MSI Radeon RX 550 Aero ITX vs Asus GeForce GT 1030
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek MSI Radeon RX 550 Aero ITX vs Asus GeForce GT 1030

MSI Radeon RX 550 Aero ITX vs Asus GeForce GT 1030 | Kapitola 19

Adam Vágner

Adam Vágner

19. 1. 2018 03:00 34

Seznam kapitol

1. Představení a parametry 2. Asus Phoenix GT 1030 O2C: konstrukce a detaily 3. MSI RX 550: konstrukce a parametry 4. Testovací sestava 5. Ashes of the Singularity (DX12) 6. Dirt Rally 7. Doom (OGL+Vulkan) 8. Far Cry 4, Far Cry Primal 9. Fallout 4, GTA V 10. Metro 2033 Redux 11. Metro Last Light Redux 12. Rise of the Tomb Raider (DX12)
13. Star Wars Battlefront, Tom Clancy´s The Division 14. The Witcher 3: Wild Hunt, World of Tanks 15. Asus GT 1030: Chování boost v benchmarku AvP 16. Asus GT 1030: Chování boost v Crysis 17. MSI RX 550: Chování boost v benchmarku AvP 18. MSI RX 550: Chování boost v Crysis 19. Teploty 20. Chování ventilátorů 21. Hlučnost 22. Spotřeba, poměr výkon/watt 23. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 24. Závěrečné shrnutí

V dnešním souboji si představíme dvojici těch téměř nejvýkonnějších moderních herních grafických karet, které dnes můžete běžně koupit – Radeon RX 550 a GeForce GT 1030. Nad nimi už je jen pár modelů a dál už nic. Tedy aspoň na skladech obchodů. Ale teď vážně, nejslabší modely z nové generace jsou už i na to hraní docela dobře použitelné.

Reklama

Teploty

Teploty grafického čipu testuji v zavřené skříni při okolní teplotě 25 °C. U teplot zdůrazním ještě to, že jde o údaje vyčtené z čidel. Jsou spíš pro hrubou orientaci, karta ukazuje prostě to, co chce výrobce. Aby měl grafický čip na pasivně chlazené kartě uvnitř počítače 26 °C při okolní teplotě 25 °C, jak tomu bylo třeba u Nitro+ RX 570, je skoro nemožné. Pro puntičkáře dodám, že u některých grafů (jako jsou teploty či hlučnosti) procentuální rozdíl zobrazený po najetí myší nedává smysl, prostě jej ignorujte.

U dražších modelů už je standardem pasivní chlazení, levnější modely mívají ještě chlazení aktivní, ale i ty bývají většinou neslyšné, výjimkou jsou snad jen méně kvalitní radiální ventilátory, u nichž je slyšet vrčící motorek.

Teploty u karet, které jsou při nízké zátěži chlazené pouze pasivně, se nijak významně neliší od karet s aktivním chlazením. Svědčí to o kvalitních a výkonných pasivech.

GT 1030 a RX 550

Teploty bez zátěže jsou u obou karet v podstatě nejnižší. Důvodem je aktivní chlazení. A obdobné je to i v zátěži, tam už je hlavní příčínou minimální spotřeba karet s velkoryse pojatými pasivy.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama