Hlavní stránka Hardware Grafické karty Wreckfest: srovnání výkonu grafických karet
Wreckfest: srovnání výkonu grafických karet
autor: Adam Vágner , publikováno 13.7.2018
Wreckfest: srovnání výkonu grafických karet

Nový Wreckfest má za sebou úspěšný ostrý start. Milovníkům destrukce přinesl něco, co už tady dlouho nebylo. Když se auta pustí do sebe, plechy se začnou bortit a létat vzduchem, budete zírat na to, že se to mezi poletujícími troskami docela svižně hýbá i na levnějších kartách.


Nedá se říct, že by Wreckfest byl nějakým velkým překvapením – vývojáři se po nevydařené kickstarterové kampani rozhodli vývoj hry financovat pomocí placeného předběžného přístupu a tak už se dlouho před uvedením dalo vytušit, s čím budeme mít tu čest. Samotné hře už se věnoval Jan Schrenk v recenzi, my se teď mrkneme na technickou stránku.

Už před lety mě zaujaly technologické ukázky, na které jsem kdysi narazil na Youtube. V nich ještě vývojáři svou práci prezentovali jako Next Car Game. V roce 2013 to vypadalo jako zjevení (ostatně ono tak to vypadá ještě i dnes, pokud to srovnáte s řadou současných „arkádových“ závodních titulů, kde se model poškození leckdy omezuje na to, že z auta něco málo upadne).

Letmo jsem se pokoušel pátrat po informacích o enginu, na kterém běží, ale velice nic moc jsem nenašel – snad jen že má jít o „ROMU engine“, který využívá soft bodies pro simulaci deformovatelných objektů.

Engine se stejným jménem poháněl už původní FlatOut, FlatOut 2 a FlatOut: Ultimate Carnage. Tady už bude zjevně notně modifikovaný. Po několika letech dalšího vývoje jsme se dočkali takového výsledku:

Vypadá to úžasně a překvapilo mě, že se hýbá dost svižně na to, co všechno ve hře létá vzduchem, když se vraky pustí do sebe (přičemž to vytíží s bídou dvě jádra osmijádrového procesoru). Ale s tou nenáročností to není tak jednoduché.

Naměřte si, co chcete

Divočina to totiž není jen na pohled, ale i na testování. Na výkon má extrémní vliv to, kolik aut se kolem vás motá. Zkoušel jsem různá srovnání. Měřil jsem jeden z okruhů nejprve bez soupěřů – to byl průměr 198 fps, s jedenácti soupeři už jen 137 fps, a s 23 soupeři už jen 120,5 fps. Čím méně soupeřů, tím vyšší výkon. V kariéře si bohužel nebudete moci vybírat, tam jich většinou potkáte na startovním poli třiadvacet.

Wreckfest: srovnání výkonu grafických karet

Aby to bylo ještě komplikovanější, záleží i na tom, kde ti soupeři jsou. Když jsem se při jednom z testů na RX 470 vlekl za soupeři, dopracoval jsem se na minutovém okruhu k průměrné snímkové frekvenci 63 fps, zatímco když jsem je postupně všechny předjel a cílem projížděl jako první, průměr to zvedlo už na 80 fps. Čili se dá říct, že můžete za grafiku ušetřit tři tisíce, pokud budete jezdit jako první.

Nepamatuju snad na žádnou jinou hru, ve které by šlo při stejném nastavení na stejné trase naměřit tak extrémní rozdíly jen v závislosti na tom, kde si držíte soupeře.

Výběr scény pro testování

Na testování karet jsem se snažil vybrat okruh, který je na výkon grafiky nejnáročnější. Nejdřív jsem na Aorus GTX 1080 Ti zvedl limit spotřeby nadoraz a natvrdo nastavil otáčky venitlátorů, aby si karta držela stabilní takty.

Pak jsem vyzkoušel, nakolik ovlivňuje výkon zvolená kamera. Nejvyšší snímková frekvence byla při pohledu z kokpitu (126 fps), o něco náročnější je pohled z předního nárazníku či přes kapotu (kolem 115 fps) a nejnáročnější je široký pohled zezadu (kolem 104 fps).

Na výkon má mírný vliv i počasí – při východu a západu slunce (sunrise a sunset) byl výkon kolem 102 fps, při poledním slunci kolem 115 fps a při odpoledním kolem 106 fps.

S kombinací vnějšího pohledu a východu slunce jsem pak změřil všechny závodní okruhy a jejich varianty (dlouhé, krátké a projížděné v opačném směru). To vše v závodě s 23 soupeři při jízdě na chvostu závodního pole.

Wreckfest: srovnání výkonu grafických karet

Naměřené snímkové frekvence vidíte v následující tabulce, je to průřez výkonu prakticky celou hrou na momentálně nejvýkonnější grafice, kterou můžete pořídit:

Wreckfest: srovnání výkonu grafických karet

Jak můžete vidět výše, u řady okruhů záleží i na tom, ze které strany jej projíždíte.

Z výsledků jsem vybíral nejnáročnější okruhy, ve kterých karta dosahuje nižších průměrů a dochází na nich k výrazným poklesům výkonu. Vyšlo z toho pět kandidátů, které jsem projel vícekrát: Big Valley Speedway – Inner Oval, Espedale Raceway – Short Circuit, Fincross Circuit – Main Circuit, Rosenhem Raceway – Main Circuit Reverse a Sandstone Raceway – Short Route Reverse.

Co do průměrů vychází nejhůř Big Valley Speedway, ale u něj je dán pokles výkonu limitem ze strany procesoru – grafický čip nebyl hlavně v úvodu plně vytížený. A podobné je to i u dalších z pětice kandidátů.

Plné vytížení GPU bylo po celou dobu vidět na Rosenheim Raceway, takže jsem jej zvolil pro další testování...

Wreckfest: srovnání výkonu grafických karet



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
54 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 26.2Kč
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.