Hlavní stránka Hardware Grafické karty Test Asus ROG Strix RX Vega 56 O8G Gaming
Test Asus ROG Strix RX Vega 56 O8G Gaming
autor: Adam Vágner , publikováno 31.5.2018
Test Asus ROG Strix RX Vega 56 O8G Gaming

Referenční Radeon RX Vega 56 není příliš vydařenou kartou – stejně jako většinu výkonných karet navržených přímo AMD či Nvidií jej sráží nedostatečně výkonné a zároveň hlučné dvouslotové chlazení. U nereferenčních karet se ale výrobci nemusí příliš omezovat. Jak dopadne Vega 56, pokud na ni posadíte 30cm tříslotové monstrum?


Pokud jste si proklepali grafy, asi už tušíte. Jestli nějaké karty opravdu doplatily na kryptoměnovou horečku, jsou to právě Radeony RX Vega. Referenční karty měly docela děsivé chlazení a dřív, než jsme se dočkali karet se slušným chlazením, jako je Strix RX Vega 56, byly sklady beznadějně prázdné. Dnes se pomalu plní, ale některé ceny jsou vážně děsivé.

Nevím, jestli je to tím, že jsou GeForce lépe dostupné, anebo tím, že samo AMD nemá přílišný zájem na tom, aby se Radeony prodávaly ve velkém, anebo tím, že AMD spoléhá na to, že Vega je pro těžaře dnes už o mnoho atraktivnější zboží než GeForce, anebo je prostě cena na hranici výrobních nákladů a AMD ji nechce dotovat, ale... No Radeon Vega 56 od Asusu je karta se suverénně nejhorším poměrem cena/výkon, který v grafech najdete, což je u grafik, které nenabízejí zdaleka nejvyšší výkon, hodně nezvyklé.

Nabízí výkon podobný GTX 1070 Ti, jenže ty pořídíte i o šest tisíc levněji. A když se podíváte do historie cen, tak to nikdy lepší nebylo, spíše naopak. A v obchodech najdete hromadu GTX 1080, které jsou už o poznání výkonnější a přitom stojí o pár tisíc méně.

Test Asus ROG Strix RX Vega 56 O8G Gaming

Asi to nemá cenu dál rozmazávat – kvůli ceně je karta zajímavá možná pro někoho, kdo má jinak kompletní výbavu v designu ROG a potřebuje ji na doplnění prosvícené sestavy ve stejném stylu – a vysloveně kvůli odporu k Nvidii nepořídí raději o dva tisíce levnější Strix GTX 1080, který nabídne obdobné funkce, lepší provozní vlastnosti a výrazně vyšší výkon.

Pro normálního hráče v současnosti tato karta rozhodně nemá smysl (zejména s ohledem na poměr cena/výkon a to, že její aktuální cena už nemá daleko od segmentu, ve kterém už se pohybují GTX 1080 Ti). Umím si představit, že ji někdo bude chtít kvůli specifickým výpočtům, snad ještě nadšení počítačoví šťouralové si ji můžou pořídit na hraní (a tím opravdu nemyslím na hry) a jinak už mě opravdu nenapadá, proč ji momentálně pořizovat – přinejmenším dokud se její cena nedostane na aspoň trochu konkurenceschopnou úroveň.

Asus ROG Strix RX Vega 56 O8G
KLADY Test Asus ROG Strix RX Vega 56 O8G Gaming Test Asus ROG Strix RX Vega 56 O8G Gaming ZÁPORY
výrazně tišší chlazení než referenční karta spotřeba
nepříliš hlučná v zátěži, výrazně tišší než referenční karta cena, poměr cena/výkon
při nízké zátěži chlazená pasivně intenzivně bzučící cívky
výkonný chladič s velkou rezervou malý nárůst výkonu proti referenční kartě
Orientační cena s DPH: 19 600 Kč

 

 


Tagy: asus  amd  rx vega  vega 56  vega 64  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
31.5.2018 11:24:29   85.159.110.xxx 2417
kedze som mal Vega56 doma, ktoru som vymenil za gtx1070ti(len z dovodu referencneho chladica, ktory fukal von do izby cca 80-90stupnovy vzduch..pre moje pc to bolo skvele, ale pre mna nie ) - a pouzivam 2K monitor s freesync mozem povedat, ze Vega(samozrejme OC, undervolt) bola o radu lepsia ako je gtx1070ti v hrach pod DX12/Vulkan api(Vermintide2, Warhammer TW 1+2, Doom, Wolf2). Nejde tak ani o pocet fps, kde som nad 70-80 fps rozdiel okom nepostrehol, ale o mikroshuttering.Pascaly bohuzial tieto API zufalo nezvladaju. Vsetky hry som teraz musel prepnut do DX11, kde ale mozem povedat ze idu perfektne(zapnuty fastsync). Tj, Vegu len nereferencnu(a s nutnostou poladit napatia), a s freesync monitorom
31.5.2018 18:16:18   185.219.167.xxx 630
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
31.5.2018 18:22:45   176.102.116.xxx 128
tak este raz pre pomalsich(a Crhu)
mal som vegu 56 referencnu, ale kedze mala default chladenie, ktore funguje tak, ze vyfukuje teplo karty vonku z pc, a ide o vzduch cca 80-90stupnovy, brutal mi vyhrieval izbu. preto nerad, ale bola to nutnost, som tu referencnu vegu predal, a za utrzene peniaze som kupil gtx1070ti. ja viem ze teraz freesync pouzivat nemozem, ale nereferencne vegy su priliz drahe, tak sa docasne uspokojim aj pascalom. casom sa uvidi. pochopil si to?
31.5.2018 20:45:49   185.219.167.xxx 627
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
31.5.2018 23:00:32   185.99.65.xxx 32
ja se mu nedivim... ja vymenil taky a to jsem dlouha leta bral AMD karty - vlastne od 8800gts512. Pascal neni na dx12 uplne super, ale vykon na watt je super a pokud nehrajete jen dx12 je stale obecne lepsi volbou. Ti co stejne jako ja koupili v zacatcich 1070/1080 jsou doted vysmati. A ze to uz je sakra dlouho - to se v hw svete moc nestava.
31.5.2018 23:23:33   185.216.35.xxx 34
keby som zobral FE od nvidie, mam to to iste. neslo o cip, ale o sposob prevedenia karty. si trapny
1.6.2018 10:29:51   194.228.23.xxx 52
Mě tedy vůbec nepřijde že by byl rozdíl zda FE nebo nereference. Efekt je pořád stejný.

Ať má karta jaké chce chlazení, vygegeneruje stejné teplo. Referenční blower teplo odvádí skrz chladič ven, nereferenční karty ten vzduch víří v bedně, nicméně z té bedny to teplo půjde tak jak tak ven, akorát nějakým exhaust ventilátorem. Logicky se ohřeje místnost.

To vygenerované teplo se nikde neztratí.
1.6.2018 10:46:39   94.112.142.xxx 24
Take jsem nepochopil skavenovu poznamku o reference/vyfuku ven. Kazde male dite vi ze je uplne jedno, jakou formou se karta chladi, kdyz je emitovane teplo stejne....
Co se tyce nesmyslu o microstutteringu, hral jsem Wolfa2, dooma dokonce v 2x oversamplinu, tedy s nizsimi fps, a zadny ms jsem nemel. 1080.
1.6.2018 10:55:35   85.159.110.xxx 21
skus aj DX12 hry Vermintide, WH total war...
2.6.2018 20:54:04   94.112.142.xxx 02
Nezkusim, nezajimaji mne. Pokud mi Wf2 a Doom funguji bez microstutteringu, tak to znamena ze problem je u tebe a tvrzeni "Pascaly bohuzial tieto API (DX12/Vulkan) zufalo nezvladaju" je nepravdive a znacne pitome k tomu.
Coz je jasne polovine planety, ktera na pascalech dx12 a vulkan hry kazdy den hraje.
1.6.2018 10:59:20   77.247.181.xxx 32
Asi mu výdech chlazení opaloval dřevěné obklady.
1.6.2018 11:01:56   85.159.110.xxx 12
nebol problem mat v izbe v zime 28 stupnov po 2h hrania
1.6.2018 11:33:04   213.211.33.xxx 12
Ale tak to je snad příjemné ne?
Taky jsem předevčírem musel vypnout těžbu, protože se mi začili rosit schody na schodišti, protože byla chodba přetopená na 35°C.
1.6.2018 11:44:09   85.159.110.xxx 01
to bolo v zime, v lete by som sa upiekol - bezna teplota v izbe+-27 + 3-4 stupne od referencnej karty
1.6.2018 15:16:21   213.226.209.xxx 00
tak stahnu topeni ne ;) to musi byt mistnost metr na metr ne ?

jinak ostatni maji pravdu jediny rozdil je v distribuci tepla a proto to pocitove muze clovek citit jinak
1.6.2018 11:00:51   85.159.110.xxx 04
referencna karta mala peak na 85stupnov, ktore ihned vyfukovala von z pc, co je genialne riesenie pre pocitac, ale rychlo vyhrieva celu izbu. nereferencne riesenia dokazu tie teploty zrazit - napr msi gaming co mam teraz, mam teploty na 55 stupnoch, ktore ale niesu priamo fukane vonku, do pc. jediny ventilator, ktory mam co vyfukuje von teply vzduch je blower na zdroji. vsetky ostatne ventilatory nasavaju vonkajsi 25 stupnovy vzduch a tlacia ho do skrine.
1.6.2018 11:08:28   51.15.34.xxx 40
Ztrácí se ti v té záhadné skříni i jiné věci?
1.6.2018 11:09:22   85.159.110.xxx 00
ano, blbe otazky
1.6.2018 11:57:11   95.82.176.xxx 20
Tyvle co jsi měl z fyziky?
4.6.2018 05:57:54   78.102.129.xxx 00
Karta bude hřát stejně ať je tam pasivní chlazení, blower, nebo ventilátor foukající na pasiv, nebo voda co odvádí teplo do radiátoru. Ve všech případech je vygeenrované teplo stejné a někde bude vyzařovat. Pokud je v místnosti chladněji při použití ne blower řešení pak je jasné že to teplo zůstává do nějaké míry ve skříni kde pak bude ohřívat naprosto vše. Pokud je počítač postaven správně, teplo bude proudit ven a je jedno jakým způsobem, zda prostým komínovým efektem, blowerem, výměníkem nebo exhaust ventilátory. Místnost to ohřeje stejně.
31.5.2018 11:32:35   37.188.237.xxx 102
Dokazal bych pochopit, ze ta karta se moc nepovedla, provozni vlastnosti jsou bida atp., kdyby tomu odpovidala cena. Ta je bohuzel uplne nekde jinde, nez by mela byt...pohybovat se okolo 13k, pro spoustu lidi s freesync monitorem by okamzite ziskala na daleko vetsi zajimavosti.
31.5.2018 21:13:07   85.163.24.xxx 40
Cena je takova jaka je nabidka/poptavka, zrejme je docela velka poptavka, pripadne limitovana nabidka a proto je cena vysoka, Vegy jsou vyborne vypocetni karty, konkretne se pouzivaji na tezbu monera, hraci s Vegama jsou minorita (i kdyz i na hry je dost dobra, ale na to je ji skoda ). To same byly Rx polaris tam zase na ethereum, po bios editu davaji hashrate temer jako 1070 nvidie ktera ale stala skoro dvojnasobek.
31.5.2018 11:33:32   94.199.44.xxx 82
Dobrá recenze, jen bych rád požádal o opravu grafů a barevného označení: modrá recenzovaná karta fajn, ale pak všechny nVidie zeleně, všechny AMD červeně - tady se to dost míchá a jednotné barevné značení by výrazně zlepšilo orientaci v grafech. Díky moc
31.5.2018 11:37:30   109.105.39.xxx 52
aha, kouknu a opravím, nejspíš mi to někde ujelo.
31.5.2018 12:05:57   89.24.126.xxx 23
znova, skvelá práca (a že to muselo stáť času) - vďaka za to

.. len si zmeň popis v grafe:
"výkon/watt Crysis, 1920 × 1080, [fps/W] – odhad, jen karta, více = lépe"
hodnoty máš vypočítané z (výkon [fps] / príkon celej zostavy[W])
31.5.2018 15:28:40   109.105.39.xxx 31
Celé jsem to konečně trochu přeoral, přidal, co tam mělo opravdu být a navrch Crysis ve 2560 × 1440. Snad už je to ok, protože momentálně už bych fakt potřeboval pauzu.
31.5.2018 12:24:13   5.135.158.xxx 513
-Tak mě napadá, určitě by stálo za to alespoň do textu doplňovat hmotnost (vypátrat, zvážit), při odhadu limitů chlazení tak člověk snáze získá přehled.
-Nebýt horníků, tak tě pic AMD.
31.5.2018 14:22:03   213.226.209.xxx 74
nebyt horniku tak je karta levnejsi navic ceny si vysponovali nasi prodejci v zahranici to jde jako obvykle levneji (porad citi zajem tezaru tak proc ne ze )
31.5.2018 14:26:47   89.24.126.xxx 22
no tak ona aj v zahraničí vychádza stále drahšie, ako 1070 Ti, ktorá je k nej výkonom cca najbližšie (amazon rozdiel 140$):

https://www.amazon.com/ASUS-GeForce-STRIX-Graphic-STRIX-GTX1070-O8G-GAMING/dp/B076RCTXGX?th=1

https://www.amazon.com/ASUS-ROG-STRIX-RXVEGA56-O8G-GA MING-Ready-Gaming-Graphics/dp/B0788BTQKQ
31.5.2018 15:38:48   62.210.157.xxx 512
To by museli Vegu 56 a 64 rozdávat zadarmo. Snaží se hrát první ligu a je to k smíchu, namísto toho aby hráli se ctí druhou. Ale je-li libo stodvaceti kilovou machnu, proti gustu...
31.5.2018 15:47:57   109.105.39.xxx 32
Já jsem se ještě ex post ptal zástupce AMD, a ano, jsou si vědomi toho, jak ta cena teď vedle GeForce u nás vypadá a snaží se to řešit. Uvidíme, jestli se to aspoň trochu srovná.
31.5.2018 16:34:28   5.196.66.xxx 15
No, hliník je 120/kg, pětistovku bych eventuelně dal.
31.5.2018 16:09:57   178.17.10.xxx 31
Jen menší chyba, Vega56 256 TMU mít nemůže.
31.5.2018 16:13:09   109.105.39.xxx 31
pravda, opravím. Přemýšlím, kde jsem na to byl, ale fakt si nevzpomenu.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

23 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 6.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.