Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi

Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi | Kapitola 18

Adam Vágner

Adam Vágner

23. 5. 2018 03:00 21

Seznam kapitol

1. RX 560 (a RX 460) aneb nic než chaos 2. Druhá revize Gigabyte RX 560 Gaming OC 4GD 3. RX 560 Gaming OC 4GD rev 2.0 – vlastnosti karty 4. Gigabyte RX 560 Gaming OC: detaily 5. Testovací sestava 6. Ashes of the Singularity 7. Dirt Rally 8. Doom 9. Far Cry 4, Far Cry Primal 10. Fallout 4, GTA V 11. Metro 2033 Redux, Metro Last Light Redux 12. Rise of the Tomb Raider
13. Star Wars Battlefront 14. Tom Clancy´s The Division 15. The Witcher 3: Wild Hunt 16. Chování boost v benchmarku AvP 17. Chování boost v Crysis 18. Teploty 19. Chování ventilátorů 20. Hlučnost 21. Spotřeba, poměr výkon/watt 22. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 23. Přetaktování 24. Závěrečné shrnutí

RX 560 od Gigabyte jsem půjčoval na test proto, že patřila k těm levnějším, ale i tak měla podle uvedených specifikací solidní takty. Na chlazení není RX 560 tak náročná, takže jednodušší chladič nevadil. Sliboval jsem si kartu s pěkným poměrem cena/výkon. Ale jednu drobnost jsem opomněl – že by popisky v e-shopu zase nemusely odpovídat tomu, co dorazí...

Reklama

Teploty

Teploty grafického čipu testuji v zavřené skříni při okolní teplotě 25 °C. U teplot zdůrazním ještě to, že jde o údaje vyčtené z čidel. Jsou spíš pro hrubou orientaci, karta ukazuje prostě to, co chce výrobce. Aby měl grafický čip na pasivně chlazené kartě uvnitř počítače 26 °C při okolní teplotě 25 °C, jak tomu bylo třeba u Nitro+ RX 570, je skoro nemožné. Pro puntičkáře dodám, že u některých grafů (jako jsou teploty či hlučnosti) procentuální rozdíl zobrazený po najetí myší nedává smysl, prostě jej ignorujte.

U dražších modelů už je standardem pasivní chlazení, levnější modely mívají ještě chlazení aktivní, ale i ty bývají většinou neslyšné, výjimkou jsou snad jen méně kvalitní radiální ventilátory, u nichž je slyšet vrčící motorek.

Teploty u karet, které jsou při nízké zátěži chlazené pouze pasivně, se nijak významně neliší od karet s aktivním chlazením. Svědčí to o kvalitních a výkonných pasivech.

V zátěži jsou teploty více než pohodové i přes děsivě archaicky vypadající pasiv chladiče.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama