XFX RX 560D v testu: oprášená RX 460 za výbornou cenu | Kapitola 16
Seznam kapitol
Když se v obchodech v tichosti objevily ořezané varianty Radeonů RX 560, měl z toho radost jen málokdo. V nabídce totiž prakticky nahradily výkonnější a totálně nedostatkové RX 560 s 1024 stream procesory – při nižším výkonu a stejné a někdy i vyšší ceně. Ceny se ale srovnaly a z ořezané RX 560 je zajímavá volba pro hráče, kteří nehodlají moc utrácet.
Boost a provozní vlastnosti v Crysis
Scénu v Crysis jsem vybíral za účelem dosažení co nejvyšší spotřeby. Reprezentuje pasáže extrémně náročné na vytížení GPU ve hrách. Grafiku jím zatěžuji obvykle kolem 15–50 minut. Při běžném hraní k podobné dlouhodobé zátěži nedochází, podobně náročnou scénou obvykle jen proběhnete – i v tomto případě stačí jen šťouchnout do myši a pootočit se a příkon padá dolů. Na rozdíl od syntetických testů typu Furmark je to ale reálná situace z reálné hry, takže se nedá říct, že jde o nereálný syntetický test vytvořený účelově jen pro zavaření karty.
V grafech níže najdete hodnoty z Crysis, v první části rozlišení 1920 × 1080, kdy kartu limituje CPU, ve druhé 2560 × 1440 bodů.
V Crysis už karta takty snižovala, ale nijak výrazně.
Rozlišení 1920 × 1080
Crysis, 2560 × 1440
V následujících grafech je vždy oranžový úsek průměrem hodnot z rozlišení 2560 × 1440 bodů.