s kartami Quadro. U herních grafik najdou využití třeba u DLSS (Deep Learning Super Sampling) – nové techniky využívané pro odstranění aliasingu.

Akcelerace Real-Time ray tracingu

Turing poprvé přichází s možností využít ve hrách ray tracing v reálném čase a na jediném GPU. Ray Tracingu jsme se dost obsáhle věnovali v předchozím článku po představení Turingu na Gamescomu, takže se zatím spíše odkážu na něj.

Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering
i Zdroj: PCTuning.cz
Nvidia Turing: nové technologie pro chytřejší rendering
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Paměti GDDR6

Architektura Turing je první s podporou nových grafických pamětí typu GDDR6. Nvidia kvůli tomu podle svých slov zcela přepracovala paměťové rozhraní, aby zvýšila rychlost, energetickou účinnost a snížila šum. Při návrhu čipu i desek zredukovala přeslechy o 40 %. Výsledkem je nárůst rychlosti vzorkování na 14 Gbps a 20% navýšení energetické účinnosti oproti pamětem použitým u Pascalů.

K novým pamětem se přidává i větší a rychlejší L2 cache. Grafický čip TU102 dostal v základu 6 MB cache L2, dvojnásobek 3MB L2 u GP102 použitého v Titanu Xp. Oproti Pascalu také výrazně narostla propustnost.

Turing Memory Compression

Spolu s rychlejšími pamětmi nabízí Turing i vylepšenou kompresi pamětí. Díky kombinaci nových kompresních technik a rychlejších pamětí má oproti Pascalu asi o 50 % vyšší efektivní propustnost pamětí.

GPU Boost 4.0

Turing dostal i novou generaci GPU Boost 4.0. Ovladače dostaly nové knihovny, s nimiž mohou vývojáři utilit pro přetaktování přidat automatické taktování karet. Karta sama na pár kliknutí vyzkouší různé režimy s různými křivkami taktů a napětí, provede diagnostické texty a vyzkouší, jaké nastavení už karta neustojí.

Tomu jsem se ještě neměl čas detailněji věnovat, vezměte tedy zavděk úryvkem ze zmiňované prezentace pro novináře, který zveřejnil Hardwareluxx (ono to bude stejně lepší zhlédnout na videu než se pokoušet celé video převyprávět).

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama