Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi

Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi | Kapitola 8

Adam Vágner

Adam Vágner

23. 5. 2018 03:00 21

Seznam kapitol

1. RX 560 (a RX 460) aneb nic než chaos 2. Druhá revize Gigabyte RX 560 Gaming OC 4GD 3. RX 560 Gaming OC 4GD rev 2.0 – vlastnosti karty 4. Gigabyte RX 560 Gaming OC: detaily 5. Testovací sestava 6. Ashes of the Singularity 7. Dirt Rally 8. Doom 9. Far Cry 4, Far Cry Primal 10. Fallout 4, GTA V 11. Metro 2033 Redux, Metro Last Light Redux 12. Rise of the Tomb Raider
13. Star Wars Battlefront 14. Tom Clancy´s The Division 15. The Witcher 3: Wild Hunt 16. Chování boost v benchmarku AvP 17. Chování boost v Crysis 18. Teploty 19. Chování ventilátorů 20. Hlučnost 21. Spotřeba, poměr výkon/watt 22. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 23. Přetaktování 24. Závěrečné shrnutí

RX 560 od Gigabyte jsem půjčoval na test proto, že patřila k těm levnějším, ale i tak měla podle uvedených specifikací solidní takty. Na chlazení není RX 560 tak náročná, takže jednodušší chladič nevadil. Sliboval jsem si kartu s pěkným poměrem cena/výkon. Ale jednu drobnost jsem opomněl – že by popisky v e-shopu zase nemusely odpovídat tomu, co dorazí...

Reklama

Doom

Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi
i Zdroj: PCTuning.cz

V Doomu dosahují grafiky relativně vysokých snímkových frekvencí. Neznamená to, že by na něj stačil slabý počítač, spíše naopak. Při nižších snímkových frekvencích je znát input lag a když je na obrazovce husto, dochází pod OpenGL k výrazným propadům snímkové frekvence. V takovém případě ale většinou nestíhá spíš procesor než grafická karta. Další problém je, že měření při zuřivých přestřelkách není opakovatelné. A konečně i s tím, že si nemůžete pro testování uložit jakoukoliv lokaci, ale jste odkázaní na checkpointy. Testuju proto úvod misi Advanced Research Complex, který není tolik limitovaný procesorem.

Doom – nastavení low

Nejnižší nastavení, na kterém testuji, je globální profil low, který slouží pro srovnání nejpomalejších karet s nízkou kapacitou pamětí.

Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi
i Zdroj: PCTuning.cz
Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi
i Zdroj: PCTuning.cz
Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi
i Zdroj: PCTuning.cz
Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi
i Zdroj: PCTuning.cz

Doom – nastavení ultra +AF 16×

Doom pro nastavení maximálních detailů vyžaduje více než 4 GB grafické paměti, jinak může kvůli nedostatku paměti docházet k propadům výkonu. Kvůli kartám střední třídy, pro které jsou 4 GB v současnosti standardní kapacitou, tedy dělám jedno měření v plném HD rozlišení s detaily globálně nastavenými na ultra, u kterého je anizotropní filtrování zvýšené z 8× na 16×.

Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi
i Zdroj: PCTuning.cz
Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi
i Zdroj: PCTuning.cz
Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi
i Zdroj: PCTuning.cz

Doom – ultra + nightmare

A pro všechny ostatní karty jsou testy, kde jsou dvě výše zmíněné položky ještě nastavené na maximum, tedy nightmare.

Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi
i Zdroj: PCTuning.cz
Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi
i Zdroj: PCTuning.cz
Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi
i Zdroj: PCTuning.cz

1920 × 1080

 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama