Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi | Kapitola 8
Seznam kapitol
RX 560 od Gigabyte jsem půjčoval na test proto, že patřila k těm levnějším, ale i tak měla podle uvedených specifikací solidní takty. Na chlazení není RX 560 tak náročná, takže jednodušší chladič nevadil. Sliboval jsem si kartu s pěkným poměrem cena/výkon. Ale jednu drobnost jsem opomněl – že by popisky v e-shopu zase nemusely odpovídat tomu, co dorazí...
Doom
V Doomu dosahují grafiky relativně vysokých snímkových frekvencí. Neznamená to, že by na něj stačil slabý počítač, spíše naopak. Při nižších snímkových frekvencích je znát input lag a když je na obrazovce husto, dochází pod OpenGL k výrazným propadům snímkové frekvence. V takovém případě ale většinou nestíhá spíš procesor než grafická karta. Další problém je, že měření při zuřivých přestřelkách není opakovatelné. A konečně i s tím, že si nemůžete pro testování uložit jakoukoliv lokaci, ale jste odkázaní na checkpointy. Testuju proto úvod misi Advanced Research Complex, který není tolik limitovaný procesorem.
Doom – nastavení low
Nejnižší nastavení, na kterém testuji, je globální profil low, který slouží pro srovnání nejpomalejších karet s nízkou kapacitou pamětí.
Doom – nastavení ultra +AF 16×
Doom pro nastavení maximálních detailů vyžaduje více než 4 GB grafické paměti, jinak může kvůli nedostatku paměti docházet k propadům výkonu. Kvůli kartám střední třídy, pro které jsou 4 GB v současnosti standardní kapacitou, tedy dělám jedno měření v plném HD rozlišení s detaily globálně nastavenými na ultra, u kterého je anizotropní filtrování zvýšené z 8× na 16×.
Doom – ultra + nightmare
A pro všechny ostatní karty jsou testy, kde jsou dvě výše zmíněné položky ještě nastavené na maximum, tedy nightmare.
1920 × 1080