radeon-x800gt-vs-geforce-6600gt-tvrdy-souboj-ve-stredni-tride
Hardware Článek Radeon X800GT vs. GeForce 6600GT - tvrdý souboj ve střední třídě

Radeon X800GT vs. GeForce 6600GT - tvrdý souboj ve střední třídě | Kapitola 12

Štefek Petr

Štefek Petr

12. 9. 2005 01:00 74

Seznam kapitol

1. Radeon X800GT - starý známý v novém kabátě 2. Architektura použitých čipů 3. Specifikace a srovnání obou soupeřů 4. Vizuální kvalita - vyhlazování a filtrovaní 5. Průběhy FPS obou soupeřů 6. Sestava a syntetické testy
7. Battlefield 2 8. Doom 3 9. FarCry 10. Unreal Tournament 2004 11. Half-Life 2 12. Splinter Cell : Chaos Theory a závěr

GeForce 6600GT je už nějaký ten měsíc naprostým a dosud neporazitelným králem mainstreamových karet. Dnes byla však GeForce 6600GT vyzvána na první pohled nenápadným nově příchozím, který si říká Radeon X800GT. Jak si poradí nový vyzyvatel s veteránem mainstremového trhu grafických karet se zatím můžeme jen dohadovat, ale předem upozorňuji, že dnes si projdou obě karty opravdu těžkou zkouškou.

Reklama
VerzeSplinter Cell : Chaos Theory
RozhraníDirectX
Heslovitý popisUnreal Engine 2 (upravený), multitexturing, HDR, tonemapping
Nastavení1024x768, 1280x1024, 1600x1200 (s/bez FSAA 4x a 8AF)
Návod jak testovatSplinter Cell Chaos Theory Benchmark

Závěr

Radeon X800GT nejen, že obstál v tomto těžkém souboji, ale dokonce se stal vítězem a také novým králem mainstreamu. Důvodů pro toto tvrzení je hned několik. Radeon ze všech testovacích her a benchmarků vyšel jako jasný vítěz (krom Doomu 3). Dále má oproti GeForce 6600GT jasnou výhodu ve 256-bitové paměťové sběrnici a dvojnásobné velikosti paměti, která najde v nových hrách větší uplatnění než kdykoli jindy.

Velkou výhodou Radeonu X800GT je počet 6 vertex shaderů, což je dvojnásobek oproti GeForce 6600GT. V budoucnu se tak lehce může stát, že díky vysoké geometrické náročnosti zapnete na Radeonu nižší detaily, ale hru si stejně zahrajete, což se GeForce 6600GT s polovičním množstvím vertex shaderů může stát osudným.

Pokud myslíte, že pro novou kartu je zásadní podpora Shader Modelu 3.0, tak máte pravdu, což ovšem neznamená, že toto tvrzení lze uplatňovat na veškeré karty. V mainstreamu se můžeme klidně spokojit s kartou bez podpory Shader Modelu 3.0, neboť karty s tímto výkonem jej v přicházejících hrách nevyužijí a pravděpodobně budete stejně nuceni hrát pouze s nižší verzí Shader Modelu.

Na trhu existuje spousta verzí Radeonu X800GT, ale volte pouze verze s čipy R423 a R480, což znamená 256MB paměti s 256-bitovým paměťovým řadičem. To jsou totiž velmi silné devizy nového Radeonu bez kterých by byl výkonem pod úrovni GeForce 6600GT, stejně jako tomu je u Radeonu X700Pro. Na bližší recenzi karet HIS Radeon X800GT, z nichž jedna posloužila v dnešním srovnání se podíváme velmi brzy.


Grafické karty HIS Radeon X800GT zapůjčila firma LEVI International a.s.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama