Hlavní stránka Hardware Grafické karty Wreckfest: srovnání výkonu grafických karet
Wreckfest: srovnání výkonu grafických karet
autor: Adam Vágner , publikováno 13.7.2018
Wreckfest: srovnání výkonu grafických karet

Nový Wreckfest má za sebou úspěšný ostrý start. Milovníkům destrukce přinesl něco, co už tady dlouho nebylo. Když se auta pustí do sebe, plechy se začnou bortit a létat vzduchem, budete zírat na to, že se to mezi poletujícími troskami docela svižně hýbá i na levnějších kartách.


Nejdřív to pozitivní – na nižší detaily je hra bez potíží hratelná i na levných kartách. A dokonce ani na hraní ve 4K ve vysokých detailech nebudete potřebovat vysloveně to nejvýkonnější dělo – na ultra s vyhlazováním MSAA 4× se na průměrných 60 snímků dostává i GTX 1080. Pokud budete chtít zůstat nad 60 fps, stačí trochu poladit nastavení, dost možná by stačilo i jen nahradit MSAA jednodušším FXAA.

Samotné tratě jsou celkem jednoduché, dost výrazně optimalizované (a na dnešní poměry možná až zbytečně strohé). Největší záběr dostává grafika s rostoucím počtem vykreslovaných aut. Procesor si přitom paradoxně pobrukuje tak na dvě jádra – při tom, co vše se děje, když se pošťuchují, bych spíš čekal, že se bude potit spíš on a grafika bude zahálet.

Zaráží mě velký rozdíl ve výkonu mezi Radeony a obdobně drahými GeForce, který se dost liší od vyrovnaných výsledků, na něž jsem narazil v jiných testech. To je ostatně důvod, proč jsem na úvod tak zdlouhavě vysvětloval, jak jsem se propracoval ke zvolené scéně pro testování.

Zkoušel jsem nějaké cizí výsledky replikovat, ale při chabém popisu to jde dost špatně. Důvod je taky podrobně rozebraný na úvodní straně – když chcete, dokážete se stejným nastavením při stejných výchozích podmínkách na stejném okruhu naměřit jak 60, tak 80 snímků za sekundu.

Hra má také možná (teda pokud diagnostika nekecá) nějakou potíž s uvolňováním paměti – při testování jsem zjistil, že si ukusuje s každým načtením okruhu o něco více videoRAM, během závodu zůstává obsazená paměť konstantní, po jeho skončení něco uvolní, ale s dalším načtením okruhu sežere zase víc. Na GTX 1080 Ti jsem se tímhle stylem bez potíží po pár okruzích dostal na obsazených 11 GB.

Wreckfest: srovnání výkonu grafických karet

Paměť každopádně i nějak průběžně uvolňuje a funguje i v tomto stavu – minimálně na té GTX 1080 Ti jsem neměl ani po několika hodinách pocit, že by to nějak drhlo. I když.... na screenshotu výše vidíte, že probíhá čilá komunikace po sběrnici a křivka s frametimes není zrovna hladká – jenže nějaké zadrhávání při 115 fps na 60Hz monitoru moc nepoznáte. S kartou s menší pamětí jsem ale podobný maraton nezkoušel, pokud máte nějaké zkušenosti z vašeho hraní, klidně dejte vědět ostatním v diskuzi. Každopádně zrovna uvolňování paměti je to otázka jedné záplaty, pokud to vývojáři poladí.



Tagy: geforce  radeon  hry  výkon  wreckfest  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
13.7.2018 14:37:51   94.242.92.xxx 1412
Pane Vágner, tleskám. Nedávno jsem si postěžoval u jedné herní konzolové recenze slečny/paní/zaměstnankyně Jiříkové, že už to tady na PC tuningu vůbec není o PC hardware a PC hraní a při pátku jste mi udělal radost. Dávám 0.50Kč+
13.7.2018 15:45:32   89.24.139.xxx 242
Tady jde o to že, Adam je expert na grafické karty a testování karet a Lucie zase dělá názory na hry a recenze. Nelze srovnávat naprosto odlišné autory.

Jinak před cca. 8 lety (Tehdy jako nováček v časopise Computer) jsem věděl, že Adam se kartám bude věnovat více a jsem rád, že tu je.
14.7.2018 09:03:26   86.49.42.xxx 618
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
14.7.2018 11:17:58   89.24.139.xxx 142
Dobrý den,

mohl jste si sám všimnout, že Lucie píše srozumitelně, nikoliv hloupě. Pokud chcete něco jiného doporučuji zakoupit časopis LEVEL nebo SCORE. Tam jsou odborné recenze na hry, ale něco si zaplatíte. V tomto případě je to zcela zdarma a nikdo vás to nenutí číst. Článek vynecháte a je to. Lucie a její články míří na jiné čtenáře.
14.7.2018 20:35:57   86.49.42.xxx 415
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.7.2018 17:57:46   185.219.167.xxx 2140
Hej AMĎáci, jaktože ta vaše slavná AMD Vega 64 nedotahuje gtx 1080 ???
13.7.2018 22:28:29   178.255.168.xxx 228
Nechovej se jako de...il.
15.7.2018 19:39:15   185.131.60.xxx 51
on se přetvařovat neumí.
14.7.2018 09:07:51   86.49.42.xxx 79
Jo to uz trapne to porad zminovat, fanatici at si zijou ve sve bubline, ostatni vime, ze je Vega smejd a nema cenu to porad opakovat.

Mimochodem Vega nedava nejen GTX1080 ale ani GTX1070Ti.
Navzdory fanatickym priznivcum AMD v naproste vetsine her je Vega 64 tesne nad GTX1070 a Vega 56 na pul cesty mezi GTX1070 a GTX1060. Muze bejt AMD rado, ze NVidia neudelala vlivam okolnosti tezarske manie i nejakou ekonomicky vyhodnou GTX1060Ti.
14.7.2018 09:54:16   185.219.167.xxx 36
Redmarxi, choď na diit a napiš jim tam že už je trapné jak se pořád navážení do nVidide, protože každej ví jaká je vega FAIL. Buď tak laskav jo.
14.7.2018 10:24:48   86.49.42.xxx 73
Vzdyt to tam pisu dnes a denne, teda dnes jeste ne.
13.7.2018 18:08:48   85.132.138.xxx 50
ta hra neumí texture streaming a je dost náročná na VRAM (myslel jsem, že už to fixnuli), jde to poznat i od vytížení PCI-E třeba 40% propustnost co jsem si všimnul - to bude hlavně kvůli dotahování textur z RAM, ale nějak to běží už hlavně díky lepší správě paměti WDDM 2.x
14.7.2018 09:36:38   86.49.42.xxx 22
Nejsou ty kladny recenze na Wreckfest na Steamu prehnany?

Ja koukal jenom na gameplaye a neprijde mi to jako zadny zazrak. Ja jsem arkadovy hrac, nemam rad simulace, ale tohle mi prijde moc. V jinych hrach vas nekdo tukne a neuridite to a tady mi prislo, ze od toho hrace v gameplay ti protivnici odlitavali, ze to mohl obyt trochu realne ji udelane. Nevim, je to jen nazor ze cytech zkouknutych gameplayu.

Prijde mi i jizdni model slabsi a grafika zastarala. Tim nemyslim nic spatneho, ale pokud k tomu nebudu pristupovat jako k zavodum, kde jde o to zbourat protivniky, ale ke klasickym autozavodum, kde jedu nejakej okruh a chci vyhrat, tak to najdu ve stejny kvalite v GRIDu nebo DiRTu 2, ktere vlastnim a to jsou sice ikonicke ale dnes uz notne stare hry. Jezdit zpusobem, ze s protivniky laskuju, se tam da taky. Proc si teda porizovat Wreckfest?
14.7.2018 09:57:19   93.99.166.xxx 70
To si musíš zahrát na volantu a s vypnutýma asistentama (kontrola trakce, ABS, realistický poškození (při zapnutým realistickým poškození opravdu stačí autem bez „pancíře“ nabourat malinko a máš to skoro na maděru) a pod)... a jestli ti někde přišlo, že od něj protivníci odlítávali při kolizi, je tam dost tuningu zesílení konstrukce + nárazníky... a když se tohle dá na nějaký velký těžký auto, tak ano, ostatní prostě skoro odlítávají. Jinak ovládání s vypnutýma asistentama je hodně podobný Dirt Rally... kdo chce arkádu, zapne si asistenty a hraje arkádově a může si k tomu zapnout normální poškození a auto mu vydrží hodně... já sem na tuhle hru čekal hodně dlouho, je to důstojný nástupce legendárních FlatOut 2
14.7.2018 10:26:14   86.49.42.xxx 31
OK, dik za vysvetleni, je mozne, ze meli youtuberi zapnute ty asistence.
14.7.2018 19:24:36   109.105.39.xxx 50
U vytuňených zadokolek je to bez asistentů i problém udržet na silnici. Pak tam jdou zapnout poloviční, kdy se to dá jakž takž uřídit, a pak úplní, kde už je to fakt arkáda (ale i tak se z té silnice dá celkem snadno vyletět). Třeba sekačku je i tak problém uřídit.
Ale chce to fakt kopací volant, pak je to vážně sranda, plyn, brzdy, ručka, ztráty adheze, pošťuchování, rozdíl mezi asfaltem i šotolinou je poznat i na tom volantu, celkově jedna z mála věcí, co je mnohem zábavnější při hraní než při koukání na video (na to jsem taky koukat nevydržel).
Ale co jsem tak procházel starší diskuze, tak v ostré verzi asi dost polevili u modelu poškození. Auto slisované do krychle a furt se to dá nějak uřídit.
14.7.2018 20:32:03   86.49.42.xxx 10
Ok, dik, budu o tom uvazovat.
15.7.2018 00:19:38   185.140.245.xxx 20
No jestli ti nevadí, že místní recenze na Wreckfest není od tebou tolik oblíbené Lucky, ale ode mě, tak si ji přečti

https://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/52275-wreckfest-spaleny-benzin-praskajici-ocel?start=1
15.7.2018 10:24:07   86.49.42.xxx 00
Samozrejme jsem cetl, ale to info co pise Adam, o velkem rozdilu s a bez asistenu pripadne s polovicnima asistantama tam jaksi nebylo nebo jsem to prehledl.
No nemam force feedback volant, tak to zatim necham, ale zapsal jsem si to, jako neco, cemu bych treba casem mohl dat sanci.
16.7.2018 07:19:28   194.213.41.xxx 52
Komedie programátorů s využitím jader procesorů v dnešní době pokračuje ... fail jak vrata...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

57 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 27.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.