MSI Radeon RX 550 Aero ITX vs Asus GeForce GT 1030
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek MSI Radeon RX 550 Aero ITX vs Asus GeForce GT 1030

MSI Radeon RX 550 Aero ITX vs Asus GeForce GT 1030 | Kapitola 23

Adam Vágner

Adam Vágner

19. 1. 2018 03:00 34

Seznam kapitol

1. Představení a parametry 2. Asus Phoenix GT 1030 O2C: konstrukce a detaily 3. MSI RX 550: konstrukce a parametry 4. Testovací sestava 5. Ashes of the Singularity (DX12) 6. Dirt Rally 7. Doom (OGL+Vulkan) 8. Far Cry 4, Far Cry Primal 9. Fallout 4, GTA V 10. Metro 2033 Redux 11. Metro Last Light Redux 12. Rise of the Tomb Raider (DX12)
13. Star Wars Battlefront, Tom Clancy´s The Division 14. The Witcher 3: Wild Hunt, World of Tanks 15. Asus GT 1030: Chování boost v benchmarku AvP 16. Asus GT 1030: Chování boost v Crysis 17. MSI RX 550: Chování boost v benchmarku AvP 18. MSI RX 550: Chování boost v Crysis 19. Teploty 20. Chování ventilátorů 21. Hlučnost 22. Spotřeba, poměr výkon/watt 23. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 24. Závěrečné shrnutí

V dnešním souboji si představíme dvojici těch téměř nejvýkonnějších moderních herních grafických karet, které dnes můžete běžně koupit – Radeon RX 550 a GeForce GT 1030. Nad nimi už je jen pár modelů a dál už nic. Tedy aspoň na skladech obchodů. Ale teď vážně, nejslabší modely z nové generace jsou už i na to hraní docela dobře použitelné.

Reklama

Většina cen je z velkých počítačových obchodů (obvykle CZC.cz, Alza, Mironet, TS Bohemia, Softcom, v případě horší dostupnosti i jiní).

Před pár týdny jsem ještě řešil problémy s dostupností, dnes už tenhle problém nemám. Karty prostě nejsou dostupné vůbec, tečka. Situace je ještě horší, než v jarní vlně zlaté horečky. Ceny v obchodech u karet, které ještě prodejci nestáhli z nabídky kvůli tomu, že pořadníky převyšují reálné možnosti dodávek, odrážejí spíše morální hodnotu karet než tržní cenu, a dodací lhůty jsou také spíše orientační, protože při navrhování e-shopů si jen málokdo uměl představit, že by mohly být na nějaký hardware takové fronty.

Za těchto okolností se celkem bojím, jak bude vypadat uvedení další generace grafických karet a hlavně jaké budou jejich cenovky.

Grafy s poměrem cena/výkon reflektují to, že ceny jsou spíše virtuální, takže je berte jen tak pro zábavu, jak by to asi vypadalo, kdyby se grafiky daly koupit za cenu, za kterou se aktuálně můžete zařadit do pořadníku (bez jistoty, že se na vás dostane dřív, než se karta přestane prodávat).

Průměrný výkon

Následuje klasický souhrn. Průměrný výkon je průměrem dílčích výsledků. U každého titulu je započítáno jedno z nastavení nejvhodnější pro testovaný segment karet. Následně je vypočítaný procentuální výkon ve vztahu k nejvýkonnější kartě v daném testu. Zprůměrováním všech těchto dílčích výsledků dostaneme průměr celkový.

K tomu, aby karta dosáhla sta procent, by musela být nejvýkonnější ve všech testech.

Tentokrát musím zdůraznit, že průměr je zavádějící, protože některé z her, které jsou v něm započítané, už jsou s daným nastavením na nehratelných snímkových frekvencích. A taky připomínám, že výrazněji penalizuje výkonnější karty, protože ty bývají na nižších nastaveních častěji limitované procesorem.

Z průměru jsem vypustil i testy, kde snímková frekvence padala příliš nízko (kolem 10 fps), kde už se nedá mluvit regulérním o porovnávání výkonu.

Průměrné výsledky v rozlišení 1920 × 1080 jsou vypočtené z následujících grafů:

  • Doom, low, Vulkan (statická scéna), 1920 × 1080
  • Fallout 4, high, 1920 × 1080
  • Grand Theft Auto, 1920 × 1080
  • Metro: Last Light Redux, 1920 × 1080
  • Rise of Tomb Raider, medium, 1920 × 1080
  • Star Wars
  • Battlefront, 1920 × 1080
  • The Division (DX11), high, 1920 × 1080
  • Witcher 3, medium, 1920 × 1080
  • World of Tanks (9.15.1), 1920 × 1080
  • Far Cry 4, ultra, 1920 × 1080
  • Far Cry Primal, ultra, 1920 × 1080

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama