XFX AMD Radeon RX 580 GTR-S Black Edition v testu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek XFX AMD Radeon RX 580 GTR-S Black Edition v testu

XFX AMD Radeon RX 580 GTR-S Black Edition v testu | Kapitola 20

Adam Vágner

Adam Vágner

12. 1. 2018 03:00 50

Seznam kapitol

1. XFX Radeon RX 580 GTR-S Black Edition: představení 2. XFX Radeon RX 580 GTR-S: detaily a parametry 3. Testovací sestava 4. Ashes of the Singularity (Win 10, DX12) 5. Dirt Rally (Win 10) 6. Doom (Win 10, OGL+Vulkan) 7. Far Cry 4 (Win 10) 8. Far Cry Primal (Win 10) 9. Fallout 4 (Win 10) 10. GTA V (Win 10) 11. Metro 2033 Redux (Win 10) 12. Metro Last Light Redux (Win 10) 13. Rise of the Tomb Raider (DX12, Win 10)
14. Star Wars Battlefront (Win 10) 15. Tom Clancy´s The Division (Win 10, DX11 + DX12) 16. The Witcher 3: Wild Hunt 17. World of Tanks 9.15.1 (Win 10) 18. Chování boost v benchmarku AvP 19. Chování boost v Crysis 20. Teploty 21. Chování ventilátorů 22. Hlučnost 23. Spotřeba, poměr výkon/watt 24. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 25. Závěrečné shrnutí

Dnes se podíváme na jednu z karet u nás méně známých značek – XFX – s označením Radeon RX 580 GTR-S Black Edition 8GB Crimson. Nabídne výrazné přetaktování už z výroby, celkem přívětivou cenu a na dnešní poměry už kompaktní dvouslotový chladič a jako bonus vyměnitelné ventilátory.

Reklama

Teploty

Teploty grafického čipu testuji v zavřené skříni při okolní teplotě 25 °C. U teplot zdůrazním ještě to, že jde o údaje vyčtené z čidel. Jsou spíš pro hrubou orientaci, karta ukazuje prostě to, co chce výrobce. Aby měl grafický čip na pasivně chlazené kartě uvnitř počítače 26 °C při okolní teplotě 25 °C, jak tomu bylo třeba u Nitro+ RX 570, je skoro nemožné. Pro puntičkáře dodám, že u některých grafů (jako jsou teploty či hlučnosti) procentuální rozdíl zobrazený po najetí myší nedává smysl, prostě jej ignorujte.

U dražších modelů už je standardem pasivní chlazení, levnější modely mívají ještě chlazení aktivní, ale i ty bývají většinou neslyšné, výjimkou jsou snad jen méně kvalitní radiální ventilátory, u nichž je slyšet vrčící motorek.

Teploty u karet, které jsou při nízké zátěži chlazené pouze pasivně, se nijak významně neliší od karet s aktivním chlazením. Svědčí to o kvalitních a výkonných pasivech.

V zátěži jsou teploty nesrovnatelně vyšší než u konkurenčních modelů. Je to souhra několika okolností – vysokých taktů, s nimi související vysoké spotřeby a konečně „kompaktního“ chladiče, který zabírá na výšku jen dva sloty, zatímco u vyšších modelů RX 580 už je dnes spíš standardem dva a půl slotu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama